[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:23

Wauw komen weer mooie dingen voorbij!

Ik twijfel nog hoe ik voortaan zal starten... Jaar geleden had ik eindelijk mijn droomset compleet.. bruin tuig, bruine pololaarzen + cap donkerblauw jasje en verder alles creme. En tja nu heb ik een nieuw paard :+ die mijn tuig niet paste...

Heb nu op hem gewoon zwart zadel en hoofdstel twijfel nog om ooit bruin te nemen maar denk dat ik zwart sjieker op hem vindt..

Gisteren ben ik zo gestart
Afbeelding

Wel mn donkerblauwe jasje en creme spullen maar mn zwarte laarzen en cognac cap. Normaal gesproken zou ik dan wel gewoon mn donkerbruine cap + laarzen aandoen maar die was ik vergeten :')

Maar ben dr nog iet helemaal over uit of ik voor hem nog wat anders wil. :Y)

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:56

Yvank_ schreef:
Wauw komen weer mooie dingen voorbij!

Ik twijfel nog hoe ik voortaan zal starten... Jaar geleden had ik eindelijk mijn droomset compleet.. bruin tuig, bruine pololaarzen + cap donkerblauw jasje en verder alles creme. En tja nu heb ik een nieuw paard :+ die mijn tuig niet paste...

Heb nu op hem gewoon zwart zadel en hoofdstel twijfel nog om ooit bruin te nemen maar denk dat ik zwart sjieker op hem vindt..

Gisteren ben ik zo gestart
[ Afbeelding ]

Wel mn donkerblauwe jasje en creme spullen maar mn zwarte laarzen en cognac cap. Normaal gesproken zou ik dan wel gewoon mn donkerbruine cap + laarzen aandoen maar die was ik vergeten :')

Maar ben dr nog iet helemaal over uit of ik voor hem nog wat anders wil. :Y)

Vind de set zo eigenlijk wel mooi, alleen je cap kleurt niet mooi.
Ik zou gaan voor de zwarte laarzen met het zwarte tuig, alleen dan met een donkerblauwe cap.

Trouwens, misschien een beetje off-topic maar waarom is je paard niet gevlochten?

Cardy

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:02

Vind zelf creme en donker blauw altijd erg mooi en chique :D , alleen die cap zou ik toch anders doen Yvank. Zou dan eerder richting het blauw gaan i.p.v. bruin/beige/etc. Past toch net niet bij elkaar :) .

Vraagje.. Ik heb een erg mooi Creazio rijjasje, maar zou graag ook af en toe willen afwisselen met een ander jasje (bijv. als het warm is, met regen, andere omstandigheden). Zat daarom te denken aan Softshell.
Zou erg graag wel een donker blauw jasje blijven houden, maar dan evt. met krijtstreep.. Of nog beter: met ruit.

Maar kom deze jasjes helemaal niet tegen. Mensen ideeën? (liefst niet al te duur, max 150/200 euro)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:04

Zwarte laarzen gaat hem normaal gesproken niet worden stiekem vallen deze bijna uit elkaar :)) dan zou ik op termijn nieuwe moeten maar dan eerst maar sparen :))

Die cap was ook nood... had mn andere niet bij me dus die mag je voor het plaatje vergeten :P

Haha goed gezien. Eigenlijk om simpele reden dat ik er gewoonweg geen tijd voor heb gehad :o , wou zaterdags al vlechten maar kwamen allemaal dingen tussen, buurvrouw in ziekenhuis , geit kreeg jongen. Toen was het plan om maar tussendoor te vlechten gisteren (ben met 2 gestart) zou 2 uur tussen zitten maar ineens viel er zoveel uit dat er maar een uur tussen zat.. Tja toen had ik ook zoiets nouja dan maar niet hoor :=

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:14

Cardy schreef:
Vind zelf creme en donker blauw altijd erg mooi en chique :D , alleen die cap zou ik toch anders doen Yvank. Zou dan eerder richting het blauw gaan i.p.v. bruin/beige/etc. Past toch net niet bij elkaar :) .

Vraagje.. Ik heb een erg mooi Creazio rijjasje, maar zou graag ook af en toe willen afwisselen met een ander jasje (bijv. als het warm is, met regen, andere omstandigheden). Zat daarom te denken aan Softshell.
Zou erg graag wel een donker blauw jasje blijven houden, maar dan evt. met krijtstreep.. Of nog beter: met ruit.

Maar kom deze jasjes helemaal niet tegen. Mensen ideeën? (liefst niet al te duur, max 150/200 euro)

Softshell met een ruitje ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Ik heb zelf een donkerblauwe Spooks. Ben helemaal fan!! <3

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:17

@ ElfiL92: Ik wil natuurlijk weer iets wat niet bestaat :') . Mag ook eventueel niet in Softshell zijn.
Vind overigens dat er maar weinig tot geen jasjes zijn in ruit/krijtstreep wat goed bij donkerblauw past.. iemand iedeeën?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:17

pff moeilijk... misschien een blazer die je om kan bouwen?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:21

Yvank_ schreef:
pff moeilijk... misschien een blazer die je om kan bouwen?

Heb ik ook nog aan zitten denken, maar ben 1 niet handig in dat soort dingen en 2 wil eigenlijk toch wel echt een rijjasje. Ben niet veeleisend :') .

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:23

Maar moet het echt in donkerblauw zijn of moet het erbij passen?
Ik heb namelijk ook alles in blauw. Maar heb dit jasje erbij, met krijtstreep. Heb ik zelf laten pimpen zodat het helemaal bij mijn spullen past. Misschien is dat een idee?

Afbeelding

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:26

Ja zoiets is ook erg mooi!
Heb deze cap:
Afbeelding
En deze laarzen:
Afbeelding

En verder creme broek, handschoenen, dekje, etc. Moet dus wel echt uitkijken dat het niet over de top wordt := :') . Mijn Creazio jasje is donkerblauw met creme accenten en swarovski knopen.

edit: het hoeft dus niet volledig blauw te zijn, maar wel bij mijn cap passen. Andere cap wordt het niet, deze zit zo lekker :D .
edit 2: ElfiL92, van welk merk is jou jasje?

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:36

Jaloers op je cap! Maar inderdaad, dan zou zoiets als ik heb ook kunnen! Dat jasje is van Iris Bayer. Ben er echt super blij mee! Zit perfect en heb er al veel complimenten over gehad.

Edit: zou dan trouwens niet zo snel voor lichtgrijs kiezen, want dat vind ik minder bij creme. Maar er is vast zoiets te vinden, met streepje of ruitje, dat er wel mooi bij past. Kun je dan zelf nog wat laten pimpen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:40

Soms wil ik ook wel starten met mijn bruine set, maar heb geen witte broek, vind dat toch mooier. Mijn cap is blauw met bruine accenten, dus ben bang dat t een rotzooitje wordt.
Eventuele laarzen/chaps zijn chocoladebruin, tuig is zwart. Heb een bruin gestreept jasje van cavallo, ook choc en een colbertje, taupekleurig, mooi model.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:41

klinkt wel mooi :) daar zit ik eventueel ook nog aan te denken.. Blauwe cap met bruin accent en dan mn blauwe jasje en bruine laarzen.. En zwarte tuig. Welke cap heb jij ?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:52

Ik heb de HH Challenge in navy. Klep en kinband zijn bruin leer.
Afbeelding

Hier icm mijn bruine jasje
Afbeelding

Hier met blauw
Afbeelding
Afbeelding

Vind dat wel als ik het zie toch leuker/pittiger staan.

Dit is het colbertje, erg gaaf, maar eigenlijk past het niet. Het zou kunnen ( knopen erbij maken eerst) maar dan moet ik wel met een hele bruine cap rijden. Anders heb ik bruine laarzen, taupe kleurig jasje en blauw/bruine cap. Beetje teveel van het goede.
Nou héb ik wel mijn oude bruine cap _O-
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:57

Is inderdaad wel leuke cap :)

Wellicht vind ik zoiets ook wel leuk :j

Is wel leuk kleurtje dat jasje!

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:03

Michelle77 schreef:
Ik heb de HH Challenge in navy. Klep en kinband zijn bruin leer.
[ Afbeelding ]

Hier icm mijn bruine jasje
[ Afbeelding ]

Hier met blauw
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Vind dat wel als ik het zie toch leuker/pittiger staan.

Dit is het colbertje, erg gaaf, maar eigenlijk past het niet. Het zou kunnen ( knopen erbij maken eerst) maar dan moet ik wel met een hele bruine cap rijden. Anders heb ik bruine laarzen, taupe kleurig jasje en blauw/bruine cap. Beetje teveel van het goede.
Nou héb ik wel mijn oude bruine cap _O-
[ Afbeelding ]

Ik vind je set met het bruine jasje het mooiste. Hoewel het dekje wel witter lijkt dan je broek.
Als je met dat taupekleurige colbert wil starten, zou ik inderdaad zoeken naar een cap in dezelfde kleur als je laarzen. Dus of een donkerbruine bij je donkerbruine laarzen, of een zwarte bij je zwarte laarzen.
Persoonlijk denk ik dat het 't mooiste combineert met zwart...

Edit: Wel gaaf dat taupekleurige jasje trouwens!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:07

Voorlopig blijft het lekker blauw, die is helemaal compleet en gepimpt :+ Ben ook gek op t model van de Kentucky. Vind het met offwhite dekje/broek wel het mooiste.

De bruine set vind ik wel mooi, maar minder chique dan mijn blauwe set (door model jasje en bruin met offwhite vind ik niet zo mooi)
Denk dat die taupekleurige idd wel mooi zóu staan met zwart, maar heb geen zwarte cap en die komt er niet ook hahaha Dus mócht ik een keer zo starten, dan met mijn oude bruine cap.

Ach, dromen en ideeën te over _O-

@yvank, vind het ook hele fijne caps. Makkelijk te verstellen en voering is te wassen.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:09

Ja, moet zeggen dat ik net even in je profiel heb gespiekt en daar is op sommige foto's je blauwe set beter te zien. Ook heel netjes gewoon! Vind dat off-white / creme ook wel heel mooi. Je ziet het niet zoveel. Wel moeilijk om alles goed passend te hebben lijkt me. Of valt het mee?
Wit is wit, maar in creme heb je weer 20 verschillende tinten..

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:15

Is zo lastig om de kleuren goed goed te krijgen op een foto idd.

Op zich valt het wel mee om alles passend te krijgen. Heb gewoon alles van hetzelfde merk altijd gehad _O-
Anky broek, plastron, dekje en bandages. Dekje bij de bruine set is van Eurostar en gebruikt vanwege het bruine koord.
Dekje op foto hierboven is HV Polo Lurex Ivory. Vanaf volgende wedstrijd heb ik een andere plastron, maar die past prima.

Wat vooral het lastige is, om LEUKE (en betaalbare) dingen te scoren. Gave wedstrijddekjes zijn er overal te vinden, alleen alles wit. Hippe broeken? Alles wit (sommige offwhite, maar voordat ze aan mijn eisen voldoen minimaal 180 euro)
Wedstrijdshirtjes? Alles wit.

Afbeelding

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:19

Ja inderdaad. Dat is misschien ook de rede dat je het niet zo vaak ziet.
Alles is of wit, of duur... zonde dan eigenlijk.

Jasje staat je inderdaad wel mooi! Maakt je langer! (ik weet dat je niet zo heel lang bent)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:23

Dank je :o

Heb het toen ook niet bewust gekozen. Reed met een grote vos, gewoon in het wit. Tot iemand aan me vroeg of mijn broek nou wit of offwhite was... Die wás ooit wit, maar zo verkleurd haha
Het was goedkoper om een offhwite dekje te scoren dan een nieuwe broek. Zo van lieverlee alles in offwhite gekocht.

Maar als ik nu alle gave dingen zie heb ik soms weleens zoiets van dat ik ook wit erbij wil. Alleen vind ik blauw met wit weer minder mooi dan met offwhite. Met offwhite is het wat, zachter of zoiets. En de kleur van Anky is maar nét offwhite, dus het ziet er eigenlijk gewoon uit als wit, alleen dan wat minder hard.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:25

Ja snap het. Ja ik heb wel wit met blauw. Maar ik heb het Spooks jasje en die heeft een witte bies.
Dan vind ik het niet mooi om er off-white bij te doen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:28

Idd, dan zou ik het ook niet met offwhite combineren.

Ach, zoveel mensen, zoveel wensen zullen we maar zeggen. Ik vind zwart echt helemaal niets (na al die jaren in het zwart gereden te hebben, met mijn mede manegegenootjes. Zwart wit, zwart wit. Meer smaken waren er niet) Altijd jasjes overgenomen van anderen.
Toen ik eindelijk een nieuw jasje ging kopen wist ik al zeker dat het een blauwe ging worden, mijn supergave Kentucky. Rib uit m'n lijf, maar wel zoooo gaaf. Heb 'm nu nog steeds. Al heb ik recent wel een maatje groter moeten scoren, wel weer tweedehands, maar voor 30 euro vond ik dát niet erg haha

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:48

Cardy schreef:

In de nieuwe catalogus van 1 van mijn leveranciers stonden er 3. In wol dat wel. Ik heb de plaatjes even voor je geknipt. Ze zijn beetje wazig geworden alleen.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/15027091/Geneva.JPG

https://dl.dropboxusercontent.com/u/15027091/Ross.JPG

https://dl.dropboxusercontent.com/u/150 ... eville.JPG

De prijzen zijn trouwens: € 157,44 Geneva € 164,38 Ross € 206,25 Saville

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:55

Michelle77 schreef:
Voorlopig blijft het lekker blauw, die is helemaal compleet en gepimpt :+ Ben ook gek op t model van de Kentucky. Vind het met offwhite dekje/broek wel het mooiste.

De bruine set vind ik wel mooi, maar minder chique dan mijn blauwe set (door model jasje en bruin met offwhite vind ik niet zo mooi)
Denk dat die taupekleurige idd wel mooi zóu staan met zwart, maar heb geen zwarte cap en die komt er niet ook hahaha Dus mócht ik een keer zo starten, dan met mijn oude bruine cap.

Ach, dromen en ideeën te over _O-

@yvank, vind het ook hele fijne caps. Makkelijk te verstellen en voering is te wassen.

Vind die blauwe ook mooier dan het bruin inderdaad. :) Bij de taupe zou ik geen zwarte, maar bruine cap doen aangezien je ook bruine laarzen hebt, toch? :=