Met een natte zakdoek erop gestreken. Doe ik het dan fout?
Kaula
Geplaatst: 17-04-11 10:18
Ja, vlieseline plakken gaat het beste door middel van druk, daardoor is persen ook beter, maar ik denk dat er maar weinig van ons een persapparaat bezitten . Ik heb geleerd ook om nooit stoom te gebruiken, dit zorgt er namelijk voor dat het minder goed plakt.
Als je wel strijkt, dan strijkbout goed op de vlieseline drukken en even vasthouden en dan weer naar het volgende stukje gaan (zo'n 3 sec.) Vooral op de hoekjes goed drukken, deze later sneller los. Ik denk dat als je het zo doet, dat de vlieseline de volgende keer wel goed zal blijven zitten.
Laatst bijgewerkt door Kaula op 17-04-11 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt
haha ja dat andersom neer leggen doe je ook maar 1 keer fout , nog wel alles van je strijkbout kunnen krijgen?
Janine, mijn strijkbout geeft gewoon hitte af, dat in combinatie met druk zorgt dat de kreukels verdwijnen. Als het met hete lucht zou gaan, zou je de strijkbout ook boven de stof kunnen houden. Dus naar mijn idee is het warmte in combinatie met druk, maar het kan zijn dat ik het verkeerd begrijp/ heb.
owja dit hoorde ik ook laatst van mijn lerares, dat als je strijkt, eerst de vlieseline kant strijken en daarna nog eens de andere kant van de stof, dus de goede stof. Misschien ook nog wel een handige tip .
Ik bedoel dat er niet zomaar stoom van een strijkbout af komt. Dus ik denk dat we het zelfde bedoelen Heb van de week een blouse gestreken met stijfsel, en dat spul werd erg snel weer droog door het strijkijzer..
ik heb met mn ogen dicht naar de werkbeschrijving gekeken en met mn neus naar het patroon
Dus mijn vorderingen daar hou ik even mn mond over
Touscha
Geplaatst: 21-04-11 12:41
Ben veel buiten aan het spelen de laatste tijd. Ben de foto vergeten . En zit nu op m'n werk dan kan ik ook niks laten zien. Zal er proberen aan te denken.
Hejhej, Ik heb even een vraagje, ik heb een rijjasje met fluwele kraag. Nu wil ik eigenlijk die kraag eraf halen (is verkleurd) en nieuwe stof (met bies) erop doen. Dit wil ik door een naaister laten doen. Is dit mogelijk?
Ik heb ook even een vraagje over zo'n kraagje.. Hoeveel zou het ongeveer kosten om een naaister een andere kleur kraagje op een jasje te laten zetten? En welke stof moet ik hebben?
Oke geen fluweel, wat wel dan? En wat kan ik nog meer doen (zo'n dingetje op je rug?).
YvonneV
Geplaatst: 22-04-11 11:25
colette_007 schreef:
Geen idee zal wel meevallen qua prijs toch? Ik zou geen fluweel nemen want dat verkleurd (lelijk) door de zon
En als je met BP rijdt wordt het kaal.
Queelens
Geplaatst: 22-04-11 14:39
Heb dit topic eens even doorgebladerd omdat ik ook mijn rij-jasje laat pimpen, ja laat pimpen want ben er zelf niet zo handig in
Topic even doorgebladerd maar wat kom ik een gave dingen tegen zeg, respect voor iedereen die dat kan, ik heb het geduld niet
Kan er iemand mij hier vertellen waat je het makkelijkste (liefst online of omgeving den bosch) leuke knopen kunt krijgen en een mooi sierkoord. Knopen ben ik er nog niet overuit wat ik precies wil in ieder geval zilver en als het kan met koper kleurige accenten (diamentje erin ofzo?) en wil mijn kraagje een sierkoord geven in het oranje zo'n soort sierkoord als ditte: Beetje een soort gelijke koord zoals op het randje van dekje + oormuts
Dit is het jasje: Wil dan dus nieuwe knopen en sierkoord vervangen.
Een satijnen bies, is zoiets goed (die op die website die je linkte) Hoeveel cm heb ik eigenlijk minimaal nodig voor de sierkoorden om mijn kraagjes (ook dat anderste stuk kraag) en de zakken (heb een klein maatje, 152 , ik ben klein)
dat moet je even opmeten. Het is nl echt alleen het randje. Je moet wel een aantal cm extra houden natuurlijk gewoon even een cm erlangs leggen en kijken hoeveel je nodig hebt
Oke zal ik dat dadelijk gelijk eens nameten, Klopt het dat je op die website die je linkte, gewoon gratis monstertjes kan bestellen en thuis krijgt gestuurd? Denk dat ik dat dan eerst eens even doe met die oranje bies
Vergis je niet in het aanpassen van het kraagje en evt klepjes. Wil je het netjes doen moet de hele voering los en dan pas de kraag eraf, dat is echt pokkenveel werk en zal dus wrs niet zo goedkoop zijn. k heb het zelf gedaan met hulp van mijn moeder, die coupeuse is, en we zijn er echt lang aan bezig geweest.
ik heb geen idee, ik ken de site verder zelf niet. Koop het spul zelf gewoon in de winkel
En verbouwen lijkt me idd niet goedkoop Morgen ga ik denk weer verder met het proefjasje. Heb het achterpand vanavond opnieuw geknipt. Ik kan nu noh 1 pand vern**ken, en daarna heb ik een probleem en geen reserve stof meer
Hoe hebben jullie de klepjes van de zakken gedaan eigenlijk? Binnenkant met fabric of met lining? De variant met lining wil hier niet echt lukken ik heb nl 1 set met dubbel fabric gedaan en 1 set met 1x fabric en 1x lining