Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Voor deze winter ben ik op zoek naar lekkere outdoorlaarzen en ik heb al aan verschillende soorten gedacht, maar nog niets gepast... Ik heb normaal schoenmaat 36 en mijn kuiten zijn 38 cm in omtrek. Net ook gelezen dat ze bij sommige mensen best ruim zitten, maar over maat 36 heb ik nog niet zo veel gelezen. Ik ben er inmiddels wel achter dat heel veel mensen Dubarry's verkiezen voor een ander merk en dat lijkt mijn keuze te vergemakkelijken! Ze kosten wel de hoofdprijs, maar als ze echt zo lang mee gaan, dan heb ik dat er wel voor over.
Heeft iemand tips over de schachtmaat van maat 36? De Galway's verdienen mijn voorkeur en anders zou ik naar de Kildare's neigen. De Clare's zijn trouwens ook erg gaaf. Maar afhankelijk van hoe wijd de schacht is, zal ik moeten kiezen. Heeft iemand tips?
. Ik ga sowieso even de winkel bellen, maar was benieuwd of er mensen zijn die het herkennen. Ik heb ze nu twee jaar en woon er zo'n beetje in, maar ik wil wel graag droge voeten, zeker met zulke dure laarzen. De laatste tijd heb ik, na een half uurtje lopen door nat gras en plassen (en dat is de afgelopen weken zo ongeveer elke dag...) bij mijn rechter kleine teen een natte plek op mijn sok en ik zag dat het nu bij mijn grote teen ook is. Komt echt van onderaf, de zool is dus denk ik lek. Wie herkent dit? Ik heb wel eens gehoord dat je er geen stallen mee uit mag mesten, omdat de binnenzool niet tegen ammoniak kan, leek me onzin, maar nu word ik toch bang dat het wel waar is. Vooral omdat mijn moeder hetzelfde heeft gehad en ook altijd de stallen er mee uitmestte. Doen jullie dat ook gewoon? Ga ook maar even de winkel bellen, ben alleen bang dat ze (net als die van mijn moeder) naar Ierland gestuurd moeten en zo lang kan ik ze echt niet missen!Margje schreef:Ik heb de bovenstaande 35 pagina's niet doorgelezen, dus sorry als de vraag al gesteld is. Sinds een paar weken krijg ik natte voeten in mijn Dubarry's. Ik ga sowieso even de winkel bellen, maar was benieuwd of er mensen zijn die het herkennen. Ik heb ze nu twee jaar en woon er zo'n beetje in, maar ik wil wel graag droge voeten, zeker met zulke dure laarzen. De laatste tijd heb ik, na een half uurtje lopen door nat gras en plassen (en dat is de afgelopen weken zo ongeveer elke dag...) bij mijn rechter kleine teen een natte plek op mijn sok en ik zag dat het nu bij mijn grote teen ook is. Komt echt van onderaf, de zool is dus denk ik lek. Wie herkent dit? Ik heb wel eens gehoord dat je er geen stallen mee uit mag mesten, omdat de binnenzool niet tegen ammoniak kan, leek me onzin, maar nu word ik toch bang dat het wel waar is. Vooral omdat mijn moeder hetzelfde heeft gehad en ook altijd de stallen er mee uitmestte. Doen jullie dat ook gewoon? Ga ook maar even de winkel bellen, ben alleen bang dat ze (net als die van mijn moeder) naar Ierland gestuurd moeten en zo lang kan ik ze echt niet missen!
Edit: toch even teruggekregen, hoefde maar vier pagina's terug, en ik zie dat ik niet de enige ben bij wie ze gingen lekken en dat het inderdaad door het uitmesten kan komen. Een nieuwe vraag dan maar: ik zie nl. ook dat sommigen hun laarzen terug moesten sturen naar de fabriek en ze min. 4 weken kwijt waren en anderen ze hel snel konden laten maken. Hoe zit dat, kun je ze ook gewoon ergens in Nederland laten maken? Ik ben echt verwend geworden, maar zeker met deze regen en nu we een hond hebben moet er ik niet aan denken om een maand zonder dubarry's te moeten!
haha.

Nooit meer koude voeten, ideaal!Elmyh schreef:Oeps, ik wist niet dat je van mesten met de Dubarry's lekke zolen krijgt.
Ik heb wel spijt,...... dat ik ze niet jaren eerder heb gekochtNooit meer koude voeten, ideaal!
Ik woon ook in mijn laarzen, heb ze nu bijna een jaar, zou niet weten wat ik met dit weer zonder moet.
Heb ze eigenlijk de hele zomer doorgedragen, ook met uitlaten van de hond.( loop veel in bos en natuurgebied)
Ik banjer dus ook overal doorheen, maar ik begrijp dat mest niet zo best is voor de zolen, dus niet mee uitmesten?
Heb je dan nog wel garantie als je dit wel doet?
Antheman schreef:Oreo schreef:Was ook op zoek naar Dubarry's maar de prijs hield me toch tegen. Ontdek nu net op bokt dat er ook bij Divoza zulke laarzen zijn. In september 89,95. Weet niet hoe je de link plaatst, sorry.
Staan op de startpagina van divoza in ieder geval.
Hou wel in je achterhoofd dat Dubarrys Goretex hebben, wat waterdichtheid garandeerd.