[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:56

Capriootje schreef:
Zou ook een blauw kraagje doen. Rood met donkerblauw is juist heel erg gaaf vind ik :j Mooie combi!
Je eerste set is echt :~

Oke bedankt! Ging twijfelen omdat eerder in dit topic werd aangegeven dat het misschien te veel was (rood en blauw, en dan nog zwarte lak laarzen). Maar toen had ik nog geen totaal foto gemaakt, dus dan kan het zomaar vertekenen natuurlijk.

Ik ben om, ga binnenkort eens kijken waar ze de kraag kunnen veranderen. had al eentje gevonden bij mij in de buurt, maar die zei dat het rond de 50euro zou gaan kosten. Dat is bijna net zoveel als dat het jasje gekost heeft := :') . Dus hoop dat het nog goedkoper kan eigenlijk.

Op mijn blauwe set ben ik ook echt verliefd! Idee zat al jaren in mijn hoofd, maar heeft even geduurd voordat ik het bijelkaar (gespaard) had.

panache

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:00

Na lang wachten komt mijn Horsea 34 jasje binnen 5 mei :) . Ik duim echt dat die past!!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:08

Fijn dat je nu je idee uit hebt kunnen voeren :D
Kraagje moet wel goedkoper kunnen inderdaad. Ik ken wel iemand maar dat is te ver weg voor je denk. (Bollenstreek) Misschien even via via vragen wie iemand kent die handig is?

Hoop ook voor je dat hij past Panache :j

Met mijn schimmel start ik in het donkerblauw (springen en dressuur) maar die staat nu helaas op rust ivm blessure. Mijn jonkie is nog niet wedstrijd klaar maar heb wel al een groot deel van zijn set. Alleen nog een mooi dekje zoeken.

Dit jasje in combinatie met bruine cap en laarzen, zwart tuig en witte rijbroek/plastron etc.
Paardje is gewoon bruin met zwarte manen.

Afbeelding

edit; foto is niet zo duidelijk. Nog 1 dan, niet zo charmant maar goed :=
Afbeelding

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:44

Oh ik vind je jasje mooi! Heb een zwak voor ruitjes :p

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:20

Tof jasje! set staat erg mooi bij je schimpie!

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:20

Mooi jasje! Wol? Ik heb nu 2 wollen jasjes beide geblokt. Zoo mooi blokjes :9

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:24

Roxxiejj schreef:
Tsplendid schreef:
Heb vanochtend nieuwe wedstrijdlaarzen besteld eindelijk! Het worden Petrie Conventry's in donkerblauw croco met normaal leren binnenkant en met houten zool en lichtgrijs contrast stiksel. Om dit allemaal compleet te maken ook nog een Equiline oornetje en dekje zelf samengesteld wat ook in bestelling staat, dekje word wit met buitenkant een strass rand daar binnen een donkerblauw koord en daar binnen een zilver koord. Oornetje zelfde samenstelling alleen het oornetje zelf word donkerblauw :)! Toen ook nog witte springschoenen met strass erin mee genomen dus we kunnen over een aantal weken weer gelikt op concours :P!

Gelukkig had je ook nog niet genoeg om al gelikt te gaan? ;)

Nee, heb bijna alles verkocht :)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:54

Klinkt als een mooie set Gwen! Ben benieuwd naar je laarzen!

Froetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:32

Wauw zoveel mooie setjes! :)

katiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:58

Morgen starten in mijn nieuwe set, zinzin!!!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:57

renee16 schreef:
Passionata: let op dat je hem echt niet te heet wast! Ik heb dezelfde in het wit maar mijn logo krult helemaal op, waardoor hij minder mooi zit dan de eerste keer..
Niet enorm storend, maar toch jammer. Hopelijk valt dit bij jou mee!

Thanks voor de tip! Ik was altijd mijn sportspullen op 30 graden, maar zal eens goed oppassen en heb de bon bewaard. Vind niet dat zo'n duur shirt mag krimpen als je hem normaal wast!

_Tamaartje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:21

Leuk, dat geruite jasje!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:26

@capriootje: mooi setje bij een schimmel :)

Even een vraag aan de modebewuste ruiters hier: ik ben nu bezig een nieuw zadel aan te schaffen (aangezien het oude verkocht is omdat het niet paste). Zelf was ik nooit voor een bruin zadel gegaan, maar bij het passen vond ik het ineens toch wel erg mooi staan:

Afbeelding

Toch lijkt het me onwijs lastig zo alles passend te krijgen als je op wedstrijd gaat. Is zo'n zadel acceptabel bij een dressuurwedstijd en moet je dan ook de rest in het bruin hebben of is het ok als je het hoofdstel/rijlaarzen/cap rijjasje in het zwart hebt?
Ik wil nl niet een nieuw hoofdstel/cap/rijjasje moeten kopen alleen omdat ik een bruin zadel koop :o

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:31

hoofdstel vind ik wel een must, jasje, cap en laarzen niet.

Zou wel je beugels flink langer doen ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:41

Hinke, als je zadels gaat passen hoor je dat niet met een sjabrak en onderlegger te doen.. Je zadel hangt ook helemaal achterover (voor te smal) en je stijgbeugels idd een paar gaten langer maken. Ik vind zelf zwart op een schimmel het mooiste staan. En zou alles in de zelfde kleur doen of idd iig ook het hoofdstel.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 05:55

Tuig idd dezelfde kleur,kleding hoeft niet.
Vroeger mocht het niet eens,stond prima!
En ik vind bruin juist het mooiste op een schimmel.
Maar goed:ik ben een complete bruintuig freak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 07:06

Bruin is mooi op een vos ;)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:54

Ik vind bruin tuig ook heel mooi. Heb het zelf op een donkerbruine. Vind wel dat hoofdstel dan eindelijk wel moet matchen met het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:56

Ik vind bruin ook mooi heb het altijd op een haflinger gehad. Op een vos vind ik het ook mooi maar op bruin vind ik zwart echt 10 x sjieker heb daarom nu ook weer zwart.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:17

Glossi schreef:
Hinke, als je zadels gaat passen hoor je dat niet met een sjabrak en onderlegger te doen.. Je zadel hangt ook helemaal achterover (voor te smal) en je stijgbeugels idd een paar gaten langer maken. Ik vind zelf zwart op een schimmel het mooiste staan. En zou alles in de zelfde kleur doen of idd iig ook het hoofdstel.

*zucht* a)het is een flexibel zadel -dus er is geen sprake van echt zadelpassen als in op maat krijgen aangezien het zadel zich gaat vormen naar de rug van je paard en b) ik vroeg hier om stijltips.
Het is wel een beetje jammer dat ik me altijd moet verdedigen op bokt :(

@Yvank bij jouw haflinger had ik het idd al eens voorbij zien komen :) Dat zag er altijd erg mooi uit! Maar als ik zie hoe goed jouw kleuren op elkaar afstemden, volgens mij moet je daar echt veel moeite voor doen.

@ambre mee eens! Ik vind bruin echt perfect op een schimmel :)

Ik ga toch maar voor zwart, het lijkt me toch het makkelijkst. Mocht ik met springen ooit zo ver komen dat ik daar een apart springzadel voor nodig heb, dan ga ik daarvoor wss wel voor bruin ;) Het is gewoon net even anders dan dat standaard zwart.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:26

@Hinke Heb je een zadel met een flexibele boom? Dat heb ik namelijk ook maar die moet gewoon op maat gemaakt worden door een zadelmaker hoor.
Ik zou voor jouw schimmel zwart tuig nemen, kan je eventueel ook een grijs wedstrijdjasje nemen wat erg mooi zal staan. :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:02

Ik vind bruin op een schimmel altijd mooi, maar ik zou nooit alles bruin doen, dan zou ik gaan voor bruin tuig en een blauw of groen jasje. Maar ja, ook ik ben bruin tuig fan..

Wat voor zadel heb je erop liggen Hinke? Ziet er heel vreemd uit.
Kleur vind ik wel mooi.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:33

Ik vind bruin ook het mooist op een schimmel :j

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:27

Ik vind bruin bijna altijd het mooiste (zegt mevrouw met zwart tuig :+ ).
Maar inderdaad wel alles bruin, of alles zwart. Niet half-half. Dat vind ik spuuglelijk...

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:31

Ik vind bruin op een schimmel ook heel mooi! Wel donkerbruin ;)

Ik ben zelf ook een bruintuig fan! Heb zadel en hoofdstellen in het donkderbruin. Had een tijdje terug ook verteld dat ik nu nog met zwarte laarzen en cap rijd bij mijn bruine tuig, als ik genoeg geld heb gespaard wil ik voor bruine laarzen gaan en mijn cap laat ik airbrushen in een eigen design ;) Heb hier een paar foto's (daar werd toen naar gevraagd hoe zwarte laarzen bij een bruin zadel staan ) Ik heb wel heel donkerbruin tuig en op de foto's is het niet heel goed te zien omdat het hier wat donkerder lijkt ;) Dit is ook gewoon tijdens de training dus niet in wedstrijd tenue ;)

Afbeelding

Afbeelding