kom jij elke dag bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Re: kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 00:27

Als het even kan, ben ik iedere dag bij mijn paard Haha!
En als het even kan, niet 1 maar 2 keer *LOL*

Mijn paard staat op een grote manege/pensionstal waar ze overdag wel in de wei kunnen, maar in de avond niet. Ik probeer hem dan in de avond nog even te stappen als ik overdag ga rijden Lachen
Als ik in de avond rijd, gaat hij overdag de wei in Lachen

Ik ben zo gek van mijn paard, ik wil hem helemaal niet 'afgeven' aan een bijrijder oid Nagelbijten / Gniffelen
Daarom heb ik nu een hele leuke meid, met wie ik persoonlijk ook sinds kort erg leuk omga en waarmee het goed klikt met mijn paard. Zij rijd mijn paard als ik écht niet kan Haha! Geen verplichtingen van bijrijders oid, gewoon iemand op wie ik kan bouwen en vertrouwen en waarvan ik weet dat ze goed is voor mijn paard.

Bij haar laat ik mijn paard met een fijn gevoel achter Ja

Maar dat betekent niet dat ik niet eerst alles probeer om zelf naar mijn paard te gaan Vork

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:03

Ik ga elke dag naar mijn pony, want het is ook maar 3 minuten fietsen. Knipoog Het personeel op stal zet de paarden op het weiland en geeft voer, alleen uitmesten moet je zelf doen. Als ik een keer echt niet kan vanwege school o.i.d, mest mijn moeder de stal van mijn pony uit.

CKC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:46

Ik heb 2 shetlanders thuis daar kom ik elke dag minstens 2 keer om te voeren, uitte mesten enzovoort ik heb ook een pony op de manege staan er daan kom ik 5/6 in de week..want voeren enzoo word voor je gedaan en uitmesten moet je wel zelf doen maar hij staat nu in de wei en is het niet zo'n ramp als ik 1 dag niet kom...want er licht dan tog geen mest in zen stal

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:48

Ik kom ongeveer 5 keer in de week bij het paard dat ik verzorg. Het is niet mijn paard maar ik ben wel de enige die erop rijdt op dit moment. Het paard staat op een boerderij en krijgt de hele dag door aandacht.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:50

Ik kom echt elke dag bij mijn paard.

Als het even kan twee keer en op vrije dagen ook wel drie keer.

En soms blijf ik ook wel 'hangen', gewoon zitten en kijken wat ze aan het doen is in de wei.
Heerlijk, kom ik helemaal van bij Knipoog

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:29

bij ons op stal word ook alles geregelt gemest gevoert noem maar op.maar ik ga er toch wel iedere dag er heen. je paardje heb tog beweging nodig het is voor jou ook niet prettig als je de hele week ik bed ligt en je komt er niet meer uit

Sissy_Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:55

in de winter kom ik meestal wel iedere dag want dan moet ik ze mesten.
maar in de zomer staan ze lekker op het weiland en dan kom ik af en toe is een keertje om lekker te rijden Knipoog
ik vind het niet nodig om iedere dag te gaan als ze goed verzorgt worden.

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:28

Ik kom +4 keer in de week bij m'n verzorgpaard Ja En de andere 3 dagen is de andere verzorgster er. Hij mag dus absoluut niet klagen, aangezien die dagelijks een schoon stalletje + aandacht krijgt Lachen

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:33

Wij moeten alles zelf doen. Alleen in de zomervakantie hoeft dat niet. Dan gata hij mee op vakantie naar die manege daar en wordt alles gedaan. Toch kom ik elke dag. Ik wil gewoon weten hoe het met hem gaat. Als hij iets krijgt en ik ben er een dag neit en er zijn nare gevolgen van zou ik met een levenslang schuldgevoel moeten leven. En ik kan ook neit echt zonder mijn paard:P. Moet gewoon elke dag kijken hoe het met hem is. Al is het alleen maar even zijn hinnikje horen of een aaitje ik moet hem gewoon zien:). Ik vind het ook verschrikkelijk als ik op kamp ga met school maar dan verzorgt mijn moeder hem. Een verzorgster hoef ik niet. En op vakantie gaat hij mee. Dan maar neit naar het buitenland:).

modesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:48

Ik moet elke dag wel naar mn paardjes want moet je ze elke dag nieuw water geven. Verder rij ik er niet op ofzo en poets ze ook niet elke dag maar een beetje vocht is toch wel belangrijker voor de diertjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:56

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-22 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:02

Ik ga elke dag, het is gewoon een moment van ontspanning voor me. Ze staan wel op een pensionstal waar alles gedaan wordt maar desondanks ga ik toch elke dag en soms wel 2 keer als ik toevallig nog eens in de buurt ben, gewoon om te weten of alles goed met ze is of om ze buiten te zetten en terug in te halen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:17

Mijn paard word ook gevoerd sochtends en savonds en ben gewoon elke dag op stal

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:19

Elke dag. Er moet toch uitgemest en naar de wei gelopen worden. Buiten dat, ik wil mijn paard ook elke dag zien! Al is het maar om te knuffelen.

kimberliie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:46

ik zou er iid ook iedere dag gewoon heen gaan. Al is het alleen al om te kijken of het nog goed gaat.
of iemand moet ze voeren en binnen en buitenzetten. en bv met onweer binnen halen.
Ik dend dat dit verschilt per stalling en eigenaar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:50

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-22 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:43

ik heb een eigen paard en ga 6 keer per week naar hem toe; 1 dag in de week heeft hij een rustdag , 2 dagen in de week longeren en 4 dagen in de week rijden
mijn paard komt ook elke dag minimaal 8 uur maar meestal langer op de wei

undra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:52

ik ga elke dag maar rijd of doe niet elke dag grondwerk maar wel effe cheken of alles in orde is met ze Lachen

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:00

In mijn geval verzorgpaard kom ik ook elke dag, het is maar kwartiertje fietsen. Ze staat altijd van mei tot november op de wei in de winter staat ze dichterbij.

Ik sla ook echt nooit een dag over maar dat is meer eigen gemoedsrust, kan het namelijk niet om een dag niet te gaan, dan voel ik me echt schuldig! En dat vindt Silvy dan ook, want als ik is een dag niet kan, bijvoorbeeld op zondag vanwege ouders, dan is ze maandag atlijd boos. Dus ik wordt gestraft als ik niet kom Tong uitsteken

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:58

mijn paard krijgt van mij elke dag muesli, dus ik kom elke dag bij haar, zo bij jou ook al rijd je niet, een band op!
als ik in gewone kleren kom en ze ziet de emmer, staat ze met 2 seconden naast me!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:05

Ik kon ongeveer 4 tot 5 keer per week bij mijn paardje, 1 dag rijdt een vriendin van me ermee en verder komt ze bijna iedere dag in de wei, mesten en voeren wordt gedaan. Lekker luxe!

Ik zou heel graag vaker willen komen, maar soms lukt het gewoon niet (het is 3 kwartier fietsen en ik werk gewoon van half 9 tot 5) en dan is het fijn dat alles voor je gedaan wordt.

denisuhtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:33

het si denk ik niet erg als je er een x niet komt, als hij maar wel verzorging krijgt die dag, van iemand anders dan als jij er niet bent
als die maar wel eten krijgt en zowiezo een beetje beweging lijkt me handig Knipoog

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:47

Ik ben er 2x per dag tot oktober:D

De paarden staan nu dag en nacht in de wei maar m'n paard heeft zomereczeem(krijgt 2x per dag medicijnen) en als de zon fel schijnt smeer ik zonnebrand anders verbrand ze.

Als ze weer naar stal gaan meestal eind september. Dan staan ze overdag in de paddock daar worden ze 's ochtends ingezet. Dan kom ik 1x per dag.

Mesten en voeren wordt voor ons gedaan

Groetjes Nathalie

Denihy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:59

ja, ik vind het heel belanrgijk om een band te hebben met je paard.En ik porbeer die dan ook zo goed mogelijk te onderhouden. Als je je paard gaat 'bezoeken' geeft dit het beest een gevoel van vertrouwen en dat vind ik het allerbelangrijkste dat er moet zijn bij een ruiter en zijn/haar paard!

xQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:27

Stel dat ik een paard had *mijn grootste droom* en hij/zij staat op pension en wordt elke dag goed verzorgt had ik geprobeert om elke dag te komen. Als het een dag niet gaat vanwege school of een andere belangrijke reden zou ik niet zo'n gevoel hebben dat ik een slecht baasje ben. Als mijn paard goed verzorgt wordt dan vind ik het niet zo'n probleem als ik een keer een dagje niet gekomen ben.

Ik vind het wel belangrijk dat je wel een band krijgt met je paard en niet gaat denken ach ik heb vandaag een keer geen zin (wat ik met niet kan voorstellen) mijn paardje wordt toch wel verzorgt dus laat ik maar niet gaan.