Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:40

Ik heb m'n laarzen aan het eind van mijn werkdag laten opmeten, dan zijn m'n benen vaak een stuk dikker... :)

Luz_ElenaE

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:46

Zou wel gaaf zijn! Maar ik heb zelf ondervonden dat lak niet zo praktisch is voor elke dag... Heb dan alleen een lak neus op een paar laarzen maar een krasje zit er zo op met jonge beesten :(

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:52

Ik heb mijn huidige Laarzen zo'n 10 jaar nu. En zeker wat kilo's erbij. Soms ook echt kloppende kuiten ervan.

In mijn zwangerschap was ik best wat aangekomen, waardoor ik mijn huidige Laarzen nooit meer dacht te gaan passen. Dus andere goedkope HH lak polo gekocht. Maar qua model vind ik mijn anky elegance echt mooier aansluiten.

Daarom zou ik nu dus geen Laarzen aan gaan meten, aangezien we toch hopen/proberen dat ik zsm opnieuw zwanger ben. Afgelopen keer met 24 weken zat ik al over de 10kg. Wil niet weten waar ik geëindigd was als alles wel goed gegaan was.

Zal nu echt op mijn handen moeten gaan zitten...

Voor trainen heb ik mijn ariats met chaps, bruine mondoni, die hh polo lak (beide afgelopen jaar gekocht omdat ik mijn ankys nooit meer zou gaan passen en ik toch iets aan moest) en evt dan dus tzt mn ankys als ik daar na zwangerschap nog in kom.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:09

Aankomen heb je natuurlijk zelf ook wel in de hand tijdens je zwangerschap, tot op zekere hoogte ;)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:16

luxje schreef:
Aankomen heb je natuurlijk zelf ook wel in de hand tijdens je zwangerschap, tot op zekere hoogte ;)

Dat klopt, maar een groot deel ook niet. Daarom durf ik het risico niet te nemen voordat ik hopelijk kids heb.

Had een week na positieve test al een buikje. Met 9 weken zwangerschapskleding, in zo'n korte tijd al zoveel erbij heb je niet zelf id hand.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:23

Ik zou gewoon lekker wachten :-)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 09:42

Michelleex schreef:
@ Marian, ik bedoel dat ik alleen veter op enkel heb.

Had ik begrepen. Verhaal over de veter en rits id bia was voor de andere michelle. :D

Voor een kinderwens zou ik ze idd niet laten aanmeten. Daarna kan altijd nog. Niet alleen vanwege het gewicht, maar ook voetmaat en uberhaupt de impact van een koter. :)

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:21

Mijn voeten zijn anders geworden na mijn zwangerschap. Even uitstellen met aanschaffen is verstandig.

Hebben jullie de laarzen aan laten meten? Ik heb een site gevonden waar je zelf je maten kunt meten en ze dan kunt bestellen. Ik woon nogal uit de richting dus via Internet zou ideaal zijn. Maar ik weet niet of zelf aanmeten een goed idee is.
Wat hebben jullie gedaan?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:24

Ik ga ook zeker wachten. Mn man ziet me aankomen... Net een KEP gekocht... :D

Mijn voeten zijn idd ook iets veranderd, waardoor mijn laarzen echt niet fijn meer zitten. Nog minder dan dat ze al zaten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:25

Zijn celeris rijlaarzen geschikt voor de dikke kuiten en wat is de prijs indicatie?

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:41

@purny: zeker weten! De laarzen worden geheel op maat gemaakt en op 24 punten op het been gemeten. Hierdoor wordt ook de 'onderkuit' meegenomen en de omvang van de afslutiting (knieholte). Waar bij andere laarzen vaak wordt gewerkt met enkel de kuitmaat, is dat hier dus anders. Veel mensen hebben nu eenmaal het dikste gedeelte van de kuit op een andere hoogte dan de standaard hoogte zitten.

Voor brede kuiten zijn laarzen met een rits aan de binnenzijde heel fijn, omdat er dan minder druk op de rits komt te staan. Verder zijn voor brede kuiten de Bia een echt aanrader vanwege de combinatie van de veters die je nog wat losser en strakker kan zetten en de rits schuinvoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:46

WoW de prijs is wel hoog.... Heb net even op de site gekeken. Maar petries zijn ook 429 euro

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:47

Zou model Bia ook geschikt zijn als springlaars? Ben bang van niet door de rits toch schuinvoor.

Vind met die hoge veters wel echt super gaaf.

@purny: Voor volledig maatwerk met zoveel opties vind ik het niet duur..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:50

@capriootje: voor jou misschien niet maar voor mij is het wel duur.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:59

purny schreef:
WoW de prijs is wel hoog.... Heb net even op de site gekeken. Maar petries zijn ook 429 euro

Dat geldt alleen voor de standaard maten. Heb het laatst nagevraagd.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:05

Petrie zit je idd met maatwerk zo op 6,7 a 800 eu, minimaal. Zonder al teveel poespas.
Maar heb daar vooral de laatste tijd ook al een aantal verhalen van gehoord van mensen die ten eerste heel lang moesten wachten ook, en vervolgens de laarzen echt totaal niet pasten. Vervolgens weer weken mochten wachten. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:11

Ik denk dat ik het maar bij chaps ga houden. Heb geen eigen paard dus eigenlijk ook niet nodig

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:19

purny schreef:

Hoog? Ik vind het nogal meevallen, zeker als je de laarzen in handen hebt gehad!!
Veel goedkoper ga je ze niet vinden hoor...

Ik heb zelf ook Petries, een standaardmaat... Later heb ik bij Marije Derby's aan laten meten voor wedstrijden. Voor mij nooit meer standaardwerk hoor... :n
Ik kon natuurlijk Petries nemen met korting bij Divoza en dan wel maatwerk nemen, maar ik heb de ervaring dat Marije ze super aanmeet. Dan ga ik echt niet voor de prijs Petries nemen. Wat maar een paar euro scheelt, zonder dat ik er iets aparts van kan maken...

En Petries is ook lang niet iedereen laaiend enthousiast over... Ik heb geen enkel probleem met kachelpijpen, maar je zult niet de eerste zijn die de laarzen weer weg doet... Maar dat geldt vrijwel voor elke dressuurlaars.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:45

Ik heb mijn laarzen ook ingelopen. Ik deed een legging aan die net wat dunner was dan mijn rijbroek en een rokje en dat stond eigenlijk ook heel leuk. Zo ging ik dan de hond uitlaten. Daarna met rijbroek en toen te paard. Nu zijn het net pantoffels zo lekker zitten ze

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:56

Na het zien van al die mooie laarzen hier ben ik om. Mijn volgende paar gaat ook een paar van celeris worden. Alleen eerst nog even sparen, en vaak genoeg te paard dat het zin heeft om ze aan te schaffen. Zit nu te denken aan de bia ivm ook de rits schuinvoor. Mijn huidige laarzen hebben dat ook, en dat bevalt eigenlijk wel. Tot die tijd kijk ik graag naar al het moois wat hier voorbij komt.

@Magic_Lover: Ik ben helemaal weg van de roodbruine kleur van jouw eerste paar. Kun je vertellen hoe die heet?

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:56

Hier net zo gedaan als zooist met inlopen, ging prima!!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:15

samirah schreef:
Na het zien van al die mooie laarzen hier ben ik om. Mijn volgende paar gaat ook een paar van celeris worden. Alleen eerst nog even sparen, en vaak genoeg te paard dat het zin heeft om ze aan te schaffen. Zit nu te denken aan de bia ivm ook de rits schuinvoor. Mijn huidige laarzen hebben dat ook, en dat bevalt eigenlijk wel. Tot die tijd kijk ik graag naar al het moois wat hier voorbij komt.

@Magic_Lover: Ik ben helemaal weg van de roodbruine kleur van jouw eerste paar. Kun je vertellen hoe die heet?

Jaa dat is een goeie vraag :')
We hadden als kleur "de kleur vd voorbeeld foto's" erbij gezet. :+
Dus ik kreeg wel een lichtelijk hartverzakking toen ik zag dat ze zo rood waren :D
Achteraf waren ze wel stoer en werden ze in gebruik wat minder rood/donkerder.

Maar kan je zo niet zeggen welke het was. Marije wellicht wel? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:15

Krijg je trouwens kortig als je meerdere paar neemt?
Ik zou graag training en wedstrijdlaarzen willen maar bijna €500 voor trainingslaarzen vind ik wel veel geld dan haha :')

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:33

Hebben jullie ook een wax in kleur van je laars aangeschaft? Ze blijven nog steeds mooi maar de kleur zal vast met de rijd wel minder worden?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:35

_Noah_ schreef:
SkyMarian schreef:
Jaaaaaa ze zijn.... heb er uiteraard even mee geknuffeld. <3 :')
Moet alleen nog even de lederwas in een ander potje doen. Alstie dicht is wil die niet open en alstie open is wil die niet dicht. :+ Tenminste niet zonder een enorme kwats op de muren achter te laten. :+
Lees....ik heb geen portugees geduld. := O:) :')

Dat stoeien met het potje lag dus niet alleen aan mij :')

Wat voor potje hebben jullie dan? Ik heb een plastic pot met draai deksel en dat spul ziet er echt vies uit :+