yole schreef:Hoe? Staat die hierboven al niet? Fenotype 100% amazon...
jep. Als je op de url klikt kan je zien wat er allemaal in zit. Van de dingen die uit een shop geplukt zijn staat er ook gelijk de prijs bij, en waar te bestellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bandida schreef:yole schreef:Hoe? Staat die hierboven al niet? Fenotype 100% amazon...
jep. Als je op de url klikt kan je zien wat er allemaal in zit. Van de dingen die uit een shop geplukt zijn staat er ook gelijk de prijs bij, en waar te bestellen
yole schreef:Ik denk dat ik me in de nabije toekomst eens op een projectje 'maak eens een Sarmaten tuniek' ga werpen.
Onderstaande plaatjeslink is een (hopelijk betrouwbaar?) voorbeeld van hoe een en ander eruit moet zien, inclusief torc, riem en euhm... russisch zakhorloge...![]()
http://users.telenet.be/jambox/untitled10znmx4.jpg
Huertecilla schreef:yole schreef:Ik denk dat ik me in de nabije toekomst eens op een projectje 'maak eens een Sarmaten tuniek' ga werpen.
Onderstaande plaatjeslink is een (hopelijk betrouwbaar?) voorbeeld van hoe een en ander eruit moet zien, inclusief torc, riem en euhm... russisch zakhorloge...![]()
http://users.telenet.be/jambox/untitled10znmx4.jpg
Leuk project en een mooi plaatje!
Grappig dat de artiest blijkbaar het stippelpatroon van het ruitersierraad heeft overgenomen.
Wat je er verder aan kan zien is waarom het steekwapen aan de punt van de schede een strip had welke om de dij gegord werd.
De lasso is trouwens een interessant puntje.
De mongoolse paardenfokkers gebruiken zowel een werplasso als een lange stok met lus aan het uiteinde. Te voet verkiest men het werpen, in het zadel de stok met lus.
yole schreef:Ik heb op google een stukje uit 'Frozen tombs of Siberia: the Pazyryk burials of Iron Age horsemen' kunnen inkijken...
De sythische tattoo is de achterkant van de rechter bovenarm zie ik... Erg interessant boek zeg!!... Moettikhebbe
yole schreef:Erg interessant boek zeg!!... Moettikhebbe
Huertecilla schreef:Zó bont maak ik het niet.
Huertecilla schreef:Zó bont maak ik het niet. Ik beschilder ze wel, maar ga niet verder dan handen, spikkels en geometrische figuren op achterhand en schouders.