Hoe vaak wás jij je rijbroek(en)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:15

Het ligt er allemaal een beetje aan, of hij extreem vies is of niet. Maar over het algemeen ga ik 7 dagen per week naar mijn paard en heb 3 rijbroeken. Ik doe toch meestal wel 1 week met een rijbroek voordat hij de was in gaat.

stef_rowan

Re: Hoe vaak wás jij je rijbroek(en)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:53

ik gebruik meestal 2 rijbroeken per week, daarna gaan ze de was in. ik ga ongeveer 6 x per week naar mijn paard..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:56

Ik ga 5x per week naar mijn paard en het ligt eraan hoe of wat.
Als het zomer is en ik heb heel erg lopen zweten dan gaat hij gelijk de was in en anders kijk ik het aan hoe vies hij is... meestal doe ik hem 2/3x aan... en dan de was in.

Als je op een gegeven moment zelf moet wassen dan denk je wel 2x na voordat je 1x je rijbroek in de was gooi.

Christaltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:12

Ik was mn broeken 1X per week ;)

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:23

_O-

3 weken ofzo, als het niet langer is :Z

Boezie86 schreef:
Anders voel ik me vies..

Waarom moet je je 'schoon' voelen als je bij de paarden bent? :?
Hij gaat toch elke keer weer stinken, beetje stoffig hier en daar. In de tussentijd laat ik hem altijd uitwaaien op mijn balkon, wat trouwens ook veel beter is voor die broeken.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:10

Poeh, dat verschilt echt ontzettend, als ik echt heb gezweet gaan ze echt de was in, ook als ik vies ben.
Meestal hou ik ze ongeveer 1 week aan,omdat ze niet echt snel vies worden. En ik ga zo ongeveer haast elke dag naar de paarden toe.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:28

ongeveer na twee of drie keer. als hij heel erg vies is natuurlijk meteen :+

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:01

meestal na 2 x maar als die vies is eerder of als al mijn rijbroeken in de was zitten nog een 3de x ofzo

K_atoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:35

ik was ze als ze heel vies zijn, of als ze heel erg stinken. Niet elke keer, want dan zitten ze na een paar weken al niet meer lekker vind ik

galop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:17

Als ik gereden heb, dan gooi ik hem altijd in de was, maar als ik dan over 1 of 2 dagen mis. nog een keer ga, dan moet ik hem nog een keer dragen, alleen niet als hij erg vies of nat is geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:02

ik rijd echt tot ze echt smerig is en gooi ze dan in de was, heb meerdere rijbroeken, maar ik heb een lievelingsrijbroek

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:16

Ik was mijn rijbroeken elke keer als ik van de paarden kom! :) Dus ik heb een flinke voorraad rijbroeken liggen daardoor :=

Is niet omdat ik mij vies voel oid, maar het moet van de allergoloog. Alle allergenen moeten er direct uitgewassen worden ivm extreme allergie.
Als ik de broek namelijk laat liggen, word ik ziek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:22

Ik heb 2 rijbroeken, en ik ga 3/4 keer per week naar de paarden en rijden. Ik draag ze 2 dagen en dan gaan ze de was in. Toen ik nog 1 broek had, ging die savonds in was en snachts in de droger

Ephajim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:30

ik rij 1 keer per week en was hem diezelfde dag vaak nog.

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:18

Welshcobfan schreef:
Ik was mijn rijbroeken elke keer als ik van de paarden kom! :) Dus ik heb een flinke voorraad rijbroeken liggen daardoor :=

Is niet omdat ik mij vies voel oid, maar het moet van de allergoloog. Alle allergenen moeten er direct uitgewassen worden ivm extreme allergie.
Als ik de broek namelijk laat liggen, word ik ziek.

Dat ligt anders dan natuurlijk. :)

Maar ik sta echt versteld hoeveel mensen het zo ontzettend vies vinden als ze niet weer een schone broek aan hebben. Reken maar eens uit hoeveel wasjes dat zijn per jaar, hoeveel verspilde energie en water. :n :(
Dat alleen maar omdat je je vies voelt op een plek bij dieren waar je toch weer precies hetzelfde gaat ruiken als vorige keer: veel luchten i.p.v. wassen helpt ook heel erg, mijn rijkleding stinkt nooit erg.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:05

ik rij 1x in de week en dan was ik na meestal de 2e x en dan worden ze ook niet zo stroef

bernadette25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:17

ik nou ja ik mijn moeder wast de rijbroeken als ze smerig zijn. anders tussen 2 of 4 dagen.
ligt eraan hoe smerig ik ben.
:Y)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:42

meestal als k ze 2dagen heb aangehad :)

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:10

hestejente schreef:
Het wisselt een beetje, waar ik les krijg moet ik met de trein naartoe, dan trek ik een schone broek aan want met een broek die naar paarden ruikt in de spits in de trein kun je niet maken, vind ik. De week erna is hij meestal nog schoon genoeg om weer aan te trekken, van een beetje borstelen en rijden wordt 'ie niet vies. Daarna kan hij nog een keer aan naar bijrijpaardje. Dus na 3 keer dragen gaat hij in de was. In de week dat broek 1 thuis "schoon" voor de tweede keer naar les hangt te zijn draag ik dan een andere broek naar bijrijpaardje, die draag ik ongeveer om de week en die gaat 2 of 3 keer aan. Alleen heb ik vorige week zonder zadel gereden, die gaat wel na 1 keer in de machine. Als ik er mee in de regen heb gefietst/gereden ook, een broek waar regen overheen is geweest vind ik smerig. Stinkt!

Ik moet ook in de trein zitten voor mn les, maar dat maakt me geen reed uit hoor schone broek of niet. :+

Verder doe ik wel 1 week met 1 broek, zowat elke dag aan. Maar ik doe er wenig mee aangezien ik vrijdags les heb en soms op mn zus dr pony mag rijden dus zo vies wordt ie niet. Als ik hem 1 dag aan heb gehad zonder er iets mee te doen leg ik hem ergens apart kan ik hem die week erna ook weer aandoen. Om hem daarvoor in de was te gooien vind ik een beetje nutteloos. :P

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:50

Ligt er aan of die vies is en anders om de 2 paardrijlessen (op zaterdag). En als ik tussen de lessen door met andere paarden of m'n eigen paardje ben bezig geweest kijk ik gewoon of die vies is.

Toine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:56

Na 1/2 keer.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:00

nadat ik er 4 of 5x mee heb gereden. Tenzij hij eerder vies is of de broek echt
niet bij het dekje past :+
maar als ik thuis kom doe ik meestal direct de broek uit en leg hem op de zoldertrap
wil hem niet op mn slaapkamer hebben liggen :D

Joekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:44

ik werk in de weekenden vaak op stal, vrijdagmiddag/avond, zaterdag de hele dag en zondag ook. het ligt eraan hoe vies en stoffig mijn broeken zijn, maar meestal heb ik zo'n weekend eenzelfde broek aan, en was ik die zondag weer voor het volgende weekend xD
ze worden die dag daarna toch weer vies :+

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:15

ik heb 3 rijbroeken, dus die wissel ik af, zodat ze maar 1x in de week gewassen hoeven worden.

Jeanneeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:54

Ik ga 2 keer naar me verzorgpony en 1 keer naar de manege, meestal trek ik dan naar me verzorgpony de zelfde aan en doe die dan in de was en naar de manege een andere en de week erna doe ik dat weer maar dat met andere broeken