Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:23

ik heb nu 3 jaar mijn mondoni plain! ze doen het nog prima! rij er alleen mee en met het na verzorgen/terug naar de wei brengen enz heb ik ze nog aan. nog nooit iets stuk aan gegaan!

nu wil ik alleen nieuwe rij laarzen, en mijn oog is gevallen op de mondoni bath! <3

zijn deze laarzen aan te raden? ik vind ze super gaaf!
iemand die mij tips kan geven?

Anoniem

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:06

Ik heb die baths sinds november en vorige maand was de zool er ineens aan de achterkant een beetje af aan het gaan... Maar wel zodanig dat ik hem niet meer kon dragen :n

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:13

Meiden ik heb jullie hulp nodig!! Welke BRUINE cap is kwa kleur mooi bij de mondoni Bath (nieuwe kleur)??? Ik heb mijn fijne laarzen sinds een week of 3 maar ik ben toe aan een nieuwe cap, een bruine cap die er een beetje bij past vind ik dan mooi. De cap mag wat duurder zijn (dan zoek ik er 1 tweedehands), maar als ik hem nieuw moet kopen niet duurder dan 100 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:20

Harry's Horse Challenge :D Niet duur, supermooi, superlicht, superfijn met de warmte en in verschillende kleuren te krijgen.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:36

Hoi iedereen!
Ik heb eventjes een vraagje :)

Ik begin een echte Mondoni fan te worden en ik ben op zoek naar nieuw schoeisel voor aan mijn voeten.
Nu is het zo dat ik zelf Petrie Anky laarzen gehad, maar dit vond ik echt een ramp. Ik kon ze maar niet inlopen, ik moest een pendaalemmer zak om mijn benen heen omdat ik anders niet eens in de laars kon komen en ik had echt het idee dat ik een stuk beton om mijn benen had, ik voelde mijn paard gewoon niet meer!

Nu is mijn oog op de Mondoni Plain gevallen, ik vind dit een mooie laars voor een heel mooi prijsje.
Ik ben geen wedstrijdruiter maar ik rij momenteel met sportschoenen van de Van Haren ( :Y) ) en alhoewel deze mij ook prima zitten en ik mijn paard dus echt PERFECT aanvoel gezien ik niets meer om mijn benen heb behalve een rijbroek, wil ik toch wel een keer iets nets om mee te rijden.

Mijn vraag is: Hoe is het leer? Is dit soepel of is dit wat stugger?
Hoe gaat het qua inlopen?
Zijn jullie tevreden?

Ikzelf ben gezegd met korte en dikke onderbenen. Ze zijn denk ik rond de 42 cm lang en de kuitbreedte is 41.. Via de site van Divoza zag ik dat ik rond die koers zit als ik de 39W neem, dus het is wel het proberen waard.

Ik heb ook wel gekeken voor chaps en jophurs alleen ik vind laarzen toch wel wat mooier.

Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:39

Ik raad je dan de Bath aan, zie zijn veel soepeler en zachter dan de plain/field!

maloutje211

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 00:34

Air schreef:
Vanaf nu hebben ze een dag 25% korting ivm paralympics... net toch maar eindelijk de bruine fields besteld. Wilde ze al zolang.
Zijn helaas in afwachting van leverancier? Dus ben benieuwd hoelang ik moet wachten :+

Mijn fields moesten ook besteld worden, november besteld, eins januari gekregen. Duurde lang maar ben er blij mee :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:36

maloutje211 schreef:
Air schreef:
Vanaf nu hebben ze een dag 25% korting ivm paralympics... net toch maar eindelijk de bruine fields besteld. Wilde ze al zolang.
Zijn helaas in afwachting van leverancier? Dus ben benieuwd hoelang ik moet wachten :+

Mijn fields moesten ook besteld worden, november besteld, eins januari gekregen. Duurde lang maar ben er blij mee :)

Ik had teveel ongeduld dus ik ben voor een andere maat gegaan die ik ook prima pas :)

Bizzybijtje: Ben je er al mee teruggegaan? Zou ik wel even doen aangezien het gewoon binnen een jaar is.
Willen ze er echt niets aan doen, dan kan je het nog laten lijmen bij een schoenmaker, ik had met 1 jodhpur dat de zool losliet, kwamen uit engeland dus had geen behoefte om ze terug te sturen :+ Koste maar 5 euro...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:19

Heb net maar even een mail gestuurd, wist niet dat de garantie zo lang was :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 00:50

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:40

Hoe blijft de blyth na gebruik? Niet snel beschadigingen? En hoe onderhouden jullie deze?

MJR84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:51

_bloempje_ schreef:
Hoe blijft de blyth na gebruik? Niet snel beschadigingen? En hoe onderhouden jullie deze?

Ben ik ook benieuwd naar!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:24

Hoi!
Iemand enig idee hoe de voetmaat van de Lifestyle laars valt?
Van de Field en Plain laars heb ik een 37 nodig, terwijl ik normaal altijd een 38 draag. De laarzen vallen dus blijkbaar kleiner. Is dat ook zo met de Lifestyle??

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:39

Ik heb nu sinds een aantal weekjes de mondoni plain, bruin. Wilde eigenlijk de field maar die waren er niet in mijn maat en sloten door de veter niet netjes aan. Ben er erg blij mee, 3blaren gehad mar nu nergens meer last van. Wil ze graag lang houden dus maak ze goed schoon en rijd er alleen mee, fietsen vind ik toch niet lekker met laarzen. Ze bevallen goed, niet te stug niet te soepel, last van zwakke enkels maar van de Petrie's die ikeerst had kreeg ik alleenmaar kapotte enkels.. :(

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:46

Britt1 schreef:
Hoi!
Van de Field en Plain laars heb ik een 37 nodig, terwijl ik normaal altijd een 38 draag. De laarzen vallen dus blijkbaar kleiner. Is dat ook zo met de Lifestyle??

Bij mij valt 38 zeker niet groter als een 38
Laatst bijgewerkt door taffy op 09-09-12 23:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:53

Ik heb de mondoni field laars, en ben er tot ongeveer 3 maanden geleden heel positief over geweest,
Heb ze in November een jaar, en nu zijn ze echt helemaal op, de binnenkant gaat helemaal kapot, de ritsen worden slecht, ze liepen altijd echt goddelijk en gaan steeds minder fijn lopen (al lopen ze nog steeds heel fijn, maar toch al minder...) en bepaald mooi zijn ze ook niet meer, terwijl ik ze altijd echt goed onderhouden heb. (regelmatig het leer gereinigd, ingevet enz).
let wel op: ik heb ze vanaf vorig jaar November dus echt 7 dagen in de week aan gehad, gemiddeld per dag ongeveer 2 uur aan met rijden en heb ze ook gewoon aan gehad met afspuiten/longeren enz.
Maar een goede laars moet dat ook gewoon aan kunnen vind ik.
weet nog niet zo goed welke laarzen ik nu graag zou willen, moet echt gauw nieuwe hebben maar helaas wil m'n moeder niet zo meewerken en vind ze dat ik zelf maar een groot deel moet betalen.....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:31

Britt1 schreef:
Hoi!

Bij mij viel ie een maatje groter, dus 39 genomen ipv. 40.
Maar dat waren de eersten, daarna hoorde ik idd alleen maar dat ze normaal of kleiner vielen..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:50

Jammer dat ik de 25% heb gemist!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:55

Die hebben ze tegenwoordig zo vaak dat ik gewoon zou wachten op de volgende als ik jou was ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:03

Haha dat zal ik dan doen!
Ik wil ze sowieso eens passen in de winkel. Mijn voorkeur liep als snel voor de Bath.. maar ik vond €80,- voor een kleurtje een groot verschil.. maar nu lees ik in dit topic dat de kwaliteit ook veel fijner is?
De kleur is alleen niet meer zoals op de site?

Is hij wel iets lichter dan de bruine versie van de €100,- en €110,- laars? Want die bruin vind ik bijna zwart..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:10

Leer kwaliteit van bath en field is niet te vergelijken. Bath is veel zachter. Kleur is roodbruin achtig en zeker lichter. Hele andere tint dus zou zeker even gaan passen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:10

Thanks.. dan ga ik binnenkort eens naar Zoetermeer.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:19

Heb even voor je in dit topic gezocht, en dit zijn de foto's die ik heb kunnen vinden
Die laatste zijn de oude kleur denk ik.. Maar daar hebben ze meestal ook nog een paar maten van staan.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:44

De oude waren echt cognackleurig :j

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:27

Ik heb al twee keer eerder foto's in deze reeks geplaatst, vandaag zal ik van dezelfde laarzen nogmaals een paar foto's plaatsen. Ik heb deze laarzen sinds 1 april 2010 en doe er alles mee; wedstrijden, training, poetsen, van en naar de wei brengen.. alleen stallen uitmesten doe ik er niet mee. Ik gebruik ze gemiddeld 3-4 keer in de week.

Afbeelding Afbeelding
https://lh6.googleusercontent.com/-cDPy ... AG0297.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-xkl_ ... AG0298.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/--_9N ... AG0299.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-Bi8L ... AG0300.jpg

Ze kunnen nog steeds zonder 'hulp' rechtop blijven staan, zijn nog helemaal goed en bevallen mij nog steeds prima. Behoorlijke kwaliteit voor die prijs! :D