Dubarry

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:01

Roelke_ schreef:
Ik mest er ook mijn stal mee uit.. Maargoed die wordt ook uitgemest dus meestal is het alleen wat 'bijwerken' Erg jammer dat ze dat niet kunnen hebben want het zijn echt perfecte laarzen voor rondom stal..

ik mest er ook de stallen mee. maar geen ervaring met lekke laarzen :n

heb ze nu ruim 2 jaar denk ik

Puckvgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:28

@ kim_dempsy; ik ben gister naar de winkel geweest en die mensen zeiden dat Dubarry niet in kuitmaten doet. Ik heb zelf redelijk stevige kuiten en die pasten er net in. (schoenmaat 36 en kuitmaat 38) Maar over het algemeen als je niet extreem dikke kuiten hebt, dan past de schachtwijdte gewoon!

lonnie

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:30

ik heb vandaag mijn tweede paar Galways aangeschaft, in de kleur walnut deze keer, ben er blij mee!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:00

Idd ik heb behoorlijke kuiten, ze passen wel mooi, maar ik krijg er jammer genoeg de sokken niet meer bij (die met dat leuke bontrandje ;)).

Puckvgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:06

Haha, nee, daar ben ik ook bang voor inderdaad! Ik ga ze volgende week halen!! Ik heb ze gepast met m'n broek aan, maar dat gaat al net, dus die sokken zijn jammer genoeg geen optie. Al leken ze me wel lekker warm!! :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:12

ja ze zijn wel warm, maar meer voor de leuk, vind ze vreselijk aan de voeten, ik wil echt aansluitende sok en die is eum nogal raar van vorm.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:16

Die sokken zijn dacht ik meer voor de strenge winters, dus je draagt ze in je laars en gaat er met je eigen sokken in. ik twijfel of ik ze dit jaar ga kopen(de sokken), lijkt me wel lekker warm, en mn laarzen zijn nu wel wat groter.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:19

De mijne zijn sinds afgelopen winter toch ook wel wat opgerekt en een beetje aan de ruime kant, da's wel jammer. Helpt zo'n Dubarry sok, als extra vulling zeg maar?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:22

Hmm weet ik niet simodi, als extra vulling lijkt het mij vooral erg warm :=
Die van mij zijn wel veel gerekt maar ze waren dan ook wel erg strak :o

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:57

siskeh schreef:
Die sokken zijn dacht ik meer voor de strenge winters, dus je draagt ze in je laars en gaat er met je eigen sokken in. ik twijfel of ik ze dit jaar ga kopen(de sokken), lijkt me wel lekker warm, en mn laarzen zijn nu wel wat groter.

en dan nog is de top van de sok te groot en ook de hiel, ik vind het geen fijn gevoel in elk geval dat daar was voor en achter verfrommeld zit :). maar idd wel lekker warm,

het vult de schacht wel wat op hoor, want bij mij worden ze dan wel heel erg krap, terwijl ze gewoon wel goed meevallen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:35

De schacht zit nog prima (zat ook niet strak), maar ik vind ze wel ruim worden op de voet en rond de enkel, wat slobberiger zeg maar. Maar ik draag ze nu ook weer elke dag hoor! En rijd er ook heerlijk mee! ;)

kim_dempsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:19

Puckvgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:16

Ja, dat moet lukken!! Op de site van omoda staan ook geen schachtwijdtes. Dat is alleen de schachthoogte ;) Dus van de hak tot de bovenkant van de laars.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:14

Mijn dubarry's zitten heerlijk, ik heb nogal een brede voet.
Bij de kuit zijn ze wel een beetje wijd maar het hoort ook bij het type laars.
Ik draag ze ook wel eens met een stukje beenwarmer aan de bovenkant eruit.
Ze staan wel lekker stoer.

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:51

Ik heb ze vandaag gekocht. De "zwarte" galways. Superblij mee!.
Ik moet er alleen een verhoging in hebben. (een soort half zooltje, van kurk van een 0,5 cm , omdat mijn bekken scheefstaan) Die verhoging moet onder een uitneembare zool. Snappen jullie het nog?
Nu zag ik op de site een inlegzool van dubarry. Hebben jullie daar ervaringen mee?

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:35

Ik heb ook eindelijk mn Galway's aan geschaft!
Loop nu al 3 dagen nergens anders meer op haha. Gaan zaterdag naar de Cross Country, Milletry Boekelo zit nog te twijfelen of ik ze dan aan doe, vind het zonde als ze zo vies worden haha :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:48

Dat moet je ze juist aan doen! Daar zijn ze ideaal voor!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:55

Ze worden toch een x vies :=

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:34

Haha ja ben ik wel helemaal in style, iedereen loopt er nl daar mee :P
Klopt, de eerste kras zit er ook al op was wel ff poedersuiker haha

Dus als je zaterdag iemand met dubarry's heel voorzichtig door de drek ziet lopen ben ik het! :Y)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:38

Haha, nou ik loop er ook niet altijd mee door de modder of waterbak (met verkennen). Dan loop ik er nog wel omheen, maar misschien later als ze wat ouder zijn, maar vind t nu nog zonde :=

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:44

ze zijn gewoon waterdicht toch?
Ja ik wil je ze eerst nog ff 'oud' laten worden voor ik er mee de stallen in ga enzo :P

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:55

Jaa ze zijn wel waterdicht :D Maar vind het wel zonde om er zo een vieze waterbak mee door te gaan := Maar misschien later.
Ik heb wel gehoord dat de zolen los kunnen laten als je stalwerk (afmesten) gaat doen met de laarzen..

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:04

okey, ja dat van mesten weet ik heb ik ook met mn ariats komt door de amoniac

Yoghurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:23

Ik heb ze niet, een vriendin van mij wel en die loopt er al jaren mee op de manege. En dat, terwijl ik elk jaar nieuwe laarzen nodig heb :(

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:57

Haha, zonde als ze vies worden. Kan het me wel voorstellen hoor, maar juist als ik door modder/plassen enz. loop kan ik niet zonder mijn Dubarry's. En als je ze daarna schoonspoelt, op laat drogen en evt. invet (de schoen in ieder geval) schijnen ze best mooi te blijven. Schijnt he, ik zou het niet weten, wat de mijne krijgen nooit de tijd om op te drogen voor ik ze weer aantrek. Als je ze ook voor net aanwil snap ik wel dat je er niet mee door de modder stampt, maar zelfs dan kan het wel zo nu en dan. Wij zouden eerst ook naar de military gaan (uiteindelijk toch niet :( ) en ik baalde al ontzettend omdat mijn Dubarry's gerepareerd worden en ik ze dus niet aan had gekund. Ik zou ze écht aan doen!