paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:52

Oh nou jeetje dames :o, daar word ik wel wat verlegen van :o. Maar wel heel erg bedankt, erg lief :*!

Ik ben in april weer begonnen met rijden na 3 jaar niet echt gereden te hebben en heb erg veel aan mijn houding en zit moeten werken :o. Ik ben slanker geweest (maat 40) en merk absoluut wel dat het gewoon makkelijker zitten is met een maatje minder. Maar ik probeer dus echt goed op te letten wat mijn paard ervan vindt en wat het met zijn lijf doet :).

Ik wil héél graag weer lichter en slanker worden, maar oh man, ik vind het zo ontzettend moeilijk :o. Ik ben dus echt een gruwelijke snoepkont, suikerverslaafd...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:07

Maar anouk, als iedere zwaardere ruiter dat doet dan is het goed toch, dan vind men ook wel kleding waar men inpast :)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:08

Afslanken bedoel je PSM?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:17

Nee opletten voor zijnp aard...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:18

als je dat niet kunt vinden, hoor je denk ik ook niet op een paard thuis, nog niet zo zeer qua gewicht maar puur om het feit dat je dan denk ik ook niet kunt bewegen zoals zou moeten...

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:22

Ik heb lipodeem aan mijn benen. Daardoor hele dikke benen en een gewoon bovenlijf. Slank je af dan is dat ook alleen aan je bovenlijf. Ik eet al jaren netjes, maar het haalt helaas niet veel uit.
Dus problemen met rijbroeken, chaps, laarzen en sokken. Nu heb ik 2 maanden geleden een liposuctie ondergaan. Dit heb ik vooral gedaan omdat je lichamelijke klachten krijgt en door minder bewegelijkheid in een rolstoel terecht zou kunnen komen. Nu is daar bij mij weinig kans op. Ik werk 5 uur per dag in een verdeelhal van planten en loop, buk en til daar. Dan nog 3 uur minimaal bij mijn paardje en ook zelf uitmesten. Daar bij nog 3 hondjes om uit te laten en het huishouden. Maar de bewegelijkheid is aanzienlijk verbeterd en mijn benen liggen weer supermooi aan mijn paard!!! Het rijden was trouwens verder geen probleem, geen gehobbel en gebobbel hoor! Ook kijkers valt dat op.
Maar merk nu wel dat mijn benen netter aan mijn zadel liggen.
Maargoed, mijn rijbroeken zitten netter, mijn sokken hebben weer normale ruitjes ipv helemaal uitgerekt en korter dan bedoelt is. Toch heb ik evengoed dikke kuiten helaas (50cm).
Maar heb nu mooie chaps van amazonexl. Leren gaiters, staat echt heel netjes en zit goed!!!! Ben er heel blij mee. Voordeel is dat je ze na het rijden ook af kan doen en dan gewoon in je jodhpurs stalklussen kan doen.
Heb ook een jas van amazonexl, de Fuller Fillies Myshell Soft Shell rij jas. Echt een heerlijk jas en zit ook perfect. Rijbroek heb ik van divoza de mondoni africa II, saai bruin en blauw. Zitten goed, maar kan niet wachten op de andere kleuren, ruitjes enz.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:25

BB, fijn zeg dat ze je hebben kunnen helpen :j

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:26

Zeker weten!!!

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:54

Hoi allemaal ben heel erg benieuwd naar de nieuwe broeken van huppa, ben zelf ook toe aan een paar nieuwe dus ik hou het zeker in de gaten.
Hoe doen jullie dat met thermolaarzen voor het rijden? Welk merk hebben jullie en hoe zit dat met kuitmaten???

Nu zie ik tot mijn verbazing een paar bladzijden terug een post van ikkeweer. En tot mijn verbazing zie ik nu hoe ze jaren terug dus over mij dacht. Ik ben dus de vriendin met de reet zo breed als een paardenrug die op een stevige gelderse merrie reed die "doorzakte" maar was dus blijkbaar altijd wel goed genoeg om voor haar te rijden met mijn trailer.
dat ik niet kon afvallen had ook te maken met een schildklier die zijn eigen zin deed, maar daar kijken mensen nooit naar...
Toen ik haar een paar jaar later vroeg of ik mocht rijden op haar merrie had ze me een aantal jaren niet gezien en woog ik 75 kg, dus je kunt je voorstellen hoe een impact die opmerking had toen ik het haar vroeg, man wat deed dat een pijn, ze had me na die jaren nog niet eens gezien.
Kijk en dit vind ik dus jammer, mensen die leuk, lief en aardig tegen je doen, zelf ook niet de slanksten zijn en dan achteraf je zo'n messteek in je rug nageven.
Nee boos was ik toen niet, maar wel erg verdrietig ook omdat ik maar een dorp verderop woonde en dacht dat ze wel mijn vriendin was.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:03

__PSM__ schreef:
als je dat niet kunt vinden, hoor je denk ik ook niet op een paard thuis, nog niet zo zeer qua gewicht maar puur om het feit dat je dan denk ik ook niet kunt bewegen zoals zou moeten...

Tja, dat is denk ik ook wel zo :j.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:05

Leentje, dat is wel vervelend, om dat zo terug te lezen op internet :(:).

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:08

Leentje :(:)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:10

Heel vervelend om zoiets terug te lezen hier op internet Leentje :(:)

@Ikkeweer: Na het lezen van jouw post bekroop mij ook het gevoel "je zult die vriendin maar zijn en zoiets terug lezen op internet..." Niet echt netjes vind ik persoonlijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:10

leentje1975 schreef:
Hoi allemaal ben heel erg benieuwd naar de nieuwe broeken van huppa, ben zelf ook toe aan een paar nieuwe dus ik hou het zeker in de gaten.
Hoe doen jullie dat met thermolaarzen voor het rijden? Welk merk hebben jullie en hoe zit dat met kuitmaten???

Nu zie ik tot mijn verbazing een paar bladzijden terug een post van ikkeweer. En tot mijn verbazing zie ik nu hoe ze jaren terug dus over mij dacht. Ik ben dus de vriendin met de reet zo breed als een paardenrug die op een stevige gelderse merrie reed die "doorzakte" maar was dus blijkbaar altijd wel goed genoeg om voor haar te rijden met mijn trailer.
dat ik niet kon afvallen had ook te maken met een schildklier die zijn eigen zin deed, maar daar kijken mensen nooit naar...
Toen ik haar een paar jaar later vroeg of ik mocht rijden op haar merrie had ze me een aantal jaren niet gezien en woog ik 75 kg, dus je kunt je voorstellen hoe een impact die opmerking had toen ik het haar vroeg, man wat deed dat een pijn, ze had me na die jaren nog niet eens gezien.
Kijk en dit vind ik dus jammer, mensen die leuk, lief en aardig tegen je doen, zelf ook niet de slanksten zijn en dan achteraf je zo'n messteek in je rug nageven.
Nee boos was ik toen niet, maar wel erg verdrietig ook omdat ik maar een dorp verderop woonde en dacht dat ze wel mijn vriendin was.

Zo dat is inderdaad verschrikkelijk om te lezen...... :(:) weet je gelijk wie je vrienden zijn :(:)

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:21

Toen ik het stukje las, wist ik gelijk dat het over mij ging, dus ff verder zoeken en ja hoor, het ging over mij. Week in week uit ging ze met me mee of ik met haar, makkelijk ook want ik had een tweepaards en zij niks. Stond altijd voor haar klaar en dan nu dit te lezen, nee dit doe je niet zo doe je echt iemand nog even extra pijn. Als ze toen al zo over mij dacht had ze dat eerlijk moeten zeggen en niet leuk lief en aardig moeten doen, heeft ze tijd genoeg voor gehad. Overigens was ik toen ook niet zwaar, maar ik heb het vet om het zo maar te zeggen op mijn heupen zitten, dus heb een flinke dikke kont en een ontzettende smalle taille, maar we kunnen allemaal niet perfect zijn toch?
Daarom ben ik heel erg blij dat er nu rekening met de bredere ruiter wordt gehouden, want op zich hoef je niet zwaar te zijn, alleen ik ben een kleintje en lijk dat dus wel heel erg gauw. Ook ben ik aardig gespierd en kreeg dus ook al de opmerking van de dokter, tja die zijn zwaarder dan vet he.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:24

Ik ben ook een ruiter met een maatje meer (46) en omdat ik western rijd is het vinden van een geschikte rijbroek geen probleem: een stretch spijkerbroek of een gewone spijkerbroek voldoet prima. Ook qua bovenkleding slaag ik prima in "gewone" (ruiter)winkels. Desondanks word ik toch helemaal blij van die foto die AmazoneXL eerder in dit topic heeft geplaatst: wat een leuke kleding. Ook op de site ziet die rij-jeans er goed uit (en de overige kleding ook trouwens).

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:42

Als westernruiter is het dan weer wel een ramp om een leuk stuk bovenkleding te vinden als je een keer een wedstrijd wil rijden, zelfs xl dames is te klein.
Zelf heb ik een grotere bovenmaat dus helaas geen slinky's, dat worden blotebuikenshirtjes :=
En een beetje showy blouse staat meestal aan de voorkant open.
Als je dan in een herenblouse start ben je weer niet showy genoeg :roll:
Dus dan maar geen wedstrijden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:45

leentje1975 schreef:

Ik heb een paar van die goedkope thermolaarzen, vervolgens met een stukjes klitteband de sluitingen verlengd. Hoeft alleen maar kleine stukjes te gebruiken, zo eraan plakken, verder niets voor nodig :)
Ik heb ook een paar leren laarzen, daar heb ik een stuk elastiek tussen laten zetten bij de schoenmaker.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:50

Leuke western showkleding voor een maatje meer is inderdaad niet altijd eenvoudig te vinden maar er zijn gelukkig wel een aantal mogelijkheden om kleding op maat te laten maken waardoor je er ook met een maatje meer (en ook nog met een flinke bos hout voor de deur) toch showy uit kunt zien.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:53

Heb je tips of sites?
Wilde het per pb doen maar zo hebben anderen er mischien ook wat aan ;)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:56

leentje1975 schreef:
Daarom ben ik heel erg blij dat er nu rekening met de bredere ruiter wordt gehouden, want op zich hoef je niet zwaar te zijn, alleen ik ben een kleintje en lijk dat dus wel heel erg gauw. Ook ben ik aardig gespierd en kreeg dus ook al de opmerking van de dokter, tja die zijn zwaarder dan vet he.

Ik ken het. Ben zelf ook niet groot. Dus dan lijkt het gelijk al een stuk erger als je wat zwaarder bent.
Kennisje van me weegt hetzelfde maar is een flink stuk langer. Daar zie je het niet aan af.
Mij zouden ze afrekenen op m'n gewicht, haar niet. Terwijl we toch hetzelfde wegen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:06

WendyBZ schreef:
leentje1975 schreef:

Ik heb een paar van die goedkope thermolaarzen, vervolgens met een stukjes klitteband de sluitingen verlengd. Hoeft alleen maar kleine stukjes te gebruiken, zo eraan plakken, verder niets voor nodig :)

Klitteband gewoon zelf eraan geplakt?
Ik wil dat bij mijn laarzen dus ook en wilde ze al naar de schoenmaker brengen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:11

Ja, gewoon stukje zacht en een stukje van dat harde, die plak je aan de lip waar je hem normaal aan vastmaakt, zo verleng je hem gewoon een stukje :) Je kan ze ook vastnaaien, heb ik ook wel gedaan, maar is extra werk en ze blijven eigenlijk gewoon ook wel zo zitten :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:13

Ik heb laatst ritsen in mijn rijlaarzen gezet, misschien een tip? Was 40 euro bij de schoenmaken.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:19

Jeetje, wat een rotstreek. Kan me voorstellen dat je er ontzettend verdrietig en teleurgesteld (in de vriendschap) van word Leentje1975!!
Wat kunnen zogenaamde vriendinnen je toch pijn doen hè.
Overigens komt ze hier ook 'zomaar' binnenvallen om het thema "wel/niet te zwaar voor je paard" er even in te gooien. Terwijl het hier over kleding en toebehoren gaat!!!!!! Voor het andere thema loopt een apart topic....

Over dat de xl maat. Ik vind wel vaker dat in ruitersportzaken en dus zo te lezen ook voor western de maten xl meer op een maatje 38 lijken!!!!!!!
Daar zou je gewoon een minderwaardigheidcomplex van krijgen haha.

Thermolaarzen, lijkt me heerlijk maar nog geen passende gevonden.
Dat met die klitteband lijkt me wel een handige tip. Maar heb je dan niet een open stuk? En je hebt ook laarzen waar een maximale wijdte isomdat de stof bij die klitteband wijder en minder wijd kan, maar niet los. Daar kan ik dus evengoed niet in met kuitje maat 50!
Dusse...als er tips zijn?