Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_pauline_ schreef:Ik weet dat er al even niet gereageerd is, maar degene die zelf een jasje hebben gemaakt zonder enige kennis van te voren, hoe is het jullie bevallen?
Ik zit er over te denken om toch zelf ook aan de slag te gaan. Wat ik wil bestaat volgens mij niet of het is echt te duur.
_pauline_ schreef:Ik weet dat er al even niet gereageerd is, maar degene die zelf een jasje hebben gemaakt zonder enige kennis van te voren, hoe is het jullie bevallen?
Ik zit er over te denken om toch zelf ook aan de slag te gaan. Wat ik wil bestaat volgens mij niet of het is echt te duur.
Maar een jasje, type colbert, is toch wel andere koek. Mijn moeder praat altijd alles uit mijn hoofd (oeff dat is wel héél erg moeilijk hoor! zegt ze dan). Maar dat zei ze ook toen ik een plaatje liet zien van een plastron; "Kijk mam zo iets wil ik gaan maken!" Uitgetekend en gewoon aan de slag gegaan.. 

). Vind het vooral mooi als die achter inderdaad ook heel iets langer valt als voor, beetje schuins afloopt zeg maar. Hier is ie op geïnspireerd: http://www.bokt.nl/img/m/OIuMlX.png

) en mij zelf ook nog nooit aan een colbertje heb gewaagd lijkt het me wel slim om een probeersel te maken om het patroon te leren kennen. 
Welke heb jij besteld??
Compleet met woordenlijst, naai instructies en technieken, de markeringen, stofschema en hoe te knippen etc. Dat ze dan niet gewoon het hele patroon (8 grote vellen) in het Nederlands doen..
Maar ik schrok er vanmiddag gelukkig niet gelijk van! Was ik wel bang voor dat ik er niks uit wijs zou worden.
Nu heb ik nog een oude blauwe blazer liggen die ik hier voor wil gebruiken. Ik ga sowieso het hele topic nog eens doorlezen, maar als jullie nog 'starterstips' hebben zijn die meer dan welkom! xx_Irisje schreef:Goedemorgen,
Er stond enige tijd geleden in het topic een link naar een site waar softshell stof besteld kon worden. Een duitse site dacht ik?
Ik kan hem niet meer terug vinden, weet iemand nog waar dat was?
Stofzaken waar ze het op voorraad hebben zijn nog meer welkom, ik kan het hier in Amersfoort en omgeving niet vinden namelijk.