Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 11:36

Lithya schreef:
Niet iedereen heeft zijn laarzen via Marije. En tuurlijk, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt en ik ben er niet gefrustreerd over of erger mij eraan zoals jij blijft suggereren. Aangezien zijner niets aan kunnen doen, maar zo wel van misschien iedereen een mail gaan ontvangen, kun je dat ook voor zijn.

Wellicht dat ik er wat anders in sta, aangezien ik heel vaak afhankelijk ben van leveringen/orders.

Tsjah, je ondertoon klinkt niet echt heel erg vrolijk. En natuurlijk is wachten heel erg vervelend... Ik hou ook niet van wachten en ben ook zeer regelmatig afhankelijk van leveringen/orders. Sterker nog, ik heb zelf inkoop gedaan en een hoop ellende over me heen gehad omdat we in een behoorlijk niche markt opereerden. Je hebt geen idee hoe boos mensen worden. Misschien is dat de reden dat ik er wat rustiger in sta en de zaak op een heel andere manier bekijk. Ik kon ik ook niet iedereen constant op de hoogte houden.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 12:32

Janine1990 schreef:
Tsjah, je ondertoon klinkt niet echt heel erg vrolijk. En natuurlijk is wachten heel erg vervelend... Ik hou ook niet van wachten en ben ook zeer regelmatig afhankelijk van leveringen/orders. Sterker nog, ik heb zelf inkoop gedaan en een hoop ellende over me heen gehad omdat we in een behoorlijk niche markt opereerden. Je hebt geen idee hoe boos mensen worden. Misschien is dat de reden dat ik er wat rustiger in sta en de zaak op een heel andere manier bekijk. Ik kon ik ook niet iedereen constant op de hoogte houden.

Mijn ondertoon is neutraal en verre van niet vrolijk, maar kan er lastig hoi hoi het wachten duurt veel langer neerzetten.

Je zou eens moeten weten hoe goed ik dat wel weet. En ja ik weet hoe lastig het allemaal kan zijn, omdat wij wel de mensen op de hoogte moeten houden. Zit veel werk en tijd en, maar mensen blijven niet in het ongewisse.

Vala

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:24

Ik vind dat er nu echt een beetje overdreven op Lithaya gereageerd wordt. Je mag er verdorie toch gewoon van balen als het zo lang duurt? En ik vind ook dat je best op de hoogte mag worden gehouden als het veel langer duurt dan gepland. Het kost geld zat allemaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:06

Vala schreef:
Ik vind dat er nu echt een beetje overdreven op Lithaya gereageerd wordt. Je mag er verdorie toch gewoon van balen als het zo lang duurt? En ik vind ook dat je best op de hoogte mag worden gehouden als het veel langer duurt dan gepland. Het kost geld zat allemaal.

Ik zeg niet dat ze niet mag balen! Ik zeg zelfs dat het hartstikke vervelend is...

Het is alleen erg jammer dat ze dit online ventileert zonder te vragen aan degene die haar de laarzen heeft verkocht... Dat is toch het eerste wat je doet wanneer je baalt?

Daarnaast geef ik aan dat diegene er ook niet zoveel aan kan doen. Over dat op de hoogte gehouden worden, tsjah... moet er dan elke dag een mailtje worden verstuurd dat er nog geen nieuws is? Het lijkt me dat je dat pas doet bij een veranderende situatie.

Kijk, zit je al over de vooraf aangegeven wachttijd, dan mail je en krijg je een reactie naar mijn idee. Maar daarna kan er toch moeilijk om de haverklap gemaild worden dat er nog geen nieuws is? Helpt ook niemand... Toch?

Wat mij gewoon tegenstaat is het eerst op internet zetten en dan pas verder vragen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:24

Sja dit is een topic over dat merk. Wachttijden horen daar toch ook bij. ik hoop dat dit niet zo'n "alleen maar goede verhalen " topic wordt. Doen mensen dat omdat ze zichzelf nog moeten geruststellen of zo. Ik vind dat echt spijtig.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:52

Janine1990 schreef:
Het is alleen erg jammer dat ze dit online ventileert zonder te vragen aan degene die haar de laarzen heeft verkocht... Dat is toch het eerste wat je doet wanneer je baalt?

Daarnaast geef ik aan dat diegene er ook niet zoveel aan kan doen. Over dat op de hoogte gehouden worden, tsjah... moet er dan elke dag een mailtje worden verstuurd dat er nog geen nieuws is? Het lijkt me dat je dat pas doet bij een veranderende situatie.

Kijk, zit je al over de vooraf aangegeven wachttijd, dan mail je en krijg je een reactie naar mijn idee. Maar daarna kan er toch moeilijk om de haverklap gemaild worden dat er nog geen nieuws is? Helpt ook niemand... Toch?

Wat mij gewoon tegenstaat is het eerst op internet zetten en dan pas verder vragen...

Iets van een mug een olifant maken? Je maakt het echt groter dan het is. Als je feiten opnoemt, baal je niet gelijk en bent ook niet gelijk negatief of verdrietig.

Wie zegt hier dat ik het niet allang nagevraagd heb voor ik hier vroeg? Dat heb ik nergens gezegd. Heb alleen aangegeven hier gelezen te hebben over de langere wachttijden.

Je zegt zelf een mail wanneer de situatie veranderd. Een levertijd die van 8 naar minstens 12-14 weken gaat, lijkt mij een goede reden, of vind je dat nog steeds belachelijk? Dagelijks een mail is overdrijven, dat is bewust iemand belachelijk maken en heeft beslist geen toegevoegde waarde.

De kwaliteit van een merk staan en vallen ook met goede voorlichting!!

De recensies van de laarzen zelf zijn goed en dat zou ik graag ondervinden.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:00

Ik vind ook dat sommige mensen Marije hier ook wel aanbidden, ze doet gewoon haar werk toch. :)

Ik had ook geen bericht gehad over de lange levertijd, en toen ze verstuurd werden zat er ook wat vertraging in , maar dat vind ik geen grote problemen.

Ik vind het nu gewoon jammer dat ik niet weet wat er met m'n laarzen gebeurt, en waarschijnlijk zullen ze gewoon een stukje opgerekt worden.

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:08

Janine1990 schreef:
Ja vind het een beetje vreemd om hierover 'boos' te worden op Marije, alsof ze de laarzen persoonlijk maakt :')

Theduchess schreef:
Ik heb ze op 30 juni besteld en toen waren mijn huidige laarzen nog prima, de dag erna knapte de veters van m'n ene laars en niet veel later die van m'n andere en ze zijn tevens veelste kort...

Tevens kan ze hier ook vrij weinig aan doen hè? ;) Vooral dat laatste :') Als je Petries had besteld was je ook nog 4 weken onderweg geweest, minimaal...

oliebol happens, het is toch niet het einde van de wereld als je wat langer moet wachten? Marije zei tegen mij dat ik op 14 weken moest rekenen, prima. Mijn laarzen moesten van de week ook weer naar de schoenmaker á 60 euro, had ik maar eerder nieuwe laarzen moeten bestellen hoor.

Trouwens, ik kon in de 14e week gerust een mailtje gaan sturen of er al iets bekend was en ze gaf aan zelf ook haar best te doen om mensen die 'uitgerekend' zijn een bericht te doen over de status.

Ik heb een mail terug gehad waarin stond dat het 8-10 weken zou duren voor het model dat ik heb besteld. Met daarna bericht dat het 2 weken langer zou duren. Nou oke dat snap ik, maar het was dus verwacht dat ik ze nu al zou krijgen. En hoe kom je erbij dat ik boos ben op Marije? Zij maakt de laarzen toch niet? En volgensmij heb ik juist gekozen voor celeris i.p.v. Petrie en ik heb geen moment gehad dat ik überhaupt dacht om petrie's te bestellen dus die vergelijking is ook onnodig ;)

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:16

En laten we er rekening mee houden dat dit niet om een hoofdstel gaat die je bijvoorbeeld bij de epplejeck hebt besteld en langer duurt dan normaal, maar wel om laarzen van rond de €600,-

Ik denk voornamelijk dat daarom mensen zich zorgen maken wat er met de laarzen gebeurd, het geld is niet voor iedereen zo uit de zak te halen. Het is geen broodje wat je bij de bakker koopt. Sommige mensen hebben hier hard voor gespaard!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:18

Inderdaad ... dat is inderdaad wat mee speelt.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:52

Ik ben het met Thedutchess en Lithya eens. En volgens mij hebben wij allemaal Pablo. Dat er verteld word 8 tot 10 weken en het loopt uit prima. Dan kom ik via dit topic achter de vertraging, ben ik gaan mailen. Krijg ik te horen dat mn email adress dan wel verkeerd getypt is. Maar volgens mij zijn er dan wel heel veel adressen verkeerd getypt.. Het vriendinnetje van mij waarmee ik tegelijk besteld heb heeft geen bokt en die heb ik ook op de hoogte moeten stellen. Ook voel ik me ontzettend opdringerig als ik app of mail hoe het nou zit en wanneer ze komen. Tuurlijk er zijn zo ontzettend veel klanten, ze kunnen simpelweg niet iedereen appart op de hoogte houden, en misschien weten zij niet eens de statussen van de laarzen. Maar ik baal er wel van dat ik als student ontzettend hard moet werken en sparen om het geld bij elkaar te krijgen en vervolgens niet weet wanneer ik er eindelijk eens wat voor terug krijg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:15

Vervelend Linda! :(

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:31

Begrijp jullie hartstikke goed meiden! Ik hoop dat jullie laarzen er snel zijn. Want ik wil graag foto's zien!! :D

Er was iemand waarbij de laarzen te strak zaten, die werden terug gestuurd. Weet zo 123 niet meer wie dat was (sorry) maar weet je al meer?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:30

Lithya schreef:
Iets van een mug een olifant maken? Je maakt het echt groter dan het is. Als je feiten opnoemt, baal je niet gelijk en bent ook niet gelijk negatief of verdrietig.

Wie zegt hier dat ik het niet allang nagevraagd heb voor ik hier vroeg? Dat heb ik nergens gezegd. Heb alleen aangegeven hier gelezen te hebben over de langere wachttijden.

Je zegt zelf een mail wanneer de situatie veranderd. Een levertijd die van 8 naar minstens 12-14 weken gaat, lijkt mij een goede reden, of vind je dat nog steeds belachelijk? Dagelijks een mail is overdrijven, dat is bewust iemand belachelijk maken en heeft beslist geen toegevoegde waarde.

De kwaliteit van een merk staan en vallen ook met goede voorlichting!!

De recensies van de laarzen zelf zijn goed en dat zou ik graag ondervinden.

Mijn excuses dan, ik heb het gewoon verkeerd geïnterpreteerd omdat ik het vaker heb gelezen.

Natuurlijk is een veranderde levertijd een reden om te mailen, dat schreef ik zojuist ook geloof ik?
Dagelijks een mail is niet iets waarmee ik iemand belachelijk wil maken, meer om aan te geven dat het niet redelijk is om zoiets te verwachten.

En ben het zeker eens met dat service/voorlichting onderdeel is van de kwaliteit, maar ongeacht wie (echt niet persoonlijk) moet het wel een redelijke verwachting zijn hiervan. In jouw geval heb ik je reacties gewoon verkeerd geïnterpreteerd en heb je kennelijk toch al wel zelf contact opgenomen.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:31

Alice13 schreef:
Begrijp jullie hartstikke goed meiden! Ik hoop dat jullie laarzen er snel zijn. Want ik wil graag foto's zien!! :D

Er was iemand waarbij de laarzen te strak zaten, die werden terug gestuurd. Weet zo 123 niet meer wie dat was (sorry) maar weet je al meer?

Dat ben ik, heb ze opgestuurd maar nog helemaal niks gehoord.. ook niet dat ze zijn aangekomen.
Dus ga na het weekend mailen, heb ze wel verzekerd verzonden.

Mnoonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:17

Hier ook iemand met alleen maar slechte ervaringen. Ik heb heel lang gewacht om dit online te zetten, omdat ik had gehoopt dat het netjes opgelost zou worden, maar dat is helaas niet het geval. Slechte tot helemaal geen communicatie, liegen over verzending en dan ook nog laarzen die totaal niet goed zitten. Teruggestuurd en precies een week geleden zijn deze aangekomen en wederom hoor ik niks. Telefoon wordt niet opgenomen. Iemand die zo een bedrijf runt heeft nog heel veel te leren, echt een belachelijke gang van zaken. Hoe mooi de laarzen ook zijn, ik zou niemand meer adviseren voor Celeris te gaan.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:05

Laarzen zijn hier nog steeds top!

Enige wat ik jammer vond was de levertijd en dat ons in t topic werd gezegd dat er voor t lange wachten een kleinigheidje bij zou zitten. Die ik nooit gehad heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:51

Mnoonn schreef:
Hier ook iemand met alleen maar slechte ervaringen. Ik heb heel lang gewacht om dit online te zetten, omdat ik had gehoopt dat het netjes opgelost zou worden, maar dat is helaas niet het geval. Slechte tot helemaal geen communicatie, liegen over verzending en dan ook nog laarzen die totaal niet goed zitten. Teruggestuurd en precies een week geleden zijn deze aangekomen en wederom hoor ik niks. Telefoon wordt niet opgenomen. Iemand die zo een bedrijf runt heeft nog heel veel te leren, echt een belachelijke gang van zaken. Hoe mooi de laarzen ook zijn, ik zou niemand meer adviseren voor Celeris te gaan.

Dankjewel voor het delen. Het zou best kunnen dat het succes leidt tot het niet meer aankunnen van alle vragen en verzoeken en dan ontstaan er dit soort problemen.
Te snel groeien van een bedrijf veroorzaakt helaas wel vaker problemen.
Hopelijk wordt jouw probleem alsnog opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:57

Vervelend allemaal, maar het is ook goed om eens de andere ervaringen te horen.
Zoals het klinkt, begint celeris een beetje op Custom te lijken.
Door de hoeveelheid werk, slecht passende producten leveren. Afrafferen zeg maar. :(:)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:32

Zo ken ik marije helemaal niet om de boel af te raffelen of slecht/niet klantvriendelijk te werk te gaan... :n Maar er zijn ondertussen meer aanmeet plekken/personen begreep ik, geen idee hoe die ter werk gaan natuurlijk.

Hopen dat alles gewoon netjes opgelost word. En ja de levertijd is wel een serieus dingetje... Maar zal zo snel ook niet veranderen denk ik als de vraag steeds meer word en er niet bvb meer personeel bij komt in de fabriek. Maarja daar hebben wij verder ook geen zicht op natuurlijk.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:39

Naar wat ik begreep is de fabriek onlangs uitgebreid. Mede hierdoor zijn er langere wachttijden ontstaan, omdat de fabriek twee weken dicht was daardoor.
Ik heb gemaild met Marije en zij liet weten dat er de komende weken veel laarzen afgeleverd gaan worden. Zag dit ook op de Britse Celeris facebook. https://m.facebook.com/?_rdr#!/celerisu ... ype=3&fs=5

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 07:08

Hier ook helaas ook geen positieve ervaringen met de communicatie of het nakomen van afspraken.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:15

Wel tevreden over de laarzen ansich sorbertje?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:37

Bij mij ziet het er naar uit dat het goed gaat komen.

De communicatie is wat langzaam, ik heb het gewoon afgewacht. Ik kreeg na een week antwoord en ze wilt opnieuw bij mij langskomen om een passende oplossing te zoeken.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:06

Fijn Michelle!