Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 07:20

Vind ik ook hoor, het moet gewoon gelijk goed zijn en natuurlijk ben je teleurgesteld als je na zo veel weken wachten nog niet kan rijden met je nieuwe laarzen. En als de laars opgerekt wordt kan dit ook weer terug krimpen. En als je dat doet en 2 maanden later knapt je rits eruit is dat ook zuur. Maar ik neem aan dat een bedrijf wat zoveel verkoopt dit heel netjes gaat oplossen. Ik zou denken een nieuwe laars maken. Maar dan hopelijk geen 14 weken weer wachten....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 07:44

Mijn benen vallen in de tabellen ook niet onder lang en dun. Heb gewoon een kleine smalle pony. :')
Bia model gaat prima hoor. :)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:01

Afbeelding

Afbeelding

Geen lange benen en een kuit van 45 en 46,5 als ik het goed heb

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:30

ievie schreef:
Zijn er alweer laarzen van iemand onderweg? Vind het wel erg lang duren.. Zou 10 weken zijn, zit nu bijna op veertien. Hoopte steeds dat ik ze voor mijn vakantie zou hebben en dat lukte uiteindelijk niet. Nu hoop ik maar dat ze er zijn (worden bij m'n ouders geleverd) voor ik terug ben van vakantie. Dan kan ik zr meteen testen! Nog een weekje te gaan, dus duimen..

Ik zit maandag op 12.. het vooruitzicht dat jij al op 14 zit maakt het wachten nog erger

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:26

Wacht nu ook al bijna 11 weken, terwijl er 8 gezegd is. In het ergste geval werden het er 10 was er gezegd |(

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:56

Ik wacht inmiddels bijna 16 weken.... :(
Bij mij was ook 8 - 10 weken gezegd, max 12.

Begin er nu wel een beetje van te balen -O-

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 02:50

lindamusters schreef:
Ik zit maandag op 12.. het vooruitzicht dat jij al op 14 zit maakt het wachten nog erger

Bij jou was gezegd dat het 8 weken zou duren?

Edit:
@lucifertje: Jeetje.. Dat is wel echt heel veel langer..

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:15

ievie schreef:
lindamusters schreef:

Edit:

Tegen mij is gezegd rekening te houden met 16 weken, de 1ste is al bijna voorbij :Y)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:54

Jeetje de wachttijd wordt steeds langer. Dat weer houdt mij van bestellen. Ik wil graag nog wat kilo's kwijt en stel dat ik in die drie maand nu veel gewicht verlies passen de laarzen misschien niet mooi bij ontvangst. Daarom toch maar eerst proberen wat kilo's kwijt te raken. Heb er wel voor gekozen om van mijn idee van blauwe laarzen af te stappen. Ik wil graag rood gevlamd of zwarte lak laarzen. Tijdje terug kwam er een nieuw model in zwart lak voorbij die vond ik heel mooi.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 09:28

De levertijd is jammer. Zal mijn mond houden over de levertijd van mijn bruine laarzen om de moed er bij iedereen in te houden. Maaaaaaarrrrrr als ze er dan zijn.... :):)

(bordeaux)rood lijkt mij ook heel gaaf. Ik denk dat we een kleine huwelijkscrisis hebben als ik een derde paar bestel..... :') :') Ik geniet dagelijks van mijn fijne laarzen. Voor het bruine paar nog een laarzentas aanschaffen. Iemand nog tips voor een niet al te dure variant met een extra vakje voor de onderhoudsspulletjes? :)

Balen Michelle dat de rits niet dicht wil. :(:)
Hopelijk wordt het fijn opgelost al heb ik daar alle vertrouwen in. :)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:31

Ik heb die van harry horse vind m erg fijn vind alleen jammer dat hij niet gewatteerd is...

Over het afvallen en laarzen kopen. Ongeacht de levertijd zou ik zo i zo dan wachten. Want of hij nou met 10 of met 12 weken dan komt maakt dab ook niet uit ... Iedere 5 kilo is ongeveer een broekmaat dus dat merk je ook op je kuit

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 09:36

Scheelt idd wel veel. Mijn oude laarzen heb ik gekocht voordat ik in verwachting was en had toen zeker een kuitmaat 39. Bij een beetje warm zomer weer liep dat op naar 42 cm. Nu 12/13 kg minder heb ik nog een kuitmaat van 37/37,5 en bewust voor de bia gekozen, omdat ik met warm weer nog altijd dikkere benen heb. Al heb ik ze de aflopen zomer niet hoeven verruimen. Door de rits kon ik er ook met een wat dikkere poot prima inkomen zonder kloppende kuiten. *D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:38

Afvallen en laarzen bestellen zou ik idd even wachten.
Bij mijn 1e paar, de Rita's was ook een beetje op de gok. Was ook wat bezig met afvallen, al was ik het grootste gedeelte al kwijt. Maar Toch heb ik ze na een klein half jaar verkocht omdat ze te groot waren geworden op de kuit. (Oke en ik stiekem verliefd was op mijn huidige paar :D) mijn kuit was nog ruim 1.5 cm afgevallen dus. Nou is dat geen wereld ramp. Maar toch wel fijn als ze gewoon lekker aansluitend zitten. :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 11:00

Ramp is het zeker niet, maar idd erg fijn als het aansluit. Zeker als je net geïnvesteerd hebt in nieuwe laarzen. <<)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:34

Oh jeetje, zal de wachttijd dan wat langer worden? Ik moest uitgaan van 14 weken, ach, ik vind het allemaal wel prima, al duurt het een half jaar... Vervelend genoeg ook voor Marije en overige Celeris aanmeetmensen...

Wat betreft afvallen, kijk vooral goed naar je verhoudingen, ik heb altijd vrij dunne kuiten terwijl er meer op mijn bovenbenen gaat zitten. Maar dit is echt bij iedereen anders...
Ik jojo nog wel eens (en neem me elke keer voor er mee op te houden, dus ik hoop dat het nu ophoudt) en dan kan ik op dit moment echt kilo's aankomen voordat er een cm bij mijn kuiten op komt.
Ik heb ook al ruim zeven jaar dezelfde kuitmaat... Begon toen met Mondoni's maat 41, daarna Petries maat 41 en Derby 41 en nu Celeris dan, wederom 41...

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:26

Daar zeg je wat!

Ik heb mijn laarzen nu ruim 10 jaar en ben echt best wel wat zwaarder geworden. Maar kuiten zijn nog steeds redelijk gelijk.
Heb mn laarzen wel op laten rekken, maar dat was vooral na lange tijd niet gereden te hebben (meer dan een jaar bijvoorbeeld)

Was rond mn zwangerschap best aangekomen, maar nu pas ik alles weer.

Dus als ik nu laarzen zou nemen die gewoon netjes aansluiten en evt halve cm erbij... Hmmm dat biedt perspectief!

Ik weet een leuk kerstkado!

Moet je gelijk alles betalen of bij aflevering?
Laatst bijgewerkt door Michelle77 op 15-09-16 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

DexterM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:41

Hi, ik heb vandaag laten aanmeten....spannend!
Deel moet ik aanbetalen, helft eigenlijk, de rest als ze er zijn...

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:20

ievie schreef:
lindamusters schreef:

Edit:

Ja 8 tot 10, hooguit 12.. maargoed nu komen er dus 2 weken bij vanwege de verhuizing, en marije weet een week vantevoren ongeveer welke laarzen er geleverd gaan worden.. Dus volgende week in week 12 zullen ze niet komen want ik heb niks gehoord.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:58

Weet er iemand ofdat je de laarzen ook in België kan laten aanmeten?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:10

Ja hoor volgens mij kan dat gewoon :)

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:23

Mijn huidige laarzen vallen echt uit elkaar, door m'n sporen bandjes extra strak aan te trekken houd ik ze teminste nog aan met rijden. Ik ben misschien de 4e besteller van het nieuwe pablo model en daarom zou je levertijd niet idioot lang duren. Het zou 8 tot 10 weken duren max. Maar toen kwam de tijd van de verhuizing en vakantie erbij maar ik zit volgende week al op 13 weken....

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:39

Ergens vind ik het niet erg netjes dat ze niemand op de hoogte stellen van de vertraging.

@Thedutches wanneer het jij de laarzen besteld? Ik namelijk op 2 juli.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:54

Als het zo lang duurt zou je dus eigenlijk moeten bestellen nog voor dat je oude uit elkaar vallen.. :P
Zelf wacht ik de hype maar voorbij want heb echt geen zin om 16 weken te wachten.. -O-

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:02

Het is te hopen dat Celeris geen last krijgt van het succes op deze manier. Want de levertijden zijn echt te lang zo.
Was toen bij Brandt zadels ook zo'n probleem, superzadels en het liep storm, gevolg ellenlange levertijden waardoor mensen toch niet zo'n zadel bestelden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:22

Lipica was ook een tijd zo'n hype met wachttijden tegen de 20 weken aan :=

Wat betreft het afvallen en je kuiten; bij mij scheelt het dus wel veel. Gemiddeld is 1cm per 10kg, maar bij mij was het 1cm per 5kg :+