Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

jorienm

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:51

in de bak zonder cap, tenzij springen en buiten ook met cap. Alleen als mijn paardje tot zo ver te vertrouwen is

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:46

ik doe voor de zekerheid mijn cap op want ik rijd vooral op ondeugende pony's en op de manege is het verplicht

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:52

ik ben nu twee keer van mijn verzorgpaard gevallen, 1 keer in de bak en 1 keer buiten, beide keren een tik op mijn hoofd gehad, ik ga niet zonder. (okai okai vandaag voor de fotoshoot dan en dan zal je net zien dat je paard opeens de kolder in zijn kop krijgt :P het eerste wat ik dacht toen ze wegstoof, oliebol nu moet ik echt niet vallen!!! )

lovealvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:55

ik zou lekker met cap blijven rijden voor het geval dat..

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:04

Altijd met cap..
Mijn moeder werkt in een instelling waarbij ze dagelijks geconfronteerd wordt met kinderen/mensen die te kampen hebben met niet-aangeboren hersenletsel... ook regelmatig door vallen van een paard of pony. Ik ben dus opgegroeid met een cap op móeten. Haha zelfs bij het opzadelen want ja die pony kon me wel tegen de muur duwen. Nou vind ik dat lichtelijk overdreven, maar bij het rijden zet ik hem altijd op. Ook al vertrouw ik mijn paard thuis in de bak 100%, ook daar kunnen ze schrikken of struikelen en ik kan met mijn hoofd tegen een paal knallen of mijn paard kan per ongeluk mn hoofd raken in een val. Natuurlijk beschermt een cap niet tegen alles, je kunt je nek inderdaad nog steeds breken, maar het beschermt wél tegen een deel van wat je allemaal op kunt lopen. Ik heb nog nooit zonder gereden, dus ik ben niet anders gewend en heb dan ook geen last van mijn cap die ik op heb... dus waarom zou ik het niet doen...

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:14

JE MAG NIET ZONDER KAP

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:29

nee, nog steeds altijd MET cap, want van de week weer iemand zand zien happen, en die is toch flink op dr hoofd gevallen, dan wel in het zand, maar dat deed toch pijn, zelfs met cap op! Moet je nagaan als ze die niet op had...
(had ze allemaal zand in dr haar gehad..)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:07

Ik heb een super betrouwbare pony zonder fratsen. Dat gecombineerd met een stinkende rotcap maakt dat ik in de bak vaak zonder rijd. In het begin vroegen mensen nog wel of ik dat niet eng/gevaarlijk vond, maar inmiddels zijn ze gewend dat ik in de bak graag mijn haren in de wind heb. Als ik een fijnere cap heb ga ik hem wel vaker dragen, ook in de bak.

Als ik ga springen of naar buiten ga draag ik hem wel (bijna) altijd. De kans dat er dan iets gebeurt is aanzienlijk groter. Hoe braaf mijn pony ook is er kan altijd ergens een tak hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:57

Ik ga gewoon lekker met cap!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:21

1. Het is Cap ;)
2. Het mag best , alleen op sommige maneges is het verboden , en dat is maar goed ook ! ;)

VERAx schreef:
JE MAG NIET ZONDER KAP

Proudie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:30

Ik vertrouw m'n paardje voledig, dus rij ik zonder cap in de piste,
op wandel doe ik ook m'n cap aan, hoeveel je je paardje ook vertrouwd, het is en blijft 'n diertje he (-:

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:36

Vaak rijd ik wel met cap, zeker nu met die koude wind enzo.
Soms spring ik er zo even op en stap ik een rondje, dan draag ik m niet

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:59

Altijd met cap! Ik heb vroeger wel zonder gereden (vond het toen niet mooi staan, tja dat heb je als puber...) Maar tegenwoordig ga ik toch voor mijn eigen veiligheid. Ik zou verschrikkelijk veel spijt hebben als ik mijn cap niet op heb gehad en er gebeurt toch iets.
Ook al rijd ik op een paard dat nog zo braaf is, als ie een keer schrikt (of zelfs als ie struikelt en we belanden op de grond) dan is het risico op hoofdletsel in ieder geval alvast kleiner!

MissyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:10

Altijd met cap, je zou er maar af sodemieteren en een schedel fractuur oplopen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:11

Sommige mensen zeggen; ik rijd thuis zonder cap , maar wandelen altijd met je weet maar nooit.
Mensen voor mij is het ; Of met cap of zonder en dan ga ik toch voor dat eerste

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:14

Ik rij altijd met cap. Maar mijn 20 jaar oude pony die geen vlieg kwaad doet kan ik wel zonder cap op rijden. Maar dat doe ik niet. Ik vind een cap veel veiliger en verantwoordelijker. Alleen heb ik gisteren zonder cap gereden omdat die werd schoongemaakt.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:12

ik rij altijd met cap.
Linda, eigenaresse van mn verzorgpaarden, had direct aangegeven, dat ik zonder cap toch echt niet op haar paard kom.
en daar geef ik haar groot gelijk in.

ik heb wel 1 keer mn cap vergeten, maar toen ging ik alleen stappen en was paar jaar terug.
toen ik van de pony af kwam, merkte ik t pas, ( had een pet op ) en toen voelde ik me heel ff onzeker. sindsddien draag ik bijna geen petten meer, en kijk ik altijd of ik mn cap bij me heb.

mijn cap ligt ook in de kast bij de VZpaardjes...

ik vind wel dat t eigen keuze is.. en dat iedereen t zelf moet weten, alleen stap ik nooit meer op een paard/pony zonder cap.. hoe rustig, sloom, oud hij/zij ook is.. :n echt niet..
liever niet rijden, als zonder cap rijden

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:30

Altijd met!
Hoewel mijn verzorgpony heel koel in d'r bolletje is, weet je het nooit.
Je zal hem maar net eens niet op hebben en er vanaf vallen op je hoofd... tja, dan draag ik hem toch echt liever.

beesiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:23

Ik rij altijd met cap en ik zou niet zonder durven, vertrouw mijn paardje maar toch.
Je weet maar nooit .....

Mariskavhb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:37

Ik rij altijd met cap.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:35

Over het algemeen rijd ik altijd met cap. Af en toe in de bak niet..

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:51

ik rijd altijd zonder cap, ook altijd gedaan. Op de manege is het verplicht, dus met de wekenlijkse les heb ik hem op. Mijn zoon echter, moet van mij zijn cap op en het liefst een body protector aan :o :D ;)

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:15

Ik rijd ook niet altijd met cap, in het bos en bij het springen wel altijd.
Vaak in de binnenbak niet. Rijd ik een ander paard heb ik wel altijd m'n cap op!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:56

Ik vind het net zoiets als op een motor/brommer rijden zonder helm, of in een auto zonder gordels om.... Weet je wat er gebeurt als je verkeerd op je hoofd valt... ? Ik werk in een ziekenhuis en je lijf en gezondheid is het belangrijkste wat er is... Ik rij ALTIJD met een cap op, en dat is al een aantal keren nodig gebleken omdat mijn paard toch iets onstuimiger was dan gedacht....
Maar misschien komt dat omdat ik een gezin met kinderen heb waar ik graag gezond en wel thuis kom...
Laatst bijgewerkt door PinkyPie op 14-01-12 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:58

Ik rij altijd met cap, en vind het zelf ook het veiligste! :j