Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:48

Oké, ik ben even advies nodig over mijn mondoni jodphurs, en ik dacht, waar kan ik dat beter doen dan in dit topic :P
Ik heb afgelopen week mijn jodphurs (mondoni cambridge) van een maand oud weggebracht naar Divoza nadat de naden van het elastiek flink los begonnen te laten. Ben die dag nou niet bepaald klantvriendelijk behandeld (laten we het erop houden dat het niet veel scheelde tot ik die jodphurs naar haar hoofd had gesmeten). Nu stond er vandaag een berichtje in mijn voicemail, ik mag ofwel nieuwe jodphers uitzoeken of mijn geld terug.
Dat ik nieuwe jodphurs mag uitzoeken maakt me sowieso al aan het twijfelen, omdat de schade echt vrij klein was, mijn schoenmaker had het waarschijnlijk kunnen maken waar ik bij had gestaan. Had ik gewoon onwijze pech en zal ik dezelfde jodphurs weer nemen, of toch gaan voor mijn geld terugnemen?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:23

Ik heb jaaaaaren gedaan met mn jodphurs van Divoza. Heb sinds vorig jaar weer nieuwe, mij bevallen ze erg goed dus ik zou zelf voor nieuwe gaan!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:07

Ben net weer gebeld door divoza, de mondoni cambridge cognac jodphurs zijn landelijk uitverkocht in mijn maat... Dus dat wordt sowieso kijken voor andere jodphurs.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:19

Dat is niet handig! En nu?

Ik denk dat ik binnenkort toch eens een bezoekje ga brengen aan Divoza en dan de Blyth en Bath eens pas en als ze passen, bestel ik ze later wel een keer met 25% :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:25

Squawk schreef:
Dat is niet handig! En nu?

Ik denk dat ik binnenkort toch eens een bezoekje ga brengen aan Divoza en dan de Blyth en Bath eens pas en als ze passen, bestel ik ze later wel een keer met 25% :+

Heb ik toen ook gedaan :j

annelieke92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:58

Kijk met de bath wel uit of je ze zonder strepen of grote vlekken krijgt! Ik wacht nu op het derde paar omdat ze niet voor verzenden willen kijken of de laarzen streep en vlek vrij zijn

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:57

Nog even een vraag: ik heb Mondoni Field laarzen van iemand overgenomen. Heel mooi, maar pijnlijk bij de hak. Weet iemand een manier om dit zachter te maken, bestaan er hakzooltjes voor of iets dergelijks?

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:35

Capriootje schreef:
MarMarieke schreef:
Heeyy, heb hier nog nooit iets geplaats in dit topic ;p
Maar ik zoek leren rijlaarzen, gelak en met diamantjes. Nu zag ik ze op divoza.com alleen die zijn maar verkrijgbaar tot mat 38 weet iemand nog zulke rijlaarzen alleen dan wat groter?

Dat is de kinderlaars ;)

Ze hebben de volwassen maten, die zijn alleen lak geen steentjes.
Ze hebben wel een nieuw model, staat nog niet in de webshop maar komt wel. Staat al in de folder.
Met de bovenkant van de laars in lak en 2 rijen steentjes.

Dit idee, maar dan de neus niet in lak.

[ Afbeelding ]

Wanneer staat dit model op de site?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:03

Morgen naar Divoza, misschien de mondoni fields aanschaffen! Hoe lang doen/deden jullie ongeveer met deze laars?

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:08

Ik heb de blyths nu een paar weken. Ik vond ze vrij hoog in verhouding met de fields. Ook staat er op de foto zo'n extra gespje achtig iets over de rits, maar die zat er bij mij helemaal niet op ?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:28

De nieuwe laars zou in oktober komen, zodra hij geleverd is komt hij op de site.

Ik heb 3,5 jaar met mijn plains gedaan en ze zijn nu mijn reserve laarzen. 2 stiksels hebben los gelaten maar zijn nog prima te gebruiken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:25

Ik ben vandaag bij Divoza Staphorst geweest, ze hadden gisteren koopavond dus de gangbare maten waren er uit helaas.. Dmv passen van verschillende maten ben ik eruit gekomen welke ik ga bestellen, namelijk de Field maat 39 met medium kuit :)

Ik zie hier trouwens veel gedetailleerder maten voorbij komen, maar toen ik bestelde kon ik dat niet aangeven en de vrouw in de winkel heeft me gewoon een briefje gegeven met de goede maat erop en daar stond ook gewoon M op.. Niks geen hoogtemaat oid. Maar de 39 met wijde kuitmaat zat me qua hoogte goed, dus zal wel kloppen :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:27

amykimmie schreef:
Morgen naar Divoza, misschien de mondoni fields aanschaffen! Hoe lang doen/deden jullie ongeveer met deze laars?

Ik neem aan dat je naar die in Staphorst gaat; ik zou even bellen voordat je erheen gaat, de collectie in de Fields is daar héél beperkt nu!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:16

Derde bericht op rij :+

Krijg net een mailtje dat de Fields in bijna alle filialen uitverkocht zijn en dat mijn bestelling dus anderhalve week vertraging oploopt :Z Duurt nu zo'n 2 weken dus voordat ik ze heb..

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:21

power1997 schreef:
Ik heb de blyths nu een paar weken. Ik vond ze vrij hoog in verhouding met de fields. Ook staat er op de foto zo'n extra gespje achtig iets over de rits, maar die zat er bij mij helemaal niet op ?

Ik heb die gespjes wel. Je bedoelt aan de bovenkant over de rits toch?

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:34

Toe ik mijn Fields kocht bij de Divoza filiaal in Enschede zo'n 2 maand geleden zag ik nog volop volle dozen liggen. Zullen ze echt zo hard gaan? Ik heb de aller langste maat van de Field, 56cm hoog met boog. Misschien dat ik daarom anders ook wel geluk had.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:47

Aranel schreef:
Ik ben vandaag bij Divoza Staphorst geweest, ze hadden gisteren koopavond dus de gangbare maten waren er uit helaas.. Dmv passen van verschillende maten ben ik eruit gekomen welke ik ga bestellen, namelijk de Field maat 39 met medium kuit :)

Ik zie hier trouwens veel gedetailleerder maten voorbij komen, maar toen ik bestelde kon ik dat niet aangeven en de vrouw in de winkel heeft me gewoon een briefje gegeven met de goede maat erop en daar stond ook gewoon M op.. Niks geen hoogtemaat oid. Maar de 39 met wijde kuitmaat zat me qua hoogte goed, dus zal wel kloppen :+

M geeft al de kuitmaat en hoogtemaat aan. Kijk maar eens in de maattabel op de website.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:36

Aranel schreef:
amykimmie schreef:

Ik neem aan dat je naar die in Staphorst gaat; ik zou even bellen voordat je erheen gaat, de collectie in de Fields is daar héél beperkt nu!

Ja ben er heen geweest...
Er paste me niets! Alle laarzen zijn me te hoog, zitten in mijn knieholte en kan mijn knie niet buigen.
Als ik naar de kindermaten ga, dan krijg ik ze bij mijn kuit niet dicht.
Baal er echt van :(

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:06

Vervelend.. Heb je ale modellen geprobeert?
Anders zou je eens bij Epplejeck in Zwolle kunnen kijken, daar hebben ze ook wel goedkopere rijlaarzen :j

Ik baal wel, heb vanavond wedstrijd en ik wilde graag met m'n nieuwe laarzen gaan rijden :+ Moet nog 2 weken wachten op z'n minst..

Edit: zie dat ik net op tijd besteld heb :oo De maat die ik gisteren besteld heb, is nu uitverkocht. Net als veel andere maten..
Laatst bijgewerkt door Aranel op 28-09-12 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:08

Allemaal weet ik niet, maar wel ontzettend veel!
Heb ook nog die van ariat en petrie gepast (niet dat ik die kan betalen) maar ook die waren mij allemaal te hoog :(

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:12

Dan zou ik eens bij Lipica gaan kijken als veel standaardmaten niet passen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:14

Lipica? Is dat een webwinkel of ook een echte winkel?
Zal eens even googelen :)
Denk dat de standaardmaten voor mij niet weggelegd zijn.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:14

Dat is een merk, echt ideaal. Op maat gemaakte laarzen voor -ik geloof- 200 euro. Verder kun je het zo duur maken als je zelf wil!

Er zijn een aantal verkooppunten in Nederland en als je op bokt zoekt, kom je ook veel topics tegen. De bruine laarzen die in mijn profiel staan, zijn ook Lipica's :j Geweldige laarzen!

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:23

00peetje00 schreef:
power1997 schreef:

Ik heb die gespjes wel. Je bedoelt aan de bovenkant over de rits toch?

Nee, die thv je enkel zeg maar :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:56

Ben benieuwd of ik mijn laarzen nog wel krijg eigenlijk.. Er staat nu bij de maat die ik gisteren besteld heb: Uitverkocht (niet meer leverbaar). Heb al wel betaald dus 't zal mij benieuwen of ik ze nog krijg of laaaang moet wachten :=