Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gea_thora

Re: Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:32

Haha, ik begreep niet waarom je het de eerste twee weken maximaal 5 minuten per dag mocht doen...
Nou, inmiddels begrijp ik het wel! Nog geen blauwe plekken, maar al wel fiks spierpijn in mijn buikspieren!
dus ik hou me voorlopig braaf aan de vijf minuten per dag!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:32

Eergisteren 5 minuten gehoelahoept en een beetje spierpijn, gisteren 15 minuten en amper spierpijn... :D

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:45

Ik ken dat gevoel gea_thora! :P

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:02

Dit ga ik ook proberen!
Al was ik vroeger ook niet zo heel handig, bleef een beetje lomp doen. Maar kon het wel met meerdere tegelijk.

Denk alleen dat mijn oude hoepel gesneuveld is, helaas ben ik volgende maand pas jarig en laten m'n inkomsten ook nog even op zich wachten.

Hoe lang doe je met de hoepel van niveau 1? En welk gewicht is nou goed?
En helpen die 'bobbels' nu echt zoveel meer dan gladde hoepels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:44

Ik heb zo'n speciale hoelahoep die je buikspieren extra traint, met van die bollen aan de binnenkant. Heb hem een poosje gebruikt maar ik ben niet zo handig. Weet wel dat ik het liefst linksom draai :P
Na het lezen van dat artikel ga ik het toch maar weer eens wat vaker doen, kan alleen maar van pas komen en je wordt er lekker strak van :D

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:47

Hallo ladies, ik wil ook gaan beginen, maar waar hebben julie die dingen vandaan? 5 minuten ijkt me trouwens al dodelijk vermoeiend, ik ben niet zo het sportieve type.......

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:23

jamiroquai schreef:
Hallo ladies, ik wil ook gaan beginen, maar waar hebben julie die dingen vandaan? 5 minuten ijkt me trouwens al dodelijk vermoeiend, ik ben niet zo het sportieve type.......

Ik ook niet hoor, maar het is niet vermoeiend! Gewoon je favo tv programma aanzetten en je hoept zo 20 minuten weg :D

Ik probeer nu elke dag 40 minuten te doen, 2 x 20 minuten.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:22

Nou ik heb een beginnetje.. Ik kan 'm nu gemiddeld zo'n 7 x keer rond laten gaan :+

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:49

de een heeft liever een galdde en de andere met bobbels. Hoe dan ook, met een kinderhoepel lukt het echt niet :D heb het geprobeert, ging niet. Zelfs nu ik het goed met die andere kan, kan ik die kinderhoepel niet omhoog houden.

Die grote was even oefenen en wennen, maar echt dat komt goed. Blijven oefenen en idd gewoon tv kijken ofzo dat je niet super concentreerd op wat je in godsnaam aan het doen bent, want dan mislukt het juist ;)

Ik ga het vanavond weer proberen voor het eerst na mijn vakantie. Zal mij ook benieuwen of ik spierpijn heb.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 00:04

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:09

Ik zie hier nu veelal de 'beginners' hoepel, van 1,2 kg. Is iemand er al aan toe om een zwaardere hoepel aan te schaffen?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:17

Ik doe het voorlopig nog even met mijn level 1 hoepel, maar ik vermoed dat ik tzt wellicht ook een zwaardere aan zal schaffen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:35

Ik doe het nog altijd met de lvl 1 en dat bevalt prima.
Was wel weer ff pijnlijk na 3 weken niet, maar met 1 dag weer weg dus ik hoepel lekker verder.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:41

Leuk topic! Ook ik heb er één sinds enkele maanden. Ik heb geloof ook het 'volwassen beginners model'. In het begin blauwe plekken en spierpijn, maar dat was al snel voorbij. Nu doe ik het rustig 3 kwartier, vind het leuk om te doen! Als ik een paar weken stop merk ik dat wel aan mijn buik/gewicht, haha.

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:54

Hoi! Gisteren een hoepel gekocht, 1,5kg. Maar MAN het doet pijn! De binnenkant is gegolft en nou ik houd het nu echt niet langer uit dan een paar seconden. HOE doen jullie dat? :') :')

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:55

1,5 kg is wel erg veel! Denk dat dat het extra pijnlijk maakt... Zou zeggen 2 dikke vesten aan en rustig opbouwen *\o/* .

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 20:57

Ik heb meteen een level 2 hoepel gekocht, gaat prima :j
Vond het toen zo zonde om een 1 te kopen en dan redelijk snel weer een nieuwe te moeten kopen.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:45

ik heb er een uit de speelgoedwinkel :+
maar doe het nooit echt net voor het paardrijden, ga ik toch maar eens proberen denk ik.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:11

Vooral gewoon rustig opbouwen inderdaad Glitfaxi. Even wat eelt op de heupen kweken :+

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:47

Ik denk dat ik gewoon iets minder gevoelig ben dan jij Glitfaxi, zal wel een beetje genetisch bepaald zijn of je wel of niet snel beurs wordt van het hoepelen. Mijn hoepel weegt wel iets minder zwaar (1.2 kg) maar is ook gegolfd en ik heb helemaal nergens last van gehad. Vanaf dag 3 hoepel ik als het even kan minimaal 20 minuten nonstop.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:52

Ah wat leuk! Ik vind hoelahoepen leuk dus ik ga er ook weer 1 kopen, heb ik tenminste een goede reden om het weer te gaan doen! Ik weet ook dat touwtjespringen erg goed voor je is maar dat heeft meer met uithoudingsvermogen te maken.

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:53

he wat leuk dat er weer actie is hier! Ik ben ook nog steeds aan het hoepelen, hoewel ik wel eerlijk moet bekennen dat het niet meer elke dag is :S
Bij mij is het ook echt goed voor mijn rug, ik heb een blessure gehad en als ik nu een stijve rug weer een paar keer hoepen en hup op t paard! Echt blij mee :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:03

Hier ook weer de hoepel van zolder gehaald. Was een tijdje geleden begonnen, tijdens de zomer laten verslonzen en nu maar weer begonnen.

Doe nu 10 min ene kant en 10 min andere kant. Volgende week 20 min per kant doen.
Verder hou ik mijn armen gestrekt en draai daar ook kleine rondjes mee, goed voor de armspieren, merk dat dat best zwaar is om dat 10 min vol te houden.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:07

Ik hoepel 3 x per week, 30 min en dan steeds 5 min per kant en doe afwisselend idd ook mijn armen omhoog. maar langer dan 2 min houd ik dat echt niet vol (heeft ook te maken met een zware nekblessure). Ben nu op youtube want aan het rondsnuffelen voor wat truckjes om te gaan leren om het uitdagend te houden. Omhoog houden kan ik nu wel :D