Misschien toch maar mama even lief aankijken dat ze het kraagje en de zakjes vervangt
marshmellow
Geplaatst: 31-03-14 11:38
Ik weet niet of ik mijn set ooit al is heb laten zien hier..
Heb nu een paars shirtje voor onder m'n jasje, en wanneer het in t buitenseizoen warm is en zonder jasje gestart mag worden, doe ik een paars dekje op ipv. deze bruine
Ik ben ook nog opzoek naar een ander bruin jasje. Ik wil graag zo'n stretch stofje, die ook wat strakker zit als de gene die ik nu heb. Dus als iemand nog een leuk jasje weet voor een normale prijs..
Nou meet my horse. Ik heb jullie paar pagina's terug mijn 2 jasjes laten zien, maar denk dat ik ze beide verkoop. Grijs op bruin heb ik me twijfels over (terwijl ik superverliefd ben op dat jasje ) en die lichtbruine is me eigenlijk wat te strak..
Wat zouden jullie mooi vinden? Ik heb een budget van ong 200, wil na me belastingsteruggave graag bruine lipica's laten maken (donkerbruin of cognac denk ik)
Die laatste zal zeker wel staan op dit paard met bruine laarzen. Maar als hij te strak zit doe je die toch weg? De grijze is wel mooi maar dan moet je alles qua kleur wel afgestemd krijgen. Cognac en cognac zit best een verschil in. Maar een wit dekje met grijze bies en cognac koord en dan cognac laarzen en grijze cap met evt. cognac randje? Kan prima! Ik vind ook blauw altijd heel mooi, en van die engelse geblokte jasjes. Misschien zoiets voor erbij?
CaptainE
Geplaatst: 31-03-14 17:44
Ik ga de bruine ook weg doen, erg jammer maar zit me niet lekker. De grijze heeft idd lichtbruine cognac accenten, en heb de br phoenic cap in het zwart erbij dus net cognac bandje. Heb een wit dekje met bling randje (zelf gemaakt)
Mooie setjes komen er weer voorbij! Jammer dat dat jasje niet past Captain, is een mooie kleur. Ik vind grijs persoonlijk niet zo mooi op een bruin paard. Mij lijkt blauw mooi, zeker met bruine laarzen
Ik ben super blij met mijn Equiline jasje Heb er nu een paar wedstrijden mee gereden en het is echt heerlijk, zo'n softshell. Ik ben alleen m'n plastron een beetje zat, en overweeg om zonder te gaan starten. Maar dan is m'n blouse weer zo saai. Toen dacht ik, waarom pimp ik die blouse zelf niet een beetje met wat bling bling knopen/steentjes, dan kan die plastron wel af. Iemand dit al geprobeerd? Tips?
Misschien bij de kraag de knopen gewoon vervangen voor dikke bling knopen?
Montecito
Geplaatst: 01-04-14 13:02
CaptainE denk dat je je set al aardig voor elkaar hebt zo. En idd blauw is altijd erg mooi, ben benieuwd wat je gaat kiezen! Lets, ik weet niet welke blouse je hebt, maar een roezel randje langs de knopen rij en dan idd mooie blingknoopjes erop en klaar ben je!
Dat is ook leuk, zo'n ruche/plisse bandje erlangs zetten! Thanks voor de tip. Ik heb gewoon een shirt met wit stuk+boord aan de bovenkant, dus op zich heel makkelijk te vermaken. Al ben ik niet heel handig met de naaimachine haha..
Naaimachines kan ik met simpele dingen goed mee overweg, alleen helemaal zelf iets maken vind ik lastiger dan vermaken. Komt vast goed. Je kunt op de markt allerlei randjes krijgen zelfs met bling steentjes oid. Als het een gewoon shirt is met zo,n wit stuk in katoen, kun je meerdere randjes onder elkaar in een halve ovaal zetten vanaf de boord tot boord. Kan het niet goed uitleggen.... Krijg allemaal ideetjes, haha.
Ik naai altijd koordjes langs mijn dekjes en pimp jasjes met velours ed. Is erg leuk om te doen. Ik heb alleen nog geen foto's van mijn setjes. Moet ik maar eens gaan maken;-)
Ja zo'n shirt is het. Begrijp het inderdaad niet helemaal, maar ben wel direct enthousiast. Zit al webwinkels te zoeken met mooie randjes en knopen. Foto's van jou setjes zou leuk zijn voor de inspiratie!
Haha, ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Ik heb zelf alleen mijn plastron gemaakt, maar ik wil een andere proberen te maken. Blousjes ben ik nog nooit aan begonnen. Jasje heb ik een stuk velours achterop gezet waar de knopen nu opzitten. Mijn blauwe jasje moet een nieuwe kraag op en die wil ik oppimpen met blauw velours, alleen heb ik dat nog nergens gevonden. Dus dat is nog in de maak. Zal wel even kijken of ik een foto kan maken met tfoon.
Zouden jullie mij misschien kunnen helpen? Ik ben vandaag bij drunens ruiterhuis wezen shoppen voor een nieuwe wedstrijdoutfit. Dus heb ik een mooie witte pikeurbroek, wedstrijdshirtje en een jasje. Alleen dat jasje is nu nog zwart. Heb in de winkel een blauwe aangehad en die vond ik wel errug mooi!! (Jasje moet nog besteld worden) Nu weet ik dus niet wat ik moet doen.. Ik heb een donkerbruin paard, bruin tuig, donkerbruine/coffee laarzen.. Het blauwe jasje vond ik zo mooi! <Equiline X-cool..
Hoe ga ik dit tot een mooi geheel maken? Kan ik bij mijn witte broek een offwhite dekje doen? Of niet? Ik wil gouden accenten op mn dekje hebben en ooit een gouden frontriem.. Zou dat mooi zijn? Of kan ik het beter bij zilver houden? Er komen zilveren swarovskisteentjes op mn jasje..
Ben echt hopeloos.. Moet binnen een uur beslissen
_Marinke_
Geplaatst: 01-04-14 16:28
Dit is mijn set, bruin tinten met blauw en gouden accenten (detail, alleen de ijzers van mij paard zijn zilverkleurig). Zweep wisselt nog wel eens in bruin, bruin met goud, of blauw met goud. Dekje heeft blauwe bies met blauw & goud koordje.
Dekje is overigens een tint donkerder dan rijbroek ( ) moet nog een nieuwe rijbroek, maar eerst even sparen! En direct antwoord voor de vraag hierboven, zo ziet het er dus uit wanneer je dekje heel iets donkerder is. Het valt best mee en het kan, maar persoonlijk zou ik dan toch voor een wit dekje gaan als je een witte rijbroek hebt..
Ik zou overigens gaan voor het blauwe jasje als je daar helemaal verliefd op bent!
Annelinde, ik zou juist voor blauw kiezen als je bruin tuig hebt, icm een blauwe cap. Een off white dekje en een witte broek kan denk ik wel, omdat je van het dekje een groter oppervlak ziet dan van de broek. Als je zilveren steentjes op je jasje hebt zou ik de rest ook zilver doen en niet goud.
Maar dat is mijn smaak hè, iedereen vindt natuurlijk iets anders mooi
Montecito
Geplaatst: 01-04-14 17:25
Als je op je dekje een goud en zilveren koord doet kun je combineren. Ik heb alles koper/goud ook beugels bit etc. Maar als je zilver op het jasje wil kun je de rest beter zilver houden. En ik zou zeker voor een blauw jasje gaan. En voor een zilveren bling frontriem die past bij je knopen. Mooie blauwe cap erbij en je bent klaar!! Dekje kan dan overigens wel met 2 koordjes, maar dan zilver en donkerblauw. Kun je zelf er op naaien!! Zou ik dan wel wit houden bij je broek!