Handschoentjes, waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

esselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:17

hey,

ik heb zomer- en winterhandschoenen, in de zomer gebruik ik het tegen het schuren en in de winter tegen de koude :-)
soms draag ik het gewoon omdat ik veel met verschillende paarden rij en de ene trekt soms meer dan de ander ;-)

Mii_femmie

Re: Handschoentjes, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:16

ik rij altijd met handschoenen. dit heeft te maken met dat het in de zomer warm is en ik dan zweethanden krijg en in de winter heb ik koude handen.

Faible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:59

Ik heb vroeger wel altijd met handschoenen gereden maar ik doe het nu niet meer.. Weet eigenlijk niet waarom, denk omdat ik die dingen altijd kwijt raakte. En zonder ging ook prima, dus tja.. Doe ze wel aan als het koud is, anders vallen mijn handen er af. :Y)

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:00

tegen zweethandjes, gaan m'n teugels zo glijden! en nu natuurlijk voor de kou

Frederiekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:31

ik rij ook met handschoentjes, eerst droeg ik ze tegen de kou, maar nou ben ik er zo aan gewend dat ik niet meer zonder handschoentjes kan rijden.
ik vind het in de zomer wel een beetje warm, maar daar denk ik dan gewoon niet aan en dan voel je ook niet zo dat je handen zo warm zijn.:)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:33

's zomers tegen het glibberen
,s winters tegen het bibberen

Flos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:44

Ik heb altijd handschoentjes aan. In de winter tegen de kou, maar ik draag ze ook in de zomer. Omdat bij wat zweterige handen de teugels snel gaan glijden en ik met handschoentjes meer grip heb :)

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:46

Als mn paard zweet op zn nek worden de teugels ook glibberig. En met handschoenen heb je dan net iets meer grip als zonder. En in de winter scheelt het een heel stuk met de kou

Nightwing_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:37

Ik rijd met handschoenen omdat ik heel snel blaren krijg, ik weet niet waardoor dat komt rijd niet met een harde hand of iets dergelijks.
Ik vind ze ook gewoon lekker zitten en inderdaad scheelt het in de winter ook wel met de kou.

justine11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:26

ik gebruik alleen maar handschoen in de winter want anders gaan mij handen pijn doen als ik een haf uur op een paard zitten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:28

Ik vind handschoentjes echt vreselijk. Ik gebruik ze alleen omdat mijn handen anders ijsblokjes worden in de winter. Maar zodra het warm genoeg is gaan ze meteen uit,.,.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 05:37

LauraMc schreef:
Het valt mij steeds vaker op dat mensen die dressuurgericht (ook wel eens anderen) rijden met hun paard vaak handschoentjes dragen. In mijn ogen is dit (naast warmte) omdat de teugels gaan schuren langs je vingers en je er pijnlijke plekken aan overhoud. Maar, als je je paard gewoon met zachte hand rijd, dan hoef je dit probleem toch helemaal niet te hebben?
Ik denk dat als het in je handen schuurt je teveel (constante) druk hebt op de teugels en dat handschoentjes onnodig zijn. Wat jullie?

Uitzonderingen daargelaten.

Akls het in je handen schuurt, hoeft het nog niet altijd aan teveel teugeldruk te liggen. Er zijn ook paarden die het erg prettig vinden om de teugels uit je handen te trekken. Zelfs als je de teugels aardig los hebt hangen.

Ikzelf rijd altijd met handschoenen aan, warmte, geen blaren en het zit lekker. Ik rijd mijn merrie over het algemeen met een zachte hand, maar bij tegenstrubbelingen van haar kant, kan ze toch meer gaan hangen in de teugels, waardoor dat weer in je handen snijdt.

Zo zijn er tal van redenen waarom wel of geen handschoenen te dragen en deze zijn voor iedereen weer verschillend.

MrsAtoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:58

Ik vind het zelf prettiger om met handschoenen aan te rijden. Ik krijg het vaak warm en dan worden mijn handen een beetje glad van het zweet en gaan de teugels een beetje glijden. Met handschoenen aan heb ik gewoon net wat meer grip en als het wat kouder is of als een paard opeens de teugels door je handen heentrekt is het ook wel fijn. Ik denk dat je gewoon het beste kan doen waar je je zelf prettig bij voelt, of dat nou met of zonder handschoenen is.

kusdandykus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:52

Het maakt niks uit of je je paard met een losse hand rijd of niet daar zit echt geen verschil in, Als je meerdere paarden rijd krijg je echt wel zere vingers ik heb altijd handschoentjes aan!

bokt2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:54

Ehm tegen kou, en tegen het glijden van de teugel? :Y)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:56

Ik rij op dit moment zonder handschoenen. Maar op de wedstrijd vind ik het veel mooier met. Dus ik ga binnekort toch maar weer met rijden omdat ik anders op een wedstrijd niet meer met kan rijden.
Paard hangt totaal niet op de hand dus nee ik krijg geen last van schuren ofzo.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:58

Voor mij alleen handschoenen tegen de kou, en als ik daarna nog ergens heen moet, dat ik mijn nagels niet schoon hoef te schrobben.
Als het weer het toelaat rij ik het liefst zonder handschoenen.

Breeze96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:04

ik rij western en heb amper druk in mn handen,
dit doe ik tegen de kou.
Anders heb ik dus geen gevoel meer in mn handen :P

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:10

ikd raag ze alleen tegen de kou :3
maar het kan af en toe wel handig zijn als je teugels afgeven.
maarja, wie koopt er dan ook teugels die afgeven xD

Ynskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:41

Vind handschoenen prettiger in de winter tegen de kou en als het paard bijv een keer onrustig word in het hoofd kan het zonder handschoentjes lekker schuren dus rjid ik maar met :o

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:43

Ik gebruik ze echt alleen als m'n handen eraf vriezen :P
Vind het echt verschrikkelijk rijden :o

lientje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:45

ik rij altijd met handschoenen ivb met exceem. heb namelijk altijd exceem op de handen.als ik dat niet doe dan bloeden mijn handen en liggen ze weer los en zitten de teugels onder het bloed....

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 06:13

Vond het idd vroeger ook helemaal niks, met handschoenen rijden. Maar bij mij is het ondertussen gewenning geworden.
Vind het wel lastig, dat als je al koude handen hebt, dat deze niet veel warmer worden in zomerhandschoentjes. Weet ook wel dat het ZOMERhandschoenen zijn, maar ben te lui om naar de winkel te gaan om andere te halen.

Zelf heb ik alleen de handschoenen aan tegen het mogelijke schuren van de teugels en in de winter ook voor de kou natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:09

Ik krijg erg snel blaren, en nee, ik trek niet hard ;)
Als ik zonder handschoenen rijd zitten mijn handen gelijk onder de eelt en de blaren.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:12

ik heb zeer gevoelige vrouwenhandjes :+ als ik zonder rijdt liggen mijn handen bij wijze van spreken al helemaal open. ook al heb ik de teugels alleen maar vast zonder druk. dus ik rijdt altijd met handschoentjes. geen uitzonderingen.