Handschoentjes, waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SonjaG

Re: Handschoentjes, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:06

ik weet niet of ik dat hier mag plaatsen bij deze topic maar zal toch even vragen en anders verwijder maar weer.
Maar ik rijd dus nooit met handschoenen. Met wedstrijd wel gedaan en vond dit dus geen succes. Kan aan de kwaliteit liggen of gewoon gewenning. Nou wil ik nu de zomer voorbij is en de winter er weer aan komt toch wel met handschoentjes proberen te rijden. Maar welke kan ik dan het beste halen. En maakt het veel verschil met het ene handschoentje en het andere?

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:12

Ik rijd altijd met handschoenen anders krijg ik blaren die zeer doen en daarbij wil ik geen eelt op mijn handen want dit vind ik lelijk!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:20

SonjaG schreef:
ik weet niet of ik dat hier mag plaatsen bij deze topic maar zal toch even vragen en anders verwijder maar weer.
Maar ik rijd dus nooit met handschoenen. Met wedstrijd wel gedaan en vond dit dus geen succes. Kan aan de kwaliteit liggen of gewoon gewenning. Nou wil ik nu de zomer voorbij is en de winter er weer aan komt toch wel met handschoentjes proberen te rijden. Maar welke kan ik dan het beste halen. En maakt het veel verschil met het ene handschoentje en het andere?

Roeckl blijven mijn favorieten!! Stevig materiaal, makkelijk in onderhoud, duurzaam, veel grip (zelfs bij regen).
Wel niet goedkoop (+/- 30€)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:42

Handschoentjes zijn niet mijn ding :n Hoewel ik ze in de winter wel vaak aan heb maar dat meer ter bescherming van mijn eigen handen (krijg snel ruwe, droge en pijnlijke handen). Ik kan er maar niet mee rijden :=

Djayden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:44

Ik rij ook altijd met handschoenen, anders heb ik last van blaren en daar wordt je ook niet echt blij van.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:47

in de winter, tegen bevroren handen :D , anders vind ik het niet fijn, voelt zo onnatuurlijk, maar ik kan begrijpen als je een erg trekkend paard/gevoelige, snel droge handen hebt dat je ze gebruikt

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:49

Ik rijd sowieso 's winters met handschoenen, maar ik heb ze wel altijd bij me voor als een paard sterker is dan verwacht, ik wil dan nog wel eens blaren krijgen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:50

Ik heb het omdat, Wanneer Olivier soms een beetje wil hangen of trekken, Dan glijden soms de teugels uit mn handen := Heel handig dus die uitvinding :D En já het is ook wel een beetje mooi :D

EDIT: Idd, in de winter natuurlijk ook :D

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:50

Vroeger reed ik altijd zonder, maar nu met die ene keer per 2 weken heb ik ze nodig tegen blaren.
Ook heb ik last gehad van eczeem, da's dan erg pijnlijk je teugels beethouden.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:51

Max_en_Max schreef:
in de winter, tegen bevroren handen :D , anders vind ik het niet fijn, voelt zo onnatuurlijk, maar ik kan begrijpen als je een erg trekkend paard/gevoelige, snel droge handen hebt dat je ze gebruikt

Weet je wat raar is? Als jij een uur met handschoenen rijd, en daarna je handschoenen uit doet :P Alles is dan oppeens heel gevoellig, en je voelt elke beweging van de mond, terwijl je daar wanneer je opstapt helemaal niet bij nadenkt! :=

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:10

ik heb nooit handschoentjes aan .
Vind het zelfs irritant zitten .
Alleen in de winter af en toe vanwege de kou , maar met rijden echt nooit ;)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:12

Ik heb lekkere gladde westernteugels :Y)
Dus vor mij zijn ze, als ze nat zijn, wel handig :)
Maar als je paard nou elke keer de teugels uit de handen trekt, graag ervandoor gaat?
Dan snap ik warom mensen handschoentjes hebben. Bovendien kan je niet zien welk probleem een paard heeft als je alleen maar een ruiter met handschoentjes ziet.

humid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:16

Ik draag altijd handschoenen. Mijn teugels zijn wel erg goed ingevet, maar het probleem is dan dat mn handen vet worden. Met Anky handschoenen is dat geen probleem meer:D :D

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:17

Ik had eerder alleen in de winter handschoentjes aan ivm. de kou. Van de zomer had ik een x priveles gehad waarbij ik zonder handschoentjes reed en had ik een erge blaar op mijn vinger. Sinsdien rijdt ik altijd met handschoentjes tenzij ik een parcour moet springen met barrage want die staat dan op mijn hand ;)

vind wel dat mijn handschoentjes zelf afzijn enz. maar dan koop ik wel weer nieuwe, het rijdt gewoon stukken fijner vindt ik.

michelle-s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:23

Ik rijd altijd met handschoentjes, want anders gaan mijn vingers er aan. Mijn pony trekt af en toe en door de teugels gaan mijn vingers dan kapot. Sinds ik mijn handschoentjes heb, heb ik minder blaren. :)

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:41

Ik gebruik ze tegen het zweten, wat als het gevolg, glijdende teugels ;).
Daarbij zit voor mij een voordeel, lekker warm in de winter en heeft wel een
leuk look ;).

Tiloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:31

Ik rij zelf altijd met handschoenen. Zomer en winter.
Ik krijg binnen no time zweterige handen, en dan glijden mn teugels steeds door mn vingers. Heb wel is een poging gedaan met stoffen/grip teugels te rijden, en dan zonder handschoenen, maar aangezien ik een nogal gevoelige huid heb gaat dat enorm irriteren.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:09

Ik vind het zelf mooier staan als met handschoenen gereden wordt. Daarnaast krijg ik als ik de hele dag op paard zit, heus wel een keer last van m'n handen ook al ben ik zacht met m'n hand. En als last but not least; mocht een paard wel een keer de teugels hardt uit m'n handen trekken, dan heb ik m'n vingers in ieder geval nog :D

Esther_umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:43

Ik heb dus zoals meerdere ook het probleem dat ik na een uurtje rijden zonder handschoenen meteen blaren krijg. Zelf denk ik dat ik echt niet extreme druk uitoefen op mijn teugels, maar ik denk als je altijd gewend bent om zonder handschoenen te krijgen dat je misschien ook wel een beetje eelt krijgt en dat daardoor je vingers niet meteen open liggen.

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:48

Ik had eerst van die gladde dressuurteugels, toen reed ik wel altijd zonder. Nu heb ik springteugels en die zijn nog best stug dus heb ik best snel blaren.
Ik merk wel dat als ik zonder handschoentjes rijd ik beter de mond voel dan met.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:09

ik rij met handschoenen omdat ik bij springteugels blaren krijg...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:09

Ik rijd met handschoenen als ik anders koude handen krijg :P

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:13

Ik rij er echt nooit mee, behalve in de herfst/winter! Ik vind het ook niet echt lekker zitten :+

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 00:48

Ik heb last van zweethandjes en als ik geen handschoenen draag liggen de plooien tussen mijn vingers heel snel open.. ik heb zo trouwens op de een of andere manier een betere grip.. ;(

mariska_aspi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:06

Sinds ik er de laatste keer afgedonderd ben en daarbij aan de teugels mijn handen open heb gehaald rijd ik meestal met handschoenen, verder vind ik het ook erg lekker zitten bij warm en koud weer. Met warm weer voorkomt het bij mij ook blaren. Ik rijd overigens met springteugels, die zijn wat ruw.