Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:46

Dat is inderdaad het verschil met de kinder hoepel en de volwassenen hoepel!
De sportbay hoepel kon ik wel hooghouden maar werd ik echt TE blauw van.... Die heb ik dus doorverkocht.

De kruidvat kinderhoepel kan ik slechts een paar rondjes hoog houden. De Hoop Holland hoepel kan ik rustig 20 minuten hoog houden.
Beneden buurvrouw het zelfde. Die heeft mijn kinder hoepel gekregen. Snelheid moet een behoorlijk stuk omhoog om die hoog te houden zeg maar. Zij kan de kinderhoepel ca 5 minuten hooghouden (en is dan bek af) maar mijn hoop Holland veeeeeeeeeeeeeel langer :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:50

Hmmm toch maar eens verdiepen in een andere hoepel dan want ik vind het wel leuk!
Thx voor jullie tips.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:46

Ik heb mijn hoepel afgelopen dinsdag binnen gekregen! Gelijk een keertje geprobeerd maar aangezien ik afgelopen dagen aan het rennen en vliegen was niet meer verder aan toe gekomen, vandaag maar weer proberen. Persoonlijk record: 5x linksom xD

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:49

Succes Cindeeh.

Ik heb gister de hoepel van me onderbuurmeisje geleend :+ . Deze was iets lichter van materiaal, maar daar zaten kraaltjes ofzo in. Daarmee had ik het idee dat het makkelijker werd en kwam ik beide kanten op tegen de 10 rondjes.
Oftewel ik ga mijn hoepel openslopen en proberen te verzwaren :P.
Als dat niet werkt, dan maar even mp afspeuren ofzo voor een "echte".

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:00

leonie87 Dankjewel haha.

Ik heb het nu doorgekregen, ik deed te langzaam hoopen waardoor die steeds viel, nu heb ik hem al aardig keer rond kunnen draaien!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:31

ik kan de mijne niet verzwaren :(. Maar ik ga maandag een nieuw vast contract tekenen bij nieuwe baas. Dan kan er wel een echte hoepel af :D

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:16

Ik heb er 1 van Blokker, ook een iets zwaardere alleen kan ik niet meer hoepelen! :o
Is het puur een kwestie van oefenen?
Ik kan 'm heel even hoog houden maar vaak valt ie gewoon op de grond haha.
Tips?

En je armen schijn je er ook mee te kunnen trainen maar heb het idee dat ik daar onwijs blauwe plekken van krijg...

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:38

Je moet in het begin zo snel mogelijk draaien, toen kreeg ik eenmaal het ritme door en ging het een stuk beter! Uiteindelijk vind je de juiste snelheid. Het is gewoon even oefenen van hoe of wat. :-)

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:01

leonie87 schreef:
Zijn er serieus mensen die dat ding omhoog kunnen houden? Of ben ik te ongeduldig. Nu paar dagen bezig, maar echte verbetering voel ik niet...
Mijn buikspieren overigens wel haha.

Als ik heb gaande heb valt hij na een paar rondjes omlaag omdat ik het tempo niet omhoog kan houden. Hij valt dan dus echt gewoon letterlijk met een knal omlaag omdat hij niet meer draait. Tips?
Verder lukt het de ene keer beter en de andere keer slechter linksom of rechtsom. Het varieert enorm. Meer als 5,6 rondjes lukt alleen dus niet :(

blijven oefenen ik kan het nu als een half uur aan een stuk

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:48

ook met zo een kinderhoepel? Hij is wel groot maar niet zo zwaar...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:12

Even topic lezen ;)
er is genoeg gezegd over kinder hoepels en waarom echte hoepels beter zijn.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:29

als je het topic had gelezen zou je zien dat ik het ook heb gelezen ;). ik vraag alleen of het gistria gelukt is met een kinderhoepel omdat ze tegen mij zegt veel oefenen nav mijn verhaal. :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:49

Als het met een kinderhoepel niet lukt dan is de kans groot dat het aan de te kleine en te lichte hoepel ligt.
En meet hem maar eens op 'best groot' is wsl maximaal 80cm terwijl een volwassen hoepel zeker 100cm is. Groter en zwaarder is echt makkelijker.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:23

Hmm hij is inderdaad kleiner dan ik dacht. Heb de echte dan maar besteld... Hopelijk lukt het daarmee wel anders is het een duur grapje...

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:03

zijn er mensen die iets zien in een hoopdance / hoepel workshop?

ik wil misschien iemand laten komen voor een workshop te geven maar moet dan natuurlijk meerdere personen hebben.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:01

Ligt eraan hoe mijn nieuwe gaat bevallen en waar je dat zou willen doen. Niet zo een zin om het halve land door te reizen.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:27

Plaats moet naar gezocht worden waar dan t meeste animo voor is. Ik heb net een nieuwe hoepel en t lukt me niet t goed onder de knie te krijgen. De cursus word nu alleen in Rotterdam en Meppel gegeven en dacht ook ergens in Breda. Ik zelf kom uit de beurs van Nijmegen. Dus das wel uit de richting

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:34

Hij is binnen. Snap helemaal wat er bedoeld word nu met blauw worden en met gewicht en grote verschil. Linksom lukt aardig, maar rechtsom krijg ik hem nog geen half rondje. Oefening baart kunst als het goed is.

Ik denk dat je eerst een plaats moet hebben voor je weet of mensen interesse hebben.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:26

Ik weet het, ik weet het, ik schop een ouder topic omhoog, maar dit lijkt me verreweg het beste topic om mijn vraag in te stellen en goed advies te krijgen.

Ik wil graag een hoepel aanschaffen om -in mijn huidige afval en fit worden proces- nog wat strakker in mijn vel te komen zitten en op een manier die mij ook leuk lijkt ook een stukje cardio aan mijn verbeterde levensstijl toe te voegen. Graag zou ik willen weten welke hoepel jullie mij aan kunnen raden (ik had zelf deze in gedachten, maar wellicht hebben jullie betere adviezen.

Ook vraag ik me af of jullie dit ook aan zouden bevelen, of dat dat eigenlijk een beetje zonde van mijn geld (dat helaas niet op mijn rug groeit, maar als het nuttig is dan wil ik evt nog wel 10 euro extra uitgeven) zou zijn.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:34

Persoonlijk zou ik niet voor een sportbay/fitnes hoepel gaan.
Ik heb er zoeentje gehad en ik was echt bont en blauw om mn middel heen (en dat was van nog geen 5 minuten per kant).
Het was dusdanig erg dat ik toch maar naar de HA ben gegaan om mn bloed te laten testen of dat wel goed was. Het heeft zelf 3 weken geduurd voor de zwarte plekken enigsinds weg waren!

Ik heb nu een HoopHolland hoepel, veel prettiger en vooral minder pijnlijk (en daardoor makkelijker) om mee te hoepelen
http://www.hoopholland.nl/page/hoepels

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:40

Hmmm, dan ben ik toch blij dat ik hier even om advies vraag, want bont en blauw in een bikini van de zomer is natuurlijk ook niet erg charmant, dan gata het effect van al mijn harde werken en gezonde eten ook een beetje verloren... := Maar werd jij zelfs van zo'n soft hoop al bont en blauw dan Mri?

Ze zouden die dingen toch eigenlijk gewoon in de decathlon of perry sport oid moeten verkopen, dan kan je het ten minste eerst even proberen...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:46

ik zal is kijken of ik nog foto's kan vinden van mn middel... volgensmij heb ik ze allemaal weggegooid laatst...

Ik had niet de softhoepel maar deze
Maar daar staat wel tegenover dat ik altijd meerdere lagen dikke kleding aan had met hoopen.... het was dus niet zo dat ik in een tshirtje stond te hoepelen.

Foto's kan ik niet meer vinden, maar geloof me, het was echt behoorlijk heftig...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:48

Ik heb wel die van sportbay. Inderdaad in het begin vrij pijnlijk. Je moet het echt opbouwen met deze hoepel en een dik vest is geen overbodige luxe, maar als je er eenmaal aan gewend bent is het heel fijn hoepelen! Ik kan het inmiddels net zo lang volhouden als ik wil en doe het 3 x per week een half uurtje tijdens het televisie kijken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:50

ik zag net trouwens ook dat de Soft van sportbay uitverkocht is en dat je em alleen kan pre-orderen.

Ik heb het netjes opgebouwd trouwens. het heeft me een paar weken gekost voor ik aan de 5 min per kan was. Maar die 5 minuten was dus al veeeel te veel voor mijn lichaam.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:52

Hmm Mri, ik heb het dus ook opgebouwd, 10 min per dag en na 3 dagen moest ik echt een rustdag houden van de pijn, maar blauw ben ik er niet van geworden. Verschilt dus nogal per lichaam.
Na 1,5 week kon ik prima naar 20 minuten zonder problemen.

Ik vind hem nu wel echt heerlijk en ook na een week niet hoepelen is er niks aan de hand als ik hem weer pak. Ben er nu gewoon aan gewend blijkbaar.