[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:33

EvaKlessens schreef:
Michelle77 schreef:
Wil je misschien een detailfoto maken van de zakken voor me? Misschien kan ik het op mijn huidige broek wel zelf maken...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

alsjeblieft.

Thanks! Alleen is de inhoud niet beschikbaar (staat denk ik op verborgen? of omdat we geen vrienden zijn dat ik het niet kan zien)

Als je de link kopieert en plakt tussen in verschijnt ie hier in het topic :D

Mosh

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:30

Iemand ervaring met het aanmeten van laarzen bij Epplejeck?

Ga toch maar weer voor de Petrie Elegance maar nu met lak. Dat wordt weer diep in de buidel tasten, maar het zijn gewoon fijne laarzen :o En mooi natuurlijk

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:14

EvaKlessens schreef:
EvaKlessens schreef:
Ik ben toevallig gisteren een nieuw wedstrijd tenue gaan halen!
Niet heel appart maar wel heel mooi al zeg ik het zelf :D

Ik snap alleen nog niet echt hoe je foto's toe kan voegen?
als iemand mij dit kan uitleggen volgen deze z.s.m.

maar mijn tenue bestaat (van boven naar beneden) uit:
- Samshield cap navy
- cavalleria toscane shirt/blouse met korte mauwen wit met navy
- cavalleria toscane wedstrijdjasje navy
- roeckl handschoentjes wit
- Pikeur premium rijbroek met kunstleren zitvlak (zilveren accenten)
- Lipica laarzen Cambridge zipper zwart lak
<3

http://instagram.com/p/l0WbbnjN2d/

dit is de enige foto die ik zo even heb jasje/laarzen en handschoenen ontbreken alleen op de foto

Heeee das bij Ingrid van Berlo. Mooi hoor! Gave broek vooral

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:10

EvaKlessens schreef:
Cardy, van het merk Animo hebben ze hele mooie wedstrijdbroeken o.a. deze met blauwe accenten
http://www.ooteman.nl/dames/wedstrijd/r ... nto-bianco

Kijk! Bedankt voor de tip! Ga even neuzen bij Animo, maar dacht dat ik daar alleen witte ipv creme zag. Ga even kijken :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:19

300 euro voor een rijbroek :wow: :$ 8)7

Daarbij valt het rijjasje meestal toch over de versiersels heen, op het paard zie je dan alleen een witte rijbroek :P

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:36

Pfff, dat vind ik ook heel veel geld voor een rijbroek hoor! Ik vind kwaliteit belangrijk, maar dit kan niet alleen de prijs voor kwaliteit zijn..

Grmpf, heb de frontriem binnen, maar 1: hij is net een tikje te groot :( , 2 : ik ben er dus achter gekomen dat ik de frontriem niet zo maar van mijn rondgenaaide Passier af krijg :(.
Hij staat wel heel mooi!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:06

Nou never nooit niet haha, het eerste wat er met een witte broek gebeurt is dat mijn paard er op kwijlt, en anders gooi ik er zelf wel koffie overheen, witte broeken zijn al niks voor mij, laat staan zo duur :')

Hoe zit het nou eigenlijk met die witte rijbroeken met een gekleurde zit? Zou er best graag eentje willen met een bruine zit, maar volgens mij mag dat nog niet..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:22

essie_blue schreef:
Nou never nooit niet haha, het eerste wat er met een witte broek gebeurt is dat mijn paard er op kwijlt, en anders gooi ik er zelf wel koffie overheen, witte broeken zijn al niks voor mij, laat staan zo duur :')

Hoe zit het nou eigenlijk met die witte rijbroeken met een gekleurde zit? Zou er best graag eentje willen met een bruine zit, maar volgens mij mag dat nog niet..

Of het mag of niet zijn de meningen over verdeeld, er staat volgens mij nu dat je broek wit-creme-geel moet zijn, maar dat is met gekleurd zitvlak dus ook :D

Een geruststelling: Vanaf het M zie je toch niets van dat gekleurde zitvlak :P

Wel na het rijden, zeker met bruin zadel heb je vaak een genante vertoning...zeker als je je prijs in een volle kantine-tent op moet halen :+
Ik schaf er dus wel 2 aan...champagne met een donkerbruin zitvlak en een met donkerblauw zitvlak.
Ze zijn alleen nog steeds niet gemaakt :') nog geen antwoord gekregen wanneer wel....

EvaKlessens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:22

[/quote]Heeee das bij Ingrid van Berlo. Mooi hoor! Gave broek vooral[/quote]

Klopt! :D dankjewel wederom!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:35

Naar mijn mening (en die van de KNHS) is het heel duidelijk: broek moet wit creme of geel zijn. Daar het zitvlak ook onderdeel uit maakt van de broek moet die dus ook wit creme of geel zijn.
Ik snap niet wat er verwarrend kan zijn aan die regel.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:38

Evony schreef:
Naar mijn mening (en die van de KNHS) is het heel duidelijk: broek moet wit creme of geel zijn. Daar het zitvlak ook onderdeel uit maakt van de broek moet die dus ook wit creme of geel zijn.

Omdat hier op Bokt te vinden is dat het aan de KNHS is gevraagd per mail en dat ze zelf zeggen dat het wel mag :+

De een zegt dus wel, de ander niet en je zal maar een jury treffen welke standvastig is :7

Maar gekleurd zitvlak of niet, niemand ziet het en het beinvloed natuurlijk niet je rijden ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:46

listiglistje schreef:
Evony schreef:

Omdat hier op Bokt te vinden is dat het aan de KNHS is gevraagd per mail en dat ze zelf zeggen dat het wel mag :+

De een zegt dus wel, de ander niet en je zal maar een jury treffen welke standvastig is :7

Maar gekleurd zitvlak of niet, niemand ziet het en het beinvloed natuurlijk niet je rijden ;)

De KNHS kent helaas zijn eigen regels niet, en ik (en vele andere met mij) ben van mening dat het duidelijk en ondubbelzinnig in de reglementen staat. Maar daarvoor studeer ik misschien dan ook rechten.

Ben overigens zelf jurylid en geef het altijd mee dat de desbetreffende rijbroek niet mag. Het maakt mij persoonlijk niet uit omdat je er niet anders van gaat rijden. Maar het mag gewoon niet volgens de regels. Je zal idd maar iemand treffen, en zeker op de kampioenschappen, die streng controleert.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:11

Heb de frontriem eindelijk op de passier. Kijken of hij zo anders valt.. pffff mag ik wel een halve dag voor uittrekken om te wisselen.. :( . Als hij nu nog iets te groot is maar kijken of ik hem iets in kan laten maken..

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:50

Jaa dat klopt, ik zit de hele proef door op mn bips dus je ziet het toch niet echt..
Vind het géén gezicht die vieze billen van die witte broeken haha.

Die jij wilde Linda zijn ook niet zo duur toch? Ik geef liever niet teveel uit voor mn wedstrijdbroeken aangezien ik die krengen niet goed schoon hou :')

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:11

Geef liever ook niet veel uit, maar door mijn "eisen" heb ik geen keus. Ben nogal een zeikerd met broeken, vind iets niet snel lekker zitten.

Wil offwhite (dus lichter dan creme) steekzakken, hoge(re) band en leer. Had vorig jaar een nieuwe gekocht toen ik plotseling ging starten en mijn oude broek na 3 jaar ongebruikt te zijn echt te klein was haha
toevallig een Anky in de sale kunnen scoren. Alleen was die na 5 keer dragen/5 keer wassen helemaal grijs geworden. Opgestuurd naar ATC en een nieuwe gekregen :+ Super service dus!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:23

essie_blue schreef:
Jaa dat klopt, ik zit de hele proef door op mn bips dus je ziet het toch niet echt..
Vind het géén gezicht die vieze billen van die witte broeken haha.

Die jij wilde Linda zijn ook niet zo duur toch? Ik geef liever niet teveel uit voor mn wedstrijdbroeken aangezien ik die krengen niet goed schoon hou :')

Rond de 50 euro maar :D hier alvast een foto van het demomodel wit met zwart zitvlak.
Maar ze komen er dus ook in champagne met donkerbruin en donkerblauw zitvlak.
Geoown een hip model met platte zakken op de kont en elastische stukken onder op de pijp https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3268_n.jpg

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:48

@listiglistje: hoe kom je hierbij? Want dan heb ik ook wel interesse :j

Weet dat Dokihorse er een tijd mee bezig is geweest, maar laatste tijd niets meer van gehoord

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:50

Wat vervelend Passionato.

@listiglistje, mooie broek, ben ook wel benieuwd naar waar die te krijgen is en meer info.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:01

Roxxiejj schreef:

Weet dat Dokihorse er een tijd mee bezig is geweest, maar laatste tijd niets meer van gehoord

yup Dokihorse, had 2 weken geleden via FB nog naar gevraagd, maar niks gehoord :P ze zouden eind december op de markt komen...

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:13

Dan heb ik ook nog wel interesse in zo'n rijbroek! (Als ik ze pas tenminste).

Een van de lieve paardjes heeft frontriemprobleem opgelost. Stond het hoofdstel om te doen toen er iets op stal gebeurde en paard losbrak...en met hoofdstel en al hem peerde. Vervolgens kon ik met tranen in mijn ogen door de hele bak de stukjes hoofdstel bij elkaar vissen. Maar... wonder boven wonder is alles nog heel (de neusriem lag helemaal dicht en in elkaar los in de bak) hoe het kan is een raadsel. Het enige dat kapot is is dus de nieuwe frontriem. Aan beide kanten is de popnagel los. Die moet ik dus laten maken, en laat ik hem gelijk kleiner maken hihi..
Laatst bijgewerkt door Passionato op 23-03-14 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:15

Jeetje, kan me voorstellen dat je je rot schrikt! Zou ook de tranen in mijn ogen hebben. Gelukkig alles nog heel.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:22

listiglistje schreef:
Roxxiejj schreef:

yup Dokihorse, had 2 weken geleden via FB nog naar gevraagd, maar niks gehoord :P ze zouden eind december op de markt komen...

ALS ze op de markt komen dan ga ik er langs om er 1 te passen! Meestal zijn ze met gekleurd zitvlak een heel stuk duurder dat ik al denk; laat maar.....

Maar goed, voorlopig moet ik toch nog te veel lichtrijden in de proef dat ik er voorlopig ook nog niet op durf te gokken. :+

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:06

Okee,, k heb paar maand geleden duur Anky jasje aangeschaft (zie paar pagina's terug. Met blauwe BR zenith cap) maar nu wil ik ook gaan springen op concours.. is het heel raar dat dan op mn jasje Anky staat? :')

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:52

Cavalia schreef:
Okee,, k heb paar maand geleden duur Anky jasje aangeschaft (zie paar pagina's terug. Met blauwe BR zenith cap) maar nu wil ik ook gaan springen op concours.. is het heel raar dat dan op mn jasje Anky staat? :')

Denk niet dat daar iemand echt op gaat letten,tenzij t echt mega groot erop staat :+

Froetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:18

Wauw! Wat een mooie setjes komen er voorbij! :)