Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zam

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:07

De wexford is wel meer een mannenmodel.. maar ze zijn er wel in de kleinere maten..

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:14

Ik heb zelf de neppers van de anwb en er heel wat kilometers (in de sneeuw) op gelopen. Alleen is het zout ingebeten in het leer, in zowel het gladde leer als in het nubick. Ik heb het gladde leer gepoetst, maar het komt er weer doorheen. Hebben jullie hier ook last van en wat doe je eraan?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:57

ik ben benieuwd, mijn laarzen zijn nu een week weg, nog een week wachten dus en dan maar hopen dat ze ze vervangen voor nieuwe! ik mis ze wel met dit pokkeweer, heb constant koude voeten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:29

Zo, maar eens even een schopje onder dit topic! :D

Ik ben benieuwd wie zijn Dubarrys nu nog steeds draagt, nu het voorjaar is?

Ikzelf draag ze nog steeds met veel plezier en vind het nu al jammer dat het straks boven de 20 graden wordt, vrees dat ik ze dan niet meer aan kan doen, of blijven ze ook koel als het warm weer is?

Heb ze nu een half jaar en ben nog steeds supertevreden, ze lopen heerlijk en ik draag ze overal bij (lopen, paardrijden etc).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:29

simodi schreef:
Zo, maar eens even een schopje onder dit topic! :D

Ik ben benieuwd wie zijn Dubarrys nu nog steeds draagt, nu het voorjaar is?

Echt niet ;)

Slippertijd :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:49

Antheman schreef:
Echt niet ;)

Slippers ... bij/op je paard?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:51

*steekt hand op* ik draag ze nog :j
Al heb ik de afgelopen 2 dagen weer wandelschoenen aangedaan.
Ik draag ze tegenwoordig het liefste als het wat nattig is, zeker als je in de bak werkt(grondwerk) werkt een laars toch prettiger dan een wandelschoen of een jodphur(+chaps).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:15

simodi schreef:
Antheman schreef:
Echt niet ;)

Slippers ... bij/op je paard?

Soms wel ja ;)

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:16

Ik draag ze ook nog steeds !
Zeker met lesgeven ed.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:51

ik heb ze afgelopen week nog aangehad toen het kouder was, maar ze worden vanavond gepoetst en gaan dan de kast in :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:49

Ik draag ze ook nog steeds, en ben nog steeds helemaal tevreden! Ik leen ze ook zo nu en dan uit aan mijn zus die ze dan draagt met de hondentrainingen. Nu het wat warmer gaat worden word het denk ik wel tijd om ze te gaan poetsen en in de kast te zetten..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:57

Een Dubarry topic :D Stom dat ik die niet eerder heb gevonden.

Ik wil zoooo graag Dubarry's. Ben de koude en natte tenen s winters wel zat. Alleen ze zijn zoo duur. Voor mij als student nog onbetaalbaar. Maar ik spaar rustig verder.

Ik heb overigens erg dunne kuiten waardoor zowat alle laarzen me te wijd zijn. Wie kan me vertellen hoe de Dubarry's zitten bij mensen met smalle kuiten?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 19:39

Het hangt er denk ik ook een beetje vanaf welk model je neemt,
Juist om mijn "dikke" kuiten heb ik lage laarsjes genomen zodat het minder opvalt (en ik vind het mooier :o )
Ik denk dat je met dunne kuiten daar ook wel "mooi" in kan

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 19:51

Ik wil wel perse de hoge, de lage vind ik niet mooi :o

Hilde_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:09

Volgens mij hangt de kuitmaat ook wel van je voetmaat af.
Op de een of andere manier denken ze dat wanneer je grote voeten hebt ook enorme kuiten hebt. :D

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:11

ik heb kuitmaat 39/40 en heb de hoge, ze moeten niet dikker worden want dan zijn ze wel te straks. maar kan er nu nog met spijkerbroek of rijbroek in. overigens heb ik gemerkt deze winter dat ze niet 100% waterdicht zijn. de eerste keer teruggegaan en neiuwe gehad, maar bij het tweede paar was het precies zo. ook is de binnenzool al losgelaten. dat is wel een beetje jammer, maar verder heerlijke laarzen. k heb ze net schoongemaakt en in de dressing en spanners gezet en nu verdwijnen ze naar zolder tot volgend najaar

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:12

rowo schreef:
Ik heb overigens erg dunne kuiten waardoor zowat alle laarzen me te wijd zijn. Wie kan me vertellen hoe de Dubarry's zitten bij mensen met smalle kuiten?

Ik heb ook smalle kuiten en dan zitten ze prima, juist als je dikke kuiten hebt kun je bepaalde modellen Dubarry niet aan, met dunnen benen geen probleem!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:38

Ik heb voetmaat 39 en kuitmaat 35. Ook met gewone laarzen voor school/werk zijn de meesten veel te wijd. Daarom de vraag.

Gewone kuitmaten bij voetmaat 39 zijn mij veel te wijd.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:30

Ik heb voetmaat 38 kuitmaat 35 Rowo en die van mij zitten niet helemaal aangesloten, maar daardoor kan ik mooi met broek en sokken erin.

Overigens draag ik ze gewoon het hele jaar door. Vooral met lesgeven en crosslopen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:36

Ah Dubarry.... ja die heb ik ook! Wat zijn ze geweldig he? Sommige dingen zijn hun prijs gewoon dubbel en dwars waard!

Mijn man is druk bezig met het verslijten van zijn tweede paar!

Dubarry's vallen best ruim. Maar het mooie ervan is dat ze niet aan hoeven te sluiten zoals bijv. rijlaarzen. Ze zijn dus ook mooi als je dunne kuiten hebt (vind ik, niet dat ik zulke dunne kuiten heb trouwens)

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:37

jep, ik ben een verstoken fan. ik heb er vandaag weer de hele dag op gelopen! zat alleen in de trein vandaag naast iemand met slippers en dat was op zijn zachts gezegd best een contrast... vrees toch dat Dubarry's op een kort zwierig zomerrokje niet echt gaan, ten zij ik gewoon stug volhou en een nieuwe modetrend ontketen!
anyway nog elke dag blij met de dure aankoop destijds...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:16

peanutbutter schreef:
Ik heb voetmaat 38 kuitmaat 35 Rowo en die van mij zitten niet helemaal aangesloten, maar daardoor kan ik mooi met broek en sokken erin.

Overigens draag ik ze gewoon het hele jaar door. Vooral met lesgeven en crosslopen.

En toch scheelt 1 voetmaat weer in omvang met de kuitmaat.
Ze mogen ook wel iets afsteken, maar k vind het uberlelijk als ze veel te ruim zijn en er zowat 2 kuiten in passen :+

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:22

Ik ben deze winter begonnen met het slijten van mijn 3e paar neppers := gezien de hoeveelheid dat ik mijn laarzen draag, vooral in de winterperiode, wat ik ermee doe en hoe snel mijn laarzen lelijk worden, denk ik toch dat de echte niet aan mij besteed zullen zijn :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:22

Ik denk dat, dat wel meevalt. Want ik heb nl een 39 van Dubarry's.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:25

miep1979 schreef:
Ik ben deze winter begonnen met het slijten van mijn 3e paar neppers := gezien de hoeveelheid dat ik mijn laarzen draag, vooral in de winterperiode, wat ik ermee doe en hoe snel mijn laarzen lelijk worden, denk ik toch dat de echte niet aan mij besteed zullen zijn :D

Dan ben je misschien juist wel toe aan de echte, die slijten niet zo snel! ;)

Ik had ook neppers van de ANWB, maar die bleven niet waterdicht, na lang nadenken nu de echte gekocht en geniet er dagelijks van. Afgezien van dat ze mooier zijn lopen ze echt veel beter, beter voetbed, dus ik ben er helemaal tevreden mee en het is de investering wel waard, al vind ik de prijs ook wel erg veel hoor!