bang in rengalop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ixie

Re: bang in rengalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:21

Je kan ook voordat je zo iets voor het eerst gaat doen, hem/haar niet buiten gaan rijden als ze nog heel veel energie heeft, ga anders eerst een kwartiertje inrijden in de bak, of een lange tocht maken, dat als je bij het rengalop 'gedeelte' aankomt, hij/zij niet één brok energie meer is. Je kan het natuurlijk ook eerst op een rustig paard oefenen.

Of het natuurlijk gewoon niet doen, of eerst in de bak ofzo snelle galop oefenen en dan meteen remmen, dat hij/zij naar je luistert.
Laatst bijgewerkt door Judje op 21-11-08 02:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik a.u.b. de Edit-knop.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:51

Op onze manege gaan we met de strandritten soms wel eens in een flinke rengalop. Afgelopen zondag nog gedaan, richting Noordwijk, op mijn supersnelle lievelingsmerrie, Imola.
Echt heerlijk en krijg er een enorme kick van.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:56

Citaat:
Je kan ook voordat je zo iets voor het eerst gaat doen, hem/haar niet buiten gaan rijden als ze nog heel veel energie heeft, ga anders eerst een kwartiertje inrijden in de bak, of een lange tocht maken, dat als je bij het rengalop 'gedeelte' aankomt, hij/zij niet één brok energie meer is.

Ja, zo doe ik het in de winter vaak als ik ga rijden (eerst inrijden in de bak) want mijn bijrijdpony kan weleens fel zijn als het koud buiten is en dan is hij renneriger dan anders en moeilijker te stoppen. En in de bak kan ik dan ook eerst een stukje dressuur oppakken.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:46

ons bos heeft lange, rechte, overzichtelijke paden met goede ondergrond.

Mijn paardje heb ik altijd onder controle en doe vaak een rengallopje met hem. Even lekker knetteren, kan hij er weer even tegen. Als ik hooo zeg komt hij terug dus is met hem zeer goed te doen. ( wil alleen met anderen erbij nog wel eens vies fanathiek worden Nagelbijten / Gniffelen )

Pony kent ho maar vaagjes, dus met hij mag bijna nooit een ren gallop omdat ik hem daar gewoon niet mee vertrouw. Heel soms neem ik het nog wel eens mee omdat hij het wel super leuk vind en dan ruim de tijd nemen om het terug gevragen. Volledig rem of stuurloos is hij gelukkig nooit.

moet dat ook wel bij zeggen dat ik zo'n rengallopje zelf ook altijd wel erg leuk vind Bloos

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:20

Ik vind het super om kei en keihard te gaan! En de paarden ook! Meestal als je in volle galop door het bos gaat, let het paard wel op en moet je hem zijn gang laten gaan. Een paard kan je erg moeilijk opeens laten halthouden tijdens een rengalop. Maar je moet hem dus nog wel onder controle hebben! Dus kunnen sturen etc.

Laatste keer dat ik in rengalop ging, was er iemand zijn beugel (letterlijk) kwijtgeraakt en schreeuwde ze om hulp etc,, ik denken dat ze eraf gevallen is en ik dus met moeite mijn paard uit de rengalop te halen, we waren met een grote groep, alle paarden denderde door, maar ik heb hem toch kunnen afremmen en halt kunnen laten houden, en even gewacht tot het slachtoffer met de verloren beugel bij me was gekomen, en toen zijn we maar verder gaan draven en even de beugel eraan geprobeerd te krijgen. Nog 4 andere meiden probeerde ook hun paard te stopen, maar het lukte hen niet, alleen mij en nog 2 andere was het gelukt. Maarjah

zamira16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:31

ik heb een (verzorg)pony waar ik ook vaak mee buiten rijd omdat de bak niet helemaal in orde is.
toen ik haar in het begin reed is ze ook een keer hard met me op de kletter gegaan, vanaf toen was het even geen buiten galopperen meer voor ons Clown maar nu gaat het alweer steeds beter:)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:42

Hier op de manege doen we het altijd op het strand. Altijd erg leuk om te doen. Rij nu aleen wel steeds op een pony die harde galop (geen rengalop) wel erg leuk vind en er dus zelf lekker bokkend aan de kletter gaat. En dit is nog maar in de binnenbak. Wil niet weten hoe hij buiten is:P Is trouwens de pony op mijn avatar.Lachen

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:57

ik doe het met Ciska op de terugweg,
dan kan ze altijd heel hard xD de heenweg niet Clown
Alleen moet ik de rem dan wel ver zoeken... Maar als ze voelt dat het het einde vn de weg is of ik echt 'wil' stoppen luisterd ze meteen... niet als er een takje in me gezicht gezwiept is en ik ff wil stoppe Vork

Nitro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:26

ik ga altijd met mn paard vol uit, alleen 1 x vloog er een eend naast nou dat was wel eng. ze gingen toen hard om hard. nooit geweten dat een eend zo hard kon. gelukkig vloog de eend de andere kant op en kon ik mn paard weer terug nemen naar een gewone galop. was ff spannend en eng maar wel kei gaaf zo hard.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:46

Nitro schreef:
ik ga altijd met mn paard vol uit, alleen 1 x vloog er een eend naast nou dat was wel eng. ze gingen toen hard om hard. nooit geweten dat een eend zo hard kon. gelukkig vloog de eend de andere kant op en kon ik mn paard weer terug nemen naar een gewone galop. was ff spannend en eng maar wel kei gaaf zo hard.

dat heb ik ooit eens met een hert gehad. Pony en hert zater elkaar bang te maken.. Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig was het hert naar verloop van tijd o slim eens links af te slaan zodat hij ons kwijt was

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:04

Ik heb mijn ex ren paard in het begin vaak op rulle zandpaden wel voluit laten gaan.
Tot dat ze me er een keer in volle galop af bokte, ik er voor viel en zij over me heen denderde.
Nu zal ik dat denk ik niet zo vaak meer doen, mede ook door mijn leeftijd, je word toch voorzichtiger als de jaren mee gaan tellen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 01:59

Ik laat haar op lange, rechte stukken in een brede berm langs een rustige weg wel eens lekker voluit gaan, geniet ze ook van zolang ze het niet te vaak hoeft. Dan ga ik ook in verlichte zit. Zodra ik weer normaal ga zitten komt miepie ook weer netjes terug, meteen.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 02:07

ik kan me hier helemaal bij inleven Lachen

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 02:08

Tot nu toe ben ik nog niet bang daarmee.
Op kamp waar ik heenging deden we niets anders dan rengalop over lange paden, is echt genieten!
Maar mijn paard is niet echt mak buiten, plus ze kan erg heet zijn.. Als ze in de bak schrikt en ze neemt een sprint ben ik iig niet bang, maar als ze aan de knetter buiten zal gaan langs een drukke weg.. maargoed, dat heeft iedereen wel denk ik. Lachen

Annemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:38

Ik heb eerst gezorgd dat ik in gewone galop goed de controle heb, en dan steeds wat harder gaan proberen...

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:28

Jawel, ik vind het tegelijkertijd eng, maar ook superspannend en gaaf.
Ik zit ook altijd te shaken als ik haar dan weer rustig heb, vooral over het graszaad in het land, want als er dan een haas zit lig ik er naast Vork

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:26

Zolang ik weet daat IK de controle heb ben ik er niet bang van, vind het heerlijk.
Maar als je bang bent zou ik het niet doen...

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:28

Nee, ik doe het alleen op het strand. Daar heb ik alle ruimte. Kan hem evengoed sturen en remmen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:37

Ik ben een echte angsthaas buiten Bloos
Nooit gedurft om te draven en galoperen.
Laatstaan een rengalop.
Nu heb ik wel het vertrouwen gekregen van m'n leasepaardje.
Met haar durf ik dus wel te draven en galoperen in een vertrouwde omgeving.
Maar rengalop denk ik liever nog niet aan Bloos
Maarja zij is dan ook het enigste paard die ik echt vertrouw buiten op een wildvreemd paard zou ik nog niet eens is naar buiten willen xD

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:50

Ik ga wel in rengalop buiten, maar ik vertrouw mijn leasepaardje ook heel goed Haha! Het is nooit zo dat hij ergens van schrikt en dat hij dan nietm eer te houden is hij springt hooguit even opzij Bloos

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:04

Aaahh dat is zó leuk! Haha! Je moet alleen niet gaan denken wat er allemaal zou kunnen gebeuren, want dan is het niet leuk Tong uitsteken