Hoe reageren paarden op wild (herten, zwijnen, konijnen)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hidalgo24

Re: Hoe reageren paarden op wild (herten, zwijnen, konijnen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:03

Hij schrikt nooit van andere beesten, wel van vreemde witte paaltjes haha

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:34

ik heb een paar keer gehad dat er een ree echt vlak naast ons stond !!
de eerste keer zag ik hem nog niet maar lizet (me pony) zag hem wel en schrok zich rot, en de ree ook
ze sprong toen opzij en toen zag ik de ree dus.
lizet wilde weggaloperen maar dat hielp ik maar effe tegen..
de 2de keer was met delfa (me paard) toen zagen delfa en ik de ree en de ree ons nog niet, op een gegeven moment zag ie ons en rende weg, was wel mooi momentje hoor!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 03:23

Denk dat het toch vooral ligt aan de aard van je paard en aan wat hij gewend is. Aan het eerste kun je weinig veranderen, aan het tweede wel (veel naar buiten gaan met m) De één schrikt al van een konijn op 20 meter afstand, een tweede pas als het konijntje plotseling naast hem in het gras ritselt en een derde doet het allemaal niks. Behalve konijntjes ben ik in het bos eekhoorntjes (totaal niet afschrikwekkend Clown ) en een paar keer een ree tegengekomen, het paard (een niet al te actieve haflinger) keek er even verbaasd naar en dat was het. Maar dat paard vond de snelweg ook niet eng. In datzelfde bos had ik jaren later mijn handen meer dan overvol aan een jong paard dat niet zo heel veel gezien had en schrok van ieder vogeltje en bovendien van waterplassen, sporen van kinderwagenwielen zomaar pardoes dwars op zijn ruiterpad, golfende golfers op de golfbaan, witte markeringen op het wegdek, van het zonlicht dat precies verkeerd op het gras viel, nou ja, noem maar op Koe

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:00

Mij mij in het bos lopen er galoways. Grappige lieve dieren. Ze kijken je paard echt heel sgattig aan. Mijn paard kijkt terug, maar is neit echt bang ofzoqw

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:21

Ok,even extreem en de meeste zullen ze ook niet tegen komen,maar waar ik woon lopen ze wel gewoon rond : elanden.
De paarden heb ik al vaker uit hun dak zien gaan als er 1 in de buurt van de wei liep,maar was nog nooit eerder eentje tegen gekomen tijdens het rijden.
We zagen 'm in de verte langs de bosrand lopen en ik dacht dat ik het makste paard van de 2 bij me had,nou nee,ze ging echt dwars door het bos heen.Niet echt heel fijn en ik ben er maar afgesprongen voor ze weet ik waar zou eindigen.
Nee,ik hoef ze niet zo nodig tegen te komen te paard

Stephanie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:16

Paard van mij blijft gelukkig rustig, zelfs als ik andere paarden tegenkom. Ik weet niet of die bang is.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:36

noordje schreef:
Ok,even extreem en de meeste zullen ze ook niet tegen komen,maar waar ik woon lopen ze wel gewoon rond : elanden.
De paarden heb ik al vaker uit hun dak zien gaan als er 1 in de buurt van de wei liep,maar was nog nooit eerder eentje tegen gekomen tijdens het rijden.
We zagen 'm in de verte langs de bosrand lopen en ik dacht dat ik het makste paard van de 2 bij me had,nou nee,ze ging echt dwars door het bos heen.Niet echt heel fijn en ik ben er maar afgesprongen voor ze weet ik waar zou eindigen.
Nee,ik hoef ze niet zo nodig tegen te komen te paard

Een eland.. Nee die kom ik ook liever niet tegen.. Schijnheilig

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:32

Ik rijdt meestal op arabieren.
nou konijnen reageren ze niet op, tenzij je aan het rijden ben en er net voor hun voeten op eentje wegspringt.
Op reeën alleen als ze in een keer de bosjes in springen en zo.
Maar meer zo van wow wat is dat en dan is het klaar.
Maar een tijdje terug ben ik heel lang achter een grote groep herten aan gereden, en ze vonden het alleen interresant.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:09

Die van mij reageert er eigelijk niet op en als hij echt iets raars ziet gaat hij stilstaan en kijken van, wat is DAT nou? :P