Algemeen graasmasker topic.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-26 18:54

Een geoefende kan op dat gras en dat gat prima vooruit :D
Maar een ongeoefende dan is het gat van Harrys horse wel een stuk fijner, dat is toch groter.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-26 19:03

Ik heb graasmaskers met groter gat in bestelling, als die binnen zijn gaan ik die omdoen.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-26 22:17

Tinka schreef:
Ik volg hier ook, 2 van mijn paarden zijn echt veel te dik. Dus ze moeten een graasmasker. Ik heb een thinline voor mijn ene paard besteld en ander merk halster.
Maar nu hebben ze om wat ik nog had liggen. Ene paard eet prima met volgens mij een Harry's horse. Voor de andere had ik nog een Shire's. Dacht dat ze er mee kon eten, stond gewoon met neus omlaag bij de rest. Liep er net langs, stond ze heel gefrustreerd te schrapen en snapt dus niet hoe ze moet eten. Zou dat komen doordat de opening te klein is? Of zit het masker misschien niet goed?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik vind de vrijheid rondom de neus voor het ademen altijd weinig bij die Shire. Het gat is niet heel groot bij dit masker, zeer waarschijnlijk moet je paard echt even leren eten met het masker. Opzich is het niet gek dat ze wat gefrustreerd worden als ze opeens aardig worden beperkt.

Ik heb bijna 2 weken aan de hand moeten grazen met mijn pony en gras door het gat heen voeren, voordat ze het door had. Het is gewoon een andere manier van grazen. Lekker gras door het gat heen voeren de komende tijd en kijken of die het door krijgt, kwartje valt vaak vrij snel!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-26 22:20

Ik heb zelfs geprobeerd om geplukt gras door het gat te voeren, dat snapte ze ook niet. Er stond trouwens ook hoog gras daar, ik geef strookbegrazing. Het gras daar was zeker 25 cm hoog.
Ik wacht wel tot mijn andere bestelde maskers binnen zijn, dan begin ik met een grotere opening.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-26 23:16

Hallo! Ik heb 4 paarden waarvan 3 op goed gewicht en 1 met overgewicht. Ze krijgen onbeperkt hooi uit slowfeeder, en de zomer zullen ze strookbegrazing krijgen gecombineerd met hooi, het gras staat al hoog.

Welk masker raden jullie aan zodat hij goed hooi kan blijven eten, en ook het gras, maar dat er hopelijk wel een beperking op komt ivm al zn spekjes.

Afbeelding

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:14

Ik vond uiteindelijk de greenguard het fijnste masker, meest luchtige ook.
Soms wisselden we af met zo'n korfje, al knipte ik daar de bandjes bij de neusgaten eraf zodat het wat luchtiger werd .
Bij allemaal toch schuurplekken in het begin, ook onder de kin. Opbouwen en af en toe af en wisselen dan maar.

Aanvulling: gat van die korfjes maakte ik ook wat groter.

Het blijft behelpen( en toch een beetje zielig)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:47

Die greenguard die lompe bak vind ik dan weer niks :)

Schuurplekken onder de kin is echt 1 maat te klein.

Ik weet het je hebt 2 vingers bij de neus zoals de uitleg. Te klein.
Je ziet je paard bij elke hap met de kin tegen de onderkant botsen. En ja dan schuurt het.
Maat groter en geen kapotte kin.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:34

hier ook greenguards met nu leren inlegplaat was vorig jaar een succes en geen schade volgens tandarts.de greenguard kun je ook buigen om wijder te maken, even in warm water houden en buigen

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:50

Het gaat hier nu prima met de thinline!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:58

Ik heb de thinline voor mn pony.
Maar ze valt helemaal niks af. Zelfs niet met 6x in de week bewegen.
Manenkam is af en toe hard. Ik denk dat ik maar een gat kleiner moet voor dr. Maar dan maak ik me wat zorgen dat ze te weinig binnen krijgt. Omdat daar bij staat dat die niet geschikt is voor 24/7 buiten

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:59

Tip voor thinline. Dochorse.nl verkoopt ze ook en hebben nu 25% koningsdag korting dat scheelt toch 24 euro.