[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stephke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 09:36

heeft iemand van jullie een blauwe vest gecombineerd met bruine laarzen? Zoja, welke kleur tok nemen jullie dan? bruin of blauw? Hebben jullie van deze kleurcombinaties eventueel foto's ? thx!

Capriootje

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:33

Ik! ;) ik heb gekozen voor een blauwe cap. Ook omdat mijn tuig al bruin is en ik het gewoon mooier vind. Heb wel een foto die ik straks kan posten.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:32

Heb ik ook! Zie mijn profiel :)
Ik heb inmiddels een langer jasje en een samshield cap

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:14

Maatje 36 van Horsea toch maar teruggebracht. Nu wachten tot 34 binnenkomt. 'duimen'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:35

Ik ook. Donkerblauw met chocolade bruin

stephke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 09:06

ok bedankt allemaal voor de info :-)

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:31

Ik ook! Blauw met bruine Cap van Harrys horse ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:43

Nu lees ik al een hele tijd mee maar mijn set is nu ook compleet.. Dus eigenlijk kan ik hem nu ook best showen hoewel ik nog geen foto's heb kan ik wel zeggen wat het is dan krijgen jullie al een beetje een idee :P

-Donkerblauwe laklaarzen met de rits aan de voorkant.
-Charles own cap donkerblauw, de GR8.
- Donkerblauw jasje van Harry's horse (die wil ik nog laten pimpen)
- Witte handschoenen
- Witte broek.

En mijn plastron wil ik ook nog speciaal laten maken een witte met iets van blauw erin.
Weet iemand wie ze met de hand kan maken? Of hebben jullie nog andere leuke ideeen? :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:53

Er zijn meerdere webwinkels te vinden die ze compleet naar smaak maken. Maar als je een beetje handig bent kun je ook proberen zelf wat in elkaar te zetten. Doe ik ook! Heb je wel echt een hele unieke plastron. :)

Wel mooie set alles zo blauw! Heb je daarbij (donker) bruin tuig of zwart?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:54

Ik heb er 1 van Geblingt. Heeeeeeel tevreden mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:56

Haha _Marinke_ jij snapt mij helemaal :P Ik wil ook zo iets wat niemand anders heeft! :)

Nu ben ik bezig met de aankoop van een paard maar ik denk dat ik het tuig zwart ga houden. Ik vind bruin super sjiek maar dat zou dan weer niet overeen komen met mijn witte rijbroek en witte handschoenen. Wel twijfel ik om dan straks en zwarte lak neusriem te nemen met wit onderlegt. Lak omdat dat ook in mijn rijlaarzen zit, en wit onderlegt omdat mijn andere spullen ook wit zijn.
Maja, dat is dan zwart lak, en ik heb donkerblauwe laklaarzen.
Lastiggg -O-

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:13

En het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk hoor, zelf een plastron maken.
Uit de stof (leuk om zelf te kiezen, er zijn zoveel mooie witte stoffen!) kun je heel makkelijk de halsband en 1 of 2 'flapjes' (ligt er beetje aan wat je wilt) maken. Dan met wat lint en/of andere leuke versiering (fournituren winkels), maar gewoon proberen en vast maken zoals je het zelf hebben wilt! :P

Voor de langere / makkelijkere stukken gebruik ik altijd de naaimachine maar de stukjes wat preciezer werk is om vast te zetten doe ik het gewoon met de hand. :)

Maar waarom zou bruin niet overeen komen met je witte broek en handschoenen en zwart wel? :+
Er zijn er ook genoeg die met bruin / wit rijden. Die neusriem zou ik dan gewoon de kleur van de rest van je tuig houden (om het niet te bont te maken), het lak laat je zo inderdaad wel super mooi terug komen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:15

fresley schreef:
Haha _Marinke_ jij snapt mij helemaal :P Ik wil ook zo iets wat niemand anders heeft! :)

Nu ben ik bezig met de aankoop van een paard maar ik denk dat ik het tuig zwart ga houden. Ik vind bruin super sjiek maar dat zou dan weer niet overeen komen met mijn witte rijbroek en witte handschoenen. Wel twijfel ik om dan straks en zwarte lak neusriem te nemen met wit onderlegt. Lak omdat dat ook in mijn rijlaarzen zit, en wit onderlegt omdat mijn andere spullen ook wit zijn.
Maja, dat is dan zwart lak, en ik heb donkerblauwe laklaarzen.
Lastiggg -O-

Waarom komt dat niet overeen? Rijd al. Jaren in bruin/blauw/wit.
Soms pak ik crème. Maar wit vind ik veel frisser

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:33

Ik vind bruin met creme zelf oubollig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:38

Vonneke ik heb even in je profiel gekeken en jullie maken het mij wel erg lastig :o Want bruin/blauw/wit staat ook leuk.

Maar toch denk ik dat ik voor het zwart ga en dan straks een zwarte lak neusriem. Sowieso niet voor een donkerblauwe lak neus riem. Anders word het wat te bont.. :P

Zal ook eens aan mijn moeder vragen of ze zelf een plastron wil/kan maken voor mij. Het klinkt niet zo heel moeilijk _Marinke_ . Zijn er ook speciale voorwaarden aan een plastron of niet?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:18

fresley schreef:
Nu lees ik al een hele tijd mee maar mijn set is nu ook compleet.. Dus eigenlijk kan ik hem nu ook best showen hoewel ik nog geen foto's heb kan ik wel zeggen wat het is dan krijgen jullie al een beetje een idee :P

- Witte handschoenen
- Witte broek.

En mijn plastron wil ik ook nog speciaal laten maken een witte met iets van blauw erin.
Weet iemand wie ze met de hand kan maken? Of hebben jullie nog andere leuke ideeen? :)

Ik kwam laatst op een site waar ze ook mooie plastrons hadden. Niet op maat gemaakt, maar wel heel mooi en met blauw: http://www.mijnplastron.nl/plastrons/pl ... filter=1,6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:30

fresley schreef:
[naam] ik heb even in je profiel gekeken en jullie maken het mij wel erg lastig :o Want bruin/blauw/wit staat ook leuk.

Maar toch denk ik dat ik voor het zwart ga en dan straks een zwarte lak neusriem. Sowieso niet voor een donkerblauwe lak neus riem. Anders word het wat te bont.. :P

Zal ook eens aan mijn moeder vragen of ze zelf een plastron wil/kan maken voor mij. Het klinkt niet zo heel moeilijk _Marinke_ . Zijn er ook speciale voorwaarden aan een plastron of niet?

Hihi Thanks. Ik heb al het leerwerk bruin. Zadel, hoofdstel en laarzeb .

Eline0206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:22

fresley schreef:
Vonneke ik heb even in je profiel gekeken en jullie maken het mij wel erg lastig :o Want bruin/blauw/wit staat ook leuk.

Je kan eens kijken op www.plastronunique.nl

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:14

ambre schreef:

Ik ook!
Heb toen in Haaksbergen zo gestart, maar ik vond niet niet zo. Maar misschien is dat door het champagne wat ik erbij had.

Naja, heb geen witte wedstrijdkleding, dus pech. Ben ook veel te blij met mijn kentucky jasje :)

Net mijn wedstrijdoutfit op de foto gezet, eindelijk compleet met een dekje naar wens. Volgende week hopelijk een foto met alles aan en op het paard ;)

Dobert classic hoofdstel, tegenwoordig met lakneusriem, frontriem van Willijanne op bokt. Dekje is nieuw, de HV Polo Lurex Princeton in Ecru/champagne.
Afbeelding

Afbeelding

En dan met mijn jasje erbij, donkerblauwe Kentucky concours, zelf opgepimpt met steentjes op de kraag en een offwhite satijnen lint langs de zakjes. Cap is de HH Challenge Navy, ook zelf opgepimpt met steentjes.
Afbeelding

Ben er iig heel erg blij mee! Ook al is het wat klassieker en geen bijzondere kleuren ofzo.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:17

Mijn plastron is van Plasta Lique. Super tevreden over en je kan hem helemaal zelf samenstellen!
Ik heb er ook een met blauw, staat ergens hier eerder in het topic :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:21

ambre schreef:

Ligt eraan op welk paard :)

Ik had creme/bruin op mijn haflinger liggen omdat dat precies dezelfde kleur was als haar manen en staart :j

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:25

fresley schreef:

- Witte handschoenen
- Witte broek.

Kijk eens op de Facebook van plasta lique, die heeft erg leuke plastrons helemaal naar eigen inzicht te maken!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:02

Ik heb gekozen voor creme omdat een paard met veel wit dan niet geel lijkt, omdat een wit dekje altijd witter is dan het paard zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:09

Dat had ik dus net zo met mijn haflinger :D dan leken die manen en staart gelijk zo smerig als ik wit had :))

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:04

Ik reed op mijn schimmel gewoon met wit,vind creme zelf echt niet mooi.
Doet mij denken aan vergeelde vitrage uit bejaardentehuizen.
Maar ieder zijn ding.