Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:03

Nies_ schreef:
Lipica was ook een tijd zo'n hype met wachttijden tegen de 20 weken aan :=

Wat betreft het afvallen en je kuiten; bij mij scheelt het dus wel veel. Gemiddeld is 1cm per 10kg, maar bij mij was het 1cm per 5kg :+

Bij mij raar genoeg helemaal niet echt, ben 10 kilo kwijt, maar mijn laarzen zitten nog prima. Ze hebben wel eens strakker gezeten maar het is totaal niet storend.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:22

Maanlicht schreef:
Nies_ schreef:
Lipica was ook een tijd zo'n hype met wachttijden tegen de 20 weken aan :=

Wat betreft het afvallen en je kuiten; bij mij scheelt het dus wel veel. Gemiddeld is 1cm per 10kg, maar bij mij was het 1cm per 5kg :+

Bij mij raar genoeg helemaal niet echt, ben 10 kilo kwijt, maar mijn laarzen zitten nog prima. Ze hebben wel eens strakker gezeten maar het is totaal niet storend.

Zo zie je wat een verschil het kan zijn!

Die 1cm op 10 kilo past ook beter bij mij, maar in de eerste twee kilo ben ik die cm kwijt en de volgende 8 blijven mijn kuiten gelijk :P

Elk lichaam is anders :) Ieder kan het het beste voor zichzelf bepalen, al is het natuurlijk niet leuk om tegen jezelf te zeggen waar je het dikst bent :P

SkyMarian

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 16:38

Ligt ook een beetje aan het figuur wat je hebt of het in kuitmaat uitmaakt of niet. :)

nienkefelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 00:09

Ik zit al op 17 weken wachten.... Nou maakt het voor mij niet uit gezien mijn paard dus in deze tussentijd ernstig geblesseerd is geraakt en ik er nu dus vrij weinig aan heb....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 06:57

Ik ben met 15 kilo van een de Niro XL naar een S/M kuit gegaan. En kon dus mijn laarzen weg doen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 07:49

Met het aangekomen gewicht kan ik wel merken dat ik door de jaren heen steeds minder makkelijk laarzen pas. Waar ik vroeger alles paste en schoenen/laarzen m'n favo schopping item was. Is het nu vaker een teleurstelling, helaas. Ik zit nu echt op maat gemaakte laarzen.

Ik ben hier in dit topic echt al een paar laarzen voor bij zien komen die ik zo mooi aangemeten vind. Kijk over smaak valt te twisten maar over maatwerk niet. Haha. Ik heb nu een paar Lipica ik de kast staan compleet versleten maar die zijn nooit goed aangemeten, daarna paar petrie voor wedstrijd en die waren ook gelijk al veel te wijdt bij de knie. De herstelwerkzaamheden zijn nooit mooi geweest en duidelijk zichtbaar. Gewoon super jammer en dat wil ik niet nog een 3e keer.

Erg benieuwd naar ieders creatie. Blijf het topic volgen. Kheb zelf een paar ideeën in mijn hoofd. Misschien dat ik na dat ik ben afgevallen en de wachttijd ook eens wat kan posten hahaha

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 10:55

Anoniem schreef:
Ik ben met 15 kilo van een de Niro XL naar een S/M kuit gegaan. En kon dus mijn laarzen weg doen.

Zonde zeg....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:11

Maanlicht schreef:
Anoniem schreef:

Zonde zeg....

Ja heel erg zonde, gelukkig wel redelijk goed kunnen verkopen.
En mijn nieuwe deniro laarzen zijn wel veel mooier. Maar mijn volgende worden celeris denk ik :)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:20

Ik ben afgelopen tijd helaas best wat aangekomen (lees kleine 10 kilo) maar m'n kuiten waren maar een 1/2 cm breder dan toen ik mijn de niro's 5-6 jaar geleden aan liet meten. Aangezien die kilo's er echt eert af moeten heeft Marije ze bewust wat strakker opgemeten. Mochten de kilo's er niet af zijn zodra de laarzen er zijn zit er gelukkig de veter in die ik losser kan doen :j

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:13

Anoniem schreef:
Ja heel erg zonde, gelukkig wel redelijk goed kunnen verkopen.
En mijn nieuwe deniro laarzen zijn wel veel mooier. Maar mijn volgende worden celeris denk ik :)

Welke heb je nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:19

17 weken wachten ?! :Z
Dat vind ik echt bizar lang hoor..

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:31

Lithya schreef:
Ergens vind ik het niet erg netjes dat ze niemand op de hoogte stellen van de vertraging.

@Thedutches wanneer het jij de laarzen besteld? Ik namelijk op 2 juli.

Ik heb ze op 30 juni besteld
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Theduchess op 17-09-16 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:32

bobje26 schreef:
Als het zo lang duurt zou je dus eigenlijk moeten bestellen nog voor dat je oude uit elkaar vallen.. :P
Zelf wacht ik de hype maar voorbij want heb echt geen zin om 16 weken te wachten.. -O-

Ik heb ze op 30 juni besteld en toen waren mijn huidige laarzen nog prima, de dag erna knapte de veters van m'n ene laars en niet veel later die van m'n andere en ze zijn tevens veelste kort...
Laatst bijgewerkt door Theduchess op 17-09-16 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:34

Vala schreef:
Het is te hopen dat Celeris geen last krijgt van het succes op deze manier. Want de levertijden zijn echt te lang zo.
Was toen bij Brandt zadels ook zo'n probleem, superzadels en het liep storm, gevolg ellenlange levertijden waardoor mensen toch niet zo'n zadel bestelden.

Ik heb inderdaad ook veel op brandt zadels gereden van andere mensen en vond ze zo fijn! Toen bekeek ik de recensies op bokt en zag ik hoelang de levertijd was en dat als ze er eindelijk waren het zadel niet meer pastte...

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:43

Lang wachten is niet erg, maar geef dan gewoon eerlijke wacht tijden aan. Dan kan je ook bedenken of je dat wil..

Mijn laarzen vallen ook bijna uit elkaar. Heb ze laatst al een keer naar de schoenmaker gebracht.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:45

Ja precies ievie, of gewoon niet zeggen van "het zou ook 8 weken kunnen zijn".. daarom lijkt het wachten nu nog langer te duren..

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:32

Misschien is het sowieso verstandig om met Marije hierover contact op te nemen. Zij is in wezen ook afhankelijk van wat er in Portugal gebeurt

Ik heb ook langer moeten wachten dan in eerste instantie was aangegeven, maar het is het meer dan waard vind ik persoonlijk

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:46

_Noah_ schreef:
Misschien is het sowieso verstandig om met Marije hierover contact op te nemen. Zij is in wezen ook afhankelijk van wat er in Portugal gebeurt

Ik heb ook langer moeten wachten dan in eerste instantie was aangegeven, maar het is het meer dan waard vind ik persoonlijk

Zij kunnen weten van welke klanten laarzen onderweg zijn. Zou niet meer dan netjes zijn dat ze een mail sturen dat vanwege vakantie en het verplaatsen van de fabriek de levertijd verlengd is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:55

Ja vind het een beetje vreemd om hierover 'boos' te worden op Marije, alsof ze de laarzen persoonlijk maakt :')

Theduchess schreef:
Ik heb ze op 30 juni besteld en toen waren mijn huidige laarzen nog prima, de dag erna knapte de veters van m'n ene laars en niet veel later die van m'n andere en ze zijn tevens veelste kort...

Tevens kan ze hier ook vrij weinig aan doen hè? ;) Vooral dat laatste :') Als je Petries had besteld was je ook nog 4 weken onderweg geweest, minimaal...

oliebol happens, het is toch niet het einde van de wereld als je wat langer moet wachten? Marije zei tegen mij dat ik op 14 weken moest rekenen, prima. Mijn laarzen moesten van de week ook weer naar de schoenmaker á 60 euro, had ik maar eerder nieuwe laarzen moeten bestellen hoor.

Trouwens, ik kon in de 14e week gerust een mailtje gaan sturen of er al iets bekend was en ze gaf aan zelf ook haar best te doen om mensen die 'uitgerekend' zijn een bericht te doen over de status.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 00:02

Janine1990 schreef:
Ja vind het een beetje vreemd om hierover 'boos' te worden op Marije, alsof ze de laarzen persoonlijk maakt :'

Dit dus +:)+

Zodra ik hoorde over langere levertijd heb ik zelf er weken bij opgeteld en ook zelf contact onderhouden met Marije. Dit contact verloopt tig keer prettiger dan toendertijd met lipica en daar heb ik bijna 21 weken op kunnen wachten en waren ze nog niet goed.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 00:06

Lithya schreef:
_Noah_ schreef:

Zij kunnen weten van welke klanten laarzen onderweg zijn. Zou niet meer dan netjes zijn dat ze een mail sturen dat vanwege vakantie en het verplaatsen van de fabriek de levertijd verlengd is.

Dat lijkt mij wel, maar ipv hier teleurgesteld te zijn kan je beter in contact gaan met diegene die je laarzen heeft aangemeten. Er is immers al een tijdje bekend dat er door omstandigheden in Portugal en populariteit langere wachttijden zijn. Het is vakmanschap en geen productiefabrikant

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 00:16

_Noah_ schreef:
Dat lijkt mij wel, maar ipv hier teleurgesteld te zijn kan je beter in contact gaan met diegene die je laarzen heeft aangemeten. Er is immers al een tijdje bekend dat er door omstandigheden in Portugal en populariteit langere wachttijden zijn. Het is vakmanschap en geen productiefabrikant

Er staat nergens dat ik teleurgesteld ben. Geef alleen aan wat een nette gang van zaken zou zijn.

In dit topic heb ik over de vertraging gelezen, anders was ik er niet van op de hoogte geweest en ik denk dat er zo veel anderen zijn. Niet iedereen zit namelijk op bokt.

Daarnaast is er blijkbaar ook niet te zeggen hoeveel extra tijd er bij gaat komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 00:23

Dus je hebt natuurlijk al contact opgenomen met Marije :) Dus ben je nu volledig op de hoogte...

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt... oliebol happens hoor, is dit echt onoverkomelijk?

En wat is hierin nu echt het ergste? Zo te lezen levert het toch wel heel erg veel ergernis en/of frustratie op... Helaas verandert dat niets aan de situatie.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:15

Niet iedereen heeft zijn laarzen via Marije. En tuurlijk, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt en ik ben er niet gefrustreerd over of erger mij eraan zoals jij blijft suggereren. Aangezien zijner niets aan kunnen doen, maar zo wel van misschien iedereen een mail gaan ontvangen, kun je dat ook voor zijn.

Wellicht dat ik er wat anders in sta, aangezien ik heel vaak afhankelijk ben van leveringen/orders.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:42

Het lijkt mij ook prettig en ik vind het ook klant vriendelijk om op de hoogte te worden gehouden van het productie proces. Inderdaad is het heel gemakkelijk om ook zelf contact op te nemen. Maar voor de leverancier is het na mijn inziens prettiger werken om een groepsmail er uit te doen naar alle klanten die het betreft. Dan iedere mail/klant apart te beantwoorden.
Levertijd zou ook vermeld kunnen worden op de site. Dan hoef je als leverancier helemaal geen verantwoording af te leggen. (Alleen maar mededelen)