[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:29

Ik ben nog opzoek naar een witte wedstrijdbroek met een kunstleren zit en die over de heupen valt voor max 150 euro. Wie o wie weet wat ik zoek?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:41

Ik heb er een van HH. Was heel goedkoop

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:25

Ik heb een Eurostar met leren zit. Is een hele fijne broek en €160 dacht ik. Misschien is dat 10tje nog te overzien.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:12

Damelza schreef:
Ik ben nog opzoek naar een witte wedstrijdbroek met een kunstleren zit en die over de heupen valt voor max 150 euro. Wie o wie weet wat ik zoek?

NedHorse rijbroek hoge band model met clarino lederen zitvlak is dat niks voor je? :)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:44

essie_blue schreef:
Neeee sharona je set is zooo chique nu <3 Donkerblauw is een stuk meer standaard! Al zou dat ook zeker niet misstaan.
Wat voor een jasje is dat?

Haha bedankt!! Ja ik zit erover te denken om er een blauw jasje bij te nemen, moet sowieso een nieuwe cap en die wordt blauw. Dan hier een blauw kraagje en blauwe knopen opzetten, zodat ik kan afwisselen. Tenzij ik deze leuk kan verkopen! Het is trouwens oorspronkelijk een colbertje, ik heb de knopen vervangen en een extra erop gezet, ook bij de mouwen en de elleboogvlakken eraf gehaald.

Qua blauwe jasjes zit ik te kijken naar een tweedehands animo (nieuw echt veelste duur), een imperial riding blauw of die ene met die witte biesjes die hier vaker voor bij is gekomen. Als iemand thuis nog wat heeft liggen of een ander mooi blauw jasje weet?

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:49

Ja ik ben ook wel echt fan van donkerblauw maar vind jouw jasje echt heel gaaf.
Is het ruitje dat erin zit donkerblauw of zwart en wat is precies de kleur van het jasje? Vind hem echt super! Dus mocht je m willen verkopen voor een leuk prijsje :o Misschien pas ik er wel in.... :=

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:05

Ik heb zelf een Anky en die past super, bijna alle jasjes zijn te groot voor me. Anky heeft namelijk een maatje 32..
foto staat op vorige pagina van mijn donkerblauwe, al is die niet heel apart ofzo, heb er zelf twee grote blingers opgezet aan de achterkant. :+

Lariisz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:19

Laatst bijgewerkt door Lariisz1 op 25-02-14 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:20

Niks.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:24

Ik vind bij de meeste paarden oornetjes geen gezicht :o of ze moeten kleine oortjes hebben en een chique koppie!

Mijn paard is net een ezel met een oornetje :+ dus hier komt er geen in huis...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:27

Precies. :')

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:50

Sharona95 schreef:
essie_blue schreef:
Neeee sharona je set is zooo chique nu <3 Donkerblauw is een stuk meer standaard! Al zou dat ook zeker niet misstaan.
Wat voor een jasje is dat?

Haha bedankt!! Ja ik zit erover te denken om er een blauw jasje bij te nemen, moet sowieso een nieuwe cap en die wordt blauw. Dan hier een blauw kraagje en blauwe knopen opzetten, zodat ik kan afwisselen. Tenzij ik deze leuk kan verkopen! Het is trouwens oorspronkelijk een colbertje, ik heb de knopen vervangen en een extra erop gezet, ook bij de mouwen en de elleboogvlakken eraf gehaald.

Qua blauwe jasjes zit ik te kijken naar een tweedehands animo (nieuw echt veelste duur), een imperial riding blauw of die ene met die witte biesjes die hier vaker voor bij is gekomen. Als iemand thuis nog wat heeft liggen of een ander mooi blauw jasje weet?

Ik heb een imperal riding is maat 38 maar ingenomen bij de taille zodat die zit als een 36, een donkerblauwe

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:57

Leuuuk dat oornetje. Ik vind ze ideaal :D Mijn paard vind het vervelend als ik aan zijn oren/voorpluk zit, bespaart me zo flink wat gedoe! Daarbij ben ik als de dood voor insectjes in de oren, 1 keer gehad, en dat wil ik noooit meer :+ Vind het ook best leuk staan hoor, ze moeten alleen wel een donkere kleur hebben :')

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:01

essie_blue schreef:
Leuuuk dat oornetje. Ik vind ze ideaal :D Mijn paard vind het vervelend als ik aan zijn oren/voorpluk zit, bespaart me zo flink wat gedoe! Daarbij ben ik als de dood voor insectjes in de oren, 1 keer gehad, en dat wil ik noooit meer :+ Vind het ook best leuk staan hoor, ze moeten alleen wel een donkere kleur hebben :')

Inderdaad! Het is dat ze mijn pony niet staan omdat je dan haar kolletje niet meer ziet maar ze zijn ideaal, 's zomers rijd ik er ook wel eens mee tegen de vliegjes! En mijn paard rijd ik er ook mee
Afgelopen vrijdag was ik bij GK zz licht reed er iemand met een wit oornetje dat vind ik erg lelijk...

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:07

Fleurrr_ schreef:
Inderdaad! Het is dat ze mijn pony niet staan omdat je dan haar kolletje niet meer ziet maar ze zijn ideaal, 's zomers rijd ik er ook wel eens mee tegen de vliegjes! En mijn paard rijd ik er ook mee
Afgelopen vrijdag was ik bij GK zz licht reed er iemand met een wit oornetje dat vind ik erg lelijk...

Zag ik vorig jaar ook op de GK, met outdoor. Een vos met een wit oornetje, het enige waar ik de hele proef op heb gelet was dat netje dat zo ongeveer licht gaf :')
Ik stuur je even een pb'tje over dat jasje.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:14

ja dan valt het ook nog enorm op als ze wat onrustig zijn in de aanleuning :+

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:17

Haha deze was ook een vos,
Een best breed gebouwde met een stevige amazone dus het hoofd van het paard werd nog lomper... Donkere oornetjes vind ik veel chiquer staan

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:52

Ik vind deze wel heel mooi gemaakt! Rijd er zomers mee. Niet omdat ik nou zo hip ben, maar omdat vliegen/muggen/vliegbeesten mij al een aantal balken hebben gekost. Dan maar een muts op.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:02

Een wit oornetje mag niet eens dacht ik? Weet er de precieze regels niet van omdat ik ze niet gebruik, maar staat mij bij dat het een donkere of niet afstekende kleur moest zijn?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 01:11

Dat is tegenwoordig ook vrij. Maakt niet uit meer welke kleur.
Ik heb op me schimmel een bruine. Maar dan vooral omdat ik een soundless oornetje gebruik en die zijn er niet in het wit.

Overigens ook de enige reden waarom ik ze gebruik. Geluiddemping.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:26

Wit oornetje vind ik echt verschrikkelijk. Zag laatst op concours eenzwarte met wit oornetje, afschuwelijk. Ik rij zel op mijn zwarte met een zwart netje, vind het zelf mooi staan en zijn voorpluk is zo dun dat ik bang ben dat die anders maar 3 haren overhoud als ik die knot met naald en draad

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:05

De mijne hebben bijna allemaal poppenhoofdjes, maar ik vind het ook mooier zonder netje. Eentje heeft niet zo'n chique kop en is ook heel erg lastig met zijn hoofd (voorpluk, oren etc). Maar daar ben ik juist net zoveel mee aan het friemelen tot het wel lukt. Moet ie maar leren.
Wat ik ook een nadeel vind aan die dingen: in de winter zijn ze voor de vliegen vrijwel nutteloos (hoe groot is de kans dat je in een binnenbak vliegen aan het oor krijgt) en in de zomer vind ik ze veel te zweterig. Ik wil bij warm weer ook geen must op..
Ik gebruikte ze vroeger voor het springen bij hele hete paarden inderdaad wel voor geluidsdemping, evt nog met proppen eronder..
Voor de dressuur vind ik ze wel nuttig als je paard inderdaad totaal geen voorpluk heeft, kun je nog iets pimpen :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:18

Misschien kunnen jullie mij helpen aangezien ik (weer eens) geen beslissing kan maken. :D

Ik heb besloten om laarzen op maat te laten maken omdat ik met m'n onmogelijke maat nergens in pas. Nu wil ik wel alvast rekening houden met het feit dat ik wil gaan starten. M'n paard is zwart en een grijs jasje leek me daar wel leuk bij staan. Maar gewoon simpel zwart blijft natuurlijk ook mooi. Nu twijfel ik of ik grijze laarzen wil of zwarte laklaarzen met houten hak.

Dus of helemaal grijs, of grijs jasje met zwarte laklaarzen, of zwart jasje met zwarte laklaarzen..

Heb overigens een zwart lak hoofdstel wat dus weer zou kunnen matchen met laklaarzen. Maar grijs op zwart is ook weer gaaf.. TWIJFELSSS!

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:27

Ik zou gaan voor zwarte laarzen. Grijs is heel bewerkelijk en zwart kan altijd bij je tuig en ook bij grijs (vind ik). Zeker omdat veel grijze jasjes een zwart kraagje ofzo hebben.
En dan kun je ook nog altijd kiezen tussen een zwarte of grijze cap!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:30

Ik heb ook een grijs jasje (met zwart kraagje) en zwarte laarzen. Vind ik toch het mooist.
Ik weet alleen niet of een houten hak erg mooi is bij een grijs jasje.. ligt eraan..