Dubarry

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:00

Ohja hoor, ik doe er ook echt alles mee en kan ze best netjes houden. Nou doe ik even snel de stal rechttrekken en wat mest verwijderen ook nog wel eens met nette schoenen aan (geen pumps maar wel gewoon nette laarzen). Als je een beetje voorzichtig doet kan er veel. Maar van echt een hele rits stallen uitmesten en opstrooien gaan je dubarry's wel stinken denk ik.
Maar modder en dergelijke kun je er gewoon weer afspoelen, poetsen en ze zien er weer als nieuw uit. Dat moet ook wel want als weer zo gaat sneeuwen als afgelopen winter woon ik zo onderhand in die laarzen. Afgelopen winter vond ik het echt ellende als ik een keertje nettere schoenen aanmoest, dan had ik ineens weer door dat de stoep eigenlijk toch wel heel glad was.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:29

Fleurtje100 schreef:
Ohja hoor, ik doe er ook echt alles mee en kan ze best netjes houden. Nou doe ik even snel de stal rechttrekken en wat mest verwijderen ook nog wel eens met nette schoenen aan (geen pumps maar wel gewoon nette laarzen). Als je een beetje voorzichtig doet kan er veel. Maar van echt een hele rits stallen uitmesten en opstrooien gaan je dubarry's wel stinken denk ik.

Dat kun je sowieso beter niet doen, daarom zijn de mijne nu weer terug naar Ierland... Van de ammoniak in de stallen gaan ze lek, dus voor mijn Dubarry's straks ook niet meer dan even wat mestballen wippen. Dat van de gladheid herken ik trouwens ook, ik heb er altijd een bloedhekel aan om te lopen als het glad is, maar in de eerste winter met Dubarry's ging er een wereld voor me open. Het kan wel! Heb nu nette laarzen met een lekker lompe profielzool, dat werkt vast ook.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 08:33

En ja hoor, weer een vraag over schoonmaken..... :o

Mijn laarzen heb ik nu 2 jaar en spoelde ze regelmatig af en smeerde ze met schoenpoets in.
Het nubuck op de schacht, is nu echt heel vies geworden. Gisteren heb ik ze onder de douche schoongespoeld, maar ook met een borsteltje gedaan. En er zit nog viezigheid op.....

Als je een setje Dubarryschoonmaakspul aanschaft, kun je dat gebruiken op de schacht van je laars?? En helpt dat?? Ik vind 20 euro voor boenmiddelen nogal aan de prijs nl.

NiNM

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 09:22

Ik maak ze eerst schoon met water en daarna met een sponsje en zadel zeep. En natuurlijk weer even insmeren met leder gel, van rapide ;)
Maar ik heb ze nu 2 weken dus of het goed blijft.... :P

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 09:40

Ik heb net een schoonmaakprutje voor mn dubbary's gekocht, vond dat van dubarry zelf ietsie te duur, maar zal het straks eens proberen, weet je of het wat is ;)

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:54

mijn vriendin heeft ook Dubarry
ik heb ze wel eens aangehad,
ze zitten heerlijk! En warm dat ze zijn!
hmm,
ik wil ze zelf ook!!
groetjes Lisaa

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:07

Ik heb mn dubarry's weer schoon, na een dag modder stampen bij de milletry haha

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:12

Antheman schreef:
En ja hoor, weer een vraag over schoonmaken..... :o

Mijn laarzen heb ik nu 2 jaar en spoelde ze regelmatig af en smeerde ze met schoenpoets in.
Het nubuck op de schacht, is nu echt heel vies geworden. Gisteren heb ik ze onder de douche schoongespoeld, maar ook met een borsteltje gedaan. En er zit nog viezigheid op.....

Als je een setje Dubarryschoonmaakspul aanschaft, kun je dat gebruiken op de schacht van je laars?? En helpt dat?? Ik vind 20 euro voor boenmiddelen nogal aan de prijs nl.

Het nubuck krijg ik ook niet meer mooi schoon. Ik loop vaak door de klei en ik 'strijk' ;) een beetje, dus smeer ik allemaal klei van mijn ene zool op de andere schacht. Ik krijg het er niet meer goed af, maar ik durf het ook niet zo goed te poetsen.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:19

de oplossing voor het nubuck is zadelzeep! :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:01

Ik heb het nubuck aardig goed schoon gekregen :j
Weet de naam van het goedje alleen ff niet, zoek het even op nog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:13

NiNM schreef:
de oplossing voor het nubuck is zadelzeep! :D

Daarmee verstop je de porieën toch?

Ik durf dat niet zo goed op mijn laarzen te doen hoor.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:15

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:18

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:19

Ja, het viel mij niet tegen, moest wel met een nagelborsteltje het goed boenen, wat ik op 1 plek niet heb gedaan...
Echt "als nieuw" zijn ze niet hoor, maar het ziet er wel beter uit geloof ik..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:28

siskeh schreef:
Ja, het viel mij niet tegen, moest wel met een nagelborsteltje het goed boenen, wat ik op 1 plek niet heb gedaan...
Echt "als nieuw" zijn ze niet hoor, maar het ziet er wel beter uit geloof ik..

Laarzen van 2 jaar oud, krijg ik niet meer nieuw :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:39

Vandaag op de military maar ff serieus weer naar Dubarry's gekeken en heel binnenkort gaan ze er zeker komen. Denk dat ze qua schacht te breed zijn, maar k ga er mooi de sokken met bontkraag bij kopen :D

Wie heeft de nieuwe versies van Dubarry met die stof met printje? Ik vind 1 kleur heel leuk, maar heb het idee dat bij een klodder drek je dat er niet meer uit krijgt?

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:01

Ja die met dat stof zag ik ook staan! Zo onwijs leuk!
Het lijkt me voor de bagger enzooi wel wat minder, denk niet dat je dat er weer helemaal mooi uit krijg...

Wat betreft de zadelzeep, ik gebruikt het voor al mn ledere schoenen zadels etc en nog nooit is er daardoor iets minder geworden :) en het leer heeft toch niks meer aan de porien? Is al hartstikke dood :')

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:59

Het was toch vet, en niet zadelzeep, dat de porien verstopt?
Ik heb ze laatst ook met zadelzeep schoon gemaakt. Het leer heeft bij mij al aardig wat krassen op de neus maar ook ik woon er bijna in, ze zijn heerlijk. :)

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:29

Ik wil ook dubarry s gaan kopen,maar het valt me op dat ik als ik op internet zoek ze overal dezelfde prijs hebben.De neppers zijn bijv wel allemaal verschillend van prijs(wel zelfde merk )Alleen als je ze in engeland koopt zijn ze goedkoper.Zijn er ook die dat gedaan hebben?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:30

@jessie84: weet je welke maat je moet hebben?
Ik zou de maat nl. niet op de gok durven kopen :=

Mijn laarzen zijn alwéér vreselijk vies :')

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:33

ja ik weet de maat want ik heb in de winkel gepast

Puckvgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:46

@Jessie84: Dan zou je het kunnen gokken, maar volgens mij zijn ze dan na verschepen en dergelijke net zo duur :?

Had er vandaag spijt van dat ik m'n dubarry's niet had aangetrokken. 1 plas en mn voeten waren zeikie in mn sneakers :=

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:07

Mijn Dubarrys maken ook weer barre tijden mee, in blubberige paddocks en weides. Maar ja, ik heb ze uiteindelijk toch om te dragen! ;) Ik poets de leren stukken gewoon met ledervet, het nubuck behandel ik eigenlijk niet ... Ik spoel ze ook regelmatig even af onder de kraan op stal voordat ik de auto in ga, zodat de ergste modder er dan wel af is.

Ze zijn trouwens wel behoorlijk uitgelopen inmiddels, die van jullie ook?

Ik had eigenlijk gehoopt dat ze iets beter passend zouden blijven. Ik had ze mooi op maat gekocht, maar vind ze nu wat aan de ruime kant worden en dan heb ik er al dikke paardrijkousen in (met zo'n dikke zool).

Ik draag ze de hele middag, elke dag en rijd er ook zelfs mee!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:51

Mijn dubarry's zijn nog niet zo oud maar zo zien ze er wel uit. := Loop er ook idd mee in en rondom stal. Ik kan ze wel poetsen maar na 1 dag zijn ze weer hartstikke goor.. Spoel ze idd wel regelmatig af. De mijne zijn ook wel wat uitgelopen maar ze zitten nog steeds prima. De laatste paar keren heb ik ze zelfs gedragen tijdens het rijden.. :)

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:44

En nu ben ik helemaal Dubarry fan! Een tijdje geleden had ik al gepost dat één van mijn laarzen na twee jaar lek was. Ik heb ze 3 weken geleden naar de winkel gebracht, die ze op hebben gestuurd naar Ierland en ik zou ze binnen twee weken terug hebben. Vandaag nog niks gehoord, ik werd al een beetje zenuwachtig, dus maar even gebeld. De verkoper moest even naar Ierland bellen en belde even later terug dat ik morgen (!) nieuwe (!!!) laarzen op mag halen! Ben echt blij! Een nieuwe kans om ze mooi schoon te houden... En no way dat ik daar mee ga uitmesten! (Hoewel... over twee jaar weer nieuwe laarzen.. }> )