[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:44

Daar is die dan

Afbeelding

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:20

Citaat:
Prachtige set, zeg.

Ik heb laarzen van Petrie, kleur "London". Is een soort licht cognac. Ik kan er echter geen cap bij vinden; de meeste caps zijn cognac of bruin. Iemand nog een tip, een onbekend merk wellicht?

Dit is de kleur van de laars: http://static.webshopapp.com/shops/0205 ... /image.jpg

Ben benieuwd :)

Ik vind dat de kleur nogal lijkt te vertekenen, als het echt heel licht is kan je eens kijken naar een HH Pro Croco Cap in cognac?

Edit: verkeerde persoon gequote

Horsea_nl

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:56

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:59

Chique!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 21:41

Citaat:
Prachtige set, zeg.

Ik heb laarzen van Petrie, kleur "London". Is een soort licht cognac. Ik kan er echter geen cap bij vinden; de meeste caps zijn cognac of bruin. Iemand nog een tip, een onbekend merk wellicht?

Dit is de kleur van de laars: http://static.webshopapp.com/shops/0205 ... /image.jpg

Ik kan de foto niet openen.. Maar ik denk dat je de lichte cognac kleur bedoeld. Ik zag laatst iemand op concours met de goudkleurige Uvex cap (wel een flink prijskaartje)
Afbeelding

De cap was idd iets gouder dan de laarzen, maar ik vond dit erg mooi bij elkaar passen !
(helaas had deze ruiter dan net een jasje met rood kraagje aan wat enorm vloekte :P )

Ik rij zelf met de 'normale' kleur cognac, hierbij gebruik ik de HH croco, ook hier zit een klein tintverschil in, laarzen zijn net iets roder. Maar ik vind dit persoonlijk niet storend. Voor een foto zie profiel.

Man_Li

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 21:59

Thx voor het meedenken :)

HighVoltage schreef:
Ik vind dat de kleur nogal lijkt te vertekenen, als het echt heel licht is kan je eens kijken naar een HH Pro Croco Cap in cognac?

renee16 schreef:
Ik kan de foto niet openen.. Maar ik denk dat je de lichte cognac kleur bedoeld. Ik zag laatst iemand op concours met de goudkleurige Uvex cap (wel een flink prijskaartje)
Afbeelding

De cap was idd iets gouder dan de laarzen, maar ik vond dit erg mooi bij elkaar passen !
(helaas had deze ruiter dan net een jasje met rood kraagje aan wat enorm vloekte :P )

Ik rij zelf met de 'normale' kleur cognac, hierbij gebruik ik de HH croco, ook hier zit een klein tintverschil in, laarzen zijn net iets roder. Maar ik vind dit persoonlijk niet storend. Voor een foto zie profiel.

Ja daar reed Isabelle Werth toch mee? Is inderdaad stevig aan de prijs. Ik vond die cap nooit zo mooi omdat het paisley printje uit de verte er een beetje uitziet alsof de cap door de modder gerold is :D

Ik bedoel inderdaad die lichte kleur cognac. De HH croco zou ik zeker gekocht hebben maar die is bij mijn laarzen echt te donker, is net niet mooi dan. Ik heb ook zitten denken over de zwarte Uvex met cognac bandje, want dat bandje is vrij licht. Zie http://www.divoza.com/images/products/1 ... ed-cap.jpg. Maar ik heb een beige en een blauw jasje; bij de beige heb ik een beige cap en bij de blauwe vind ik een zwarte cap niet mooi.

Denk eigenlijk dat ik even moet afwachten of Uvex in een volgend seizoen met andere kleuren gaat komen..

Man_Li

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:06

Oh krijg nou de hik... Ik zie dat ik ze op http://www.uvexcap.nl in alle kleuren van de regenboog kan bestellen... :+ Wel erg prijzig. Hm. Even over nadenken.

Edit: je zou zeggen dat je een cap dan zelf ook wel kunt overspuiten. Hoeft geen 150,- te kosten, lijkt me.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:57

Een gladde cap kun je idd makkelijk overspuiten.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:12

En is een blauwe cap dan geen idee bij je jasje?

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:15

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:24

Charles Owen heeft ook een mooie donkerblauwe cap met een beige/licht cognac kleurige kindband, dit zou misschien ook heel mooi kunnen passen bij de blauw/licht cognac combi.

Bij een beige jasje idd weer wat minder.

Wat dat betreft is licht cognac met caps nog echt een onmogelijke kleur :P.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:54

Een bronzen kep italia zou ook goed bij die laarzen kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 06:06

De bronzen KEP italia is zooooo gaaf....

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:55

Man_Li

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:39

HighVoltage schreef:
@Man_Li: deze?

http://www.harryshorse.com/cloud/xlenz/ ... ngWidth=10

Die heb ik jaren geleden gekocht bij die laarzen inderdaad :j maar die kleur bleek juist een totaal andere ;( . De cap ging ook niet lekker zitten en was erg warm, dus heb hem toen verruild voor een Uvex in zand-kleur. Deze:
http://www.uvexcap.nl/index.php?item=uv ... 20&lang=NL
Dat is wel mooi bij m'n beige jasje, maar staat niet briljant bij de blauwe.
Capriootje schreef:
En is een blauwe cap dan geen idee bij je jasje?
Jazeker, daar zit ik ook wel aan te denken. Maar blauw is ook echt alleen met blauw te combineren, en met het dagelijkse rijden vind ik dat dan weer een beetje jammer. Ik had bedacht dat een cap in de kleur van mijn laarzen echt met alles te combineren is (ook omdat ik een zwart hoofdstel heb met cognac onderlegd). Rijd tegenwoordig ook een bijna zwart paard, dus denk dat ik mijn blauwe jasje niet zoveel meer zal dragen (vind ik niet zo mooi op zwart). Vandaar dat ik zoek naar een cap die ik altijd en overal bij op kan :)
renee16 schreef:
Charles Owen heeft ook een mooie donkerblauwe cap met een beige/licht cognac kleurige kindband, dit zou misschien ook heel mooi kunnen passen bij de blauw/licht cognac combi.

Bij een beige jasje idd weer wat minder.

Wat dat betreft is licht cognac met caps nog echt een onmogelijke kleur :P.

Ik heb best een grote kop geloof ik - maat 58 - terwijl ik een beetje een lange spriet ben. Vind Charles Owen caps prachtig maar ik lijk net een combinatie van tante Sidonia en Calimero als ik dat op zet :')
jsofie schreef:
Een bronzen kep italia zou ook goed bij die laarzen kunnen!

vonneke schreef:
De bronzen KEP italia is zooooo gaaf....

Die ken ik nog niet.. Ik ga 'es kijken :)

Edit: oh wow, ja die heeft er wel een paar. De kleur 'caramel' of 'bronze' lijkt er wel op; zou ik even in het echt moeten zien. Kost wel een vermogen, zeg...
Die kleur valt in de categorie "show jumping"; in welke zin is die cap dan anders dan dressuur of gecombineerd rijden-caps? Weet iemand dat? Past er wel een knotje achter bijv? Anders open ik daar nog wel even een draadje voor.
Laatst bijgewerkt door Man_Li op 07-06-14 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:47

Weet niet hoe creatief je bent, maar voor dagelijks gebruik zou je misschien de grijze hh challenge kunnen overspuiten. Ik heb zelf die foute met roze glitter daarvoor, voordeel is dat je de binnenkant er uit kan halen en kan wassen. Voor op wedstrijd zou ik dan een mooie blauwe kiezen.

Man_Li

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:28

Nies_ schreef:
Weet niet hoe creatief je bent, maar voor dagelijks gebruik zou je misschien de grijze hh challenge kunnen overspuiten. Ik heb zelf die foute met roze glitter daarvoor, voordeel is dat je de binnenkant er uit kan halen en kan wassen. Voor op wedstrijd zou ik dan een mooie blauwe kiezen.

:D
Het bruin van die HH is vrij donker, dat matcht niet. Maar wellicht kan ik de cap dan idd cognac overspuiten. Welke verf heb je gebruikt?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:47

Man_li, ligt een beetje aan het type co cap vind ik. Een aantal staan idd echt als een eierdop, ik heb dat bij of de wellington of de hampton, weet niet meer precies welke..

SalvadorD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:56

Wat een geweldige combinaties komen hier langs!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:14

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:22

Super mooi jasje hierboven van IR <3 !

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:20

lovecamantha schreef:
Ik ben nog steeds blij met mijn wedstrijd-kleding!
[ Afbeelding ]

Het is niet de duidelijste foto maar ik heb even geen andere (bij de volgende wedstrijd laat ik en goede maken)
Ik heb een witte broek, maar die is niet strak maar ik de stof zitten streepjes. Dan een donkerblauw zelf gemaakt jasje (Waar is best trots op ben) met een plastron waar ook een streepje in zit. dan een zwarte cap en zwarte laarzen.

Ik wil eigelijk nieuwe wedstrijd laarzen en cap maar heb geen idee welke!
Hebben jullie nog tips?

Hee, toevallig, iemand van 't Halster! :) :wave:

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:37

Regenpier schreef:
lovecamantha schreef:
Ik ben nog steeds blij met mijn wedstrijd-kleding!
[ Afbeelding ]

Het is niet de duidelijste foto maar ik heb even geen andere (bij de volgende wedstrijd laat ik en goede maken)
Ik heb een witte broek, maar die is niet strak maar ik de stof zitten streepjes. Dan een donkerblauw zelf gemaakt jasje (Waar is best trots op ben) met een plastron waar ook een streepje in zit. dan een zwarte cap en zwarte laarzen.

Ik wil eigelijk nieuwe wedstrijd laarzen en cap maar heb geen idee welke!
Hebben jullie nog tips?

Hee, toevallig, iemand van 't Halster! :) :wave:

Hee daar ben ik laatst ook nog gestart!

In mijn (vrij opvallende) cognac outfit!

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:45

Man_Li: ik denk dat het gewoon de kleur is die verschilt (bij de KEP cap). Volgens mij beschouwen ze zwart en donkerblauw als dressuurcaps. (ben niet zeker!) Er past wel een knotje onder.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:44

Hier mijn outfit:
Afbeelding
Iemand een leuk idee voor een rijasje?
Hij moet bruin/zwart zijn het liefst 2e hands (zit nog in de groei)
Zodat ik eeen kwalitatief goed jasje heb. (voor een prijs onder de 150 euro?)
Maat 164 tot maximaal 38.