[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:08

Nies_ schreef:
Michelle77 schreef:
Voorlopig blijft het lekker blauw, die is helemaal compleet en gepimpt :+ Ben ook gek op t model van de Kentucky. Vind het met offwhite dekje/broek wel het mooiste.

De bruine set vind ik wel mooi, maar minder chique dan mijn blauwe set (door model jasje en bruin met offwhite vind ik niet zo mooi)
Denk dat die taupekleurige idd wel mooi zóu staan met zwart, maar heb geen zwarte cap en die komt er niet ook hahaha Dus mócht ik een keer zo starten, dan met mijn oude bruine cap.

Ach, dromen en ideeën te over _O-

@yvank, vind het ook hele fijne caps. Makkelijk te verstellen en voering is te wassen.

Vind die blauwe ook mooier dan het bruin inderdaad. :) Bij de taupe zou ik geen zwarte, maar bruine cap doen aangezien je ook bruine laarzen hebt, toch? :=

Ja maar ik bedoelde dat ook met zwarte laarzen en zwart tuig. Zwarte laarzen heeft ze ook.
Maar met bruin kan uiteraard ook hoor :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:24

Veulen84 schreef:
Cardy schreef:
Vind zelf creme en donker blauw altijd erg mooi en chique :D , alleen die cap zou ik toch anders doen Yvank. Zou dan eerder richting het blauw gaan i.p.v. bruin/beige/etc. Past toch net niet bij elkaar :) .

Vraagje.. Ik heb een erg mooi Creazio rijjasje, maar zou graag ook af en toe willen afwisselen met een ander jasje (bijv. als het warm is, met regen, andere omstandigheden). Zat daarom te denken aan Softshell.
Zou erg graag wel een donker blauw jasje blijven houden, maar dan evt. met krijtstreep.. Of nog beter: met ruit.

Maar kom deze jasjes helemaal niet tegen. Mensen ideeën? (liefst niet al te duur, max 150/200 euro)

In de nieuwe catalogus van 1 van mijn leveranciers stonden er 3. In wol dat wel. Ik heb de plaatjes even voor je geknipt. Ze zijn beetje wazig geworden alleen.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/15027091/Geneva.JPG

https://dl.dropboxusercontent.com/u/15027091/Ross.JPG

https://dl.dropboxusercontent.com/u/150 ... eville.JPG

De prijzen zijn trouwens: € 157,44 Geneva € 164,38 Ross € 206,25 Saville

Bedankt! Zijn mooie jasjes, maar wil juist een jasje die op warme dagen fijn is en bijv. in de wasmachine zou kunnen :D .

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:29

Leuk om al die verschillende jasjes te zien! Ik heb sinds deze week ook een apart wedstrijd jasje:
Afbeelding
Mijn paard is isabel/palomino. Mijn zadel is donkerbruin met zwart. Mijn cap is blauw dus ik moet nog even op zoek naar een nieuwe cap. Ik denk dat ik het maar bij zwart hou omdat ik bang ben dat het anders te druk word. Mijn wedstrijdlaarzen zijn ook zwart.

Bralindy

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:33

Wat leuk hierboven!!! Moet toch echt vragen waar je die vandaan hebt :P

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:59

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:10

Na aanleiding van jou jasje Glossi, zat ik te denken om eventueel een rood of een groen jasje te nemen. Wat vinden jullie? Het zal dan als extra jasje tellen en het komt bij de volgende combi:

Cap:
Afbeelding

laarzen:
Afbeelding

Ik zou dan of: blauwe accenten kunnen maken op de jas, of: een zwarte cap gaan dragen.
Mijn voorkeur gaat voor optie 1 (blauwe accenten), want bij een andere cap krijg ik flink hoofdpijn.

het gaat om deze jasjes:
Afbeelding
Afbeelding

En dit paard :D :
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-WUX6RPKQ.jpg

edit: Het moet geen kermis attractie worden, maar wil wel een apart 2e jasje :') .

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:45

Ik zou dan zeker gaan voor de rode! Ik heb ook getwijfeld voor een rode. Vind het erg gaaf!!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:52

ja ik vind de rode ook erg gaaf! Zou het denk mogelijk zijn om de zwart fluwele kraag aan te laten passen naar donker blauw? En dan bijv. een donker blauwe band op de rug (tussen de knoopjes die halverwege op de rug zitten)?

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:54

Ja, is zeker mogelijk. Tenminste bij dat vrouwtje waar ik heb het laten doen, kan het!
Als je haar gegevens wilt, stuur maar een PB :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:14

Die rode heb ik ook!Voor 25€ nieuw op mp gekocht ooit.
Zit perfect,mooi lang model.Heb hem maar 1 x gedragen.
Was toen steeds aan het luisteren wanneer de hoorn zou klinken en de jacht zou vertrekken...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:23

@ ElfiL92: bedankt! maar ben bang dat het te ver weg is voor mij, aangezien jij uit Helmond komt en ik uit Beverwijk?
@ Ambre: o echt? ja vind het ook een erg mooie kleur, nu nog even kijken welke maat ik nodig heb := .

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:29

Ja dat klopt, maar misschien kun je het opsturen? Kijk maar even, mocht je niemand kunnen vinden :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:32

ElfiL92 schreef:
Ja dat klopt, maar misschien kun je het opsturen? Kijk maar even, mocht je niemand kunnen vinden :)

Ja is goed! Dan heb ik in iedergeval een optie :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:58

Leuke jasjes allemaal!!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:04

Ben wel bang dat het rood met de blauwe cap en die laklaarzen wel echt te druk wordt, mijn ding is het iig niet. De laarzen en de cap vind ik persoonlijk al opvallend genoeg. Maar misschien staat het te paard wel leuk. :) mooie spulletjes zijn het wel!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:07

essie_blue schreef:
Ben wel bang dat het rood met de blauwe cap en die laklaarzen wel echt te druk wordt, mijn ding is het iig niet. De laarzen en de cap vind ik persoonlijk al opvallend genoeg. Maar misschien staat het te paard wel leuk. :) mooie spulletjes zijn het wel!

Dankjewel! Alleen de cap is heel basic hoor, gewoon donker blauw (volgens mij is het het standaard model van samshield)

Kijk maar:
http://www.mijnalbum.nl/Album=6EZ8G7KX#XKF3WBI8
http://i281.photobucket.com/albums/kk20 ... 1387802405

edit:

kwam deze combi tegen hier in het topic, ook rood met donkerblauw. Vind het er toch best wel chique uit zien hoor:
Aieshja schreef:
Hoi !

Mijn huidige outfit is;
Donkerblauwe Ayr8 Charles Owen met zilveren streep over het midden.
Met een knalrode Animo jasje.
Een witte rijbroek van Koala, met aan de zakjes strass steentjes, een lint met een bitje met strass steentjes en op de kont ook diamant steentjes. En oja, donkerblauwe stiksels.
En bruine rijlaarzen van croco leer, die binnekort vervangen worden door zwarte Parlanti laarzen.

En mijn dekje is altijd donkerblauw met zilveren tekst.

[ Afbeelding ]

En anders verander ik alleen de zwarte kraag in donkerblauw en laat de rest zo. :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:41

Cardy, dat is ook een heel mooi jasje. Hij was er niet meer in mijn maat anders had ik beide mee genomen :P

ambre :')

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:57

Ben al tijden op zoek naar een wedstrijdshirt. Wat er leuk en goed uitziet, maar vooral betaalbaar is. Heb hele gave gezien, maar ik vind 50,- echt teveel voor zoiets dat je alleen onder je jasje draagt. Bovendien is heel erg veel in het wit en dat vind ik niet mooi icm een offwhite broek (in de zomer loop je op het terrein toch vaak zo rond en dan is het net of je broek verkleurd is :D)

Heb er nu een paar op het oog, waarvan 1 qua prijs ideaal is, maar die heeft geen witte kraag, dus het s de vraag of dat gaat met plastron... Wat denken jullie?
Afbeelding

Nu is er morgen een actie bij epplejeck met 25% korting, dus dan komt onderstaande op 37,50
Afbeelding

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:25

Heb zelf een wedstrijdshirt van 15 euro omdat je hem toch nooit ziet.. Ik doe hem voor de proef aan, rijd mijn proef en dan trek ik mijn wedstrijd kleding uit.. Alleen de rijbroek hou ik vaak aan omdat ik 2 proeven rijd. Daar trek ik dan vaak een jogging broek over heen (omdat hij anders zeer waarschijnlijk vies word haha)

Ik vind de 2e shirt wel erg gaaf, mooie kleur blauw ook :j

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:32

Glossi, dat vind ik dus ook. In principe zie je er niets van, dus vind ik 50 euro echt teveel. Voor een goede kwaliteit vind ik 40 echt de absolute max, maar liever niet.
Echter wil ik wel graag dat het prettig draagt en er wel netjes uitziet (in de zomer rijd je toch vaak los zonder jasje)
Vind die van PK echt wel heel chique en het materiaal dat ik wil hebben (quick dry). Die van BR vind ik in principe ook meer dan goed, alleen ik twijfel of je die kraag er niet bovenuit ziet. Qua kleur en model is het een truitje dat ik ook bij gewone trainingen zou dragen.

Heb nu een anky off white shirt, maar die is eigenlijk een maatje te klein geworden en erg vergrijsd met wassen. Dus na ruim 10 jaar mag die wel vervangen worden :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:47

Oja jullie mogen idd in de zomer zonder jasje rijden. Dat mogen wij met de IJslander wedstrijden niet.. Dan is het idd wel leuk om een mooi wedstrijd shirt erbij te hebben. Dan zou ik daar ook wel wat meer geld voor over hebben :j en dat quick dry materiaal is ook wel erg fijn. Als je een shirt zou zien van 50 euro en dat helemaal naar wens ik zou ik dat er wel voor over hebben. Want dat is maar 10 euro meer hihi. Een shirt gaat als het goed is ook wel weer jaren mee en haal je het er ook wel weer uit..

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:51

Daar heb je gelijk in inderdaad :) Alleen zeg met al heeeeeel veel, ach het is maar 10,- meer, of dan kan ik net zo goed... _O-
Ik houd in mijn eentje de economie wel draaiende hoor _O-

Moet zeggen dat ik zélden mijn proeven zonder jasje rijd hoor, of het moet echt zeer tropisch zijn. Met 1 van de vorige paarden die ik reed moest ik echt heeeeel hard werken om die daar te krijgen waar het moest, dus op hem deed ik het weleens in zomertenue.
Die merrie van daarna en nu Bogan is anders. Moet ook wel werken, maar die zijn heel goed aan het been en had en heb ik ondertussen zover dat ze "makkelijk te rijden" zijn dus zal niet snel mijn proef zonder jasje rijden. Maar met losrijden wil ik ook dat het goed uitziet haha

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:52

Als je zonder jasje wil rijden moet je volgens mij wel met een lichte wedstrijdblouse starten en niet met zo'n gekleurd shirt. Vriendin van mij is eens verzocht haar (wollen 8-) ) jasje weer aan te doen omdat ze het welbekende lichtblauwe kingslandshirt met de donderblauwe baan aan had... Ze had de keuze: jasje aan of niet starten.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:57

De kleuren zijn tegenwoordig vrij. Waarom zou je wel met een knalroze, of zilveren jasje mogen starten en niet met een gekleurd shirt?

Heb het recent nagevraagd bij een jury.

In de reglementen staat dit:
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de
proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert.
b. een overhemd, dressuurblouse of shirt,
overhemden/dressuurblouses/shirts moeten lange of korte mouwen
hebben en een hoge boord of kol.
Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius)
kan de federatievertegenwoordiger beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten. In plaats van de rij-jas mag dan ook met gilet of bodywarmer worden gereden.

Staat dus niets meer over kleuren. Alleen een rijbroek moet aan een kleur voldoen, wit, beige of geel

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:58

Vanaf 1 april 2013 is dat veranderd toch? In de reglementen staat nu als enige 'eis' dat het shirt mouwen (lang of kort) moet hebben en een hoge boord of kol:)