Pavo-cup 2010

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:27

t/m 25 gaan door naar de finale toch?
want er zijn ook een paar gedeelte 25e :p
hoop wel dat die ook allemaal door gaan, dan zit "ons" paardje er ook bij :D die was 3e bij de "kwart finale"

armlou

Re: Pavo-cup 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:28

** hoorde net al van Janneke dat alleen het eerste blad door gaat, en zij staat 2e op het 2e blad :(
maar nu kan ze wel met een ander paard naar de overijsselse hahaha

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:37

Nou ons Pavo Cup avontuur zit erop

Na een lange dag was uiteindelijk de 30/31e plek ons deel. Adelinde had m er netjes aan staan en het kon misschien met wat meer tempo, maar goed ik was heel tevreden en kreeg van diverse kanten te horen dat ik vrijdag maar vrij moest nemen. 10 minuten later hoefde dat niet meer Met 71 punten werden we afgeserveerd. Allemaal 7ens en een 8 voor het exterieur. Maar goed we waren maar een half puntje gezakt tov de voorronde. Er waren WK geselecteerden bij die met 69 punten naar huis mochten... Ook waren er mensen die 10 of zelfs meer punten lager haalden dan in de voorselectie. Je zou zeggen dat zoiets niet moet kunnen toch ... Gerenomeerde GP ruiters waren witheet en gingen verhaal halen bij de jury, tja ik was niet echt boos ofzo. Had zelf zo ongeveer 74/75 ingezet als mogelijk, dus het viel wel een beetje tegen. Maar ach ze is weer thuis en ik kan weer aan de gang. Alleen wel giga balen dat ik hiervoor een mogelijke Hippiade heb laten schieten

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:38

Yahoo!!!! toch door naar de finale vrijdag :D
wie is daar aanwezig dan? wie kan er foto's maken rond 11 uur?
(paard: Anderson P)
ik ben zelf de hele dag op stal, en de ander is met 2 paarden (1 van onze stal) op de overijselse kampioenschappen...
gaat dus fijn bij ons :D

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:40

Avanti ging subliem en 76 was echt veel te weinig. LvL was dan ook niet te spreken over de jury. Tot half 12 zaten ze extreem laag en vanaf de groep Jazz ruinen ging het enorm omhoog. Er zitten nu beesten bij die er niet thuis horen, terwijl wk geselecteerden als androdine en aendolyn naar huis mochten ... Veel commotie op tribune en bij de ruiters...

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:52

ja hoorde al dat het erg raar gelopen is,
die van "ons" was 3e in de kwartfinale, en nu mocht die bijna niet naar de finale, gelukkig uiteindelijk wel,
maar hoorde dat er raar gepunt werdt :s

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:54

kwartfinale? :+

Ik ga vrijdag de finales kijken :)

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:15

JannekeW schreef:
kwartfinale? :+

Ik ga vrijdag de finales kijken :)

ja noem het maar ff kwart finale, voor de gemakkelijkheid ;)
vandaag was halve finale, en vrijdag finale...
dus de ronde hiervoor was kwartfinale ;) :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:50

van de eerste pagina gaan naar de finale?

Zit denise er mooi nog bij als laatste! geweldig!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:52

Michelle85 schreef:
Avanti ging subliem en 76 was echt veel te weinig. LvL was dan ook niet te spreken over de jury. Tot half 12 zaten ze extreem laag en vanaf de groep Jazz ruinen ging het enorm omhoog. Er zitten nu beesten bij die er niet thuis horen, terwijl wk geselecteerden als androdine en aendolyn naar huis mochten ... Veel commotie op tribune en bij de ruiters...

Traditiegetrouw wordt begonnen met de merries.
Met als gevolg dat eigenlijk alle merries nu kansloos zijn.

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:03

vonneke schreef:
van de eerste pagina gaan naar de finale?

Zit denise er mooi nog bij als laatste! geweldig!

jep,
mijn bazin, 2e op de 2e pagina gaat ook nog door ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:09

Astrid Sollenburg ook net niet erbij. Ben wel benieuwd naar de finale vrijdag.

Van Denise van de Dries wel bijzonder knap. Afgelopen weekend nog overtuigend brabants kampioen M2 geworden met 3 gewonnen proeven.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:36

vonneke schreef:
Astrid Sollenburg ook net niet erbij. Ben wel benieuwd naar de finale vrijdag.

Van Denise van de Dries wel bijzonder knap. Afgelopen weekend nog overtuigend brabants kampioen M2 geworden met 3 gewonnen proeven.

onbegrijpelijk! wat een fijne knol is astrid!

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:10

Hmm, hoorde ook heel veel verschillende berichten uit Ermelo! ;) Aendolyn liep fantastisch en kreeg gewoon 69,5! Dat paard heeft alle WK selecties meegelopen, en mag niet een naar de finale! Heel vreemd... Ook Anne Beth liep heel goed, en werd met 76 echt matig beoordeeld! |(

Apache kreeg een 9,5 voor zijn draf, het totaalaantal punten van 83,5 valt me ook iets tegen. :+

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:13

vonneke schreef:
Astrid Sollenburg ook net niet erbij.

Nee, heel apart... Die merrie won de voorselectie in Dronten met 81,5 punten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:33

Shamrock4NL schreef:
[naam] schreef:
Astrid Sollenburg ook net niet erbij.

nu was ze 30e geloof ik.

misschien is het toch te veel geweest van het weekend 2 dagen op de brabantse kampioenschappen

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:46

*\o/* Argo en ik zijn inderdaad door! *\o/*
Het is dat Armani afgemeld had... Maar toch!
Hij was wel erg tam, maar deed goed zijn best! Ik wilde eerst vrijdag niet meer terugkomen, maar denk dat ik toch maar wel ga. Is weer een mooie ervaring! Op zijn CV en de mijne. :D Hij zal nog wel erg tam zijn, maar dat kan ook niet anders na deze week toch?!

Ik vond Apache trouwens wel erg leuk! *D

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:59

Ik wist niet dat de Kwpn ggk hengsten die vandaag niet bij de beste 25 zaten wel gewoon naar de finale mogen! ;)

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:02

Volgens mij heeft dat iets met de hengstencompetitie te maken. Er staat ook HC achter, dus volgens mij telt die wedstrijd mee voor de hengstencompetitie en mogen zij alleen daarvoor meedoen.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:04

Denise82 schreef:
Volgens mij heeft dat iets met de hengstencompetitie te maken. Er staat ook HC achter, dus volgens mij telt die wedstrijd mee voor de hengstencompetitie en mogen zij alleen daarvoor meedoen.

Ojaaaaah, zie ik nu pas! ;)

sowieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:08

vonneke schreef:
Citaat:
nu was ze 30e geloof ik.

misschien is het toch te veel geweest van het weekend 2 dagen op de brabantse kampioenschappen

Astrid heeft maar 1 dag op de Brabantse gelopen en heeft daar in haar training niet op gepiekt.... de brabantse is maar "meegenomen" omdat ze toch al geselecteerd was..... ik was vandaag dan ook erg verrast door de punten. Misschien niet het beste optreden uit haar carriére maar in mijn ogen toch zeker goed genoeg.

Ook andere merries die zich goed lieten zien kregen in mijn ogen (en in nog een halve tribune :D ) (te) weinig punten
Laatst bijgewerkt door sowieso op 18-08-10 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:15

Gooi er even een vraagje tussendoor, is het vrijdag zo dat de beste paarden van de ochtend (4-jarige) in de middag terug mogen komen en dan net als bij de jongepaardenproeven eigenlijk alleen nog door de gastruiters gereden worden? Of worden ze dan eerst nog een keer door de eigen ruiter gereden en ook nog door de gastruiter?

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:51

Het is en blijft een jurysport en ik ben weer even genezen ;) Volgende keer toch maar met een ruin of hengst komen dus ... ;)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 07:21

Naja blijkbaar is de jury het niet overal met elkaar eens, zo kan je blijkbaar een voorselectie winnen en niet door mogen naar de finale. En nu zie ik een paard staan dat vrijdag de finale loopt, die in Luttenberg precies 70 punten had, en waarvan gezegd werd dat ze hem een kans geven, maar dat ze denken dat het niks wordt in Ermelo. Jammer!!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 07:41

Ik begrijp er waarschijnlijk sowieso weinig van. Maar waarom mogen eigenlijk de WK-gangers gewoon meedoen? Die hebben naar mijn mening hun talent en kwaliteit al laten zien, anders mochten ze niet naar het WK.

Is de PAVO cup voor amateurs, of proffesionals?