Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:52

Bij mij is het echt het leer dat beschadigd, de voering die los laat. Ik heb mijn steunzolen erin, dus voetbed is niet belangrijk want dat kan niet in combi met steunzolen ;)

Ik ben begonnen met neppers bij een sportzaak voor 80 euro.
Toen de ANWB exemplaren die ik wat leer betreft erg slapjes vond.
En nu heb ik een Iers merk, die waren ook nog 130 eurie's

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:03

Ik heb ook steunzolen in mijn dubarry's en dat gaat prima, er beschadigt niks.. Bij mij is alleen de neus heel erg beschadigt, en dat krijg ik met poetsen niet meer weg.. Maar goed, eigen schuld, had ik maar niet in het donker tegen de minikraan van mijn vader aan moeten lopen :')

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:39

rowo schreef:
peanutbutter schreef:
Ik heb voetmaat 38 kuitmaat 35 Rowo en die van mij zitten niet helemaal aangesloten, maar daardoor kan ik mooi met broek en sokken erin.

Overigens draag ik ze gewoon het hele jaar door. Vooral met lesgeven en crosslopen.

En toch scheelt 1 voetmaat weer in omvang met de kuitmaat.
Ze mogen ook wel iets afsteken, maar k vind het uberlelijk als ze veel te ruim zijn en er zowat 2 kuiten in passen :+

Kuit 35 is wel een soort van smal.. ik heb de galway in voetmaat 39 en van paardrijlaarzen heb ik kuit 38 en ik kan in m'n dubarry's gewoon met mn hand naast m'n kuit als ik ze over een spijkerbroek heb.. Gewoon maar even passen Rowo.

Zorro: zonde van de beschadiging, heb je al geprobeerd om met gekleurde creme te smeren? M'n moeder had ook een lelijke diepe kras in dr laars en die kan het nog redelijk wegpoetsen.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:54

Hoe vinden jullie de (voet)maten vallen van de Kildare?
Ik heb normaal gesproken maat 38, maar ik kan nieuwe Kildares overnemen voor een aardig prijsje, maat 37 1/2.
Aangezien ik er een aardig stukje voor moet rijden, probeer ik alvast mijn kansen in te schatten :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:51

Ik heb normaal maat 38 38 1/2 en mijn kildare's zijn maat 39 1/2 :=

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:12

Auky, kan je ze niet even in de winkel passen om te kijken wat de goede maat is?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:39

Ik heb van mijn Dubarrys dezelfde maat als ik normaal mijn schoenen van heb (38) dus volgens mij vallen ze niet extra groot of klein ... met dit natte weer heb ik ze trouwens weer lekker elke dag aan! ;)

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:49

Ik ga morgen maar eens een kijkje nemen bij een dealer in de buurt denk ik. Hopelijk hebben ze een paar 37 1/2 staan.
Bedankt!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:24

precies, gewoon even passen, dan weet je het zeker. Misschien dat de tweedehandse wel iets uitgelopen zijn, maar goed, dat kan je vast inschatten! Ik hoop voor je dat ze passen, zulke koopjes zijn altijd leuk!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:30

Ze zijn één keer gedragen, dus uitlopen mag ik zelf doen haha ;)

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:47

Zijn de laarzen erg zwaar of valt dat mee? Vind ze namelijk echt heel gaaf, zie dat de ANWB de look-a-likes op t moment verkoopt voor € 160,-

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:34

Die van de anwb zijn bij mij 1 winter mee gegaan, wel fijne laarzen, maar wel al versleten nu.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:50

Kan je beter Dubarry nemen he :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:55

Ik heb eerst die van de ANWB gehad, nu echte Dubarrys en eerlijk ... ze zitten veel fijner! Beter voerbed, betere pasvorm, ik heb er lang over nagedacht maar ben echt heel blij dat ik ze nu toch heb (sinds afgelopen najaar). Heb ze van de week al weer een paar keer aangehad, heerlijk! :D

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:45

Mag ik me ook melden? Na jullie hele topic doorgespit te hebben heb ik dan sinds gisteren ook mijn dubarry's! Mijn stalschoenen van mountain horse waren versleten na driekwart jaar! Het lijkt wel of geen enkele schoen het langer dan een jaar houd bij mij, terwijl ik best zuinig op m'n spullen ben.

Dus een hele investering gedaan en hopelijk kan ik nu wat jaren vooruit. Ze zitten echt heerlijk, had eerst de 37,5 besteld maar volgens mij was die niet helemaal op maat, leek wel een 39! Dus mijn eigen maat 37 gekocht en die zitten prima, moeten alleen nog even wat uitlopen bij mijn wreef maar zo te lezen komt dat wel goed.

Ik heb de Kildare! Zat nog te twijfelen over de tipperary maar vind de walnut kleur mooier :)
De ANWB laarzen heb ik ook gepast, vorig jaar al, maar in combi met een kleine voetmaat en kuitmaat 38/39 pastte ik die niet. Ik vond ze echt smal vallen die laarzen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:21

Ik heb er sinds januari dit jaar, ik vind ze heerlijk zitten, mooi warm ook, maar ook weer niet te. :). Ik heb ze deze winter echt veel gedragen en met het regenweer deze week moet ik bekennen dat ik ze bijna weer tevoorschijn heb gehaald :). enige nadeel, ik moet echt een smalle broek aandoen, kuiten vind ik niet extreem breed, of ik heb gewoon brede kuiten ;). heb normaal nog die leuke sokken erbij, maar dan komt alles wel strak te zitten :). Ik heb de galway's. Al vind ik dat nieuwe model ook wel heel erg mooi, maar om nu deze winter alweer een nieuw paar te kopen ;), beetje teveel van het goede. :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:16

ik heb mijn dubarry galway eind juli terug gebracht na de winkel omdat ze lekten, ik heb ze in november gekocht. Opgestuurd na de fabriek, ben ze 4 weken kwijt geweest ruim. Nu gister op gehaald, stop ze in een emmer water om te testen een kwartier, nu lekken ze nog meer dan ervoor. Winkel weer gebeld en moet weer terug komen, willen ze ze weer opsturen.

Eigenlijk wil ik gewoon nieuwe, vind dit niet echt acceptabel voor dit geld, en dan ben ik ze straks weer 3 weken kwijt.. Wat vinden jullie

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:18

Ik heb ook net nieuwe dubarry galways gekocht. Ik ben ze een beetje aan het inlopen rondom huis enz. Maar ik ga er ook zeker mee terug als er wat mee is zoals niet waterdicht.. Voor zulk geld mag je dat toch zeker verwachten..

Luxket, ik zou denk ik ook nieuwe willen..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:19

Ik geef je groot gelijk Luxket...

Hier de Dubarry's ook al weer uit de kast gehaalt, heerlijk als je door de plassen moet :+

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:18

Mijne zijn ook alweer in gebruik, ik ben er nog steeds erg blij mee. Heb verder ook echt geen klachten, ben dik tevreden! Ik zou ook nieuwe willen Luxket, je betaald er grof geld voor, dan moet het ook goed zijn!

an_ti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:38

mijn ouders hebben al jaren de galway geloof ik?
Ze zijn er ontzettend tevreden mee, ze blijven al jaren mooi en dezelfde kwaliteit.
Dus zeker een aanrader (en ze zitten echt fantastisch!) <3

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:45

Voor mensen die ze kopen voor in de stal: NIET DOEN. Ze kunnen daar niet tegen en gaan dan idd lekken.
Als je ze gewoon voor in en om het huis gebruikt, lesgeven en crosslopen (zoals ik) gaan ze jaren mee.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:49

@peanutbutter: daarmee bedoel je wsl dat ze niet tegen ammoniak kunnen..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:25

KLopt. Dan gaat de lijm los en wordt het leder poreus.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:28

Had enkele jaren terug nieuwe Dubarry Galway's gekocht. Na korte tijd liet al een stiksel los aan de binnenzijde van de laars. Laarzen zouden waterdicht zijn en je kon er gewoon mee door het water lopen. Nou daar kwam ik dus op terug. Gebruikte ze alleen met het uitlaten van de hond en droeg ze heel af en toe op stal. De zool liet aan de zijkant los van de lederen voet. Retour winkel, waar ze vroegen of ik er stallen mee uitmestte. Niet dus. Toen kwamen ze er op dat als ik de laarzen bij nat weer droeg, ze minstens 24 uur weer moest laten drogen omdat anders het leer er niet tegen kon en de zool daarom zou loslaten.... Laarzen retour importeur en ze zouden gerepareerd en waterdicht weer geleverd worden. Bleek dat het stiksel heel slordig genaaid was (slechts enkele mm maar het zijn dure laarzen dus je verwacht wel een goede reparatie). De zool was slordig gelijmd, zodat de lijm zichtbaar was. Ze wilden geen nieuwe laarzen geven. Ik heb vervolgens wat stampij staan maken door luid en duidelijk te vertellen wat ik er van vond en wat ik verwachtte van dergelijke dure laarzen en van de fabrikant. En of ik ineens een nieuw paar kreeg! Deze laarzen heb ik nu 3 jaar naar volle tevredenheid, maar ik gebruik ze dan ook als normale laarzen.... Ik vergelijk ze met de Tuffa's die ik heb, ook heerlijke laarzen met schapenvachtvoering. Voor de waterdichtheid en op stal gebruik ik de laarzen van Ariat H2O Roper, die zijn niet stuk te krijgen! :D