Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fleurtje100 schreef:Ohja hoor, ik doe er ook echt alles mee en kan ze best netjes houden. Nou doe ik even snel de stal rechttrekken en wat mest verwijderen ook nog wel eens met nette schoenen aan (geen pumps maar wel gewoon nette laarzen). Als je een beetje voorzichtig doet kan er veel. Maar van echt een hele rits stallen uitmesten en opstrooien gaan je dubarry's wel stinken denk ik.

Antheman schreef:En ja hoor, weer een vraag over schoonmaken.....![]()
Mijn laarzen heb ik nu 2 jaar en spoelde ze regelmatig af en smeerde ze met schoenpoets in.
Het nubuck op de schacht, is nu echt heel vies geworden. Gisteren heb ik ze onder de douche schoongespoeld, maar ook met een borsteltje gedaan. En er zit nog viezigheid op.....
Als je een setje Dubarryschoonmaakspul aanschaft, kun je dat gebruiken op de schacht van je laars?? En helpt dat?? Ik vind 20 euro voor boenmiddelen nogal aan de prijs nl.
een beetje, dus smeer ik allemaal klei van mijn ene zool op de andere schacht. Ik krijg het er niet meer goed af, maar ik durf het ook niet zo goed te poetsen.

en het leer heeft toch niks meer aan de porien? Is al hartstikke dood

Ik poets de leren stukken gewoon met ledervet, het nubuck behandel ik eigenlijk niet ... Ik spoel ze ook regelmatig even af onder de kraan op stal voordat ik de auto in ga, zodat de ergste modder er dan wel af is.
Loop er ook idd mee in en rondom stal. Ik kan ze wel poetsen maar na 1 dag zijn ze weer hartstikke goor.. Spoel ze idd wel regelmatig af. De mijne zijn ook wel wat uitgelopen maar ze zitten nog steeds prima. De laatste paar keren heb ik ze zelfs gedragen tijdens het rijden..
)