Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 17:44

Is de kleurencombi die ik ook heb. Gaaf hoor.

Afbeelding

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:50

HindaFree schreef:
Lijken dan op die van mij [ [url=m/fZRby9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn jou laarzen ook blauw? Ik heb alleen het gespje voorop in het croco blauw en is geen "pologesp" lakrandje bovenop word donkerblauw lak dus nee ik vind ze dan niet op die van jou lijken sorry hihi :=

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 18:29

De 'boog' is hetzelfde als van HF alleen is haar crocorandje bij jou lak en je hebt een drukknoop net als de mijne. En die is dan in crocoblauw.

Afbeelding

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:05

bamsy schreef:
HindaFree schreef:
Lijken dan op die van mij [ [url=m/fZRby9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn jou laarzen ook blauw? Ik heb alleen het gespje voorop in het croco blauw en is geen "pologesp" lakrandje bovenop word donkerblauw lak dus nee ik vind ze dan niet op die van jou lijken sorry hihi :=

Jup die zijn blauw. Dacht dat je ook bedoelde t randje bovenlangs met croco hahaha. Gesp is alleen een andere vrom.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:27

HindaFree schreef:
Jup die zijn blauw. Dacht dat je ook bedoelde t randje bovenlangs met croco hahaha. Gesp is alleen een andere vrom.

Wauw die lijken op de foto zwart, heb ik toch een goede keus gemaakt met dat donkerblauw *\o/*
Dan komen ze inderdaad wel bij elkaar in de buurt kwa looks :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:22

Nog vier weken... en mijn huidige trainingslaarzen hebben het weer eens begeven -O-
Ik had ze al niet aangetrokken in de auto omdat de ritsen lam begonnen te worden. Maar nu zie ik ook dat bij de ene de halve zool er gewoon onderweg is :') Deze week maar even langs de schoenmaker, gaat een dure grap worden (twee ritsen)... Maar ik kan niet wachten tot m'n nieuwe laarzen klaar zijn! *\o/*

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:25

Mijn laarzen gaan helaas terug... 1 laars gaat echt niet dicht..

Hoop dat ze voor het geld niet opgerekt gaan worden..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:49

Wat is er niet goed gegaan michelleex?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:11

1 laars gaat niet dicht.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:33

Dat was duidelijk :o
Maar heb je ook een idee hoe dat kan?
Verkeerd gemeten, verkeerd gemaakt, dikkere kuiten gekregen tijdens de wacht periode?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:10

Ik durf het niet te zeggen... heb nog nooit eerder laarzen op maat gehad.

Ik ben in de periode niet dikker geworden, want mijn huidige laarzen pas ik nog gewoon zoals normaal.

Ik vind het erg jammer, had er hard voor gespaard, en nu met het extra verzenden komen er weer extra kosten bij, en ook weer opnieuw wachten.
Maar ook gewoon zonde ... zo veel geld en dan zijn ze niet goed. :(

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:15

Komt echt wel goed, de service bij Celeris is goed.
Idd heel erg jammer, maar het is toch mensen werk en dan kunnen fouten gemaakt worden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:16

Michelleex schreef:
Ik durf het niet te zeggen... heb nog nooit eerder laarzen op maat gehad.

Ik ben in de periode niet dikker geworden, want mijn huidige laarzen pas ik nog gewoon zoals normaal.

Ik vind het erg jammer, had er hard voor gespaard, en nu met het extra verzenden komen er weer extra kosten bij, en ook weer opnieuw wachten.
Maar ook gewoon zonde ... zo veel geld en dan zijn ze niet goed. :(

Wanneer heb je ze gepast?

Door de warmte houden benen vaak vocht vast en zijn ze wat dikker, misschien dat als je het smorgens vroeg probeert ze wel dicht gaan?

Alle op maat gemaakte laarzen (is mijn ervaring tenminste) gaan de eerste keren heel moeizaam dicht. De warmte kan daar dan al veel verschil in maken.

Dat je oude laarzen passen is ook logisch, die zijn namelijk alert gevormd naar jou benen :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:45

M_D_H schreef:
Door de warmte houden benen vaak vocht vast en zijn ze wat dikker, misschien dat als je het smorgens vroeg probeert ze wel dicht gaan?

Alle op maat gemaakte laarzen (is mijn ervaring tenminste) gaan de eerste keren heel moeizaam dicht. De warmte kan daar dan al veel verschil in maken.

Dat je oude laarzen passen is ook logisch, die zijn namelijk alert gevormd naar jou benen :)

Wat jammer dat je laars niet dicht gaat. Wat soms wil werken als de rits lastig dicht gaat is een veter door de rits en rechtop blijven staan, maar hoop dat het snel voor je opgelost wordt.

Als je benen opzetten, merk je dit ook wel in je huidige laarzen

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:43

Het rechtop staan is het ook niet, want ik heb ze iemand anders dicht laten doen.

Links ging met moeite dicht, maar rechts aan het begin/midden van de kuit helaas niet. :(
Hoop dat het inderdaad snel opgelost word, Marije is erg vlug en vriendelijk op de mail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:51

Wat vervelend! :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:03

Vervelend, maar als iemand weet wat service is........ :D
Ik heb bij haar mijn vorige laarzen ook laten opmeten, top opgemeten en toen er een kleinigheidje in het leer raar leek, werden ze kosteloos voor mij opgestuurd. Tenzij je het printen van een label en wat plakband kosten noemt... Oh en het afleveren bij het DHL service point :')

Maar niet over in zitten. Vraag me wel af wat je tegen oprekken hebt? Ik ben er zelf niet ervaren mee hoor, dus puur interesse

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:27

Janine1990 schreef:
Vervelend, maar als iemand weet wat service is........ :D
Ik heb bij haar mijn vorige laarzen ook laten opmeten, top opgemeten en toen er een kleinigheidje in het leer raar leek, werden ze kosteloos voor mij opgestuurd. Tenzij je het printen van een label en wat plakband kosten noemt... Oh en het afleveren bij het DHL service point :')

Maar niet over in zitten. Vraag me wel af wat je tegen oprekken hebt? Ik ben er zelf niet ervaren mee hoor, dus puur interesse

Bij oprekken is er een kans dat de rits zwak wordt of kapot knapt.
Veel bedrijven vinden dat echter het risico van het bedrijf zelf, maar je hebt ook een paar bedrijven die dus vinden dat dat het risico van de klant is.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:54

Bij oprekken kan idd evt de rits knappen, maar dan wordt er wel extreem veel kracht gebruikt. Kheb zelf 8 jaar in een schoenenzaak gewerkt en bij mij nog nooit gebeurt!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:23

Zijn er alweer laarzen van iemand onderweg? Vind het wel erg lang duren.. Zou 10 weken zijn, zit nu bijna op veertien. Hoopte steeds dat ik ze voor mijn vakantie zou hebben en dat lukte uiteindelijk niet. Nu hoop ik maar dat ze er zijn (worden bij m'n ouders geleverd) voor ik terug ben van vakantie. Dan kan ik zr meteen testen! Nog een weekje te gaan, dus duimen..

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:30

Elke keer als ik dit topic voorbij zie komen moet ik toch even kijken. Ik wil heel graag nieuwe dressuur laarzen en ik zit echt zwaar in twijfel tussen het Polo model en die met die veter. Maar ik ben bang dat die met die veter niet zo mooi staat omdat ik geen lange, dunnen benen hebt.. Iemand hier toevallig met korte en niet hele dunnen benen een aan foto? :D

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:13

Nann__ schreef:
Elke keer als ik dit topic voorbij zie komen moet ik toch even kijken. Ik wil heel graag nieuwe dressuur laarzen en ik zit echt zwaar in twijfel tussen het Polo model en die met die veter. Maar ik ben bang dat die met die veter niet zo mooi staat omdat ik geen lange, dunnen benen hebt.. Iemand hier toevallig met korte en niet hele dunnen benen een aan foto? :D

Wat is kort en niet dun :Y) ik heb een kuit opgemeten op maatje 42 geloof ik, wel wat strakker gemeten omdat ik aangegeven heb nog wat af te willen vallen dus dat is tijdens het aanmeten rekening mee gehouden :=
Ikzelf denk dat met een veter echt niet misstaat op een bredere kuit met korter been hoor.

Ik heb zelf bewust gekozen voor de veter omdat je dan altijd aan kan passen. Heb nu al 7x een rits laten maken/vervangen omdat m'n kuiten soms enorm kunnen zwellen savonds dus lekker veter wat losser en klaar, geen afgeknepen benen meer haha

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:28

Veter lijkt me juist mooi bij een bredere kuit. Het breek dan wat meer.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:43

Ik had deze Celeris laarzen al eens op Instagram voorbij zien komen bij iemand. Zo te zien heeft zij ook niet echt mega dunne kuiten met de Bia laars :j

Afbeelding

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 00:00

Inderdaad bovenstaande redenen, maar ook het is natuurlijk niet beter voor het leer.
Mocht je in de toekomst een oprekking nodig hebben kan het niet meer. En je laat laarzen niet op maat maken om ze daarna te laten oprekken vind ik.