Pavo Cup 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:40

OP, staat er idd een beetje banketstaaf :D

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:13

KarinvdM schreef:
Wat bedoel je nu met die vetgedrukte zin in die quote?

Natuurlijk werden er in De Wolden ook wel paarden goed voorgesteld, maar voor veel gold dat niet. Door dat jagen in een te hoog tempo kan je ook geen gedragenheid laten zien.

En de beste stuurlui staan aan wal? Misschien... Ik vond mijn paard nu niet goed genoeg dus ik heb hem thuis gelaten.
En ja, het kan een keer fout gaan omdat je paard z'n dag niet heeft. Dat had mijn schimmel vorig jaar. Dat wij toen lage punten hadden was volledig terecht. Dat ze daar doorheen moeten prikken? Ik denk het niet, soms laat een paard z'n kwaliteit gewoon absoluut niet zien.

Nee als een paard zich rampzalig laat zien hoop ik ook dat ze zo slim zijn die geen hoge score te geven, paarden die spanning hebben door omgeving en iets rennerig zijn en niet willen sluiten maken bij een beter bekende ruiter meer kans dan bij een onbekende.

Op dat jagen ga ik niet in neem niet aan dat iemand bewust zijn paard in een hoog tempo de baan door jaagt... Dat de mijne niet door is maakt mij ook niet zoveel uit trouwens er zijn er genoeg die mij vertellen dat het een geweldig dier is maar als ik vanuit Ermelo mensen hoor die niet door zijn terwijl die paarden wel een plek verdienen dan vindt ik dat erg jammer maar goed dat zijn de blaren van een te soepele selectie in vorige jaren.....

newt

Re: Pavo Cup 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:48

Heeft iemand de Riverman x Indoctro ook zien lopen. Is een nakoemling van onze Indoctro x Concorde.. hij had te weinig punten, maar was wel benieuwd..

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn mooie man :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze was tweede gister :))

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:02

MOOI +:)+

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:07

mooie foto's olijf!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:17

Was dat de United, olijf?
Die was echt heel gaaf vond ik.

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 07:49

Iemand toevallig foto's gemaakt tussen 12 en 13?
Ben benieuwd naar de Flemming x Ferro.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:11

Fitzroy schreef:
Was dat de United, olijf?
Die was echt heel gaaf vond ik.

Jep :+ die is ook heel ruig :))
Das weer een heel ander kaliber dan de Griezel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:22

Dat was dus een vd paarden met veel kwaliteit maar ook veel spanning. Ben blij dat de jury daar gewoon doorheen prikt ;)

Als je sommige mensen hier moet geloven was ie getrixt en had ie niet doorgemogen }>

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:31

Fitzroy schreef:
Dat was dus een vd paarden met veel kwaliteit maar ook veel spanning. Ben blij dat de jury daar gewoon doorheen prikt ;)

Als je sommige mensen hier moet geloven was ie getrixt en had ie niet doorgemogen }>

Paard is net weer een maandje onder het zadel en was nog nooit van stal geweest.. Had idd veel spanning en de amazone kon hem niet heel goed voorstellen, vandaar dat hij ook niet won ;)
En petje af voor degene die dit paard kan trixen, momenteel kost het alleen al moeite genoeg om te blijven zitten :+

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:40

Hééééé! OLIJF!!! Wat een knappe paarden zeg :wow:
Je Griezel ziet er goed uit *D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:40

Mooie foto's Olijf en Maud!

Scandicnr1 schreef:
paarden die spanning hebben door omgeving en iets rennerig zijn en niet willen sluiten maken bij een beter bekende ruiter meer kans dan bij een onbekende.

Ja hehe, dat lijkt me logisch omdat die een stuk handiger zijn.

Citaat:
Op dat jagen ga ik niet in neem niet aan dat iemand bewust zijn paard in een hoog tempo de baan door jaagt... Dat de mijne niet door is maakt mij ook niet zoveel uit trouwens er zijn er genoeg die mij vertellen dat het een geweldig dier is maar als ik vanuit Ermelo mensen hoor die niet door zijn terwijl die paarden wel een plek verdienen dan vindt ik dat erg jammer maar goed dat zijn de blaren van een te soepele selectie in vorige jaren.....

Dit vind ik toch een wat onzinnige reactie hoor.
Ik denk niet dat ze strenger zijn gaan punten tov voorgaande jaren. Maar goed, als je zelf niet kritisch genoeg bent is de jury natuurlijk altijd te streng... :+

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:50

Fitzroy schreef:

Nou gefeliciteerd hoor ! Die sommige moet je dan maar laten kletsen :)

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:01

KarinvdM schreef:
Mooie foto's Olijf en Maud!

Scandicnr1 schreef:
paarden die spanning hebben door omgeving en iets rennerig zijn en niet willen sluiten maken bij een beter bekende ruiter meer kans dan bij een onbekende.

Ja hehe, dat lijkt me logisch omdat die een stuk handiger zijn.

Citaat:

Dit vind ik toch een wat onzinnige reactie hoor.
Ik denk niet dat ze strenger zijn gaan punten tov voorgaande jaren. Maar goed, als je zelf niet kritisch genoeg bent is de jury natuurlijk altijd te streng... :+

Nou denk dat wij op stal HEEL kritisch zijn! Ik heb ook geen probleem met de jury trouwens, denk alleen wel dat ze absoluut paarden met kwaliteit hebben laten lopen die wel op de halve finale thuis hoorde, bijvoorbeeld de 2 paarden van Wilmer Lanning !!! Ga mij niet vertellen dat die geen kwaliteit hebben, dat is jammer voor fokker, ruiter EN paard!

Het is algemeen bekend dat ze voorgaande jaren met te veel paarden in de halve finale zaten die er eigelijk niet thuis hoorde, vandaar dat het punten aantal omhoog is geschroefd en de selectie strenger, ik vindt dat ze daar goed aan doen maar nu wellicht ook wat paarden vergeten..... :wave:

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:56

Klopt, die 2e van Wilmer had imo ook zeker in de halve finale thuis gehoord. 1e heb ik niet gezien dus kan daar geen oordeel over geven.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:02

ik hoorde uit zeer betrouwbare (jury) bron dat de uni ted idd erg goed kon lopen ;):D daarom wilde ik even foto tje zien haha :D ziet er idd goed uit

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:31

Als iedereen het heeft over paarden die veel spanning hebben en daardoor niet laten zien wat ze echt in huis hebben, zijn er natuurlijk ook paarden die juist wat moeier zijn. Ik was mee met twee paarden waarvan 1 merrie ervoor al de merriekeuring had gelopen(en kampioen 4 jaar en oudere is geworden...trots :) ) Daarna moest ze na een half uurtje rusten alweer naar de Pavo, hierdoor werd ze dan wel soms een beetje vlak, maar de jury weet daar dan ook doorheen te kijken(72 ptn). Dit vind ik kundig van de jury's. Dat er dus paarden niet naar de halve finale mogen, maar er wel horen, tsja dat zal altijd blijven. Jammer maar evt volgend jaar proberen? en anders maar uitblinken in de sport lijkt mij.

Verder natuurlijk iedereen gefeliciteerd die door is naar de halve finale, zie jullie in ermelo!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:50

Uiteindelijk moet je gewoon nuchter blijven voor een Pavo cup e.
Het is een momentopname en echt geen vonnis.
Dus haal je de selectienorm niet, dan is dat uiteraard balen, maar dan heb je gewoon pech gehad. Trek er lessen uit en neem het mee als ervaring. Bovendien verbeterd de kwaliteit per jaar, dat ook de eisen scherper worden.
Maar voor de meeste onder ons blijft het doel toch gewoon een leuk sportpaard overhouden. En dan heb ik ze liever top tegen hun 7e jaar, dan uitblinken in jonge paarden proeven.

Pavo, vsn is toch vnl voor de fokkers en de handelaars, ter promotie van het stamboek en de handel.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:41

Bulck, amen, mooi samengevat!

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:55

klopt helemaal met je eens! :j

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:06

Dus Kopuh??? :+

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:09

Zo ben ik ook weer even na een week geen internet te hebben gehad 8-)
Onze Turbo was voor hoe kort hij onder het zadel was erg braaf, hij was wat gespannen en daardoor kwam zijn beweging ook niet heel goed uit de verf maar ik ben erg trots op hem het was wel meteen de vuurproef. Hij had 65.5 punten.
Verder heb ik niet echt teruggelezen maar iedereen die succes had gefeliciteerd en voor de rest gewoon lekker genieten van je paard het leven gaat gewoon door ook zonder de Pavo *D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:10

Wilde jij mij niet zien, Kajanus :P

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:12

Ik heb jou ook echt niet gezien Fitzroy, het zal door de spanning komen denk ik maar je had mij wel aan mogen spreken hoor :P