[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 13:34

Ik vind het ook geen beige meer. Wat voor naam een merk er ook aan geeft, dat is niet echt betrouwbaar.

Bij de dressuur willen ze een lichte rijbroek en dat mag in de kleuren wit, geel of beige. Dat lichte willen ze juist om goed contrast te hebben. Dit is geen lichte kleur meer.
Als ze het er dus niet mee eens zijn word je uitgesloten of je mag als je geluk hebt een andere broek gaan aantrekken,maar als je dat niet kan volgt alsnog uitsluiting. En ja, ik ken juryleden die dat zouden doen. Die zijn gewoon zwart wit en je moet reglementen volgen.

Stal_Fiore

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 13:55

Oké, nou ik vind het maar vaag hahah.
Maar zal een andere broek aan doen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 14:46

Ik heb toch iemand gezien met een wel heel donkere 'beige' broek. Het was gewoon midden bruin zeg maar. Jury zei er niks van .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 14:58

Ja, maar als je een jury hebt die er wel wat van zegt kan je dus uitgesloten worden. Nogal zonde

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 00:17

BloemBloem schreef:
Elco schreef:
Die broek is echt te donker voor Knhs wedstrijden..Alleen wit, beige, champagne, gelig.

Ben ik ook bang voor :j

Wel mooi, hou ervan, reed zelf altijd in offwhite met bruin <3!

Ik in champagne met bruin

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:47

Waidida schreef:
Flevolander schreef:
Leuke reacties :(:) half maart start ik weer naar alle waarschijnlijkheid, wellicht lukt het dan even iemand lief aan te kijken voor een foto van de hele set te paard :j

Heb je intussen een foto kunnen scoren van het totaalbeeld? Ik ben erg benieuwd!

Ongeveer.. ik had een leuke foto gemaakt, maar het licht doet niet helemaal zijn best om het juiste beeld te geven. Ter compensatie even wat verschillende foto's en een still uit een filmpje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog even mijn hoofdstel voor de liefhebber:

Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 21:24

Super mooi !

Hier een voorbeeld van een lichte rijbroek , van Felix Bühler ( Kraemer ) :

Afbeelding

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 23:49

Stal_Fiore schreef:
Dit is de outfit, alleen met een ander jasje. En tegenwoordig met een bijpassende kleur cap.

[ Afbeelding ]

Met dit jasje
[ Afbeelding ]

Witte handschoentjes erbij en een wit hoog wedstrijdshirt eronder.

[ Afbeelding ]

Wat een prachtig shirt! Mag ik vragen waar deze van is?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 07:14

Annet73 schreef:
Stal_Fiore schreef:
Dit is de outfit, alleen met een ander jasje. En tegenwoordig met een bijpassende kleur cap.

[ Afbeelding ]

Met dit jasje
[ Afbeelding ]

Witte handschoentjes erbij en een wit hoog wedstrijdshirt eronder.

[ Afbeelding ]

Wat een prachtig shirt! Mag ik vragen waar deze van is?

Het is de Montar FW'24 Rebel Wedstrijdshirt Crystal Rosegold

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:37

Montar heeft sowieso enorm fijne spullen. Mijn wedstrijdbroek is van hen en die is geweldig. Waterafstotend, vuilafstotend (nee de vlekken van zadel krijg je wel) stretch en hoog genoeg. Jammer genoeg hebben ze niet de goede kleur in lange mouwen nog, maar heb wel 2 korte mouwrn shirts op de verlanglijst staan als paard ooit nog terug op niveau mag komen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:30

Ik ben toch gegaan voor de witte broek, had geen zin om tijdens m’n eerste wedstrijd ooit me druk te maken over mn kleding.

En het staat ook wel lekker fris.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 19:17

Staat mooi zo! Hoe is het gegaan?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 19:31

Ik had wel wat spanning, op m’n protocol stond “probeer zelf wat meer te ontspannen”… hahah.
Eerste proef ging netjes, tweede proef was Noalie wat leeg en maakte ik slordigheidjes. Toch 2 winstpunten gereden, ben zo trots!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:07

Mooie set zo SF! De kop is eraf zo met je debuut, leuk te zien dat je zoveel aandacht besteed hebt aan je set. Ik vind de witte broek zeker niet storend en ik denk dat het goed is dat je geen risico genomen hebt. Zeker als je al wat spanning hebt zou het geen leuk startpunt zijn als een jury zich strak aan de richtlijn houdt en je bijvoorbeeld daarop uitgesloten zou worden(ben je wel echt zuur bezig als jury tijdens een B proef maar dat buiten beschouwing gehouden)

Je zou indien je pony het toelaat nog kunnen overwegen haar sokjes te knippen/scheren.. tenzij ze nog voor de stamboekkeuring moet binnenkort.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:58

Flevolander schreef:
Mooie set zo SF! De kop is eraf zo met je debuut, leuk te zien dat je zoveel aandacht besteed hebt aan je set. Ik vind de witte broek zeker niet storend en ik denk dat het goed is dat je geen risico genomen hebt. Zeker als je al wat spanning hebt zou het geen leuk startpunt zijn als een jury zich strak aan de richtlijn houdt en je bijvoorbeeld daarop uitgesloten zou worden(ben je wel echt zuur bezig als jury tijdens een B proef maar dat buiten beschouwing gehouden)

Je zou indien je pony het toelaat nog kunnen overwegen haar sokjes te knippen/scheren.. tenzij ze nog voor de stamboekkeuring moet binnenkort.

Ik liet die altijd zitten bij mijn haflinger, ook met wedstrijden. Zitten er niet voor niks en horen ook bij het ras vind ik.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:40

xxxmh schreef:
Flevolander schreef:

Ik liet die altijd zitten bij mijn haflinger, ook met wedstrijden. Zitten er niet voor niks en horen ook bij het ras vind ik.

Leuke discussie overigens.. ik dacht dat het bij de keuringen van de haflingers inderdaad gewenst was de sokken te laten zitten.. echter zie ik na wat zoekwerk(ben niet zo weg in de haflinger wereld) dat zelfs op keuringen de benen worden geschoren/sokken worden verwijderd.

Ik denk dat met het het moderne type haflinger het vanuit de rasvereniging dus ook de voorkeur heeft om zonder sokken de dieren voor te stellen? in dat geval zou ik dat volgen, ook in de dressuur. Heb je een Tinker of een Fries is het uiteraard niet gewenst.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:00

Ik heb er eigenlijk niet over nagedacht qua sokken. Ze heeft niet heel veel. Dus op zich is het er zo af.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 20:39

Flevolander schreef:

Waarom ben je zuur bezig als jury als je een combinatie uitsluit die zich niet aan de reglementen houdt, ookal is het B?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 21:33

Omdat niet alle B ruiters van de hoed en de rand weten en de kleur van je broek verder geen onbedoeld voordeel kan opleveren. Aangezien het motto is van de KNHS om de sport voor iedereen(mens en dier) leuk en toegankelijk te houden zou je dan als jury in zo'n geval er beter voor kunnen kiezen om een ruiter er op te attenderen, en er verder niet zoveel mee te doen op dat moment.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:41

Maar reglementen hoor je gewoon te kennen als ruiter. Zat B ruiters die helemaal niet onervaren zijn in wedstrijden ook.
Elke ruiter zou de reglementen door moeten nemen voordat ze gaan starten en ook elke wijziging. Of als ze zelf wat wijzigen even nakijken of het mag. Je wordt namelijk wel geacht ze te kennen. Net als dat de jury zich ook aan de reglementen moet houden.

Daarnaast, hoe ga je als jury erachter komen of iemand het gewoon niet wist en het de 1e keer is dat ze een foutje maken of dat dit iets terugkerends is? En dus bewust reglementen niet nakomen.

Als je iets hebt zoals deze broek of iets anders wat misschien anders opgevat zou kunnen worden zou ik altijd contact opnemen via de mail met de knhs met duidelijke foto's. En als ze het antwoord geven dat je iets mag gebruiken die mail uitprinten en altijd bij je hebben.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:52

Precies, zodra je gaat starten hoor je de reglementen te kennen. Dat een jury je diskwalificeert als je je niet aan de regels houdt, vind ik terecht of het nou B of GP is.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 07:25

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:33

Let op dat als ze meer bordeaux zijn als deze, want dit zie je niet als je voet in de beugel hebt, dat de kans aanwezig is dat voeten veel meer opvallen. En als je dus geen enorm stil been hebt het uitvergroot wordt. Dat geldt ook voor andere opvallende kleuren met zowel beugels als laarzen maar bijvoorbeeld ook oornetje. En handschoenen haha. (Hoewel ik het bij handschoenen juist wel goed zou vinden als je of geen of lichte moet dragen, donkere of dezelfde kleur als paard kan wel veel vermommen en handen zijn dan te klein om het vanaf afstand te zien als jury terwijl ik het wel een enorm belangrijk punt vind om op te jureren. Benen zie je ook op afstand net als hoofd van paard, daarbij wordt alleen de aandacht er meer naartoe getrokken en elke beweging uitvergroot met een opvallende of contrasterende kleur)

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:40

MyWishMax schreef:
Let op dat als ze meer bordeaux zijn als deze, want dit zie je niet als je voet in de beugel hebt, dat de kans aanwezig is dat voeten veel meer opvallen. En als je dus geen enorm stil been hebt het uitvergroot wordt. Dat geldt ook voor andere opvallende kleuren met zowel beugels als laarzen maar bijvoorbeeld ook oornetje. En handschoenen haha. (Hoewel ik het bij handschoenen juist wel goed zou vinden als je of geen of lichte moet dragen, donkere of dezelfde kleur als paard kan wel veel vermommen en handen zijn dan te klein om het vanaf afstand te zien als jury terwijl ik het wel een enorm belangrijk punt vind om op te jureren. Benen zie je ook op afstand net als hoofd van paard, daarbij wordt alleen de aandacht er meer naartoe getrokken en elke beweging uitvergroot met een opvallende of contrasterende kleur)

Dank je wel voor je antwoord. Daarom dacht ik die van agradi wel wat waren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:46

Ja, dat is gewoon een mooi detail :j Zulke dingen vind ik heel gaaf en chique. Ik baal ervan dat je amper beugels hebt met bruine details haha. Of niet op de manier wat ik mooi vind in het model dat ik wil.