Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

Unaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:45

Ik rij altijd met cap. In het begin omdat het moest, maar dan vergat ik hem weleens "perongeluk" op te doen, maar nu ook wat meer uit vrije wil. Die haren in je gezicht als je aan het rijden bent is ook niet altijd even fijn.

xPaloma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:10

Ik moet met cap rijden.
ik rij op een manege waar je niet zonder cap mag rijden als je lessen volgt op manege pony's

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:43

Bijna altijd rijd ik met een cap,
maar soms spring ik er zo even op om wat te hobbelen of zonder zadel uit testapen dan heb ik meestal geen cap ^^

Riezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:55

elke keer als ik dat verwenste rotding op me kop zet, denk ik terug aan de tijd dat het nog niet verplicht was..... pfff.... en of het nut heeft?? i dont know... als je valt, en met je nek op een paal slaat, help die cap ook niks meer

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 01:20

Ik rij altijd met cap, mocht ik mijn cap toevallig een x vergeten mee te nemen naar stal dan is het heel jammer maar dan ga ik niet rijden.

Paardrijden is 1 van de gevaarlijkere sporten en wil mijzelf wel zoveel mogelijk beschermen, ik vind het onverantwoord om uberhaupt zonder cap te rijden.

(hoop dat ze het straks wettelijk ook vast geen leggen, zodat je mensen ook kunt bekeuren als ze zonder cap rijden)

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:40

tja en dat vindt ik nou weer onzin,ok wellicht voor kids ofzo,maar een stukje eigen verantwoording moet blijven,nederland barst al van de regels,moet niet zotter worden.

verplicht een men/ruiterbewijs op zak hebben vindt ik dan wel weer iets wat zou moeten

ik weet het klinkt erg dubbel :o :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:52

studiemiep schreef:
Ik rij altijd met cap, mocht ik mijn cap toevallig een x vergeten mee te nemen naar stal dan is het heel jammer maar dan ga ik niet rijden.

Paardrijden is 1 van de gevaarlijkere sporten en wil mijzelf wel zoveel mogelijk beschermen, ik vind het onverantwoord om uberhaupt zonder cap te rijden.

(hoop dat ze het straks wettelijk ook vast geen leggen, zodat je mensen ook kunt bekeuren als ze zonder cap rijden)

Nou op dat laatste, hoop ik toch echt niet!! Ik heb genoeg gevolgen gelezen over zonder cap rijden, maar toch kies ik er echt zelf voor. En ik vind dat je daar zelf voor mag kiezen. Je hindert geen andere mensen door geen cap op te doen, je hebt er alleen je zelf mee, dus ik vind eigen keus.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:01

Ik rij altijd zonder cap.
Heb er geen eens een..
Op de fiets heb ik ook geen helmpie op..

Cap helpt alleen als je recht op je hoofd klapt, hij helpt je niet bij een gebroken rug, pols, nek of what ever..
En nee, ik rij ook niet met bodyprotector.

Als een cap wettelijk verplicht zou moeten worden, moet een body protector dan ook verplicht worden?
En rij laarzen? (want met een gymp kan je achter de beugel blijven hangen)
Nog even en dan mag je alleen rijden met harnas aan..

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:09

Laptopmuis schreef:
Een paard is nog altijd een dier. Het kan schrikken op elk moment.
Als je aan het paardrijden bent merk je soms niet eens meer dat je een cap ophebt (ik tenminste).

Ik zet hem altijd op.

ik merk het ook niet meer. Ik rij altijd met cap. Ik rij paarden bij bij degene van wie ik altijd les heb. Zelf rijd ze bijna nooit met cap, maar wij moeten het wel altijd :o

Ik heb laatst een keer een kopstoot gekregen van een pony. Gelukkig was er iemand in de buurt, maar dan merk je maar weer hoe onvoorspelbaar een pony kan zijn. Ik was hem aan het borstellen en hij stond gewoon vast.
IK kwam daarna thuis en toen zeiden m'n ouders dat ik voortaan altijd maar een cap opmoet doen. Dus voortaan: stallen uitmesten? --> cap op! pony poetsen?--> cap op!

Niet dat ik het ooit doe O:)

melcior

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:21

Nou ik rijd altijd met cap... En 6 weken geleden was ik maar al te blij dat ik een cap ophad... Ik viel van mijn paard en ben dus bovenop een omheiningspaal gevallen... Met mijn hele linkerkant heb ik de klap opgevangen mijn bekken zaten 4-5 breuken in en ik had een flink blauw oog en ook een verdikking dus als ik die dag mijn cap niet had opgehad weet ik niet hoe mijn hoofd er aan toe was geweest... Dus ik ben een flinke voorstander van cap op!!! Iedereen moet het zelf weten natuurlijk maar ongelukjes zitten in zo'n klein hoekje...

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:18

melcior schreef:
Nou ik rijd altijd met cap... En 6 weken geleden was ik maar al te blij dat ik een cap ophad... Ik viel van mijn paard en ben dus bovenop een omheiningspaal gevallen... Met mijn hele linkerkant heb ik de klap opgevangen mijn bekken zaten 4-5 breuken in en ik had een flink blauw oog en ook een verdikking dus als ik die dag mijn cap niet had opgehad weet ik niet hoe mijn hoofd er aan toe was geweest... Dus ik ben een flinke voorstander van cap op!!! Iedereen moet het zelf weten natuurlijk maar ongelukjes zitten in zo'n klein hoekje...

Zo is dat!!
Heftig zeg!
Nog maar kortgeleden gebeurd dus..
Hoe is het nu met je??
Nog spoedig herstel gewenst dan!!

bianca0988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:25

ik heb altijd een cap op! omdat het is en het blijft een dier.! en op de pensionstal/manege is cap verplicht.!

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:42

Ik reed eerst altijd zonder cap buiten de lessen.
Na een val, van mijn hoofd recht tegen de bak rand.
Het heel hard afgeleerd,lag dan ook een week onder de dekens met het gevoel of mijn hoofd met een drilboor werd bewerkt.

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:00

Nooooooit zonder, je hebt maar 1 hoofd

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:14

Nee ik rijdt nooit met cap!

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:43

Ik rijd altijd met cap wat er ook gebeurd.

in de bak ook je weet maar nooit of je tegen de bakrand aan vliegt.
Een vriendin is ooit tegen de bakrand aan gekomen met haar hoofd en haar hele cap was stuk.

Maar het ligt ook aan het paard bij sommige mensen, sommige mensen zeggen dat hun paard nooit bokt met rijden maar je weet nooit misschien schrikt het wel en heeft het veel energie.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:49

De ene keer wel, en de andere keer niet. Als het echt bloedheet is doe ik hem niet op, of voor een fotoshoot. Cap op is ook niet verplicht bij mij op stal. Als ik naar buiten ga doe ik hem wel altijd op.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat weet ik, maar kan bij wijze van ook geschept worden door een auto als ik op straat loop, of ik kan van de trap vallen. Ik ga daar niet teveel over nadenken, want dan kom ik helemaal de deur niet meer uit.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:58

als het te warm is doe ik hem niet altijd op,maar meestal heb ik hem wel op en zeker ook op vreemd terrein en ook op buitenrit.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:32

laatst met instappen op me leasepony
had ik even zonder cap gereden,
omdat ik een cap van iemand anders had geleend,
maar diegene moest weg dus ging mijn cap even halen.
nu vertrouw ik dat paardje ook wel,
en weet wel wat voor dingen ze kan gaan doen, dus let ik er ook wel op . ;)

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:49

StefenFrens schreef:
melcior schreef:

Zo is dat!!
Heftig zeg!
Nog maar kortgeleden gebeurd dus..
Hoe is het nu met je??
Nog spoedig herstel gewenst dan!!

Ja klopt vandaag precies 6 weken geleden...
Maar gaat gelukkig de goede kant op maar heb wel een week in het ziekenhuis gelegen om even op te knappen zeg maar haha...
Nee joh mag echt in mijn handjes knijpen.. want het had heel anders af kunnen lopen... Bedankt ...

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:13

Ben er op de vereniging toe verplicht, i.v.m. verzekering. Voor de rest zal ik rustig toegeven dat ik hem vaak niet op heb, doodgaan doe je toch, of het nou vandaag of morgen is...

Moonlightt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:37

Lijkt me eng :o Ookal heb ik zelf nooit echt gereden. Ik zou altijd met cap rijden.

djk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:11

met cap is altijd veiliger

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:02

djk schreef:
met cap is altijd veiliger

En toch zijn er gevallen dat mensen dankzij het rijden zonder cap beter af waren, net als gevallen dat mensen het overleefd hebben omdat ze zonder gordel in de auto zaten.

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:16

Citaat:
Ja klopt vandaag precies 6 weken geleden...
Maar gaat gelukkig de goede kant op maar heb wel een week in het ziekenhuis gelegen om even op te knappen zeg maar haha...
Nee joh mag echt in mijn handjes knijpen.. want het had heel anders af kunnen lopen... Bedankt ...

Gelukkig dat het beter gaat!