Handschoentjes, waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:00

DianPh schreef:
Je hebt helemaal gelijk, in de winter doe ik het voor de kou en altijd omdat ik ander blaren krijg. gevoelige handjes zullen we maar zeggen. Het is gewoon een aanwensel. 8-)

eelt laten groeien hahaha

Amreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:31

eierhoofd schreef:
Ik vind het lekker zitten := En ik heb nare exceemhanden, die soms heel erg jeuken en snel irriteren. Dan maar beter handschoentjes. Ik draag mijn handen dan ook onbewust meer :o

Hier hetzelfde, rij eigenlijk altijd met handschoenen. Heb je alleen niet af en toe dat door de warmte je eczeem juist erger gaat jeuken?
En proberen te krabben door je handschoen heen is ook niet makkelijk ;)

intercity3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:00

M'n handen zijn nogal snel koud dus dan kunnen handschoenen nooit kwaad :P maar normaal gesproken draag ik ze niet, ik vind ze niet helemaal perfect zitten en zonder werkt het ook goed.

Cygnes

Re: Handschoentjes, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:33

Ik rij altijd met handschoenen anders krijg ik heel erg last van blaren en dat is niet plezant! Daarbij is heb ik het idee meer grip te hebben op de teugels& is het warmer in de winter.

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:07

ik heb altijd handschoentjes aan tegen de kou, blaren en omdat ik iets meer grip heb op de teugels.

phebeskoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:39

Tegen de blaren! Ik heb een hele gevoelige huid. Als ik 1x niet met handschoentjes rijd, heb ik gelijk 3/4 bladeren op mijn handen ;)

MeJustC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:41

Ik denk dat het mooier staat en voor de teugels inderdaad, zelf gebruik ik mijn handschoentjes alleen in de winter en als ik aan een teugel rij die nogal schuurt is dat ook wel handig!
Verder niet zomers,

Groetjes Vera

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:04

Dat snap ik niet hoor dat iedereen maar blaren krijgt :?
Ikzelf heb geen eelt en geen blaren... Als je de juiste aanleuning hebt en met zachte hand rijd, hoe wil je dan in vredesnaam eelt krijgen, dat zou inhouden dat je helemaal niks kunt doen omdat je anders eelt krijgt :?
Correct me if i'm wrong ;)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:07

ik heb een gevoelige huis op mijn handen dus mijn handen itten al snel onder de wondjes of blaren als ik zonder handschoen rijd en omdat ik ik anders blauwe vingers van de kou krijg ;)

becks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:20

phebeskoe schreef:
Tegen de blaren! Ik heb een hele gevoelige huid. Als ik 1x niet met handschoentjes rijd, heb ik gelijk 3/4 bladeren op mijn handen ;)

Ja da heb in idd ok last van doram rijd ik alstijd met :D

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:25

Draag altijd handschoenen. Tijdens het paarden in het land zetten, tijdens het uitmesten, hooi geven etc. En ook tijdens het rijden. Zomer en winter. Je handen blijven netter, je nagels gaan niet kapot, je handen ruiken niet zo naar paard. Draag veel ringen om mijn vingers, dus die blijven ook intact.

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:55

ik rijd af en toe met handschoentjes, om redenen die hier al vaak genoemd zijn. Als ik zonder handschoenen rijdt met warm weer, gaan mijn handen zweten en glijden de teugels uit mijn handen. En in de winter is het gewoon lekker warm :o

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:10

-> RUI

mikcavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:10

Heey

Ik rijd altijd met handschoenen zomer winter warm koud maakt mij niet uit, ik heb gewoon veel beter grip en kan mijn paard beter onder controle houden ( de manegepaarden dan hea haha)

Dus ik vind handschoentjes erg fijn om mee te rijden!

Kuzz :(:) Kiimmy

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:34

Ik vind het gewoon fijner, je hebt wat meer grip enzo, maar als het echt heel heet is rijd ik ook wel zonder hoor :P Maakt me ook niks uit, krijg daar geen blaren van, vind het alleen minder handig :Y)

xDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:40

Ik heb dan meer grip op de teugels( rubbere teugels).

Denise_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:16

Al rijd ik mijn paard nog zo zacht, ik krijg blaren! Al is het de laatste tijd wel minder geworden omdat ik stug ben blijven rijden zonder handschoenen. Ik heb juist het idee dat ik minder grip heb met handschoentjes. Maar in de winter trek ik ze toch weer aan, vooral voor de kou :Y)

guessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:58

ik heb zelf roeckl handschoenen, erg fijn !! kan niet meer zonder, ook fijn inderdaag tegen de kou en tegen de blaren :)

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:04

Tegen de kou en blaren :)

Udiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:29

Ik rij eigenlijk nooit met handschoenen, vind het niet heel fijn. Met longeren in een grote ruimte en trailerladen (niet dat ik dat zo enorm vaak doe hoor) draag ik ze tegenwoordig wel, dit nadat ik errug pijnlijke handjes overhield toen mijn paard besloot de andere kant uit te gaan of met 1 sprong van de trailer af te gaan ;)

xKaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:21

ik rij zelf altijd zonder handschoenen,
met blote handen kan ik d e druk op de teugels beter voelen, en op maat nemen en hals laten strekken met blote handen is ook veel fijner.
En ik heb geen last van de kou, eerder nog zweethanden.
Jammer genoeg moet je bij wedstrijden handschoenen dragen.

Teigetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:37

Ik rijd ook altijd zonder handschoenen. Ik vind dat ik dan alles beter kan aanvoelen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:41

Ik kan niet eens met handschoenen rijden. Vind het verschrikkelijke ondingen. Heb best wel goede liggen die ik in de winter draag maar niet met rijden. Werkt gewoon weg niet. Ik heb gewoon geen grip met handschoenen. Elke keer weer een poging wagen maar das nog geen 5 min en dan weer uit.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:42

Indomitable schreef:
Ik heb altijd last van zweethandjes (met handschoentjes natuurlijk ook wel) alleen als ik dan met blote handjes rijdt schuiven mijn teugels eerder. Vandaar de handschoentjes :)

Hier hetzelfde probleem. :P

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:52

Ik heb altijd met handschoenen gereden (wel leren dan he, geen stoffen). Ik vond het ideaal! Ik kon niet rijden zonder handschoenen. Daarbij is het in de winter lekker warm :)