Paardrijden in stijl.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: Paardrijden in stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:24

Dank je Bandida! :)

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:08

Complimenten!
Ziet er erg mooi uit. :)
Ik rij zelf ook altijd in stijl, dat wil zeggen ik stem de kleur van mijn kleding af op het dekje van mijn paard.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:11

dinniedepooh schreef:
Complimenten!
Ziet er erg mooi uit. :)
Ik rij zelf ook altijd in stijl, dat wil zeggen ik stem de kleur van mijn kleding af op het dekje van mijn paard.

Leuk...zolang het geen roze is :D :D, of ben jij dat op de vorige pagina }>?

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:24

wat leuk :D

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:40

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:37

@connie1964: idd, die site had ik al eens onder de loep genomen... nu dus nog een keer en nu zie ik wel enkele gespen, maar de originele riemen vind ik niet... :?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 12:12

Succubi schreef:
(rechtrichten vind ik nog wat moeilijk op een dameszadel haha)

Dat is ook een verhaal apart. Het is niet voor niets dat amazone-zit hoge eisen stelt aan de singelophanging en je bij de betere zadels systemen ziet die eigenlijk aan elk zadel horen.
De reden: ongelijke belasting = daar moet een recht paard scheef onder lopen om recht te gaan...
Maar goed, dat heeft niets met stijl te maken. Práchtige stijl, de 19de eeuwse amazone-kleding.

Ik zou gerust als sarmaat over straat gaan hoor Yole. Laat je speer en zwaard thuis en klaar. Het is een knap stuk minder vreemd dan uitgedost een western-life-style kermisfantasieversie van een texaanse koeiendrijver op een paard in NL/B :D

De roze dame heeft stijl. Niet mijn idee van stijl maar het is wel consequent en haar smaak. Je kan er over discusiëren of het een stijl is welke binnen het ts valt. Ik denk van niet.
Ze doet zichzelf geen plezier met een paar zaken die niets met de stijl van doen hebben maar dat is offtopic.
Ze zou met mij niet mee kúnnen Yole met zo´n zadel, maar veilig is het wel. Als je met die stijl in de bergen van je paard kukelt word je vanuit een helicopter wél opgemerkt ;)

Voor de rest is elk corse(le)t wat niet in strijd is met de openbare zeden een persoonlijke vrijheid. De eventuele zinneprikkelende uitwerking ligt bij de kíjker :)*

Wélke riem vind je nu precies zo mooi Yole. Ik kan eventueel wel een replica van Sutton Ho voor je maken.
https://www.quietpress.com/images2/sh-35.JPG
https://www.quietpress.com/Images/shsh.JPG
https://www.quietpress.com/Images/shends.JPG
Dat is voor waar jij woont historisch helemaal correct; zo reden de stamhoofden rond toen de romeinen daar aankwamen.

Een kennis van me giet volgens de authentieke methode het mindelheim type zwaard in brons wat typisch bij is.
http://www.bronze-age-craft.com/images/mindleheim1.jpg
In het vorstengraf van Oss is het in die periode gevonden. Nog een torc om en je bent in stijl van je voorouders.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 12:34

AI!!!!
Ik sla de plank mis.
Sutton Ho is póst romeins 8)7
Het zwaard is wel helemaal correct en de torc ook.
Dít is pre romeins
http://www.hr-replikate.de/katalog/bild ... _small.jpg
http://www.hr-replikate.de/katalog/bild ... _small.jpg

Deze draag ik
Afbeelding
(heb nog een andere, wat versierder ook http://www.urweg.com/list/torcs/Chieftain_t.jpg)

Maar goed ´Sutton Hoo´ is op zich wel correct maar dan voor zeg 500 jaar ná Xtus ipv er voor en met een ander type ´vinking´ zwaard (liefst gedamasceend) met rode glasknop-versiersels in het handvat.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 13-02-10 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:41

Huertecilla schreef:
Nog een torc om en je bent in stijl van je voorouders.

Meer heb je niet nodig. Nog een potje verf, en klaar!!

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 12:48

Bandida schreef:
Meer heb je niet nodig. Nog een potje verf, en klaar!!

De amazone-stijl is dus:
- torc
- verf
- jarretelset voor zwaard en venusversiering

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:56

Huertecilla schreef:
De amazone-stijl is dus:
- torc
- verf
- jarretelset voor zwaard en venusversiering

Ja blijkbaar he haha :D
Ondertussen zie ik door het raam dat het weer sneeuwt.. toch niet zo geschikt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:45

En voor de heren blijkbaar de onmisbare accesoire, het afgehakte hoofd van je favoriete vijand....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 14:21

Kuggur schreef:
En voor de heren blijkbaar de onmisbare accesoire, het afgehakte hoofd van je favoriete vijand....

Helaas Kuggur, ik voel met je mee, maar onze maatschappij kent een ander soort (on)recht en een andere set ´waardes´ en het begrijpelijke scherprecht is vervangen door vaak onbegrijpelijk papieren ´recht´. Als stijlaccessoire is de enige keuze een nepperd uit een horrorwinkel.
Een geëmancipeerd geschilderde amazone is in strijd met ´fatsoen´ omdat fatsoenlijke mensen er onfatsoenlijk van gaan denken en Zeeuws Meiske en andere ongeëmancipeerde maar ´keurige´ rolpatroonsuitingen mogen wel. Geef mij dan de klederdracht van onze lichaamsschilderaars maar.

Citaat:
Ondertussen zie ik door het raam dat het weer sneeuwt.. toch niet zo geschikt.

Ik heb net wat houtblokken staan klieven. Nog steeds regen.... Wel met torc doch ook met regensetje dus. Niet dat je droog blijft want je wordt dan net zo nat van het zweet doch je bent nu eenmaal opgevoed met het idee dat je dan geen kou vat.
Overigens was die verf geen dagelijkse kleding. Kleding van geweven wol met een mantel was de klof. De naaktheid was een uiting van de onbevreesdheid, de onkwetsbaarheid van de krijger in oorlogstenue. De verf versiering, uiting van individualiteit en een bonte schakering van symboliek.

Het is míj trouwens niet helemaal helder wat/of/wanneer/waar/wie nu tatouages en verf gebruikten. Waarschijnlijk beiden. Tenslotte is een tatouage ook verf alleen dan in gaatjes getikt.
Ík vind
Afbeelding
Afbeelding
nog steeds :wow: als persoonlijke stijl- en identiteitsuiting.

Hier een plaatje van de mummie van de pazyryk ´ice-maiden´; een blijkbaar heel belangrijke jonge vrouw uit 500 BC
http://www.tattooschreiber.de/mediac/40 ... de~p34.jpg

Het oudste (zo´n 3300 jaar bc.) bewíjs van tatouges is meen ik Ötzi.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 13-02-10 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:28

Succubi schreef:
Hahaha, alleen de vrouwen haken af als ze dat zien, denk namelij dat ik het van de daken schreeuw om te draven zonder en fatsoenlijke buste houder :')

:=

Wat een prachtige foto zeg die laatste :j ..

Ik zie een hoop mooie kleding voorbij komen!! Erg gaaf!! :j Ik ben helemaal weg van het Victoriaanse tijdperk en ook veel kleding en attributen die ik hier voorbij zie komen, vind ik echt geweldig :9 , maar ze zien me al aankomen op stal :o ... Ik voel me wel erg vorstelijk (en bevoorrecht) op mijn schitterende merrie ;) !!

Haha, voor de mannelijke strijdkrachten :P
Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 14:37

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:48

:)) .. nou dat ziet er ook lekker comfortabel uit :P .. hahaha!! Alles om te imponeren ;) ...

Ik heb even terug zitten bladeren in het topic en die Middeleeuwen, wauw, erg gaaf!!
Misschien kan ik nog voor Jeanne d'Arc doorgaan 8-) , erg mooi!! ;)
Overigens heb ik dit hoofdstel (sperriem heb ik er wel afgesloopt :o ), is een hoofdstel van Massimo..
Teugels, bakstukken, etc zijn erg mooi gesneden.. En ja.. dan het bling, bling!! :P
Is het vorstelijk of is het vorstelijk!! :)) ( ;) )
Afbeelding

Edit: Alles wat anders is dan de hedendaagse Anky- en Pennystijl verdient mijn voorkeur :o ..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 14:56

WolinLotte schreef:
:)) .. nou dat ziet er ook lekker comfortabel uit :P .. hahaha!! Alles om te imponeren ;) ...

Je moet het ding ook goed uitschudden voor je hem omgord. Anders.. ´iééék een kruisspin!!!´
http://2.bp.blogspot.com/_jgJ8VU21jQI/S ... koteka.jpg

Maar goed. Persoonlijk vind ik die koteka een schollvoorbeeld van christelijk dwingelandij; volgens de (westerse!!) wet aldaar is een koteka aanstootgevend en verboden....
Jaja, een hoofdoekje is toegestaan, over een burka moet gepraat kunnen worden. Religieus culturele onderdrukking moet kunnen maar aanstoot geven??? Nee, dát kan niet ook al zegt dat ´aanstoot´ alleen iets over diegene die het denkt... Allemaal de straat op met een koteka!!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:01

_O- :') ...hoe lang moet die peniskoker wel niet in de kast hebben gestaan? :P

Hahaha Huerticilla stemt voor een koteka }> .. Wie volgt!?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 15:01

WolinLotte schreef:
:)) .. nou dat ziet er ook lekker comfortabel uit

Afbeelding

Inderdaad, dat arme paard ziet alleen de hoeven -:(-
Dat is in míjn boekje nu ´géén stijl´. Eígenlijk een plaatje van dierenmishandeling, een soort burka-plaatje 8-)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 15:08

WolinLotte schreef:
Hahaha Huerticilla stemt voor een koteka }> .

Neenee, ik stem tégen verbieden.
Ik stem vóór het uiten van eigen stijl/identiteit en merk daarbij op dat ´aanstoot geven´ veelal idioterie is want het is vrijwel altijd een projectering van aanstoot némen :)*

Het is de dictatuur van christelijk grijs. Omdat iemand er zélf iets van denkt wat die persoon onkuis vindt mag een ander iets niet. Dat is je eigen zielige complex bij een ander op de schouder dumpen.
Een neutraal voorbeeld in extrema was ´pocahontas´ tijdens koninginnedag.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:12

Heb 't plaatje even geleend :) .. bron: google

Ik ben nu bezig met een cordeo, kijken of ik die mooi kan maken naar mijn smaak en ben druk bezig met een bepaald bitloos hoofdstel, helaas zijn de meeste varianten mij te scherp met rawhide op de neus :o ..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:14

Huertecilla schreef:
WolinLotte schreef:
Hahaha Huerticilla stemt voor een koteka }> .

Neenee, ik stem tégen verbieden.
Ik stem vóór het uiten van eigen stijl/identiteit en merk daarbij op dat ´aanstoot geven´ veelal idioterie is want het is vrijwel altijd een projectering van aanstoot némen :)*

Het is de dictatuur van christelijk grijs. Omdat iemand er zélf iets van denkt wat die persoon onkuis vindt mag een ander iets niet. Dat is je eigen zielige complex bij een ander op de schouder dumpen.
Een neutraal voorbeeld in extrema was ´pocahontas´ tijdens koninginnedag.

Ah, dat is verhelderend :j ..

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:14

Wat een leuk topic! Huertecilla, wat een prachtige foto's, prachtige paarden en helemaal gaaf zo met de neckrope! Petje af!

Helaas heb ik geen prachtige outfits e.d tot mijn beschikking, maar improviseer ik graag wat met mijn 'doeken':

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 15:15

WolinLotte schreef:
Ik ben nu bezig met een cordeo,

In goed NL ´halsring´ genaamd.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:18

Huertecilla schreef:
WolinLotte schreef:
Ik ben nu bezig met een cordeo,

In goed NL ´halsring´ genaamd.