Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GaitMonster

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:46

Ik heb bij mijn laarzen cleaner en conditioner gekregen. Daar heb ik ze deze week mee schoongemaakt. :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:24

GaitMonster schreef:
Ik heb bij mijn laarzen cleaner en conditioner gekregen. Daar heb ik ze deze week mee schoongemaakt. :)

Heb je je laarzen bij een goede zaak met veel service gekocht. :P Ik kreeg dat er niet bij. Bij wie heb je ze gekocht?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:25

Ik heb ze bij de paardendrogist gekocht, en kreeg er conditioner bij.
+dat ik geloof dat de paardendrogist echt een goede zaak is dus als er wat mis is kan ik zo terug gaan.

Overigens zijn de neuzen echt heel kaal, dus moet nog even zien hoe ik dat ga oppoetsen :=

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:00

Bravura schreef:
GaitMonster schreef:

Heb je je laarzen bij een goede zaak met veel service gekocht. :P Ik kreeg dat er niet bij. Bij wie heb je ze gekocht?

Vrielink ruitersport in Apeldoorn :)

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:32

Ik heb de neppers gekocht van human nature, maar ze zijn snel lelijk geworden. Ik bagger er mee door de modder en tik regelmatig met mijn hak tegen de hiel van mijn andere voet aan. (slechte motoriek of zoiets, heb ik altijd al gedaan) Ik krijg ze niet meer schoon op die plek, is ook nubikleer.
Ik wil heel graag dubarry's, maar hebben jullie ook problemen met dat jullie het nubick gedeelte niet meer schoonkrijgen?
Ik wil ze zelfs zo graag dat ik ze ook wel alleen voor de "net" wil, bij een spijkerbroek, zeg maar.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 07:33

Ik kan mijn schoenen gedeeltelijk ook niet meer zo schoon krijgen, schuur met mn enkels over elkaar dus daar zit ook een lelijke plek.
Maar als ze donkerder worden zie je dat ook niet meer :+
Sowieso als je de donkere koopt zal je dat ook niet heel snel zien.

Puckvgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:21

Ik meld mij ook even op dit topic! Heb al even mee gelezen en ben erg enthousiast geworden over Dubarry's. :~ Voor deze winter ben ik op zoek naar lekkere outdoorlaarzen en ik heb al aan verschillende soorten gedacht, maar nog niets gepast... Ik heb normaal schoenmaat 36 en mijn kuiten zijn 38 cm in omtrek. Net ook gelezen dat ze bij sommige mensen best ruim zitten, maar over maat 36 heb ik nog niet zo veel gelezen. Ik ben er inmiddels wel achter dat heel veel mensen Dubarry's verkiezen voor een ander merk en dat lijkt mijn keuze te vergemakkelijken! Ze kosten wel de hoofdprijs, maar als ze echt zo lang mee gaan, dan heb ik dat er wel voor over. :j Heeft iemand tips over de schachtmaat van maat 36? De Galway's verdienen mijn voorkeur en anders zou ik naar de Kildare's neigen. De Clare's zijn trouwens ook erg gaaf. Maar afhankelijk van hoe wijd de schacht is, zal ik moeten kiezen. Heeft iemand tips?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:25

Ik heb de galway's nooit gepast, maar als ik zo de ervaringen las waren die voor mijn kuiten niet zo geschikt. Ik ben niet zo groot en heb korte benen. Ik heb de Kildare maat 37 en zitten prima om mijn kuit (kuit 38/39) Mijn broek kan er nog bij in, ze zitten gewoon heel fijn. Juist ook tijdens het stalwerk vind ik het wel fijn dat ze niet té hoog zijn, dat beweegt wat makkelijker. Ik ben erg blij met mijn kildare's :)

Puckvgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:17

Nee, daar ben ik inderdaad ook bang voor dat mijn fijne kuitjes niet in die leuke laarzen passen. :P De Kildare's zijn wat dat betreft wel beter! Ben zelf namelijk ook maar 1,57 m := Ik ga morgen denk ik even naar de dichtstbijzijnde winkel om te passen! Bedankt voor de tip in ieder geval! ;)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:27

bij mij zitten de laarzen wel wat ruim maar dat boeit me niet echt. ik heb ze toch altijd gewoon buiten aan en niet voor het mooie maar voor het degelijke

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:31

Ik heb de bovenstaande 35 pagina's niet doorgelezen, dus sorry als de vraag al gesteld is. Sinds een paar weken krijg ik natte voeten in mijn Dubarry's |( . Ik ga sowieso even de winkel bellen, maar was benieuwd of er mensen zijn die het herkennen. Ik heb ze nu twee jaar en woon er zo'n beetje in, maar ik wil wel graag droge voeten, zeker met zulke dure laarzen. De laatste tijd heb ik, na een half uurtje lopen door nat gras en plassen (en dat is de afgelopen weken zo ongeveer elke dag...) bij mijn rechter kleine teen een natte plek op mijn sok en ik zag dat het nu bij mijn grote teen ook is. Komt echt van onderaf, de zool is dus denk ik lek. Wie herkent dit? Ik heb wel eens gehoord dat je er geen stallen mee uit mag mesten, omdat de binnenzool niet tegen ammoniak kan, leek me onzin, maar nu word ik toch bang dat het wel waar is. Vooral omdat mijn moeder hetzelfde heeft gehad en ook altijd de stallen er mee uitmestte. Doen jullie dat ook gewoon? Ga ook maar even de winkel bellen, ben alleen bang dat ze (net als die van mijn moeder) naar Ierland gestuurd moeten en zo lang kan ik ze echt niet missen!

Edit: toch even teruggekregen, hoefde maar vier pagina's terug, en ik zie dat ik niet de enige ben bij wie ze gingen lekken en dat het inderdaad door het uitmesten kan komen. Een nieuwe vraag dan maar: ik zie nl. ook dat sommigen hun laarzen terug moesten sturen naar de fabriek en ze min. 4 weken kwijt waren en anderen ze hel snel konden laten maken. Hoe zit dat, kun je ze ook gewoon ergens in Nederland laten maken? Ik ben echt verwend geworden, maar zeker met deze regen en nu we een hond hebben moet er ik niet aan denken om een maand zonder dubarry's te moeten!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:34

die van mij lekten idd ook.. Ik ben ze 4 tot 5 weken kwijt geweest, en daarna waren ze nog lek.. Toen heb ik nieuwe geeist... ik had ze nog maar een half jaar. Ik heb nu nieuwe en mest zeker geen stallen meer uit. nu wordt mijn paard nu ook gemest dus dat scheelt. ik behandel ze nu ook met de conditioner van dubarry, niet meer met het spul dat de winkel mij adviseerde

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:30

Ik mest er ook mijn stal mee uit.. Maargoed die wordt ook uitgemest dus meestal is het alleen wat 'bijwerken' Erg jammer dat ze dat niet kunnen hebben want het zijn echt perfecte laarzen voor rondom stal..

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:43

Margje schreef:
Ik heb de bovenstaande 35 pagina's niet doorgelezen, dus sorry als de vraag al gesteld is. Sinds een paar weken krijg ik natte voeten in mijn Dubarry's |( . Ik ga sowieso even de winkel bellen, maar was benieuwd of er mensen zijn die het herkennen. Ik heb ze nu twee jaar en woon er zo'n beetje in, maar ik wil wel graag droge voeten, zeker met zulke dure laarzen. De laatste tijd heb ik, na een half uurtje lopen door nat gras en plassen (en dat is de afgelopen weken zo ongeveer elke dag...) bij mijn rechter kleine teen een natte plek op mijn sok en ik zag dat het nu bij mijn grote teen ook is. Komt echt van onderaf, de zool is dus denk ik lek. Wie herkent dit? Ik heb wel eens gehoord dat je er geen stallen mee uit mag mesten, omdat de binnenzool niet tegen ammoniak kan, leek me onzin, maar nu word ik toch bang dat het wel waar is. Vooral omdat mijn moeder hetzelfde heeft gehad en ook altijd de stallen er mee uitmestte. Doen jullie dat ook gewoon? Ga ook maar even de winkel bellen, ben alleen bang dat ze (net als die van mijn moeder) naar Ierland gestuurd moeten en zo lang kan ik ze echt niet missen!

Edit: toch even teruggekregen, hoefde maar vier pagina's terug, en ik zie dat ik niet de enige ben bij wie ze gingen lekken en dat het inderdaad door het uitmesten kan komen. Een nieuwe vraag dan maar: ik zie nl. ook dat sommigen hun laarzen terug moesten sturen naar de fabriek en ze min. 4 weken kwijt waren en anderen ze hel snel konden laten maken. Hoe zit dat, kun je ze ook gewoon ergens in Nederland laten maken? Ik ben echt verwend geworden, maar zeker met deze regen en nu we een hond hebben moet er ik niet aan denken om een maand zonder dubarry's te moeten!

ik heb vorig jaar binnen 2 weken mijn nieuwe dubarry's ook teruggestuurd omdat idd ook de zool lekte (vochtig werd) ik heb toen een nieuw paar gehad, maar ook bij deze heb ik het gevoel dat ze vochtig werden. Desalniettemin ga ik woensdag een nieuw paar halen, want ik vind ze wel erg fijn. Ik gebruik die van vorig jaar nu voor op stal om te mesten enzo en bij de paarden, die andere worden gewoon mijn dagelijkse schoenen, tenminste lekker warm!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:08

Ik heb ze ook weer volop aan, zijn ook echte woonlaarzen ;) haha.
Ik behandel ze nu af en toe met waxspray, waarop ook specifiek opstaat dat het voor van die hightech membranen is, tot nu toe nog geen lekke zool, wel werd af en toe de bovenkant iets nat, vandaar ook de waxspray. Is weer een stuk beter nu.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:42

Ik banjer lekker tot mijn enkels door het water heen, en mijn voeten blijven heerlijk droog. Nee voor mij geen andere laarzen meer <3

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:27

Hm vrijdag maar eens langs de schoenmaker met mijn Kildares, de onderste rand van de zool begint los te laten :(
Heb ze niet rechtstreeks bij de dealer gekocht, dus kan er helaas niet mee terug. Baal er wel flink van, heb ze net een paar maanden!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:32

Oei.. Wat zonde Auky! Je hoort het toch veel hé die zolen-troubles... Erg zonde, moet niet kunnen..

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:39

Oeps, ik wist niet dat je van mesten met de Dubarry's lekke zolen krijgt.
Ik heb wel spijt,...... dat ik ze niet jaren eerder heb gekocht :D Nooit meer koude voeten, ideaal!
Ik woon ook in mijn laarzen, heb ze nu bijna een jaar, zou niet weten wat ik met dit weer zonder moet.
Heb ze eigenlijk de hele zomer doorgedragen, ook met uitlaten van de hond.( loop veel in bos en natuurgebied)
Ik banjer dus ook overal doorheen, maar ik begrijp dat mest niet zo best is voor de zolen, dus niet mee uitmesten?
Heb je dan nog wel garantie als je dit wel doet?

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:46

Ik zit met een dilemma, wil al een hele tijd de kildares. Maar ik vind ze aardig aan de prijs, met mijn albertheijn loontje kom ik niet zo ver en moet ik aardig sparen. Zat te denken aan een goedkopere variant, maar dan zit ik weer met de kwaliteit. Maar als ik jullie ervaringen hier zo lees denk ik toch dat ik de stap ga nemen en er een paar koop!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:56

Elmyh schreef:
Oeps, ik wist niet dat je van mesten met de Dubarry's lekke zolen krijgt.
Ik heb wel spijt,...... dat ik ze niet jaren eerder heb gekocht :D Nooit meer koude voeten, ideaal!
Ik woon ook in mijn laarzen, heb ze nu bijna een jaar, zou niet weten wat ik met dit weer zonder moet.
Heb ze eigenlijk de hele zomer doorgedragen, ook met uitlaten van de hond.( loop veel in bos en natuurgebied)
Ik banjer dus ook overal doorheen, maar ik begrijp dat mest niet zo best is voor de zolen, dus niet mee uitmesten?
Heb je dan nog wel garantie als je dit wel doet?

Gaat meer om ammoniak (urine) dan om mest.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:05

Antheman schreef:
Oreo schreef:
Was ook op zoek naar Dubarry's maar de prijs hield me toch tegen. Ontdek nu net op bokt dat er ook bij Divoza zulke laarzen zijn. In september 89,95. Weet niet hoe je de link plaatst, sorry.
Staan op de startpagina van divoza in ieder geval.

Hou wel in je achterhoofd dat Dubarrys Goretex hebben, wat waterdichtheid garandeerd. ;)

Ik heb de eurostar River Tall Boot (volgens mij zijn dat bijna dezelfde als die van Divoza)
Ze zitten heerlijk, zijn lekker warm en ik loop er mee door het water. De voet is echt waterdicht. Maar ik heb ze nu een jaar en ze zijn aardig aan het verslijten. De voering aan de binnenkant scheurt en laat los en het stiksel aan de buitenkant begint ook los te laten. Ze zien er ook al aardig afgesleten uit bij de neus. (dat hadden ze al na een paar weken)

Maar het zijn echt heerlijke laarzen, dus ik ben nu hard aan het sparen voor de Dubarry's!

Puckvgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:21

Ben vandaag bij de Dubarryzaak geweest en ik pas de Galway's!! <3 :D Ze zitten wel nauwsluitend om mijn kuiten, maar het gaat allemaal net! :)) Dus nu wordt het even snel en hard doorsparen,(en eventueel mijn vriend even lief aankijken) :o maar nu ben ik er zeker van dat ik ze neem!!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:48

die laarzen gaan wel ietsie ruimer worden hoor puckvgl, dan zouden ze nog wat beter zitten :+

kim_dempsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:59

ik kan op de dubarry site de tabel voor de schachtmaten niet meer vinden
want ik wil heel graag de budarry galways :+: