paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blackbinky

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:21

Ik heb een rijlaars met een rits overgenomen. Mis nu net 2 cm, kan een schoenmaker er ook een rits met een stuk stiek inzetten of zoiets?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:24

Blackbinky schreef:
Thermolaarzen, lijkt me heerlijk maar nog geen passende gevonden.
Dat met die klitteband lijkt me wel een handige tip. Maar heb je dan niet een open stuk? En je hebt ook laarzen waar een maximale wijdte isomdat de stof bij die klitteband wijder en minder wijd kan, maar niet los. Daar kan ik dus evengoed niet in met kuitje maat 50!
Dusse...als er tips zijn?

Gewoon dit soort: http://img151.imageshack.us/img151/3999 ... ewerkt.jpg Die hebben een stuk extra waar je dus die klittenbandsluiting over strak trekt. Ik pas hier met kuitmaat 53 gewoon in :)

Blackbinky schreef:
Ik heb een rijlaars met een rits overgenomen. Mis nu net 2 cm, kan een schoenmaker er ook een rits met een stuk stiek inzetten of zoiets?

Niet elke schoenmaker geloof ik, maar sommige kunnen er gewoon een stuk elastiek tussen zetten :j

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:26

WendyBZ schreef:
Blackbinky schreef:
Thermolaarzen, lijkt me heerlijk maar nog geen passende gevonden.
Dat met die klitteband lijkt me wel een handige tip. Maar heb je dan niet een open stuk? En je hebt ook laarzen waar een maximale wijdte isomdat de stof bij die klitteband wijder en minder wijd kan, maar niet los. Daar kan ik dus evengoed niet in met kuitje maat 50!
Dusse...als er tips zijn?

Gewoon dit soort: http://img151.imageshack.us/img151/3999 ... ewerkt.jpg Die hebben een stuk extra waar je dus die klittenbandsluiting over strak trekt. Ik pas hier met kuitmaat 53 gewoon in :)

Maar ik snap nog niet hoe je dat gedaan hebt met die thermolaarzen.
Ik heb die dus ook gekocht en wou het klittenband enzo er gewoon afhalen...

Heb je misschien een foto van jou thermolaarzen? Kan ik zien hoe je dat gedaan hebt?

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:28

Over dat maatje XL.. Heb ik inderdaad ook regelmatig last van.. Dan pak je iets uit een rek staat er XL.. is dan vaak ook het grootste wat ze hebben maar als je het dan voor je houdt dan lijkt het wel een Sje.. Daarom vind ik kleding kopen ook een ramp.. tis heel moeilijk iets leuks te vinden in een maatje meer (tenminste vind ik) ik voel me die dag van het shoppen ook heel erg rot..

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:29

Lies21 schreef:
Maar ik snap nog niet hoe je dat gedaan hebt met die thermolaarzen.
Ik heb die dus ook gekocht en wou het klittenband enzo er gewoon afhalen...

Heb je misschien een foto van jou thermolaarzen? Kan ik zien hoe je dat gedaan hebt?

Je kan ze er gewoon aan laten zitten :) Gewoon stukje klitteband met de zachte kant tegen de originele aanplakken, dan een stukje van het harde klitteband tegen het zachte aanplakken. Dan heb je hem een stuk verlengd :D Ik zal even kijken of ik een foto kan maken :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:37

Voor western showkleding op maat:
Kizzmo: www.kizzmo.nl
Obyen: www.obyen.nl

en er is iemand in Noord-Holland die ook kleding op maat maakt maar daarvan heb ik geen gegevens, wel mooie dingen gezien. Ik heb wel begrepen dat dat de getinte persoon is die Evelien van Eurohorse vaak helpt in de rijdende winkel tijdens wedstrijden dus je zou via Evelien waarschijnlijk wel aan haar gegevens kunnen komen.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:19

WendyBZ: Wat gaaf zeg. Zou het dan toch gebeuren dat ik van de winter warme voetjes heb! Als jij er met kuitmaat 53 inpast dan gaat het mij ook lukken. 50 is zonder broek en sokken nl.
Is het een bepaald merk/winkel? Wel een supertip trouwens, van die klittenband. Dat ik daar niet opgekomen ben!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:21

Ik heb een paar outdoorlaarzen laten maken bij Lipica :) nooit koude voetjes in de winter, heerlijk! Of er mee te rijden valt, dat weet ik niet, daar heb ik ariat schoenen voor :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:24

Blackbinky schreef:
WendyBZ: Wat gaaf zeg. Zou het dan toch gebeuren dat ik van de winter warme voetjes heb! Als jij er met kuitmaat 53 inpast dan gaat het mij ook lukken. 50 is zonder broek en sokken nl.
Is het een bepaald merk/winkel? Wel een supertip trouwens, van die klittenband. Dat ik daar niet opgekomen ben!!

Nee, gewoon een paar goedkope laarzen. Ik had ze tweedehands overgenomen om te proberen :+

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:07

nou mijn eerste koude voetjes zijn er al dus ik ga toch kijken voor een paar thermolaarzen want de winter moet nog beginnen brrrrrrr.
maar ik ken dat ivm grote maten kleding kopen, als ik en mijn man met onze kids gaan shoppen kijk ik nooit voor mezelf want wat ik leuk vind past me toch nooit, dus dat rotgevoel aan het einde van de dag klinkt heel erg bekend. En veel geld uitgeven aan kleding wil ik ook niet, dus ik kijk ook meestal bij bonprix en wehkamp...
overigens heb ik gelukkig 3 rijbroeken kunnen scoren via bokt dus dat was al een fijne dag hihi. Ze zitten echt super...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:08

Stalschoenen met chaps vind ik ook altijd heerlijk warm. En gisteren bij de Divoza heb ik thermobroeken gezien :). Maar ik weet niet tot welke maat die gaan.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:09

Wehkamp en Bonprix, daar shop ik ook vaak. Otto en Neckerman hebben ook veel leuke dingen in de grotere maten.

Ik ga voor m'n thermolaarzen eerst eens kijken of ik het klitteband kan verlengen.
Heb wel laarzen gezien waar mijn kuiten in passen maar die zijn weer veel te hoog.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:17

Western dames, ik ga eens voor jullie kijken bij m'n leverancier inde USA!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:19

Da's mooi Suusje1972! Ik ben benieuwd.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:22

Laatst bijgewerkt door Suusje1972 op 27-10-10 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:23

Die streepjesbroek vind ik wel sjiek :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:26

Die met die streepjes lijkt me mooi met zo'n felle blouse erboven!

Ik zal me nu weer snel uit de voeten maken hier, want ik deel jullie problemen totaal niet, ik heb ze de andere kant op :P

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:29

Suusje1972 schreef:
Fuller Fillies komt van't voorjaar met dit: http://www.facebook.com/#!/album.php?ai ... 0209643951
Is dat wat? (ik bedoel de western look shirts)

Ik vind het weer net niet eerlijk gezegd, wel leuk maar geen western.
Wel leuk is dat je voor de western rond wil gaan kijken.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:31

Wat voor iets moet het zijn, jeans blouses, of met borduursels?

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:31

tiwi1969 schreef:
Je hoeft toch niet in zo'n kek Anky truitje op je paard te gaan zitten?

Ik (ook mt 46)draag gewoon mooie shirts die me passen, dat staat veel beter dan een te strak truitje uit een ruitershop.
Broeken koop ik bij Divoza, daar hebben ze een paar modellen tot maat 48, nu een leuke ruitjesbroek in twee kleuren en raad eens? Ik heb ze allebei. :D Als ik iets zie wat mij bevalt dan koop ik het meteen, omdat je dat toch niet zo vaak tegen komt. :(

Ik zie in je avatar dat je een haflinger hebt, als deze niet te smal is dan kan je daar met mt 46 nog prima op rijden. Zelf heb ik een Groninger, die kan mij makkelijk aan, als je makkelijk met het paard meebeweegt dan heeft hij minder last van een hoger gewicht dan van een magere ruiter die zit te stuiteren.

Heb je helemaal gelijk in meid! Als je iets leuks ziet gewoon kopen wand je komt het niet vaak tegen in die maat en sowieso waarom nette ruitekleding aan een t-shirt kan prima hoor zolang jij je er maar lekker in voelt en het niet zo is omdat jij nette ruiterkleding moet gaan dragen omdat je er anders niet bijhoort!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:33

Weer van die leuke dingen bij Fuller Fillies!
Alleen mijn bankrekening vindt het wat minder ;)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:36

Suusje1972 schreef:
Wat voor iets moet het zijn, jeans blouses, of met borduursels?

Tja, er zijn volgens een topic op western nogal wat ongeschreven regels, maar eens op google afbeeldingen zoeken op "western Pleasure" geeft wel een idee.
Verder heb je ook de horsemanship en reining(en nog meer), waar je je net even anders voor hoort te kleden.

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:51

@leentje, wat een *piep*streek, toen en nu weer op bokt.

Dames een hele brutale vraag over dat maatje meer en gewicht. Hoeveel wegen jullie? (mag in pb hoor :D ;) ). Als je mij ziet valt het best mee, ik ben nl vrij lang (1.75 en loop goed rechtop ;) ). Als ik niks zeg dan kan ik gewoon rijden bij maneges. Maar met mijn gewicht zit ik net aan boven de 100 en ik wil dus echt niet op ieder paard gaan zitten. Nu kan ik op dit moment ook niet oefenen op mijn zit (geen eigen paard en geen les ivm financiën), ik heb dus geen idee of ik meehobbel of dat ik toch nog van mijn 10-jaar-oude paardrijvaardigheden bezit (toen zat ik als een huis). Ik heb helaas ook geen filmpje.

Jeetje meiden, een maatje meer en dan western rijden. Ik benijd jullie niet in het vinden van kleding. Zou geweldig zijn als Suus wat in Amerika zou vinden! Die nieuwe streepjesbroek van Fuller Fillies is trouwens ook erg mooi!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:54

Suusje1972: ik zie in je voorbeeld leuke kleding met een western tintje maar 't is niet echt wat je in de westernsport bij wedstrijden aan zou doen. Met showy kleding bedoelen we de blouses die bijvoorbeeld Rods (http://www.rods.com) verkoopt en wat je ziet als je bijvoorbeeld op http://www.ebay.com "showmanship" intikt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:14

Ik woog 3 weken geleden ook nog 100 kilo :o maar mijn paard heeft daar geen moment last van gehad hoor. Heb gelukkig een stevig paard en we zijn al járen een team dus ik kan goed mee in haar bewegingen..