[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:20

Misschien had ik dat moeten doen ipv die Summer en Autumn series.. :+

Die zitten bij mij helemaal vol met gaten van de vorige stal. Daar grepen ze hem bijna dagelijks helaas..

Nu op de nieuwe stal staan er ook 2 jonge beessies in de groep die het leuk vinden om aan dekens te trekken dus ik durf beide dekens niet op te gooien. Met die warme maar regenachtige dagen in aantocht zou het toch wel handig zijn.. En voor die koude nachten en warmere dagen ook trouwens met die liner op de rug. Houd precies de juiste plek warm qua artrose.

Misschien moeten ze een regen liner met 50g vulling maken, dan koop ik die combinatie wellicht nog eens. _O-

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:22

Ik heb die van Nika, en zelf bevestigingen erin gemaakt voor de liner van de summer series :D Mijn paarden zijn echte horseware paarden. Bucas zit ze niet fijn. Ik vind de dekens van Nika echt fantastisch, en ik ben echt een zeikerd met dekens qua pasvorm en comfort.

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:23

Die waterdichte liner van horseware vind ik niks. Heb ik weggedaan. Net alsof je een plastic zak op je paard legt.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:26

Oh nee dat hoef ik dan niet nee. Had naast de Summer Series een goedkopere waterdichte vliegen deken gekocht ter afwisseling op dagenlange regen zodat ie niet ging doorlekken maar dat was inderdaad ook zo'n niet ademend goedkoop regenjas stofje met daaronder een hele dichte maas die ook nog eens enorm pluist. Dat in combinatie met de klittenband sluitingen was echt een ramp. :')

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:40

MyChoice schreef:
Ik heb die van Nika, en zelf bevestigingen erin gemaakt voor de liner van de summer series :D Mijn paarden zijn echte horseware paarden. Bucas zit ze niet fijn. Ik vind de dekens van Nika echt fantastisch, en ik ben echt een zeikerd met dekens qua pasvorm en comfort.

[ Afbeelding ]

Dat klinkt veelbelovend, bedankt!
Wel donkere kleuren zie ik, merk je daar niets van met warmte?
manzano schreef:
Die waterdichte liner van horseware vind ik niks. Heb ik weggedaan. Net alsof je een plastic zak op je paard legt.

Hmmm dat klinkt dat weer minder haha. Was misschien een mooie (veel goedkopere) oplossing geweest!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:15

Ik vond de liner prima werken.

Die nika hierboven was hier echt veel te warm door de donkere stof...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:37

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:38

manzano schreef:
De summer series is totaal andere stof dan de bucas. Heel fijn maar niet geschikt voor slopers.

Je zou eens bij Nika kunnen kijken. Die hebben zo'n 2in1 deken met 1680 denier stof. Lijkt me stuk steviger.
Kramer heeft ook net een nieuwe variant van dit soort op de markt, maar ik weet niet welke stof.

Die heb ik en ík vind het een fijne deken die goed waterdicht is, ook na 2 seizoenen en zware regen. Pasvorm is voor mijn paard goed, hij wordt niet kaal op zijn schouders. Normaalgesproken heb ik de WB Dynamic, dus een totaal ander type deken en ik weet ook niet met welk merk hij te vergelijken is.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 14:34

Welke lichte ongevoerde regendenken is nu echt een aanrader qua waterdichtheid én ademen? Mijn Amigo bravo's zijn intussen wel aan vervanging toe en ik twijfel over een ander type deken voor mijn PRE ruinen. Deze drukken redelijk op de hals merk ik. Momenteel kijk ik naar Weatherbeeta (de modellen met foam in de schoft). Ik ben benieuwd hoe deze vallen qua maat.
Ik heb een Dominick regendeken dit is 100% waterdicht maar erg zwaar en warm. Dit is eerder een 100gr deken en drukt door het gewicht ook te veel op de hals/schoft.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 15:01

De WB met schoftkussens is 1200D dus wel een dikkere stof dan een 600D deken zoals de Amigo hero.

Ik ben een enorme WB fan, dus ik ben niet onafhankelijk ;)

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 15:52

Daar vreesde ik al voor. Ik heb een Amigo Hero (600D en licht van stof, maar na 1 jaar lek) en Amigo Bravo (1200D, zwaarder en blijft toch wel een aantal jaren redelijk waterdicht).

Maar die schoftkussens zijn wel de moeite waard bij WB? Dit geeft echt minder druk? Dat is eventueel de reden voor mij om over te stappen - ook voor de echte winterdekens.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 17:47

Amigo XL zit hier veel mooier dan de gewone versie.
Drukt niet, echt een andere pasvorm

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:05

Donnatella schreef:
Daar vreesde ik al voor. Ik heb een Amigo Hero (600D en licht van stof, maar na 1 jaar lek) en Amigo Bravo (1200D, zwaarder en blijft toch wel een aantal jaren redelijk waterdicht).

Maar die schoftkussens zijn wel de moeite waard bij WB? Dit geeft echt minder druk? Dat is eventueel de reden voor mij om over te stappen - ook voor de echte winterdekens.

Ja ik ben er heel tevreden over, heb ze op veel verschillende paarden gehad en ik wil ook niet meer zonder.
Als het te warm is doe ik de Nika vliegendeken met waterdichte rug op (geen schoftkussens)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:32

Ik zag trouwens dat Hooks een Amigo Bravo 12 plus heeft in 30gram.
Denk een eigen ontwerp want dat heb ik nog nooit gezien. Heeft ook maar 2 buiksingels ipv 3 zoals normaal bij de Bravo. Wel een V-sluiting.
Lijkt me ideale deken.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 06:06

Nibbit schreef:
Amigo XL zit hier veel mooier dan de gewone versie.
Drukt niet, echt een andere pasvorm

ga ik helemaal in mee, sinds ik deze ontdekt heb na vele jare miserie ben ik vaste klant :j En mijn is 3 jaar meegegaan voor ik een nieuwe moest, maar de oude was eigenlijk zeker nog bruikbaar bij slopers, 100% waterdicht

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 09:12

3 jaar is toch heel kort? Daar zou ik juist niet tevreden mee zijn als ze dan vervangen moeten worden. Zelfs in slopende ruinenkudde was het minimale aantal jaar hier 5 en ander zelfs bijna 10 met een ander merk.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:55

Ik weet het niet, ik ben content met 3 jaar voor een deken dat waterdicht, sterk, getest werd(bijten/spelen..) en bijna 24/7 werd gedragen in het winter seizoen.
Nu zoals ik zei hij kan perfect gebruikt worden nog. Enkel de biest is gesloopt. Dus wellicht wel 5 jaar. Enkel heb ik gekozen hem te vervangen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 22:56

Ik heb zowel een Amigo xl als Weatherbeeta op mijn Spanjaard. Ben over beide merken tevreden.

De WB stof is zwaarder dan de Amigo, zeker als de deken nat is.

Drie jaar met een deken doen is bij intensief gebruik best netjes.
Ik gebruik zo min mogelijk dekens dus doe er langer mee.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:45

Heeft iemand hier nog leuke tips voor een vliegendeken met waterdichte rug zonder buikflap die voor niet te wijd valt? Paard met wat smallere schouders.
Ik heb de summer met de v sluiting maar die gaat trekker aan de voorkant en hangt op de borst voor het fijne ook net te laag bij hem.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:06

Dat probleem had ik ook. Ik heb nu de Summer met disc sluiting en die valt al beter. De Amigo 3-in-1 met disc sluiting is voor nog smaller.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:24

Fayyah19 schreef:
Dat probleem had ik ook. Ik heb nu de Summer met disc sluiting en die valt al beter. De Amigo 3-in-1 met disc sluiting is voor nog smaller.

Thanx voor je reactie!
Ja ik zat ook al aan summer met disc te denken evt … de amigo heeft een buikflap zeker ?

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 14:46

O ja klopt, sorry! Helemaal overheen gelezen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 15:37

Ik heb die van Nika, heb zelf een smaller paard en daar ligt hij prima op.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 18:42

gr_roos schreef:
Ik heb die van Nika, heb zelf een smaller paard en daar ligt hij prima op.

Ik ga even kijken,dank voor de tip!
Heeft iemand ervaring met de Busse rainfly toevallig?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:41

Missch even bij lemieux kijken? Ik weet niet wat je onder buikflap precies verstaat. Maar zij hebben meerdere modellen