[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:21

Eventueel een keer een tablet steradent bij de witte was als het wat grauw wordt. Bij kunstgebitten mag het toch niet meer worden gebruikt.

Was witte benen altijd met seba zeep. Werkt ook prima

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:25

Waarom wondermama's dat wel kunnen en ik zelf niet is mij nog een raadsel. Ieder vlekje in mijn broek en shirt blijft zichtbaar... Maar wonder biotex werkt? Ook voor oude vlekken :P?

Roxxiejj

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:25

Mijn rijbroeken schoon krijgen heeft mijn ma geen enkel probleem mee, zelfs niet na een cross in de stromende regen en meters hoge blub.
Als ze dat nou ook voor elkaar zou krijgen met mijn koetjes hun beentjes, zou ik zielsgelukkig zijn, want ik heb alles al geprobeerd, maar op gele ingetrokken vlekken helpt NIETS. Dus doe het nu heeeel simpel: met lauw water spoelen, zachte borstel en groene zeep boenen, handdoek droog maken en witte haarspray erop. Paarden hebben nog nooit er ook maar last van gehad :n

Hoge lange achterbeen beschermers helpt voor benen schoon houden bij achter benen. En ik was net voor de wedstrijd. NOOIT de avond ervoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:28

Ik gebruik de shampoo van Oster in combinatie met betadineshampoo. Dat maakt de hoge witte benen van mijn vos spierwit.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:30

Bij mij wordt t niet grauw, de plekken gaan er niet goed uit. Heb het ook maar bij een broek, bij de andere niet. Groene zeep en ossengal is wel echt wonderspul.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:34

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:00

renee16 schreef:
Waarom wondermama's dat wel kunnen en ik zelf niet is mij nog een raadsel. Ieder vlekje in mijn broek en shirt blijft zichtbaar... Maar wonder biotex werkt? Ook voor oude vlekken :P?

Voor oude vlekken weet ik het niet maar mam doet het altijd standaard erbij. Soms heeft ze ook van die capsules met groen spul die je in de trommel erbij doet. Kan wel is kijken waar die van zijn. Die ruiken ook nog eens heerlijk.
Maar biotex doet ze voor de echt vuile witte dekjes enzo.

Heb vorig jaar een wit dekje verkocht dat ik 2 jaar intensief heb gebruikt. Was een pagony dus niks speciaals. Was nog spierwit en goed kunnen verkopen.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 01:08

Ik kreeg mijn oude pikeur altijd super wit. Maar dat was dus van die andere stof, waar ik nu dus eigenlijk weer een nieuwe broek van wil. Mijn nieuwe is minder vuilafstotend en bij mijn knie zit nu een vlekje die er echt niet uit gaat (denk zwart van laars). Was altijd met robijn stralend wit en soms nog biotex. Hele vieze broek laat ik eerst weken in steradent. Maar deze broek trekt veel meer vuil aan dan de oude :(.
Benen scheer ik altijd op (scheelt al hoop vuil en geel). Dag van tevoren met shampoo of betadine wassen. De ochtend zelf sop ik ze in met zilvershampoo, dan ga ik vlechten en dan spoel ik pas uit. Evt nog wat maizena erin die ik dan aangekomen eruit poets ( ligt eraan hoeveel tijd ik heb). Maar als hij dan als ik erop stap net zijn benen ondermest is het balen haha. Hopen dat die spray dan een snelle fix is.

Had dat trouwens niet gezien Van dat gpa jasje. .

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:15

Ossegal zeep helpt heel goed

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:37

Jup.. gebruik ik ook, en ook al geprobeerd op deze vlek... maar helaas :(

grmpf.. nergens bij de ruitersportzaken hier Urad saddlery cream te krijgen.. dan maar online bestellen :(

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:53

Ow jeetje wat ben ik lui vergeleken jullie. Dag voor de wedstrijd met een simpele shampoo en wat equishine. Staart in een vlecht..

Volgende ochtend alleen een borsteltje erover en de beschermers om: voilà ;).

Tenzij ze echt strontvlekken heeft op haar witre voeten, dan was ik ze nog wel. Dit heb ik nog niet meegemaakt.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:35

Is er hier iemand die zelf een plastron heeft gemaakt?

Wil er misschien zelf 1 maken (naja wsl samen met mijn schoonmoeder en haar naaimachine...)
Maar zoek iets van een patroon ofzo, of tips hoe te maken.

Er komt ook een nieuw wedstrijdshirt, misschien met een gekleurde boord, die je dan natuurlijk ziet onder je plastron. Zou het misschien te doen zijn een soort "dubbele plastronboord" te maken, dat je die om de boord van het shirtje vouwt zeg maar?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:08

Ja, ik heb er een gemaakt! Ik wil wel het patroon papier wat gebruikt hebben opsturen of de maten?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:13

Oh heel graag!

Heb je toevallig ook een foto van het eindresultaat?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:16

ik zal zo even een foto maken!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:19

super dank je!

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:39

Ik ben ook super benieuwd naar het eindresultaat, ik maak namelijk ook veel zelf en wil zien of dit misschien iets is om zelf te doen.

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 02:03

Ik heb een paar plaatjes van het internet, aangezien ik nog geen foto's heb van mijn (toekomstige) tenue.
Ik start momenteel met een witte rijbroek, een zwart jasje, zwarte Ariat laarzen en:
http://www.flickr.com/photos/118398004@N05/12706881585/
http://www.flickr.com/photos/118398004@N05/12706879245/in/photostream/
Allebei van Harry's Horse +:)+

Binnenkort ga ik zo'n soort jasje kopen:
http://www.flickr.com/photos/118398004@N05/12707343514/in/photostream/

En over een paar maanden (als ik Z ga starten) koop ik deze laarzen om het af te maken:
http://www.flickr.com/photos/118398004@N05/12707344864/in/photostream/
Ik rij op een schimmel *\o/* .
------
Ik kon trouwens geen foto's plaatsen, dus dan maar links :?

Ik heb nog nooit iemand in zo'n tenue zien starten dus waarschijnlijk zal ik veel mensen choqueren en veel mensen zullen het lelijk vinden, maar dat maakt mij niet uit want ik vind het geweldig. Als ik eenmaal alles bij elkaar heb zal ik wel een foto posten :j

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:15

Ik zou eerder laarzen met rode accenten kiezen dan helemaal rood.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:54

Oh die laarzen zijn echt vet! Maar ik zou ze niet op concours durven dragen!

Denk dat, als alles mooi afgestemd is op elkaar, het wel mooi kan zijn. Maar dan zou ik de rest echt super rustig houden. Geen biesjes en glimmetjes etc op chabrak cap en hoofdstel. En de rode stukken in het jasje moeten wel precies dezelfde kleur rood als de laarzen hebben.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:30

Heel gewaagd maar vind het eigenlijk wel heel gaaf! Ik vind het juist wel mooi om een bies op het dekje te doen en ik zou dan kiezen voor rood met donkerblauw (jasje is donkerblauw toch?!)
Das past alles mooi bij elkaar en houd je het misschien juist rustiger! Wat voor cap heb je erbij?

EDIT: ik zie dat je op een schimmel start. Dan zou ik denk ik kiezen voor een donkerblauw dekje met rode bies :)

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:11

Ik wil een zwart met rood jasje (dus niet donkerblauw haha), maar minder rood dan op die foto :) En foto's van mijn dekje en cap staan er bij! Ik zie wel hoe het uit pakt haha

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:23

Ik doe altijd de benen afspuiten en regelmatig opscheren, blijven ze ook een stuk schoner :j
Voor de rest staart wassen als t nodig is en/of inspuiten met cowboy Magic en uitkammen, snachts blijft die gewoon los.
Manen doe ik meestal de dag van te voren vlechten omdat ik anders altijd in tijd noot kom :+ en ik spray er dan gel in (ja die kun je spuiten haha) en dan blijft t goed zitten! Hij schuurt ook niet haha.
Helemaal wassen doe ik bijna nooit, alleen als die echt vies is. Poetsen doe ik ook bijna niet en vooral nu niet omdat die dekens op heeft :))

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:03

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:14