paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:21

Massimo levert op aanvraag ook 19,5inch, maar mijn merrie heeft een hele korte rug. De 18,5inch past precies, dus gelukkig past mijn bilpartij daar ook in :=
(ben sinds 1,5 week 4,6kg kwijt *\o/* en het valt me niet eens zo heel zwaar. Eet gewoon nog wat ik lekker vind, alleen dan wat minder en het snoep e.d. laat ik doordeweeks staan. De speculaas en pepernoten in de supermarkt passeer ik maar even extra snel zodat ik niks in mijn mandje kieper :D)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:38

@Vankje goed van je ga zo door!

Heb zelf ook altijd Euroriding Diamant gehad 18 inch zat er goed in maar door verandering van paard heb ik hem verkocht zeer fijne zadels en kijk ook om me heen eerst maar even afwachten of het weekend wat wordt met de paardjes :o

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:44

leentje1975 schreef:
Toen ik begon met rijden was 19 inch er nog niet, dus eigenlijk is het pas sinds een paar maanden dat ik hoor dat ze er zijn.
Ik heb wel een zadel gezien wat mij echt super lijkt, dat is een boomlooszadel van 19 inch wat mij superlekker lijkt zitten en hij was ook nog in gaaf blauw te krijgen. Maar dan moet ik nog even sparen, ik heb namelijk vandaag een onwijs lief fjordenhengstveulentje gekocht van reitze en ik heb wel eens gehoord dat als je zwaarder bent je eigenlijk niet boomloos moet gaan rijden....
weten jullie daar wat van?

ik heb mijn boomloze zadel verkocht, mede om die reden (en omdat ik er niet lekker in zat). door de verhalen op internet ben ik toch gaan twijfelen of ik met mijn gewicht (85+) wel op zo'n zadel moet gaan rijden, en daarom heb ik het zadel toch weer ingeruild voor een fijne wintec.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:44

Anoukie schreef:
Ja dat idee heb ik ook wel hoor :j. Ik zou wel weer een Euroriding Diamant willen, zulke fijne zadels :). Maar ik durf ook niet te zeggen hoe die maatvoering is en of ik daar dus in pas :o.

Ik vind dat misschien nog wel moeilijker dan leuke, passende kleding vinden :o.

Denk het wel hoor, vriendin van me heeft dit model in een 17,5 inch ik kan er in rijden maar zou voor mij net een maatje groter moeten zijn. Denk dat wij wel beetje zelfde postuur hebben.
Dus 18 inch zal jou denk ik wel passen, misschien hebben ze ook wel 18,5?
http://img.photobucket.com/albums/v641/ ... 1279207133

Vankje

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:55

Boomlooszadel zou ik als ruiter met maatje meer nooit nemen vanwege de drukverdeling :n Überhaupt zou ik om die reden nooit een boomloos nemen, maar das misschien weer een andere discussie.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:32

ben ik met je eens hoor Ivanka, vooral met lichtrijden krijg je dan bij de ophangplek van de beugels, heel veel druk en daar kan je paard last van krijgen. Ik rij m.n. lange ritten (endurance), dus dat zou dan echt problemen gaan geven.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:09

Anoukie schreef:
Ja dat idee heb ik ook wel hoor :j. Ik zou wel weer een Euroriding Diamant willen, zulke fijne zadels :). Maar ik durf ook niet te zeggen hoe die maatvoering is en of ik daar dus in pas :o.

Ik vind dat misschien nog wel moeilijker dan leuke, passende kleding vinden :o.

Ik heb een Euroriding Diamant dressuurzadel (18 inch) gehad, ik vond dat het zadel erg gedwongen zat( ik had met mijn stevige bovenbenen daar behoorlijk last van :o) en qua zit vond ik hem kleiner uitvallen dan de kieffers die ik daarvoor had. Ik heb nu een Hulsebos wb4 18 inch zit lekker, zachter :o en vooral ruimer dan de Diamant..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:18

Ik heb dus ook het liefst een zadel zonder gedwongen zit en al helemaal niet diep, is mij ook afgeraden aangezien ik 1 van mijn ruggewervels ooit een scheurtje heb opgelopen die nog steeds pijnlijk is.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:22

Dan is het zadel wat ik heb echt niks voor jullie want deze heeft veel kniewrong en giga diepe zit en ik vindt het wel fijn je gaat er wel netter door zitten mede door de wrong.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:25

Verzorgpaard van mij had ook een euroriding diamant nou ik kreeg echt last van mijn rug en knieen!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:37

Mijn hulsebos heeft ook aardige wrongen, maar de inzet van de wrong begint lager en stopt hoger (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) Mijn knie ligt vrij, terwijl bij de diamant mijn knie op/ tegen de wrong aanlag. En mijn been meer naar achteren duwde.. mijn bovenbeen lag op de diamant ook op de wrong wat maakte dat ik er "onhandig" in het zadel zat.. En net zoals fjordjes kreeg ik ook last van mijn knie en rug!!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:43

De Medea was wel even wennen maar heb er goed schik van.
De Euroriding heb ik zeker een jaar of 8 gehad en baal dat ik deze niet meer heb want ik vondt ze zeer fijn zitten maar klopt hoorde wel meer dat mensen het geen fijn zittend zadel vonden.

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:14

Ik heb sinds kort een Kieffer Inzell dressuurzadel op mijn Kwpn'er liggen.Het is een 18 inch. Heb sinds mijn zadel een rijbroek van back2back van sottshell. Is de eerste broek waarbij ik niet constant sta te hijsen :D

Hiervoor had ik een Westernzadel 16 inch. Afbeelding

Voordeel was lekker rijden in spijkerbroek.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:39

nou ben me rot aan het zoeken naar fatsoenlijke foto's van m'n zadel op Indy en ik zelf in dat zadel.
Indy wordt al zeker een dik jaar, bijna 2 misschien wel, niet meer gereden...ja misschien 1 of 2x per jaar even voor ons beide leuk op een mini-mini-buitenritje. (Indy heeft HKO)
Zo afgelopen jaar ook en hier even een foto gevonden van het zadel op Indy (let dus even niet op z'n ontzettend atletische bouw, de laiverd kan er ook niets aan doen :D , hij is voor 90% met de VUT EN net als vrouwtje een vervelende tik...houdt van lekker eten :D )

Maar goed, gaat om het zadel, dus daar komt ie ;)
(19inch, korte zweetbladen en geen diepe zit....helemaal voor mevrouw gemaakt :D ;) )
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HJNFG3AK.jpg

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:46

Oh kan wel zien dat de zitting idd langer is. Ben ook naar zoiets op zoek, hoop wel dat het betaalbaar is :+
Ga vanavond nog een brief schrijven voor m'n vriend, met de overtuiging dat ik weer een paard wil. Klinkt misschien kinderachtig maar ik kan soms beter mijn gevoel/gedachtes/emoties opschrijven dan zo zeggen. En kan het gelezen worden zonder tegenspraak.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 00:56

Hij zit ook heerlijk en heel zacht :-) . Mijn zusje heeft een 2e hands Fryso gekocht, een Legacy (diepere zit dsn de Classic), 18,5 inch. Is een onafhankelijke zadelmaker voor langsgeweest, alles opgemeten, bleek t "onderstel" vh zadel 18 of 19 inch te zijn enhet "bovenstel" 21inch! Voor hasr geen probleem en dankzij t niet zo extreem lange onderstel ook geen probleem voor dr paard.hij ziet er niet langer/groter uit dan die van moj, ws door de diepe zit. Zit overigens ook heerlijk!

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 01:00

ik heb onlangs een kentaur medea gekocht 18,5 inch en die zit heerlijk!!

heb trouwens net ook nog even een nieuwe rijbroek besteld bij divoza van mondoni, de vorige beviel zo goed en nu was er 15 % korting dus heb die nog in een andere kleur bijbesteld

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:22

Vankje schreef:
Boomlooszadel zou ik als ruiter met maatje meer nooit nemen vanwege de drukverdeling :n Überhaupt zou ik om die reden nooit een boomloos nemen, maar das misschien weer een andere discussie.

Hier ben ik het dan weer niet mee eens....
Voor de drukverdeling heb je de inlages dan ook nodig voor onder het zadel....
IK heb een boomloos zadel (zie profiel), en zou ook niets anders meer willen.
De inlages die ik gebruik voor onder het zadel zijn dik en verdelen de druk dan ook goed, dit kun je goed zien als je het zadel afneemt na
het rijden en de natte plekken op de rug ziet, je kunt dan precies zien waar de druk van het zadel ligt.
Hebben jullie ervaring met boomloze zadels?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:39

Dat zadel ziet er wel heel comfortabel uit zeg.

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:17

Hier ook een ruiter met een maatje meer... :o

Iemand interesse in een rijbroek maat 48-50 ??

Heb een mondoni afrika rijbroek gekocht van een bokker, maar ik vind 'm echt veel te groot helaas. Het is maat 48 en valt ook echt zo. Prachtig donkerblauw en in nieuw staat!! PB maar als je interesse hebt :)

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 23:02

nee sorry...kan eindelijk zeggen "da's voor mij te groot" maar ehhh zijn vast genoeg Bokkers toch zeker die je er heel blij mee kunt maken, toch?!?

Over het zadel van m'n zusje...had het niet helemaal juist volgens haar. Zij DACHT dat het bovenstel 20inch ofzo was en onderstel OF 19inch OF boven 20,5 en onderstel 19,5, zoiets.
Nou ja...maakt ook niet uit. Flink zadel dus ;-)
Wel met diepe zit, maar door de enorme ruimte geen gedwongen zit. Zit heerlijk!

Dit is 'm met mijn fraaie derriere erin :D
Afbeelding

Afbeelding

Ruimte zat toch?!?

En dit is "hetzelfde" zadel, maar dan met iets vlakkere zit EN een 17,5 inch. Is van een stalgenoot van me. Ook weer met mijn fraaie achterwerk erin ;)
Verschil tussen de beide maten wel te zien toch?!? ;)
Afbeelding

(oeps beetje slechte kwaliteit foto's....van m'n Iphone gehaald ;-) )

robin5896

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:09

Ben ik het mee eens,
je bent zoals je bent. ;)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:41

Het is hier ineens wel heel stil :)?

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:07

ja dacht ik ook al....ongezellig he?!?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:08

jaa ik heb trouwens mijn paardje :) vriendlief wel heeel erg moeten overtuigen. maar nu druk druk met paard en huis want we hebben de sleutel gekregen en zijn aan het klussen!