Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annelieke92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:25

lisaislisa schreef:
Ik denk dat ik binnenkort een keer naar de nieuwe bath's kijken.
Hebben nu zwarte laarzen, maar wil wel graag bruin en ze zijn lekker goedkoop :P
Heeft iemand misschien een foto van de bath's op een roodbruin paard?

In mijn profiel heb ik 2 foto's van de bath's op mijn 2 vosjes (1 hele rode en een donkere). Dit is wel de oude kleur. Ik heb de nieuwe kleur ook sinds kort maar daar heb ik nog geen foto's van te paard.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:27

De nieuwe kleur is toch donkerder?

annelieke92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:28

Ja klopt. Die op de foto's op mijn profiel zijn de oude kleur. Ik heb ook de nieuwe kleur (heb dus 2 paar bath's een voor de net een voor het trainen). Van de nieuwe heb ik nog geen foto

00peetje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:31

Ik vind de oude kleur erg mooi, maar die is er dus niet meer. Ik heb bruine petrie anky,s en denk dat de nieuwe bath,s een beetje dezelfde kleur zullen zijn. Foto,s in mijn profiel. Of zijn de bath,s toch nog lichter?

annelieke92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:34

De oude kleur is er nog wel (ten minste in mijn maat 39M) ik heb die eerst gekregen toen ik die besteld had maar daar zaten vlekken op dus die wilde ik niet.
De nieuwe zijn inderdaad wel redelijk dezelfde kleur als de foto's in jouw profiel.

00peetje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:46

Ok. Thanx voor je antwoord. Ik heb maat 36 a 37. Dus dan gaat de oude kleur het niet worden. Ik wacht nu op de nieuwe mondoni,s met de lak kap en steentjes. Ben benieuwd waneer deze op de site komen.

annelieke92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:22

Ik weet niet of er in die maat de oude kleur er nog is. Misschien kan je daar wel over bellen?

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:05

annelieke92 schreef:
lisaislisa schreef:
Ik denk dat ik binnenkort een keer naar de nieuwe bath's kijken.
Hebben nu zwarte laarzen, maar wil wel graag bruin en ze zijn lekker goedkoop :P
Heeft iemand misschien een foto van de bath's op een roodbruin paard?

In mijn profiel heb ik 2 foto's van de bath's op mijn 2 vosjes (1 hele rode en een donkere). Dit is wel de oude kleur. Ik heb de nieuwe kleur ook sinds kort maar daar heb ik nog geen foto's van te paard.

Ik zie het! Vind die kleur toch wel mooier haha.
Maar donkerbruin staat beter bij mijn cap..
Pff moeilijk moeilijk :')

Jolienfortun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:16

Ik heb de mondoni field in bruin. Ik vind het super laarzen en heb ze nu een klein half jaartje. Ze worden wat lichter bruin bij mijn kuiten maar dit hebben de dure laarzen van mijn instructrice ook. Erg fijne laarzen! Toch wil ik nu ariat en chaps erbij haha

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:43

wat zijn jullie ervaringen met de mondoni Field (bruin of zwart), vond dit wel leuke laarzen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:49

Hallo iedereen! Aangezien ze bij Divoza mails blijkbaar niet beantwoorden vraag ik het even hier. Ik woon in het buitenland maar wou graag de mondoni lifestyle laars bestellen, bij gebrek aan vergelijkbaars hier. Hoe vallen deze laarzen? Ik zit altijd een beetje tussen 36 en 37 in, dit ligt eraan of het schoeisel klein of groot uitvalt.

Xxjonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:51

Ik heb een vraag,

Ik ga vandaag nieuwe leren rijlaarzen bestellen,
En nu is mijn vraag,
Hoelang gaat deze laars mee?

Naam: mondoni field

Ben best wel benieuwt,
en zakken ze normaal in?

Hopelijk krijg ik hier een antwoord op,

Groetjes

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:40

Ondanks dat ik de lopers aan de ritsen van mijn Mondoni Plains al eens door de schoenmaker (en mezelf) heb laten 'aantikken', blijven ze maar naar beneden zakken met rijden.
Of ik nou wel of niet hakverhogers erin heb, of ik nou wel of niet het daarvoor bedoelde elastiekje/riempje er onderdoor heb gehaald.
Dus ik was vandaag weer naar de schoenmaker om raad te vragen.
Op zich is er natuurlijk niks mis met de rits, hij loopt juist hartstikke soepel :') Blijven aantikken of samenknijpen kan je niet doen, dan gaat het stuk op een gegeven moment.
Na even nadenken besloot hij tot het volgende idee:
Afbeelding
Bij de linkerlaars zie je zoals het nu is: de rits en bovenaan een drukknoop en het riempje. Bij het nummertje 1 zie je een extra drukknoopje.
Het idee daarbij zie je bij de rechterlaars: je doet de rits omhoog en het lipje waar je aantrekt plaats je met het gaatje óver/op dat 2e drukknoopje, daarna zoals gewoonlijk je riempje dicht doen en dat houdt het dan op zn plaats.
Althans...dat is de theorie... Of het werkt in de praktijk laat ik jullie nog weten :D

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:59

Wat een goed idee zeg, van de schoenmaker! Ben erg benieuwd of het werkt.

Sanne31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:56

Xxjonique schreef:
Ik heb een vraag,

En nu is mijn vraag,
Hoelang gaat deze laars mee? Bij intensief gebruik gaan de laarzen helaas niet lang mee circa 1 jaar (en er van uitgaande dat je de laarzen goed schoon houdt) Viel mij behoorlijk tegen.

Ben best wel benieuwt,
en zakken ze normaal in? (laarzen zakken normaal in)

Hopelijk krijg ik hier een antwoord op, (verder zitten de laarzen super lekker en is het niet nodig de laarzen in te lopen)

Groetjes

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:33

Sanne31 schreef:
Xxjonique schreef:
Ik heb een vraag,

En nu is mijn vraag,
Hoelang gaat deze laars mee? Bij intensief gebruik gaan de laarzen helaas niet lang mee circa 1 jaar (en er van uitgaande dat je de laarzen goed schoon houdt) Viel mij behoorlijk tegen.

Ben best wel benieuwt,
en zakken ze normaal in? (laarzen zakken normaal in)

Hopelijk krijg ik hier een antwoord op, (verder zitten de laarzen super lekker en is het niet nodig de laarzen in te lopen)

Groetjes

Mijne zijn met intensief gebruik 2,5 jaar meegegaan, en nog zijn ze mijn reserve laarzen ;) Met een poetsbeurt zien ze er weer prima uit.
Ze zakken normaal in, toch wel 2cm en dit kan een beetje pijnlijke enkels opleveren maar dat is tijdelijk.

Ermee door de bagger lopen, stallen uitmesten etc is niet aan te raden want dan gaan ze wel sneller op.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:39

Ik ben heel benieuwd hoe de Iceland bevalt, is het echt een warme laars voor de winter en verlies je hem niet in de zuigende modder? Zoals altijd met mijn termoboots...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:26

RianneH schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe de Iceland bevalt, is het echt een warme laars voor de winter en verlies je hem niet in de zuigende modder? Zoals altijd met mijn termoboots...

Daar ben ik ook benieuwd naar inderdaad!

DivaBurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:59

Hallo ik heb ook even een vraagje.

Ik heb interesse in de mondoni bath maar heb kuitmaat 43cm nou staat er in de tabel dat dat zou moeten passes bij een maat 41W.
Ik vroeg me nu dus af of de laarzen ook echt zo vallen of juist smaller vallen.
Divoza is voor mij 2 uur rijden dat wil ik best doen als ik dan ook weet dat niet helemaal voor niks heen ga.

Alvast bedankt voor het antwoorden

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:35

Diva, dat past! ik heb ook de 41W en kuitmaat 42 past makkelijk.

sjoukje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:19

ik heb ook de mondoni field rijlaars, in het zwart met veter.
het zijn opzich wel fijne rijlaarzen voor de prijs, maar toen ik thuiskwam na de aankoop en ik haalde ze uit de doos zag ik dat er een duidelijk verschil zat in de leerstrucuren, de ene laars was groffer dan de andere. ook was van één laars de dressuurboog omgevouwen in de doos, die vous is nu nog te zien en ik heb ze nu anderhalf jaar. verder zijn mijn ritsen en veters nog goed, maar dit zal waarschijnlijk komen doordat ik ze een maat te groot heb gekocht omdat mijn moeder bang was dat ik er anders snel uit zou groeien, dus er staat ook niet veel druk op de ritsen :P dus let er bij aankoop op dat er geen verschil in het leer zit, hoe klein het ook is, je kunt het duidelijk zien en voelen na het poetsen..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:10

Mijn linkerlaars is met rijden heel stroef, alsof 'ie wrijft tegen het zadel. Ik hoor ook steeds een 'stroef' geluid als ik (licht)rij.. Toen ik 'm uitdeed van de week zag ik ook wat vouwtjes in het leer aan de binnen -bovenkant van de laars. Het is dus niet zo dat 'ie daar inzakte ofzo.

Iemand een idee hoe dit kan? Ik heb die laars nu ingevet, daarna nog niet mee gereden.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:39

Iemand nog toevallig naar Divoza Leek, Zoetermeer of Enschede?
Ik ben in Staphorst geweest, maar die hebben de Bath alleen in de nieuwe kleur in 37s.

Mocht iemand die maat tegen komen in een van de andere filialen in cognac (lichte, oude kleur), gaarne PB, die wil ik :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:26

Mijn baths zijn al half overleden.. zal ze een dezer dagen weg brengen van 1 is de rits stuk, verder doen ze het nog prima, behalve dat ze er niet uit zien haha.
't zijn mijn winter/bagger laarzen, dus ze hebben ook wel wat te voorduren :+

Verder nog een vraagje trouwens.
Ik heb 18 juni dit jaar cavallo grandprix plus laarzen gekocht bij divoza, met rits schuinvoor.
iemand enig idee hoe het werkt met de garantie op laarzen bij divoza?
Ik heb de laarzen dus hooguit 5x gebruikt voor de wedstrijden, en van een is de rits nu al stuk... Dat vind ik toch eerlijk gezegd een béétje te gek voor laarzen van zo´n 400,- :roll:
Nou wil ik er sowieso mee terug gaan, heb het bonnetje net opgezocht, maar wou eerst hier even wat informatie inwinnen van mensen met soort gelijke laars-troubles.

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:49

Ik heb mijn blyths nu zo'n vijf keer gebruikt (en dan ook echt alleen maar rijden, niet eens bij t op en afzadelen aangehad) en nu laat de rits al los! divoza gebeld maar zij konden niks doen omdat ik ze iets meer dan 30 dagen heb (sinds 11 oktober) en ritsen vallen niet onder de garantie zeggen ze...
fijn..