Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:04

Ik heb mijn Kildares nu ruim vier maanden dagelijks in gebruik bij de paarden, zou geen andere laarzen meer willen!

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:13

peanutbutter schreef:
Voor mensen die ze kopen voor in de stal: NIET DOEN. Ze kunnen daar niet tegen en gaan dan idd lekken.
Als je ze gewoon voor in en om het huis gebruikt, lesgeven en crosslopen (zoals ik) gaan ze jaren mee.

Meld me ook even hier.
Ik heb ze al ruim twee jaar en afgelopen week voor het eerst weggebracht voor een nieuwe zool en reparatie aan de zijkant wegens een scheurtje en dus lekkage ;(
Nu weer prima waterdicht en ik heb ze iedere dag op stal aan, met mesten in de blubber noem maar op en om heel eerlijk te bekennen...smeer er heel af en toe een beetje zadelvet over en ik spoel ze af als ze echt vies zijn, verder niets!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:48

Ik draag ze nu ook weer elke dag, heerlijk op stal en met rijden! :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:38

En nog steeds wil ik ze, maar helaas nog geen geld. Althans, ik besteedt het liever ergens anders aan.

@ pb: de ruitersportwinkel die bij ons Dubarry's verkoopt draagt ze zelf in stallen etc en heeft ze nog niet lek.

Wie heeft er hier net als mij maat 39 van voet en 35 van kuit? Hoeveel te groot zijn Dubarrys bij jullie?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:10

Geen idee welke kuitmaat ik heb, ik heb gewone smalle kuiten en dan passen ze precies. Ze zijn standaard idd niet geschikt voor mensen met dikke kuiten, dan kan je broek er ook zeker niet in.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:26

ik gebruik ze ook niet tijdens het mesten, alleen tijdens het lesgeven enz.. ben benieuwd, ga zaterdag er weer mee terug

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:55

simodi schreef:
Geen idee welke kuitmaat ik heb, ik heb gewone smalle kuiten en dan passen ze precies. Ze zijn standaard idd niet geschikt voor mensen met dikke kuiten, dan kan je broek er ook zeker niet in.

Vriendin van mij heeft behoorlijk veel dikkere kuiten als ik en daar sluiten ze mooi aan. K vrees dus dat ik heel veel ruimte over houd.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:18

ik heb kuitmaat 35 36 en bij mij zitten ze ook mooi...

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:19

nou heb ze weer uit de kast getrokken vorige week met al die regen hoor.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:23

Ik heb kuitmaat 36 en bij mij zitten ze ook mooi, alhoewel ze beter zitten met een strakke jeansbroek. als ik nog eens die sokken erbij wil (die van dubarry), dan komt het wel allemaal wat strak te zitten.
bij mij zijn ze ook alweer uit de kast gehaald. alweer een paar dagen goed kunnen gebruiken.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:25

Was ook op zoek naar Dubarry's maar de prijs hield me toch tegen. Ontdek nu net op bokt dat er ook bij Divoza zulke laarzen zijn. In september 89,95. Weet niet hoe je de link plaatst, sorry.
Staan op de startpagina van divoza in ieder geval.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:35

Oreo schreef:
Was ook op zoek naar Dubarry's maar de prijs hield me toch tegen. Ontdek nu net op bokt dat er ook bij Divoza zulke laarzen zijn. In september 89,95. Weet niet hoe je de link plaatst, sorry.

Hou wel in je achterhoofd dat Dubarrys Goretex hebben, wat waterdichtheid garandeerd. ;)

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:37

die lijken ook een beetje op de eurostar river boot, vond ze op de foto wel mooi maar in het echt toch een beetje tegenvallen. Het was of de riverboot of de ariat grasmere voor bij de paarden en keuze voor ariat was toch erg snel gemaakt.

M'n galway's staan nog stof te verzamelen, als alle teken nu dood uit de bomen zouden willen vallen durf ik het bos weer in met m'n laarzen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:04

Antheman schreef:
Oreo schreef:

Hou wel in je achterhoofd dat Dubarrys Goretex hebben, wat waterdichtheid garandeerd. ;)

Is dat niet te compenseren met zon impregneer spray?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:06

rowo schreef:
simodi schreef:

Vriendin van mij heeft behoorlijk veel dikkere kuiten als ik en daar sluiten ze mooi aan. K vrees dus dat ik heel veel ruimte over houd.

Ik heb kuitmaat 34 Rowo en bij mij sluiten ze gewoon mooi aan.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:16

Oreo schreef:
Is dat niet te compenseren met zon impregneer spray?

Goretex maakt t verschil tussen waterafstotend en waterdicht.

Als mijn portomonnaie en mijn ijdelheid mochten spreken, had ik andere laarzen dan Dubarrys gekocht. Dit ivm de best bekakte uitstraling. Daarom heb ik zwarte Kildares. ik heb hiervoor gekozen omdat ik geen natte voeten wil.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:37

Ok, nou maak je me weer aan t twijfelen............

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:00

@ pb: wat voor voetmaat heb je dan? Want dat maakt natuurlijk ook nog wel uit :D

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:06

Waarvoor wil je de laarzen gebruiken Oreo? Als het voor "netjes" is dan zijn die van divoza prima genoeg denk ik. Of als je op stal een beetje rondloopt misschien ook wel. Maar als je door blubber heen moet lopen om je paard te halen of ijs uit bakken staat te schoppen (ja ik mishandel m'n laarzen schandalig) dan zullen die van mondoni misschien niet waterdicht genoeg zijn...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:14

durf jij met je dubarry's zomaar door de blubber of ijs uit te schoppen :D ik kijk al waar ik mn voeten zet haha :) nuja ze zijn me heilig :) haha durf er waarschijnlijk te weinig mee :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:24

Rowo: Ik heb normaal 38, maar van dubarry 39. Die zijn iets ruim, maar daardoor kan ik in de winter wel dikke er in aan.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:42

zitake schreef:
durf jij met je dubarry's zomaar door de blubber of ijs uit te schoppen :D ik kijk al waar ik mn voeten zet haha :) nuja ze zijn me heilig :) haha durf er waarschijnlijk te weinig mee :)

Ik wel hoor! Ik loop er gewoon mee door de modder in het bos (enkelhoog) of de blubber in de paddock! Daarna even afspoelen onder de kraan en klaar is kees. regelmatig even invetten met leervet, dat doe ik dan wel. ;)

Wat hierboven al is gezegd, de Dubarrys zijn echt 100% waterdicht. Bovendien zitten ze zowel in de winter als in voor-/najaar heerlijk. Lekker warm, maar als het buiten 20 graden is kun je ze nog aan!
Ik had ze eerst van de ANWB en die waren duidelijk niet waterdicht.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:20

Ik heb juist een "ledervet-verbod" gekregen voor mn Dubbie's :o
Ze worden met speciale creme gepoetst

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:21

Ik smeer af en toe gewoon wat schoensmeer op mijn laarzen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:37

Ik doe er gewoon ledervet of urad cream op.