Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Quandro schreef:Ondanks dat ik weet dat het ontzettend verkeerd is ,,
Rij ik thuis altijd zonder cap.
En als ik de weg af ga rij ik ook altijd zonder cap.
Op de manege en wedstrijden heb ik wel een cap op omdat het simpel weg verplicht is.
Ben op straat al een keer aangehouden door de politie omdat ik geen cap ophad en heb een waarsschuwing gekregen.![]()
Ik heb wel eens gehoort..
Dat als je zonder cap valt en je hebt wat aan het hoofd de verzekerings wel eens moeilijk kan gaan doen omdat je zonder cap reed.
Wie weet hier meer van?
de week erna.
En dan ben je zo'n cap wel dankbaar! Een voet van een dier dat een paar honderd kilo weegt wil je niet rechtstreeks op je hoofd hebben!Chasey schreef:ps. zet vooral je geluid aan, dan hoor je de knal van haar hoofd tegen de bakrand.

laura123456 schreef:Quandro schreef:Ondanks dat ik weet dat het ontzettend verkeerd is ,,
Rij ik thuis altijd zonder cap.
En als ik de weg af ga rij ik ook altijd zonder cap.
Op de manege en wedstrijden heb ik wel een cap op omdat het simpel weg verplicht is.
Ben op straat al een keer aangehouden door de politie omdat ik geen cap ophad en heb een waarsschuwing gekregen.![]()
Ik heb wel eens gehoort..
Dat als je zonder cap valt en je hebt wat aan het hoofd de verzekerings wel eens moeilijk kan gaan doen omdat je zonder cap reed.
Wie weet hier meer van?
Ik heb eens gehoord dat als je met je paard buitenrijd zonder cap en als je dan een ongeval hebt dat deze niet verzekert wordt door dat je geen cap op had. weet niet of het nou echt zo is of niet
92Michelle schreef:Ik rijd altijd met cap voor mijn eigen veiligheid. Je weet maar nooit.
Inderdaad je bent gewoon verzekerd als je zonder cap rijdt
Linda1989 schreef:92Michelle schreef:Ik rijd altijd met cap voor mijn eigen veiligheid. Je weet maar nooit.
Inderdaad je bent gewoon verzekerd als je zonder cap rijdt
Als je zonder cap rijd ben je niet verzekerd tegen ongevallen of als er iets gebeurt. Als je zonder cap rijd, op een paard van een ander wordt de eigenaar van het paard er op aangekeken. Dit maakt niet uit of je in de bak, in de bossen, met de menkar of voltige rijd. Bij mij op stage is dit recent helemaal nagekeken en alle verzekeringen nagegaan. Ook hebben ze bericht gekregen (waarvan zou ik moeten navragen) dat ze zonder cap niet verzekerd zijn, of het moet te gevaarlijk zijn bijv als je een oefening met zijn 3en bij voltige moet doen en je kunt elkaar dan blesseren met je cap. Dit moet dan wel genoteerd worden. Eerst waren er verzekeringen die het wel verzekerde, maar dat is nu niet meer.
Als ik toen geen cap had gedragen.. Ok denk niet dat ik serieus verwond zou zijn maar had waarschijnlijk een hoop pijn gehad.