*TIP* voor de zere BILLEN!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roosje78

Re: *TIP* voor de zere BILLEN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 07:25

Wat is huid-FIX? Een creme ofzo?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:07

Ik heb allerlei soorten onderbroeken geprobeerd, maar mijn botten steken gewoon te veel uit geloof ik. Altijd last van mijn zitbeenknobbels.

En nu heb ik dus een schapenwollen bontje gekocht en oooooooooooooooohhhhhh had ik dat maar jaren eerder gedaan!!!! ik voel mijn zitbeenknobbels niet meer, en er irriteert dus helemaal niets.

Echt een aanrader hoor, al die zalfjes zijn leuk voor achteraf.

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:22

Als je de mogelijkheid hebt, zou je misschien ook eens een ander zadel kunnen proberen.
Ik heb zelf namelijk voorheen altijd een Diamant dressuurzadel gehad en heb me nog nooit doorgereden. Na veertien jaar besloot ik over te stappen op een Anatomica dressuurzadel, maar ik reed me werkelijk elke keer door!! Ik rijd vrijwel iedere dag en heb dus toch redelijk wat "zitvlees" Clown . Na een paar maanden heb ik dat Anatomica zadel weer ingeruild voor een Diamant zadel en heb nergens last meer van!

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:29

Oh beetje late reactie... ik dacht dat ik 1 van de weinige was die dit probleem heeft/had. Ik heb gemerkt dat het per paard en héél belangrijk zadel verschild. Ik had het heel erg bij de kunststof wintec zadels en dan die van stof. Als ik een wintec zadel van leaterlook had had ik nergens last van, want dat was glad. Bij een leer zadel die hard en stroef was had ik ook last. Nu heb ik sinds kort mijn eigen paard en een Knight Rider dressuurzadel en die zit zo gigantisch zacht dat ik nergens meer last van heb. Ik kan nu zelfs doorzitten! Dus misschien helpt een ander (gevormd) zadel jullie ook wel.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:48

niet lachen, maar mijn vriendin had ook altijd de billen kapot als ze een flink stuk gereden had.
nou dus geen last meer van, sinds...

ze een pluk gras in haar zak duwt Haha!

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:26

Ja, klopt! Dat heb ik ook al eens eerder gehoord van dat gras!
Heel raar, maar schijnt te werken...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:52

Hmmm pluk gras Haha! Geloof niet dat ik dat ga proberen.

ik heb ook vreselijk last van doorrijden en smeer graag zinkzalf van Zwitsal en talkpoeder van zwitsal. Dat verzacht in ieder geval, maar voorkomt het niet.

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:58

kheb wel vaak last van een zere kont..
maar gewoon van het zitten :p
niet echt dat het schuurt ofzo..

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:04

Ik had hier in het verleden ook last van, steeds helemaal open boven aan de bilspleet zeg maar Bloos
Bleek dat ik gewoon te ver achterover zat. Zit nu op de juiste manier en geen last meer van Lachen

Maar ga toch jullie tips onthouden, je weet maar nooit Knipoog

Greetje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:14

De onderbroeken van de Hema zijn wat mij betreft de uitkomst! Niet de boxers (oprollende pijpjes!!), maar de gewone slip. Ze hebben tegenwoordig een onderbroek van 'real cotton' (of iets in die geest). Het is een speciaal soort katoen dat zorgt voor afvoer van transpiratievocht en bovendien zijn ze naadloos en niet duur!!. Verder rij ik met een rijbroek met kunstleren zitvlak, dat bevalt me beter als eentje zonder. Als ik alsnog doorrijd, dan smeer ik de plekjes in met calendulanzalf.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:57

Een vriendin van mij had hier ook last van.
Toen heeft ze een soort boxer gekocht, waar een schuimachtige laag in zat. Hierdoor had ze nergens meer last voor.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:03

ik heb altijd naadloze boxers van de hema! hiermee heb ik het niet, als ik met een string rij gaat het nog weleens mis.... sudocreme werkt goed! is voor baby billetjes dus ook avst goed voor grote billen. (werkt ook goed bij mok trouwens)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:38

een goed zadel is al een hele oplossing, maar ja, die koop je niet even van een dagje salaris, ik niet iig Tong uitsteken Gelukkig heb ik er al één, maar zelfs met mijn heerlijke zadel gaat het nog wel eens mis.

TIP 1: iig geen string dragen, gaat niet goed....
TIP 2: zonder zadel? dekje met een dekensingel eronder Lachen
TIP 3: Dit alles, plus bovenstaande tips van bokkers zijn tips TEGEN zere billen Haha! Tong uitsteken Tong uitsteken Haha! Tips voor zere billen? helemaal géén rijbroek aan, schuursponsjes, spijkerbed, wie verzint mee?! Knipoog

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:09

Nou ik ben nu op vakantie met mijn paard, en ik rijd ongeveer 3 uur per dag en ik heb nog helemaal geen pijn gehad!!! En dat allemaal door mijn schapenbontje!! Voor mij is dit dus de perfecte oplossing en ik zou het echt iedereen aanraden. Ik vind het sowieso ontzettend lekker zitten.

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:18

ik rijd regelmatig langere ritten om te trainen (endurance) en het belangrijkste is toch een goed zittend zadel. (voor jou en je paard natuurlijk) ik rijd me op wedstrijden ook meestal open en sinds ik met een schapenvachtje rijd gaat het stukken beter. een goede onderbroek is heel belangrijk, ik heb die special cotton ofzo van de hema. als het al te laat is helpen sudocreme of zinkzalf idd erg goed!
ik heb nu sinds kort een (lange) fietsbroek met zo'n pamperkont. ziet er niet uit maar rijd heerlijk!! nou kan ik me voorstellen dat je zoiets niet aantrekt als je gaat dressuren, maar het zit echt lekker en helpt die plekken voorkomen.. ideaal voor langere ritten!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:33

Sajnne schreef:
Ik heb van de week een buitenrid gemaakt met ons paard voor de eerste keer lekker dribbellen auwww heb dr normaal niet gauw last van maar nu had iets te veel kantjes aan me lingerie denk ik auwww...... ga je zalf een proberen !!!!

hahaha, ik moest even lachen......
Ik draag ook altijd van die mooie mini-stringetjes en altijd heb ik last Clown
Met lerenzitvlak wat minder Bloos
Maar ik stap over op een boomloos zadel, verwacht dan wat meer op "kussentjes" te zitten........want om nu tenten onderbroeken aan te schaffen...... Frusty

p.s. die babyzalf heb ik bij mijn kleine meisje ook altijd gebruikt, nadeel is dat het wit er moeilijk af gaat, staat niet zo charmant als ik daarna bij m'n ventje kruip Lips are sealed

ZeroBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:33

ik heb er ook wel vaak last van ook als ik wat langer op het paard zit maar ik heb nu gewoon een bondje voor over het zadel en dat gaat wel beter!

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:50

jenga_8 schreef:
dat heb ik ook al geprobeerd! Maar dt broeit juist niet en droogt mooi in. spoelen heb ik ook geprobeerd, werkte niet voor mij...

het soort onderbroek scheelt ook wel. Heb er sneller last van met een dikke onderbroek... moet wel katoen zijn. Soms overweeg ik een wielerbroek Haha!

haha maar dat helpt volgens mij best goed hoor, zeemleren kruis:D

Ponyxluv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 00:16

Heee
Ik weet niet precies hoe je het schrijft haah, maar je hebt ook van die gel-pads die je over je zadel kan doen, in plaats van erover, dat zit ook heel fijn!
xx

Laura81883

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:04

Hahah van een string krijg ik blaren.. Bloos Ook niet bepaald prettig gevoel.. Clown

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:17

even een stip! morgen eens doorlezen! Best interessant topic!

marybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:59

ik heb een soort creme van de droogist die mijn oma had gekocht voor een hegting van me broer, maar je kan hem eigelijk overal opsmeren. Hij is wit met knal groene leteers er op en best grote pot. heel fijn!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:16

Wat het beste helpt is naar de huisarts gaan en vragen om Zilversulfdiazide zalf. Dit is een zalf voor doorligplekken. En dan ook vragen om doorligpads. Deze kan je met plijsters of tape vastplakken. Ze zorgen ervoor dat je plekken kunnen genezen en dat je geen pijn hebt met rijden.
Als het dan nog niet overgaat, weer naar de huisarts gaan. Dan heb je namelijk kans dat er een bacteriële infecie bij is gekomen en krijg je een ander soort zalf.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:14

Sudocreme smeren ze echt waar overal op! Ik smeerde het tussen de billen van mn paardje als ie weer aan de diarree was. Ze smeren het op de billetjes van kleine kindertjes en oudere. Echt alles-spul Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:26

Renee__ schreef:
Ik doe gewoon 'droge' maizena, zo uit het pak. In een schaaltje en met zo'n make up padje erop deppen. Dun laagje, geneest goed. Gewoon waar je je hebt open gereden. Knipoog En dan een dagje niet rijden + nog +- 2x doen en je hebt resultaat.

zinkzalf is vele male beter, het maakt helaas wat vlekken maar hoe kapot mn benen ook zijn (tot bloedens toe!!!!) 1x smeren en de volgende dag hele huid genezen, geen pijn en kan je weer hobbelen.

Afbeelding
ik zwéér bij dit potje, mijn huid tussen mn borsten ging helemaal kapot omdat mn borsten te groot waren voor mn kleine lijfje, als ik dit gebruik heb ik er geen last van. een goede schoonmaak tip zoek ik nog, maar toch is dit spul alles voor me.