Paardrijden in stijl.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:18

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 01:07

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 04:18

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 09:30

...en een andere waar ik goede ervaring mee heb is http://www.hr-replikate.de/
Hij maakt ook een replica torque van de exemplaren zoals daar gevonden zijn.

Voor authentiek gemaakt bronzen mes/zwaard is het enige adres Neil Burridge: http://www.bronze-age-craft.com/
Dan heb je een artefact wat zo echt is als het komt, alleen niet oud. Hij heeft mijn Mindelheim gemaakt. Ook op speciaal verzoek een bijbehorende one-off 'snor' schedetip.

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:42

WolinLotte

Re: Paardrijden in stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:16

Uh nee bedankt yole :P .. ik zoek dan nog wel door naar een mooi slotgracht ofso :o .

:D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:10

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:26

:D Ik heb hier ook al rondom mezelf staan kijken... 't zal een mini-yurt worden denk ik...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:10

Ooit komt er een yurt bij. Maar eerst eens een oplossing verzinnen voor de palen van mijn tipi. Die dingen zijn bijna 7 meter lang en dus niet fatsoenlijk te vervoeren. Maar het is een gewldig verplaatsbaar huisje hoor. Bovendien stukken beter te betalen... een yurt is best prijzig. Al heb ik ze in Hongarije al gezien voor even meer dan 1000 euro (zal 4 of 5 meter doorsnee zijn geweest). Dat kost een tipi ook al snel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:15

Tipi palen laat je toch door je pony verslepen? travois heet dat toch?
Andere optie is moderne tipitent merken : titanium goat of duurdere kifaru tipi.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:41

Zijn er eigenlijk reistenten die je gemakkelijk te paard mee kunt nemen en die nog een beetje stijlvol zijn? Ik heb wel zo'n vreselijk nylon geval. Maar dat is natuurlijk ook niet anders. Misschien toch even doortrainen zodat Milka als pakpaard mee kan met een tent op zijn rug...

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 02:28

Malenka schreef:
Zijn er eigenlijk reistenten die je gemakkelijk te paard mee kunt nemen en die nog een beetje stijlvol zijn? Ik heb wel zo'n vreselijk nylon geval. Maar dat is natuurlijk ook niet anders. Misschien toch even doortrainen zodat Milka als pakpaard mee kan met een tent op zijn rug...

Dit misschien?
http://www.medieval-market.biz/img/mini_soldier_tent_0.jpg

of beter nog... dit... met een hangmat eronder; doek, touw, hangmat, 2 bomen en klaar! Kan zo achterop je paard mee :D
http://www.medieval-market.biz/img/soldier_sheet_0.jpg

Citaat:
Oh maar dat is nog niks :+
http://www.salamtoto.com/images/bloc/bl ... 02766_.jpg
Haha.. 't is een kunstproject, maar ik vind dat best grappig. Het is vingerverf en spoelt er vanzelf uit (gelukkig).

_O- Ik merk nu pas de hoeven op...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 10:24

@Yole: opa en oma zijn gisterenavond aangekomen voor morele steun.
Mijn :+: had op een tip van Bandida http://www.nwo.nl/nwohome.nsf/pages/NWOA_7VSJHK bij hen laten bezorgen dus dat kwam voor mij uit de tas....
Het in de tekst genoemde 'Verleden Land' heb ik ook in de kast staan. Was een cadeau in mijn vorige leven.
Deze http://www.matrijs.com/titelpag.asp?isb ... -233-sluit er naadloos bij aan.

Ik heb http://press.princeton.edu/titles/6696.html op mijn nachtkastje liggen: dat gaat over de germanen/kelten in NW-Europa in het perspectief van het romeinse rijk. Heel informatief.

Hier een stijlplaatje: reproductie van hoe de vorst van oss eruit gezien moet hebben voor zijn dood
http://www.dekelten.nl/webcam/mini/Kelt ... 141250.JPG
De sluiting van zijn mantel heet 'fibula' en die dingen zijn van zeg 1000 jaar tot in de middeleeuwen een goudmijn aan informatie op zích omdat ze in vorm, stijl en materiaal brede informatie geven over de gebruiker. Dat is echt :wow: : geef een archeoloog (m/v) een fibula en hij/zij vertelt je wanneer het ding waar door wie gedragen werd. Dat is nog eens stijl ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 13:29

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:25

Van al die links krijg ik honger zeg... Straks naar de bib... enkele mongoolse en archeologische werkjes ophalen..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 14:33

yole schreef:
Van al die links krijg ik honger zeg... Straks naar de bib... enkele mongoolse en archeologische werkjes ophalen..

Goed zeg!!!

Nog een link voor replicas http://www.noricum.de/

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:57

Malenka schreef:
Ooit komt er een yurt bij. Maar eerst eens een oplossing verzinnen voor de palen van mijn tipi. Die dingen zijn bijna 7 meter lang en dus niet fatsoenlijk te vervoeren. Maar het is een gewldig verplaatsbaar huisje hoor. Bovendien stukken beter te betalen... een yurt is best prijzig. Al heb ik ze in Hongarije al gezien voor even meer dan 1000 euro (zal 4 of 5 meter doorsnee zijn geweest). Dat kost een tipi ook al snel.

ik ken iemand die in een yurt woont en hem helemaal zelf gemaakt heeft... hij is nu wel op wereldreis, maar als je tips of foto's wilt kan ik die later wel eens bezorgen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 15:07

Over torcs:

´In December, 1924, he inoculated 10 germanium plants with a plant cancer that produced tumors. After 30 days, tumors had developed in all of the plants. He took one of the 10 infected plants and simply fashioned a heavy copper wire in a one loop, open-ended coil about 30 cm (12") in diameter around the center of the plant. and held it in place with an ebonite stake . The copper coil acted as an antennae or a tuning coil, collecting and concentrating oscillation energy from extremely high frequency cosmic rays. The diameter of the cooper loop determined which range of frequencies would be captured. He found that the 30 cm loop captured frequencies that fell within the resonant frequency range of the plant's cells. This captured energy reinforced the resonant oscillations naturally produced by the nucleus of the germanium's cells. This allowed the plant to overwhelm the oscillations of the cancer cells and destroy the cancer. The tumors fell off in less than 3 weeks and by 2 months, the plant was thriving. All of the other cancer-inoculated plants-without the antennae coil- died within 30 days.´

over de "Multiple Wave Oscillator" van Lakhovsky. Dat was een set concentrische antennes verbonden met een Tesla generator:
http://img95.imageshack.us/img95/7421/m ... nasbd0.jpg

Een slimmerd met een open geest is aan het rekenen geslagen bij torcs omdat:
´... because a loop of wire is an inductor (like an electromagnet) while the gap in the loop is a capacitor. This makes for a very simple LC circuit, an electrical circuit that resonates at a certain frequency: 1/(2 Pi Sqrt (L*C))
So people started making their own "Lakhovsky Coils" to treat various health ailments, like arthritis pain.´

een torc een LC-circuit is :)*

´I calculated the LC frequency for various types of neck torcs, and generally they fall into the range of 300-1000 Mhz. The electromagnetic wavelength at that frequency or its 1/2 harmonic is right around the size of the human skull.´

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:55

Laatst bijgewerkt door Ruga op 19-02-10 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:58

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 16:15

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:27

Bandida,
ik heb inderdaad ook al een saharatent (de laatste die je hebt geplaatst). Die zijn echter toch ook nog 16,5 kilo.

kynshiri,
Leuk, dank je!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:14

Malenka schreef:
Bandida,
ik heb inderdaad ook al een saharatent (de laatste die je hebt geplaatst). Die zijn echter toch ook nog 16,5 kilo.

kynshiri,
Leuk, dank je!

ik weet wel dat heel het fame van bamboostokken gemaakt is die mekaar diagonaal kruisen en dat hij de tent zelf gestikt (of laten stikken) heeft van zo'n dekzeilen van vrachtwagens. hij heeft er ook nog een laagje isolatie voor om in de winter bij op het frame te leggen onder het dekzeil.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:31

Bamboe is wel lekker licht van gewicht en sterk. Dat is inderdaad geen gek idee! Ook geen gek idee voor een trektochttentje.
Een yurt is hoe dan ook geen tent om me te zeulen. Maar wie weet wanneer ik er wel iets mee kan en het bouwen op zich is al interessant.

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:18

Huertecilla schreef:
Een slimmerd met een open geest is aan het rekenen geslagen bij torcs omdat een torc een LC-circuit is..

Ja, ik meen me te herinneren dat je in de jaren '80 van die 'geneeskrachtige' armbanden kon kopen die goed waren tegen allerlei kwalen. Deze waren/zijn ook gebaseerd op een LC-circuit..

Citaat:
Ondertussen gevonden:
Afbeelding

Waar werden deze dingen voor gebruikt? De 'fibel' (ken alleen de duitse benaming) rechts kom ik veelvuldig tegen, doch de vertaling van fibel (=elementair leer-,handboek) maakt me niet veel wijzer...