Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:18

RusselNuwell schreef:
djk schreef:
met cap is altijd veiliger

En toch zijn er gevallen dat mensen dankzij het rijden zonder cap beter af waren, net als gevallen dat mensen het overleefd hebben omdat ze zonder gordel in de auto zaten.

Ik ga daarom het risico niet nemen en neem liever het zekere voor het onzekere! ;)
Met cap heb je gewoon minder risico dat als je op je hoofd valt, je er letsel aan over houdt.

realmagic

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:45

dat van die gordel snap ik,maar beter af omdat ze geen cap droegen?
Hoe moet ik dat zien? .o heb je daar voorbeelden van?
(is niet banketstaaf bedoeld hoor maar kan me zo even geen situatie voor me halen,maar wellicht denk ik in een verkeerde hoek...)

denkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 01:32

geen cap? ook niet op t paard..
ergens is er iets met verzekeringen....
je gaat toch ook niet zonder helm op een motor? die dingen zijn echt niet voor
de lol uitgevonden maar voor veiligheid.
en idd t gaat er niet om hoe betrouwbaar je paard is of hoe goed je kunt rijden.
je paard hoeft zich maar te verstappen en jij kukeld er af en dan ben je flink de sjaak.
zelfs op shets zou ik mn cap nog op doen. als ze zich bedenken een rare beweging
uit te voeren zijn ze punt 1 super snel en punt twee: grote kans datj ij met je voet aan de grond blijft
haken als je aan de grote kant bent..

zonder cap?? das dom!

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 06:25

denkers schreef:
en idd t gaat er niet om hoe betrouwbaar je paard is of hoe goed je kunt rijden.
je paard hoeft zich maar te verstappen en jij kukeld er af en dan ben je flink de sjaak.
zelfs op shets zou ik mn cap nog op doen. als ze zich bedenken een rare beweging
uit te voeren zijn ze punt 1 super snel en punt twee: grote kans datj ij met je voet aan de grond blijft

zonder cap?? das dom!

Helemaal mee eens!!

Pocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:05

Ja, maar niet altijd, een cap vind ik niet erg fijn dus vandaar, maar het is wel zo veilig

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:07

Altijd met cap :j

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:15

Toen ik heel jong was droeg ik het ding haast nooit. :o
Maar toen ik viel en bewusteloos raakte en zere hoofd had.
Toen altijd en nu mijn leven lang :=

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:17

ik draag hem áltijd. ik stap niet op zonder.

Uitzondering vandaag, toen ben ik voor de allerlaatste keer op mijn exhuurpony gaan zitten voor een foto. maar was heel snel op en af.. bovendien was het geen rijden maar foto's. en voor deze speciale foto wilde ik zonder cap..

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 06:12

Ik rij altijd met cap! Heb nog nooit zonder gereden. (ik rij ook nog niet zo heel lang. iets meer dan een jaar:-P ;-))

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 06:23

Ik rij ook ALTIJD met cap. Het blijft een dier dat kan schrikken of kan struikelen. En zoals meerdere al gezegd hebben : Je hebt maar één hoofd. Niet dat een cap altijd letsel kan voorkomen maar het risico neemt wel af. Verder draag ik op buitenrit en met springen ALTIJD een bodyprotector. Heeft al vaak genoeg mijn val gebroken :)

Misschien is niet iedereen zich er van bewust dat je je hersenen nodig hebt om te kunnen functioneren. Stel je voor dat je je werk niet meer kan doen door letsel?!

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 06:47

met cap. en ik was laatst zooo blij dat ik mn op had. viel onlangs van t paard af en brak mn arm. gebeurde wel in volle galop.. mn hoofd maakte een harde klap op de grond. volgende maand cap na laten kijken en anders een nieuwe.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 06:52

nickynicole schreef:
Ik rij ook ALTIJD met cap. Het blijft een dier dat kan schrikken of kan struikelen. En zoals meerdere al gezegd hebben : Je hebt maar één hoofd. Niet dat een cap altijd letsel kan voorkomen maar het risico neemt wel af. Verder draag ik op buitenrit en met springen ALTIJD een bodyprotector. Heeft al vaak genoeg mijn val gebroken :)

Misschien is niet iedereen zich er van bewust dat je je hersenen nodig hebt om te kunnen functioneren. Stel je voor dat je je werk niet meer kan doen door letsel?!

maarjaa, als je het risico niet wil lopen, om een letsel te krijgen. dan moet je helemaal niet meer gaan paardrijden..
met cap kan je ook een letsel krijgen hoor, alleen is de kans minder groot. omdat de cap de klap (als het goed is) opvangt.
een cap / bodyprotector kan de val breken, niet voorkomen ;)

ik rijd neit altijd met cap. maar meestal wel :)

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:01

met cap kan je natuurlijk ook letsel krijgen.
maar het is in de meeste gevallen beter MET cap!

ik rijd ALTIJD met cap! altijd.

ik ben laatst van mn paard gevallen, heb nu een lichte hersenschudding en mag 2 weken niet rijden.
wie weet wat ik had, als ik GEEN cap op had! :(

saskia1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:04

Oooh ik heb weer eens niet goed gelezen. Omdat het topic begon met "Zonder cap???" heb ik als antwoord "Nee, nooit" gekozen. Zag daarna pas dat de vraag anders gesteld was.....
Ik rij NOOIT zonder cap!

haffiekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:11

In de bak rijd ik zonder cap en buiten en als het regent met cap O:)

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:13

Ik ben pas 3 jaar geleden begonnen met rijden, en toen was een cap intussen ook op de mange gewoon verplicht. de eerste paar keer vond ik het ook helemaal niks, met zo'n ding op mn kop; "O god mn haarrr! t Ziet er straks niet meer uit!! :n "
Maar ben er snel aan gewend geraakt en nu weet ik niet meer beter dan met cap te rijden O:) , t is een automatisme.

Maar vind wel dat het ieder zn eigen keuze is, tenminste, als je het paard kent waar je op stapt dan!
k Zou graag ook weleens lekker de wind door mn haren voelen gaan, zeker als het lekker warm is buiten lijkt me dat toch wel erg fijn, ipv dat je nog een dop op je natte kop hebt zitten....

Maar voor een echt foto momentje zou ik m ook af zetten, das dan toch weer net wat leuker, want echt charmant vind ik ze niet hoor! ^)

Maar afgezien van het foto-element heb ik m ook altijd op..
Laatst bijgewerkt door kobuss1 op 19-10-11 07:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:13

Ik rij altijd met cap... M'n paard kan nog zo braaf zijn maar, er kan altijd iets gebeuren..

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:21

denkers schreef:

zonder cap?? das dom!

_/-\o_

GBoterbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:45

Zonder cap vind ik inderdaad ook niet echt bepaald slim.

Toch moet ik toegeven dat ik 2 weken geleden voor het eerst zonder cap op mijn paard heb gereden. Hoe stom het ook klinkt, ik was het glad vergeten (ik heb mijn paard al 7 jaar, echt nog nooit vergeten dit) en toen ik met mijn stalgenootje in het bos reed dacht ik ineens, F*****, waarom voel ik de wind door mijn haren..

We waren al een end en ik heb een erg braaf paard dus ik ben niet terug gegaan, maar ik heb de hele rit niet lekker gezeten en was echt zoo blij toen ik heel thuis kwam. Nee, noooooooooooit meer!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:38

Ik zag net een topic voorbij komen met foto's van iemand die voltige deed op het strand. En waar bokt normaal niet hard genoeg kan roepen als mensen geen cap ophebben tijdens het rijden zie je er in dat topic niemand iets over zeggen.
Vindt ik toch een beetje vreemd. Wat is dan het verschil, met voltige lijkt het me dat je nog eerder de kans hebt om te vallen of een hoef tegen je hoofd te krijgen of ben ik nou gek

Persoonlijk voel ik me veiliger met cap, maar ieder zijn ding hoor :)

amymeshetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:06

ik rij altijd met cap eeen vriendin van mij is gevaallen en lelijk terecht gekomen

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:32

Ik rij meestal wel met cap, maar heb ook wel zonder gereden. Maar alleen op m'n eigen pony die ik 100% vertrouwde. Zal niet snel op een ander paard zonder cap opstappen.

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:24

nooit doen ook niet als je de pony 100 % vertrouwt er kan altijd wat gebeuren

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:55

Ook hier altijd met cap. Dankzij dat ding ben ik nog in staat hier berichtjes te posten...
Ben op de manege in een binnenval met paard en al onderuit gegaan. Was even knock-out en heb er een hele zware hersenschudding aan overgehouden.
Daarvoor deed ik m sowieso al op, maar door mijn ongeluk denk ik ernjiet eens over zonder cap op te stappen. Anderen die op mijn paard rijden moeten een cap op. Anders niet rijden.

Op buitenrit vind ik het sowieso verstandig (ook voor de caphaters) om een cap op te zetten. Je bent niet alleen op de weg, je hebt wel een beest onder je kont en dat kan zich ook verstappen.
Op de fiets zet je toch ook een helm op als je gaat wielrennen of mountainbiken?

Er kan natuurlijk altijd, met alles wat je doe iets gebeuren met een vervelende afloop, maar je kan wel proberen de afloop zo plezierig mogelijk te maken door de beschikbare veiligheidsmiddelen te gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Bnet op 05-05-24 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:35

van de week iemand gezien op stal die een paard zadelmak komt maken, die stapte ook op zonder cap. Alle stalgenoten waren perplex... maar ja, t was iemand van buitenaf met mega veel ervaring dus dat was dan zn eigen risico. Maar iedereen vond het wel een beetje dom, op een vreemd paard die t voor t eerst ging meemaken.... Dus.. bij ons op stal allemaal de cappies op!! ^)